vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#1


See User information
Oavsett allt annat, jag funderar allt oftare över hur blåste vi är, hur lite vi vet och hur påverkade vi är av eliten's redskap och socialla strukturen.

Allt musik och media som vi ta för givet nu, pop-kulturen är bara 100 år gammal högst.

Allt våran styler och kläder, design och tryck bestäms av någon annan, hur vi ser ut, färgerna....deras mat, deras lagar....filosofi, histori, matematik

Vi är commoners, slavar, vi lever kvar i ett sofistikerade slavstat, ägde och kotrollerade (för det mesta, oh yes de flesta) av elitens vilja.

Ibland allt dansar en macabre ironiskt idiotisk fucking dans framför mina ögon, kunde gråter ibland, hur trevliga, fina vi är, kärlek och tillit.... allt detta som en tun hinna på en bubbel flyllde med gift gas.

Vi är så trevliga, begåvade, fattiga och kärleksfyllde...

Och de flesta fattar ingenting. Dumma fina idioter.

Oavsett hur "bra" vi har det, eliten har det miljontals gånger bättre för att vi är fördummade, försvagade och passiferade från DERAS makinationer, system, språk och även ideer.


Ibland undrar jag:

Where the FUCK shall I start to help my fellow man understand when even those closest to me stare for hours into tv screens and live lives unwilling to change?

When the fuck will more people even HERE on this little forum do more?

Ibland lägga jag märke till hur mycket av detta vi identifiera oss med och syssla med är bara ett tillfälligt artificiel vapen för att distrahera oss under den tiden agendan föjls.

Till den dagen eliten ta det till nästa nivån eller fas, där median behövs inte längre, ingen el, bilar, musik, eller mode.

Och de flesta kommer att vara lika förvirrade, rädda som de som upplev Tsunami Katastrofen, Estonien, Hiroshima eller Dresden, 9-11.

Då kommer systemet , samhället, VAPNET emot oss att går i ett drastiskt NÖD situation, militär styrde, glöm familjen, glöm drömmerna, vi kommer att vara någarlunda glad att vi kunde överleva, att existera, att lyda, ta micro-chipet, total styrde...

Visst vi var so fucking upptagna med sekondära bullshit och egoismen att vi hade inte tid.

I told you fucking so, but then it will be too late.

Beviset?

Kolla här på forummet VILKEN tråd fick mest uppmarksamhet.

Tips: Övrigt Dagens skratt! 613 19399

Do we REALLY have what it takes?

Are we really doing enough?


Tid är ALLt vi har i detta liv här på jorden.

Use it wisely, intensely and with passion and will, or lose it forever.

The writings on the wall in big neon letters, its in the media, in these words, its "out there" and has been a long time.

The choice is ours. Always. Together.

The elite will fuck us up worse than Jews, Indians Africans or lab-rats.

But we dont really get it do we?

We dont really ACCEPT that do we?

No, not REALLY, cause the thought viruses in our pretty little heads keep us in line just enough, keep us in bed on time, at work listening to the boss, doing the same old shit, keeping quiet, like sick fucking useless pathetic children.

Whining and fighting bitching and passively OBSERVING.
Like we are OWED something, like we DESERVE something from the very elite systems of control and slavery that are slowly killing us.

The revolution will not happen online.

The ENDGAME is near if we want it.

Or freedom.

Well?????

Posted on: 2008/12/28 2:52
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#2


See User information
När tillräckligt många vaknat kan massdemonstrationer hållas mot världseliten, nwo och deras agendor. I Sverige skulle det var en bedrift att ens samla ihop ett par hundra personer till en demonstration, men kanske är annorlunda snart.

Posted on: 2008/12/28 3:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#3
Det är inte demonstrationer som behövs, utan en underground-rörelse ungefär.
Tror ni slavarna demonstrerade för att rymma?

Det handlar om att sprida ordet till varandra, så folk säger upp sig från arbeten osv. En arbetare har inga rättigheter överhuvudettaget och folk måste offra sig lite. Leva snålt en tid för att kunna säga att nu är det nog.

Ställa krav först och främst på arbetsgivarna.

Ta som exempel Ericsson... Vi säger deras vinst var 9 miljarder 2006.
2007 kanske deras vinst var 7 miljarder. Då blir de oroliga och börjar avskeda folk.

Jösses liksom... de ska vara glada för varenda krona som är vinst.
Trots all personal och underhåll av fastigheter osv så har de tjänat en jävla massa pengar.

Vi låtsas de endast hade en krona i vinst. De hade då gett en jävla mängd människor arbete och deras löner, de hade fått sina produkter på gatan osv... Tänk själva...
MEN, de hade inte kunnat expandera.

ALLT vill expandera. Mycket vill ha mer.

Människor och företag måste lära sig att bli nöjda.

Tyvärr skulle ett företag idag söka sig utomlands om arbetskraften skulle protestera och det är det jag menar med att detta medvetande måste vara globalt.
ALLA måste säga stopp! Nu är det nog.

Folk vaknar inte på gatan när de ser en demonstration. Visst att förbipasserande kanske har samma åsikter och ansluter sig till manifestationen, men de var ju ändå redan vakna.

Demonstrationer hjälper bara till makten att kartlägga oss.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#4


See User information
C0mputererr0r.... yeah, du fattat detta.

Eller?

Underground rörelsen, kan vara en lösning, fast ÄVEN med de tillgängligheter vi har NU, blogger och sådant, hur mycket tid äger vi åt även detta som är så lätt?

Att dela ut information vid tåg stationer?

Att göra civil olydan?

Sätta upp info på handelsplatser, på BANK automater?

Detta är lätt gjort.

But we are MOTHERFUCKING passified som en grupp.

Vi är slaverna som bry sig inte, även här på vaken, blogg, skit samma.

Dont say you werent warned.

Och sen det roliga är hur folk är "RÄDDA" att lägga ut information.. hehe

The elite have you Under their Thumb, nice and quite and scared, lonely and pathetic.

Lets pull ourselves up, together.....do more.

Today I am putting vakens info on blogspot.com so i can link with the bloggsphere.

Do THAT.

Do it, cut n paste.
One hour every day, over and over again.

Easy.

Do it.

Posted on: 2008/12/28 14:54
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#5
Ska jag vara helt ärlig Lorax, så har jag gett upp... Det kommer liksom aldrig att funka, eftersom folk kommer bara ta varje tillfälle att sko sig själva om vi ska sätta eliten under press.

Eliten är 1% och vi som vill väl är också 1%.

Fåren emellan gör precis vadsomhelst för sin egen skull...

Jag fick ett mail igår från en ganska känd kille inom vissa kretsar och han sa någonting väldigt tankvärt, även om jag inte håller med honom om summan av mailet.



But I try to avoid cut'n'paste, because I seldom find anything I agree with 100%

Dessutom verkar inte jag tänka på samma våglängd som en del andra här... Jag tänker exempelvis på när jag postade ett klipp på ett trick utfört av Joseph Teller från Penn & Teller.
Tricket gick ut på hur han hela tiden bytte metod för att lura publiken så de inte han med att lista ut detta förhållandevis enkla trick, då de förväntar sig att samma effekt uppnås av samma metod.
Med detta ville jag ha sagt att vi blir lurade på olika sätt hela tiden och att strategin förändras för att uppnå sitt syfte löpande...
Men jag blev förlöjligad för att jag visade detta trick.

Jag orkar liksom inte bry mig längre förutom att peka ut rena faktafel och argumentationsfel.


Här är förövrigt tricket jag pratade om
http://www.youtube.com/watch?v=J5x14AwElOk


Edited by c0mputerr0r on 2008/12/28 16:26:10
Edited by c0mputerr0r on 2008/12/28 16:28:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#6


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Ska jag vara helt ärlig Lorax, så har jag gett upp... Det kommer liksom aldrig att funka, eftersom folk kommer bara ta varje tillfälle att sko sig själva om vi ska sätta eliten under press.


Ärlig talat var detta.

Varför posta du HÄr isf? Hmmm? ; )

Ibland tänker jag oxå så.

Fast sen tänker jag:

We have EVERYTHING to gain and NOTHING to loose!

Posted on: 2008/12/28 17:59
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#7
Tja... Du har rätt Lorax...

Vaken.se är ett fruktansvärt bra initiativ, men en del bryr sig inte alls om att de sprider rent struntprat som förlöjligar hela rörelsen.

Jag har en grej rullande som jag kör på. Vi får se hur det artar sig helt enkelt.

Hoppas vaken.se kommer till rätta med dem som snackar konspirationer för att det är mode och Disney börjat göra filmer om det...

/c0mputerr0r, alias Magnus...

Ta hand om er!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#8


See User information
Ju mer jag tänker/inte tänker på det, desto mer förstår jag varför Motståndsrörelsens vapen måste vara oglamorösa.

Alla organisationer större än en (1) person kan infiltreras.

Handla ekologiskt och lokalproducerat.

Learn to get by on a little.

Quit lying.



Om mitt budskap har ett hjärta, så lever jag förändringen.



Peace.

Posted on: 2008/12/28 19:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#9


See User information
Jag instämmer hellt med dej som öppna denna tråd å tycker att det nästan är mer oroväckande att dagens garv fick mest besökare än själva NWO=)

angåenda clip N paste så efterlysser jag duktiga postermakers, jag är en klisterlappsklistrare och finner det ro givande men är inte så duktig på att skapa dessa, när FRA lagen klubbades igenom fanns det länkar till bra posters emot dessa, ni som pysslar med dessa kan väl länka mera så ska vi andra tapetsera.

Posted on: 2009/1/7 11:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi blåste slavar, commoners, profane....när jag "Vaknar" inser jag detta dagligen
#10


See User information
Sååå bra uttryckt Lorax. I salute you!! "The Revolution will not be Computerised"

Posted on: 2009/1/7 13:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS