Vakencorner
|
Re: David Icke till Sverige 2009?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tycker det är mycket positivt att David Icke kommer hit.
Tittade just på en föreställning med honom och kan konstatera att han är en enormt bra talare och fullständigt magnetisk.Högt tempo , full av energi, humor och tydlig på det han säger. Länkar till en 3 tim lång video. http://www.davidicke.com/content/view/14375/83/ Det verkar som han har utvecklats och vill nå ut till en bred massa. Reptiler vill nog ingen höra talas om och det skall nog gå att sätta fokus på kärnan av problemen. Det gäller att entusmiasmera folk och få dem att vakna till och det tror jag han kan göra på ett mycket bra sätt
Posted on: 2009/1/4 13:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har skickat mejl till Red Ice killarna nu.
Posted on: 2009/1/4 15:51
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hallå,
jag har just talat med Bo Zackrisson på tidningen 2000-talets Vetenskap. Trevlig kille. Han kan tänka sig att hjälpa till med annonsering om/när det blir dags för Icke att komma hit.
Posted on: 2009/1/4 19:21
|
|||
|
"You must be the change you want to see in the world" - Mahatma Mohandas Gandhi
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2009/1/4 19:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hallå igen,
Idag hade jag orsak att kontakta David Icke Books i ett ärende och ställde även en förfrågan om ett föredrag i Sverige. Jag fick svar tämligen omgående från Linda och hon kommer att kontakta mig igen om några dagar. De håller på att flytta kontoret för tillfället. Jag har även kontaktat Yrsa. Vi får se vad hon har att säga.
Posted on: 2009/1/6 15:47
|
|||
|
"You must be the change you want to see in the world" - Mahatma Mohandas Gandhi
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En vän som jobbade med David I vancouver sa att han tog då 20 000 dollars.
Vet inte om det var mycket med resans kostnader att göra.
Posted on: 2009/1/6 18:40
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
![]()
|
Quote:
Posted on: 2009/1/6 19:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det måste vara personer(på läktaren):) Han var fattig då,men jag kanske har fel.. Fast det bästa här i livet är gratis tex kärlek,luft å vaken.se :)
Posted on: 2009/1/6 19:26
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
De bör veta vem jag är. Om inte, säg att jag känner Ulf, Kalle och Jan-Ola, med flera.
De bör ha ideér om hur man sponsrar ett föredrag med Icke. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bosse Zackrisson har jag haft en del att göra med, jag gjorde omslaget till Spelet om 3G som gavs ut på Medikament 2005.
Vi hade en del kontakt då. Han kan dock vara lite hal.. kom ihåg det. Inte säkert att det som lovas hålls... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det enda sättet att undvika tjafs är att införa en politiskt korrekt "vaken"-världsbild och sedan banna alla dem som inte ansluter sig till den. Berätta nu för mig varför du vill ha hit David Icke. Har han viktig information att dela med sig av? Har han lösningar på problem?
Posted on: 2009/1/8 12:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Miksjo,
Dina inlägg bedömer jag som bland de allra mest insiktsfulla här och därför undrar jag hur du ställer dig till David Icke och hans böcker. Vad gillar du, vad ifrågasätter du? Som troende saknar jag att olika fenomen kallas vid deras rätta namn, är det det du saknar också? På vilket sätt tror du att en föreläsning i Sverige med honom skulle vara bra och/eller dålig? Är det förresten någon som fått tag på Icke än?
Posted on: 2009/1/13 13:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Fick denna svar från Red Ice. Då vet vi lite mer, då vänter han svar och lova kontakta David.
Hur som helst, fick jag ett svar från Henrik från Red Ice med lite info: Hi Mark och Sonny. Om det är någon som vill ta på sig att arrangera föredraget, så kan vi kontakta David via email först och se om det finns intresse från hans sida att komma till Sverige. Jag kan skicka ett mail på en gång och höra, men en annan variant är att ha ett par detaljer färdigt först innan vi kontaktar honom (ideér om var, när, hur etc.), på så sätt förstår David att det är "seriöst" från vår sida. Vi har inte så mycket tid just nu att vara med att arrangera föredragt, men vi hjälper naturligtvis med att annonsera om det blir något, och dyker gärna upp. Om vi kan agear mellanhand för att skapa kontakt mellan arrangören och David så gör vi gärna det, i o m att jag har pratat med David ett par gånger nu. Det hade vart kul att få David till Sverige. Jag tror 2000 var senast han var i Stockholm, så det är ju ett tag sedan. Vad tycks? Må Väl /Henrik
Posted on: 2009/1/13 16:55
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hur många pers drar Icke? Jag har en del kontakter på ett av de större museer i Stockholm, som har plats för 200-300 pers. Vi kan få bra rabatterat pris på lokalhyra.
Posted on: 2009/1/13 17:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
År 2000 va vi runt 4-500 pers tror jag som kom från när och fjärran.
Idag skulle jag tippa en 1500-2000 om han inte fyller globen nästan. Iallafall räkna med mer än 1000, för han kommer dra från hela scandinavien som va fallet oxå 2000 vid förra besöket.
Posted on: 2009/1/13 17:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vore ju grym reklam för Vaken om vi lyckades ordna en föreläsning med herrn här i Sverige!
Posted on: 2009/1/13 17:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://www.nalen.com/page_1.aspx?HId=3
Eller något Folkets Hus? Skulle gissa upp till 1000 pers med rätt marknadsföring på sen vår eller minst 600 pers. Biljetterna på 250kr Jag har kontakter som ar fixat större fester i Stockholm. En båt kan vara en idee.
Posted on: 2009/1/13 17:53
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nalen är najs... Klassiskt ställe! Låt oss få det här gjort nu. Låt mig veta om det finns något jag kan göra för att hjälpa till.
Posted on: 2009/1/13 18:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, kan du samla lite information om sådana folkets hus i stockholm?
Jag hittar inte kontakt info till Medborgarplatsens Folkets hus hellre, de köra klubbar där och minns att lokallerna är stora. Henrik vill kunna förmedlar hur vi tänkte till David, vart, när och hur många folk. Vi behöver veta vad David (och hans crew) behöva, ang kostnader och hotel osv. Med rätt tid och marknadsföringar kan vi fixa 1000 biljetter x 250 då bode de täcka alla kostnader tror jag. Flera här är beredda att slänga i några hundra - några tusen lappar detta kan vi använder till marknadsföring till exemple. Vattumannen Bokhandel och många hälsokost är bra ställen man kan nå folk som redan känner till David tror jag. Massmedian skulle vore intresserade av världens mest kontroverciella talare tror jag, då kan vi fixa TV tid för honom på morgon tv och i vissa nyheter med vaken representanter tror jag.
Posted on: 2009/1/13 18:19
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan prova ta kontakt med Malmö arena som är helt ny:
Möjligheternas hus ligger perfekt till Köpenhamn ,om några på den sida har intresse:)Vad säger ni ett tips bara! Malmö Arena kontakt
Posted on: 2009/1/13 18:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nice.
Han verkar inte har varit i skandanavien i 8 år ungefär. Köpenhamn och Malmö vore vara bra, då kan vi nätverka med Danish Truth osv, 3 städer vore perfekt med med en mer intim tid med Mannen för extra pris. Om han orker ett par timmer till.
Posted on: 2009/1/13 18:46
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Först vill jag säga att en typisk föreläsning (ja jag har sett ett par men inte läst hans böcker, jag har kollat en del på hans hemsida också) av David Icke tycker jag är typ 90% bra och viktig information. Det är dessutom underhållande att lyssna på honom. Men han är uppenbart anhängare av humanism och panteism. Så därför har jag samma problem med honom som med många andra "guru's" och med budskapet i Zeitgeist. Samma gäller Tsarion och Maxwell t.ex. det är också bitvis mycket bra info, men när det kommer till framtiden/lösningar så ser jag inget bra med dem.
Posted on: 2009/1/13 19:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är Debaser Medis som är där Mondo brukade vara, vid Medborgarplatsen. http://www.debaser.se/hyr/medis/
Verkar för litet för Icke. Nalen verkar bra, men max 400 pers sittandes (ingen orkar står 6 h och lyssna på Icke). Cirkus, vid Skansen tar 1650 sittande gäster, telefon 08-587 987 55 för att höra om priser. Vasamuseet har en stor väldigt fin skeppshall där man kan hålla föreläsningar, ganska spektakulärt. Tror det går in 500-1000 sittande pers här, lätt. Här kan jag eventuellt fixa lokalhyra till rabatterat pris. Finns även PA och projektor osv. Kulturhuset i city verkar ha för små lokaler.. City Conference Centre har plats för upp till 1400 pers. Factory Nacka Strand (10 min från city med buss från Slussen) har plats för 1500 pers. Det var här Al Gore talade i höstas! :D Berns, Chinateatern. Norrmalmstorg. Plats för 1200 pers. Södra Teatern vid Mosebacke, Slussen. 414 åskådarplatser, varav 248 parkettplatser. Superfin lokal. Clarion Hotel Sign Största lokalen har plats för 700 pers. Oscarsteatern 944 pers Hotel Rival 703 pers Berwalldhallen - här finns plats för 1300 sittande gäster vid konsert och 900 sittande gäster för konferens Som ni ser så finns det mängder med ställen man kan vara på, allt hänger väl på budgeten. Kan tänka mig att det kostar allt från 5000-25000 kr för att hyra lokal.
Posted on: 2009/1/13 19:23
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login