vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska
#25


See User information
Hej Al-CIAda

Säkert ett kanontips. Jag har inte fallit för Alan Watts men ska leta upp detta!

Mats

p.s. Eventuella flera förslag, frågor här elller privat kommer jag inte kunna bemöta på en vecka fr.o.m. imorgon. Jag blir bortrest.

Posted on: 2008/7/12 16:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska
#26
Alan Watt
http://www.cuttingthroughthematrix.com/

När man redan vet vad han säger:

Jordan Maxwell
http://www.jordanmaxwell.com/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska
#27
Lyfter detta dokument för de som kanske vill skriva ut och ge bort till vänner, bekanta, arbetskamrater, familj osv.

http://www.bj.sederholm.nu/artiklar/illuminati_for_dummies.pdf

En enkel start.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska
#28


See User information
"Allt som jag läst, och som jag varit med om (15 år med UFO-Kontaktpersoner, och annat gör att jag drar denna slutsats. Svårt att liksom sammanfatta på några rader. Jag ser också att Illuminati härrör från UJ(UtomJordisk) inblandning. Ordnar är inte ovanliga därute och aristokratin finns där också. När STS-Orienterade grupperingar "befruktade" människan så tycks det också som om den hierarkiska och Illuminatiska systemet blev implementerat här."

Jag läser PDF:en nu, och det är intressant, men andlighet och rymdvarelser? Varför inte bara hålla sig till fakta och släppa spekulationerna om rymdvarelser och snacket om andlighet? Vadå andlighet liksom? Tron på en massa övernaturligt mumbojumbo?

Nån sa att det här är en "andlig" kamp. Nej det är det inte. "Kampen" ligger enbart mellan de som har och vill bestämma och de som inte har och slår tillbaka. Så enkelt är det. Och en del finner sig i sin situation och gör inget, oavsett vad de vet. Och jag har tänkt köpa boken Superclass snart.

För sånt är verkligt och påtagligt: en del rika människor som bestämmer över andra genom deras inflytande i politik, media etc. Kalla dem illuminati eller vad fan som helst, musse pigg-klubben, whatever.

Men så fort man börjar blanda in andlighet och rymdgubbar, så pyser all logik ut genom fönstret.

Jag vet att det låter mer exotiskt och spännande att det dök upp ett gäng rymdödlor och pippade några människor eller nåt, och att de sedan har varit här och shapeshiftat och grejat, och att vi har värsta häftiga meningen med livet och att vi kommer hoppa omkring i olika dimensioner när vi har dött etc etc etc, men snälla, sluta.

Ni lurar er själva. Se världen som den är istället. Dyker det upp nån rymdödla nån gång, fine, då är det så, men det är nog lika troligt som att Jesus kommer tillbaka, ie, not very.

Och ni snackar jämt om folk som blir programmerade etc. Det är ju ni också, och ni är påverkade hela tiden. Såg ett klipp igår med Derren Brown där han fick ett gäng ateister att bli troende bara genom ren psykologisk manipulation, sen vände han tillbaka dem. Finns massor av sånt, såg en annan kille som fick folk att glömma sin barns namn osv.

Så vad säger att vi är vakna? Vi kanske har helt fel. Hur vet ni att ni inte blir programmerade att tro nåt som faktiskt inte stämmer av Alan Watt, Alex Jones, etc.

Är man vaken om man öppnar sitt medvetande totalt och inför ALL info tänker: Ja men det här är ju möjligt, jag är vaken och inte ett får så jag tar detta på allvar eftersom mitt medvetande är så väldigt öppet? Är det verkligen att vara vaken?

Är ni får om jag säger "igår dök en röd ekorre upp i mitt rum i form av en byrålåda och berättade för mig att inom 5 år kommer det komma en armé bestående av Carola-kopior från yttre rymden som kommer sjunga dryga gospellåtar tills alla dör", och erat svar på det är: Du är ju knäpp, eller haha, jättekul. Är ni får då, för att ni inte tar det på allvar? Nej, det är ni inte. Och de människor som inte tar detta med illuminati och rymdödlor på allvar är inte heller får. För ni kan ha fel i tron att illuminati styr hela världen.

Man kan inte kalla alla som inte håller med en för får.

Vissa förtjänar att bli kallad det, för det är sant att vissa bara hänger på utan att ibland stanna och tänka efter lite, men överlag så är det bara jävligt nedsättande och får mig att tänka att en del av er känner att ni står över andra bara för att ni känner er upplysta?

Har jag fel? Jag hoppas det.

Nu ska jag fortsätta läsa artikeln! Bra jobbat!

Posted on: 2008/12/13 10:28


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska
#29
Quote:

Seraph skrev:
"Allt som jag läst, och som jag varit med om (15 år med UFO-Kontaktpersoner, och annat gör att jag drar denna slutsats. Svårt att liksom sammanfatta på några rader. Jag ser också att Illuminati härrör från UJ(UtomJordisk) inblandning. Ordnar är inte ovanliga därute och aristokratin finns där också. När STS-Orienterade grupperingar "befruktade" människan så tycks det också som om den hierarkiska och Illuminatiska systemet blev implementerat här."

Jag läser PDF:en nu, och det är intressant, men andlighet och rymdvarelser? Varför inte bara hålla sig till fakta och släppa spekulationerna om rymdvarelser och snacket om andlighet? Vadå andlighet liksom? Tron på en massa övernaturligt mumbojumbo?

Nån sa att det här är en "andlig" kamp. Nej det är det inte. "Kampen" ligger enbart mellan de som har och vill bestämma och de som inte har och slår tillbaka. Så enkelt är det. Och en del finner sig i sin situation och gör inget, oavsett vad de vet. Och jag har tänkt köpa boken Superclass snart.

För sånt är verkligt och påtagligt: en del rika människor som bestämmer över andra genom deras inflytande i politik, media etc. Kalla dem illuminati eller vad fan som helst, musse pigg-klubben, whatever.

Men så fort man börjar blanda in andlighet och rymdgubbar, så pyser all logik ut genom fönstret.

Jag vet att det låter mer exotiskt och spännande att det dök upp ett gäng rymdödlor och pippade några människor eller nåt, och att de sedan har varit här och shapeshiftat och grejat, och att vi har värsta häftiga meningen med livet och att vi kommer hoppa omkring i olika dimensioner när vi har dött etc etc etc, men snälla, sluta.

Ni lurar er själva. Se världen som den är istället. Dyker det upp nån rymdödla nån gång, fine, då är det så, men det är nog lika troligt som att Jesus kommer tillbaka, ie, not very.

Och ni snackar jämt om folk som blir programmerade etc. Det är ju ni också, och ni är påverkade hela tiden. Såg ett klipp igår med Derren Brown där han fick ett gäng ateister att bli troende bara genom ren psykologisk manipulation, sen vände han tillbaka dem. Finns massor av sånt, såg en annan kille som fick folk att glömma sin barns namn osv.

Så vad säger att vi är vakna? Vi kanske har helt fel. Hur vet ni att ni inte blir programmerade att tro nåt som faktiskt inte stämmer av Alan Watt, Alex Jones, etc.

Är man vaken om man öppnar sitt medvetande totalt och inför ALL info tänker: Ja men det här är ju möjligt, jag är vaken och inte ett får så jag tar detta på allvar eftersom mitt medvetande är så väldigt öppet? Är det verkligen att vara vaken?

Är ni får om jag säger "igår dök en röd ekorre upp i mitt rum i form av en byrålåda och berättade för mig att inom 5 år kommer det komma en armé bestående av Carola-kopior från yttre rymden som kommer sjunga dryga gospellåtar tills alla dör", och erat svar på det är: Du är ju knäpp, eller haha, jättekul. Är ni får då, för att ni inte tar det på allvar? Nej, det är ni inte. Och de människor som inte tar detta med illuminati och rymdödlor på allvar är inte heller får. För ni kan ha fel i tron att illuminati styr hela världen.

Man kan inte kalla alla som inte håller med en för får.

Vissa förtjänar att bli kallad det, för det är sant att vissa bara hänger på utan att ibland stanna och tänka efter lite, men överlag så är det bara jävligt nedsättande och får mig att tänka att en del av er känner att ni står över andra bara för att ni känner er upplysta?

Har jag fel? Jag hoppas det.

Nu ska jag fortsätta läsa artikeln! Bra jobbat!


"Kampen" ligger enbart mellan de som har och vill bestämma och de som inte har och slår tillbaka. Så enkelt är det."

Ne nej - vänd på det. Det finns verkligen inge kampmot något därute, har aldrig funnits och kommraldrig att finnas. Det finns bara det därute,som vissa tycker sig vilja kämpa mot föratt man går emot sin (sanna)/kosmos natur. Det är som Insider och alla... alltid har vetat,de som vetat/insett, att det är bara en själv som är fiende.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska
#30


See User information
"Ne nej - vänd på det. Det finns verkligen inge kampmot något därute, har aldrig funnits och kommraldrig att finnas. Det finns bara det därute,som vissa tycker sig vilja kämpa mot föratt man går emot sin (sanna)/kosmos natur. Det är som Insider och alla... alltid har vetat,de som vetat/insett, att det är bara en själv som är fiende."

Jo det finns faktiskt en verklig, påtaglig kamp. Så länge pengar etc finns så kommer det sitta ett gäng och ha det tokbra och jättemånga människor kommer svälta osv. Det är inte bra, vilket jag tror du håller med om.

Men jag pratar självklart inte om nåt Alex Jones-dravel om Good vs Evil. Så enkelt är det inte.

Och nu har jag läst klart Illuminati for dummies. Vissa grejer var skitbra, till exempel det du sa om en global samhörighet, vilket är exakt vad zeitgeist förespråkar, och jag är inne på den linjen också, helt klart. Och att runt 30,000 människor reggade sig på http://www.thezeitgeistmovement.com på typ 3 dagar efter att sajten startades säger mycket, och är väldigt positivt.

Och det är en jäkla skillnad mellan en global världsregering och en global samhörighet. Vissa vill inte inse det, vilket är synd.

Men när du kom in på rymdvarelser och andlighet etc, då sket det sig enligt mig. Men du har gjort ett bra jobb ändå eftersom det som sagt fanns mycket intressanta grejer att läsa om.

Peace.

Posted on: 2008/12/13 11:15


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska
#31


See User information
Hej

Upptäckte lite sent att det kommit in kommentarer på denna artikel.

"Men så fort man börjar blanda in andlighet och rymdgubbar, så pyser all logik ut genom fönstret.

Jag vet att det låter mer exotiskt och spännande att det dök upp ett gäng rymdödlor och pippade några människor eller nåt, och att de sedan har varit här och shapeshiftat och grejat, och att vi har värsta häftiga meningen med livet och att vi kommer hoppa omkring i olika dimensioner när vi har dött etc etc etc, men snälla, sluta.

Ni lurar er själva. Se världen som den är istället. Dyker det upp nån rymdödla nån gång, fine, då är det så, men det är nog lika troligt som att Jesus kommer tillbaka, ie, not very."


Det finns en klar risk att blanda in andlighet och utomjordingar. Jag anser att Icke missat en hel del just därför. Jag håller med dig i sak om att det går att se saken i enkla och jordnära perspektiv.

Frågan är för mig hur man ska kommunicera Illuminati eller "Musse Pigg" klubben. Jag valde att ta med detta kapitel i det här forumet. Kapitlet i sig har jag en mycket stark och personlig täckning för. bortom alla tvivel! Jag har mer än 10 års erfarenheter av detta som andra saknar, så är det bara! Men som sagt, i ett annat forum gör jag nog bäst klokt i att stryka den delen.

"Och det är en jäkla skillnad mellan en global världsregering och en global samhörighet. Vissa vill inte inse det, vilket är synd."

Visst är det! Roligt med din respons på detta!!

Tack för ALL din respons!

Mats

Posted on: 2008/12/26 20:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska
#32


See User information
Det behövs mer information även på svenska ,så alla initiativ är välkomna.

Den här rörelsen är ny och kommer att växa , men är samtidigt enormt bred och man får se vilken inriktning som kommer bli.

Den nya världsorningen har betydligt mera jordnära och handfasta aktörer och program på sin agenda menar jag. Det kommer att finnas ett enormt motstånd mot detta hos de ovetande massorna, men givetvis kommer den styrande eliten ha en plan för att övertyga och tysta ett växande motstånd.

Jqag tror inte på att motståndet förs bäst med new age, utomjordingar och en "medveten" globalisering . Den kommer snarare bli som vänstern som villvarar rebeller, men trivs ganska bra ändå i rådande styre.

Jag får ursäkta ämnesglidningen här. Men jag tror att ett seriöst motstånd mot nya världsordningen måste våga utmana alla sanningar och fastslagna teorier och inte bara de som känns bra. Illuminati är inte högst upp och inte främst den grupp som man skall sätta strålkastarljuset på tror jag.

Posted on: 2008/12/26 21:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati for dummies - Introduktion på svenska
#33


See User information
Hej

Håller med dig till fullo. Verkligen!

Förklaringen av Illuminati måst föras där "människor finns" och nerbrutet på ett för "vanligt folk" omedelbart plan.

Huruvida man ska tala om den medvetna styrningen eller inte är svårt att säga. Det är en tuff utmaning att undvika i alla fall.

Jag och min fru kommer ut med en bok "Robotfolket" inom några månader där vi valt att saxa in styrningen och alla dess vardagsorienterade symptom i en spännande roman, för att ge exempel på ett sätt att med "socker få medicinen att gå ner".

Vi har nyligen startat en krönikesamling "Klar Sikt" (Kommer upp under länkar här på Vaken så småningom) där vi närmat oss massor av symptom, men ännu inte använt ord som Illuminati.

Fortfarande är jag inte helt klar över hur pass starkt man ska gå ut med detta. Så detta är högaktuellt för mig att just nu ta ställning till.

Och viktigt för alla att fundera över tycker jag.

Ha det
Mats

Posted on: 2008/12/27 0:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
210 user(s) are online (210 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 210

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS