Vakencorner
|
Re: Magnifika intervjuer!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Till och med mainstremscience är väl idag rätt övertygade om att det existerar flera dimensioner och att vi knappast är ensamma i universum så i så fall är väl de också ganska "urspårade". Sen huruvida väsen/varelser från andra dimensioner/planeter är här kan man ju bara spekulera om. De uppgifter jag tagit del av under de ca: 12 år jag forskat på leder mig till slutsatsen att det känns ganska logiskt. Även om jag tror att 95% av all s.k UFO-rapporter mest handlar om väderfenomen, självsuggestion och i många fall farkoster skapade av människor. Det faktum att du inte kan identifiera medlemmarna i ett hemligt sällskap räcker väl inte som grund för att säga att sällskapet inte existerar. Jag kan inte namnet på någon medlem i Ku-Klux Klan, men de existerar ju uppenbarligen. Vad Rense beträffar så tycker jag väl inte att man kan döma ut en hel radioshow bara för att de har en massa UFO-länkar på sin sida, det säger väl kanske mer om dina egna fördomar än om hans trovärdighet. Men var och en måste ju dra sina egna slutsatser och jag har lärt mig att ibland är det av "dåren" man får de största insikterna. Ha det!
Posted on: 2006/4/6 9:49
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Re: Magnifika intervjuer!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Japp, men inte dimensioner i det sätt det används av dessa pseudo-vetenskapliga människor.
Att det skulle existerar varelser från andra planeter här har jag aldrig sett något som helst bevis på, eller något som skulle få mig att misstänka det. Inte på den skalan i varje fall. Jag kan godta att livet på jorden kanske har sitt ursprung på en annan planet, men absolut inte att det finns utomjordingar bland oss. Det är fantasifoster (vart finns bevisen?). När det gäller hemliga sällskap förnekar jag inte deras existens bara för att jag inte har någon namnlista. Vad jag tycker är viktigt är att man inte nöjer sig med något abstrakt namn, som NWO t.ex. eftersom det inte leder till något. Det enda namnet gör är att skrämma.
Posted on: 2006/4/6 15:14
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login