vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Läkemedelsindustrin gör oss sjuka.

See User information
Säg gärna till om jag har fel, eller med tillägg.

Som ni vet ska EU rösta om en lag i januari som förbjuder alternativ medicin. Om vi enbart ser till vår hälsa så är lagförslaget det viktigaste lagförslag som någonsin varit uppe på agendan.

Läkemedelsindustrin omsätter multi miljardbelopp varje år. Och åter miljarder läggs på forskning. Forskning som vi tror är till för att dom ska finna botemedel på otaliga sjukdomar. Vilket är helt fel. Vad skulle hända om dom kom ut med något som botade cancer och AIDS? Jo, dom skulle sälja mycket mediciner tillfällig men sen skulle dom inte tjäna en krona för ingen skulle längre behöva dom. Därför försöker dom hitta läkemedel som gör patienterna bättre, men inte så bra att dom kan sluta med medicinen. Cancerbehandlingar och bromsmediciner är en fruktansvärd inkomstkälla.

Det är inte heller alltför osannolikt att tro att dom gör oss sjuka medvetet. Eftersom läkemedelsföretagen inte är några välgörare, utan är aktiebolag som ska genera så stor vinst som möjligt. Finns otaliga exempel då dom sålt läkemedel i t.e.x Sydamerika som är förbjudna i Europa eftersom dom är vetenskapligt bevisade att dom skadar foster och skapar utveckligstörningar. Allt för att tjäna pengar. Förutom att dom får sålt medicin så skapar dom även defekter som behöver ännu mer medicin. Dubbelt upp, med andra ord.

Förmodligen blir även vi lurade av media/ forskningsvärlden genom alla nya cancervarningar i massmedia. För att vi inte ska bry oss över när det kommer cancervarningar som verkligen stämmer som dom tillsätter i vår kost. (aspartam, flour osv.) Om man ropar varg när det inte är någon… Ja, ni känner till ordspråket.

Vi kommer aldrig se något botemedel för cancer eller AIDS innan det finns något som är värre som dom kan tjäna pengar på.

Jag är själv jävligt skeptisk till sambandet mellan HIV och AIDS. Kanske finns ett samband, kanske inte. Bara för att nobelpriset delats ut till dom som upptäckte det så betyder det inget. Jag menar Henry Kissinger har fått fredspriset, hehe.

Själv skulle jag vilja se mer forskning angående vitamin b17 (Leatrile) som är olagligt, men finns bl.a i linfrö och aprikoskärnor. Fast ett positivt cancer resultat av det kommer nog aldrig komma ut till offentligheten.

Jag har en kompis varit hos en "häxdoktor" och hade problem med eksem. Efter han började äta kall pressad linfröolja så blev det bra. Och han hade haft problemet i flera år utan att sjukhuset lyckats fixa det. Så det är inte verkningslöst iallafall.

En intressant artikel här: http://www.politiken.biz/cancer.htm

Posted on: 2009/1/9 4:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Läkemedelsindustrin gör oss sjuka.

See User information
Well, jag säger inte emot iaf :)

Läkare tänker ju inte ens i termer av att bota, bara behandla.
Jag kanske har fel men ju mer åren går och man pratar med människor så får jag intrycket att det är otroligt få som verkligen får bra hjälp/bot från sjukvården. Min nya teori är att det antagligen är därför som läkare alltid är så lättiriterade om man börjar ställa frågor. De vet själva hur usel statistik de har. Det är iaf min erfarenhet
Akutvård är nästan det enda dom klarar av enligt min mening.

Posted on: 2009/1/9 18:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
När man startar en diskussion med någon "normal" om hälsa märker man att folk som inte är helt pantade "öl-hävande fotbollsälskande helt troende på vetenskapen-idioter som också har religionen ateism" (Vanliga svenssons helt enkelt) märker man att det finns många som vet att något inte stämmer i vanliga hälsosystemet. De kanske häver i sig lite kalk från PH Balans, behandlar sjukdomar med "alternativa metoder" och så vidare. (Jag hör berättelser av folk man känner att de känner ett antal personer vilket håller på med alternativ medicin. Mörkertalet är nog stort, hö hö!)

Läkemedelsbranchen, som i stort sett alla brancher som styrs av psykopater (mördare. "eliten" helt enkelt) skall vinsten vara så stor som möjligt även om man släcker flera tusen, även miljoner liv. Allt för att ha så fet plånbok som möjligt av pengar som egentligen inte har något värde alls. (Vad är egentligen värde?)

När man kollar på läkemedelsbranchen lobbar de med sina psykopatkompisar i styrande toppen av länder och diktaturer (EU?) för att lobba igenom lagar som maximerar vinten ytterliggare och trycker undan det som verkligen fungerar.

(Har inget med tråden att göra men en tanke som bara ploppade fram: Det är trevligt att i Sverige har vi två block i politiken att välja mellan. Ena är Bilderberg-Salin och andra är Bilderberg-Bildt, Bilderberg-Borg, Bilderberg-Reinfelt, Bilderberg-Olofsson)

See User information
Som affärs idé vore ju det ultimata en product som man måste fortsätta använda, alltså en medicin man blir frisk av och sen kan sluta använda är ju helt värdelös för afärerna om man gämför med en man måste fortsätta med resten av livet och kanske även börja med några fler efter några år pga bivärkningar...

Samma sak med alla andra produkter, en bil eller mobiltelefon som aldrig gick sönder skulle man bara få sålt en gång ist för en ny varge/varannat år.

Hela systemet bygger på att man hela tiden ska käna mer och mer och mer, varge års och månads raport måste vara bättre än den förra.. det blir samma sak som att dubbla hela tiden fast i mindre skala.. 1 2 4 8 16 32 64 128 osv osv osv... till sist kommer man till en nivå där hela planeten krävs för nästa fördubbling.. och sen 2 planeter osv osv osv tills man har hela universum...

Vem som helst (utom en ekonom) beripper ju att detta inte funkar.

Posted on: 2009/1/10 22:59
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper