vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Scientologer, vad är det dom vet?

See User information
Nåt skumt är det ju. Det kan ju inte vara en slump att så många dras mot denna "sekt" (kalla det vad ni vill).

Jag bryr mig inte heller vad småpotatismedlemmar har berättat om sekten, jag vill veta info från folk högre upp. Sånna som har lagt ut miljoner för att utbilda sig inom scientologin.

Hur lockar dom till sig personer som egentligen borde vara och i vissa fall även verkar intelligenta?

t.ex:
Jerry Seinfeld (säger dock att han inte är med längre, men att han lärde sig mycket )
Jason Lee
John Travolta
Priscilla Presley
Tom Cruise
Isaac Hayes
Jenna Elfman
Will Smith (några kurser han med)
Greta Van Susteren
Charles Manson (haha... har tydligen tagit en hel del kurser också)

vad är det dom fått veta som har övertalat dom? det måste ju vara nåt väldigt speciellt?
Dom säger ju att dom har en speciell kraft, som kan hjälpa andra människor. Typ healing på nån extrem nivå.

Posted on: 2009/1/1 15:46
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Scientologer, vad är det dom vet?
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Scientologin grundar sig i att man ska bry sig om och är mycket inriktad på familjen.
En gissning är att det är samma inom hollywood som skriver dialogen i filmer som "Independence Day" som punktar upp scientologins hörnstenar.
Sånt som låter bra och som alla vill följa, men ingen bryr sig om ändå eftersom de sätter sig själva i främsta rummet.

Se bara på stackars Tom Cruise som råkade hamna i skådespeleriet när hans planer var att studera teologi och bli präst.

Råkade se på en löpsedel att han och hans kära Kate spenderat motsvarande 720 000 kr på omslagspapper till julen.

Jag tror de har missuppfattat hur man bryr sig om.

Det felet gör många nu för tiden. De skämmer bort och tror det är att bry sig om.

Och värre blir det för varje generation.

Posted on: 2009/1/1 18:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag vet inget om deras läror, för mig är det bara ännu en sekt med en pyramidformig maktstruktur. De initierade får mer "kunskap" för varje steg de avancerar, till ett pris förstås. Att de har kändisar med gynnar ju säkert deras möjlighet att rekrytera.

Tom Cruise Scientology video

Det verkar som de har något stort på gång, "clean up this place" som Tom pratar om i slutet på videon. Jag gissar att de har sin egna version av ett "end time" scenario. Liksom kristna och bibeltroende har den yttersta tiden med Jesus återkomst nära förestående, och så har vi ju Mayakalendern och alla som tror på att något speciellt ska ske 2012 när vi går in i en ny era. Jag har ingen aning om hur scientologernas version ser ut, men jag tror att de har en egen variant.

Posted on: 2009/1/1 20:24

See User information
Diskuterade precis ämnet under julen. Intressant är det helt klart, en sci fi författare som tyckte det verkade va en cool grej att ha en egen religion och så bara gjorde han det. Extremt utflippade teorier vad jag har förstått, som en riktig sci fi bok. Men uppenbarligen måste det ju finnas ngn slags substans eftersom så många människor väljer att vara med och betala. Nån som vet om det går att läsa deras heliga "högsta" bok, den som en fransman råkade få tag på och överlämnade till svenska staten för ett antal år sedan?

Posted on: 2009/1/1 20:42

See User information
Det jag tycker är intressant är kopplingen mellan Hubbard och Aleister Crowley. De var nära vänner och höll på med det så kallade "magick"

Enligt en källs som jag inte minns, men en av dem där 1000 konspiartions-filmer så nämner dem att Hubbard skulle/ville ta över Crowleys "kåpa" (och på så sätt, ärva en del av Crowleys kraft osv..)

Jag är inte insatt men många menar på att dem har kontakt med utomjordingar, men det är nog mer än myt. Dem har ett stort valv där märkliga cirklar hittas i samma område. Det kanske inte betyder någonting, men vad kan dem ha i det där valvet. Det är standard att religioner förvarar viktiga föremål av alla dess slag, men vad kan Scientologerna ha där som är så viktigt med tanke på att det är en väldigt ung religion..

blogg

Posted on: 2009/1/2 1:27

Edited by Mescalito on 2009/1/2 1:43:06

See User information
Jonte: Var kan man läsa om den boken som ska ha lämnats till Svenska staten?

Mescalito: Jag tror själv att det har nåt med utomjordingar att göra :) oavsett om det är på riktigt eller nåt dom har hittat på.
Vad är det för cirklar du pratar om?

Undra hur Travolta tar sin sons död nu när han anser att det är endast scientologerna som har kraften att rädda människor i bl.a livshotande situationer.

Han ska ju tydligen ha healat Marlon Brando från en benskada som han fick av att en bil körde på honom utanför Josh Brolins hus... enligt Josh själv :) (han berättade denna underhållande historian på Jay Leno. Enligt Josh så funkade det knepigt nog också)

Posted on: 2009/1/3 4:11
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

See User information
Ja Travlolta tär väll allt som CoS säger utan att ens
tänka utan tar deras ord som absulut sanning efter som dom är "th masters of mind"

Jag menar dem såkallade "crop-cirkles" väldigt nära valvet skall dem också vara... på länken står det om dem.

Posted on: 2009/1/3 12:44

See User information
Ja Travlolta tär väll allt som CoS säger utan att ens
tänka utan tar deras ord som absulut sanning efter som dom är "th masters of mind"

Jag menar dem såkallade "crop-cirkles" väldigt nära valvet skall dem också vara... på länken står det om dem.

Posted on: 2009/1/3 12:46

See User information
ok, kollade länken nu.
Det där var väl inga direkta cropcircles? inget jag sett förut iaf och absolut inga avancerade... tyvärr :)

Posted on: 2009/1/3 17:45

Bob Marley

See User information
Kanske inte, jag vet inte om jag riktigt går på den där cropcircles-grejer. Men spelar det verkligen roll hur pass avancerade dem är, är det inte hur skickligt gjorda objekten är?

Posted on: 2009/1/3 22:26

See User information
Quote:

Mescalito skrev:
Kanske inte, jag vet inte om jag riktigt går på den där cropcircles-grejer. Men spelar det verkligen roll hur pass avancerade dem är, är det inte hur skickligt gjorda objekten är?

jag vet inte faktiskt... men nåt som är skickligt gjort borde ju vara ganska avancerat och tvärtom?

finns det förresten nån som har debunkat dom mest avancerade cirklarna?

Posted on: 2009/1/3 23:43

Bob Marley

See User information
Jo men de kan väll vara enkla men nästintill "perfekta"

Jag tror dem flestra cirklarna blivit debunkade. Jag tror inte spec mkt på dem , ganska ironiskt att jag tog det som ett alternetiv..

Posted on: 2009/1/4 12:48

See User information
Quote:

Mescalito skrev:
Jo men de kan väll vara enkla men nästintill "perfekta"

Jag tror dem flestra cirklarna blivit debunkade. Jag tror inte spec mkt på dem , ganska ironiskt att jag tog det som ett alternetiv..

mm stämmer säkert, men hade varit kul att se hur dom gör dom avancerade. Såg en dokumentär där några (som tidigare gjort enklare varianter) skulle göra en avancerad... dom var inte ens nära att lyckas.

Posted on: 2009/1/5 16:48

Bob Marley

See User information
mm tror jag jag sett den också (iofs finns det många) men om det är samma fick man se vilka verktyg dem använde osv.

Men tillbaka till "saken" vad tror du om kopplingen till Crowley, enligt vittnesmål av Hubbards son ska Hubbard vara besatt av satanism och sin "vän"

Posted on: 2009/1/5 17:20

See User information
Fast det är väl ingenting som någon tvivlar på? Hubbard var ju god vän med Crowley. Han ville väl skapa en egen sak, då han inte höll med Crowley till 100%

Posted on: 2009/1/5 17:38

Anonym
kanske tomcat vet något som inte en ickescientolog vet.. http://blog.wired.com/defense/2007/10/tom-cruises-10m.html

See User information
nazgul4:

Jag vet tyvärr inte, min pappa berättade den anekdoten för mig kring julhelgen, blev jäkligt nyfiken själv, måste gräva i det.

Posted on: 2009/2/13 0:11

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper