vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Pedofili

See User information
Skulle bara vilja få ur mig en sak. Jag har under de senaste åren reagerat över varför pedofili har stundvis pressats så hårt i media. Ibland känns det som att det har blivit det viktigaste ämnet för viss media. Med det inte sagt att det inte skall skrivas om, men jag har undrat varför ämnet har fått en sådan "boom" (vilket jag naturligtvis kan ha fel i).

Men!

Jag lyssnade på senaste avsnittet av The French Connection där han intervjuar en tidigare senator som skrivit en bok som tar upp hur utbredd pedofilin (+ homosexualitet/andra avvikelser) är bland politiker, speciellt(!) de i höga positioner. Även hur dessa människor leds till situationer där de kan fotograferas/filmas.

Det går inte att förneka att den som innehar bevis (som går att släppa fria när som helst) för en politikers pedofilböjelser, hamnar i en stark maktposition. På så sätt kan politiker kontrolleras (ingen aning om hur utbrett detta är i t.ex. Sverige).

Åter till min första punkt. Vem tjänar på att pedofili exponeras kraftigt i media så att folk får inpräntat hur sjukt det är? De som har behov att kontrollera folk på det sätt jag beskrivit!

Jag ser fram emot kommentarer, jag är helt klart ingen expert på detta men det kändes som jag fick en liten aha-upplevelese.

Posted on: 2006/4/6 15:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Pedofili

See User information
Det har tigits allt för länge om denna avart som ödelagt så många människoliv. Det är väl bra att det exponeras i media. Vi måste göra allt vad vi kan för att skydda våra barn.

Posted on: 2006/4/6 15:07
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tycker att pedofili och speciellt våldtäkt smetas ut över förstasidor överallt. Anledningen kan vara tt sälja lösnummer, men jag tror att det är bra för att få människor avtrubbade och desillisionerade.

Posted on: 2006/4/6 15:16

See User information
Naturligtvis skall det exponeras! Jag tar INTE pedofili i försvar!

Men det var inte min poäng. Vad jag ville diskutera var hur det kommer sig att det helt plötsligt "kan" exponeras. Vilka är det som har tryckt på detta?

Räkna med att det finns motiv bakom allt media gör.

Posted on: 2006/4/6 15:22

See User information
Jag är nog inne på Micros linje i. Ju mer vi läser och ser om alla sjukheter människan kan ägna sig åt, desto mer vana och avtrubbade blir vi ju. Tillslut reagerar man inte längre nämnvärt.
Tvärtom tror jag det ökar nyfikenheten kring ämnet. Vilket passar dessa satanist-illuminater perfekt.

Posted on: 2006/4/6 15:25
Bring on the apocalypse...

See User information
En annan agenda kan ju vara att slå i mer slitning mellan människor. Det är lätt att få intrycket av att det vimlar av pedofiler omkring oss. Perfekt för att öka kontrollsamhället och att skapa konflikt mellan kvinnor/män och vad det nu kan tänkas vara.

Posted on: 2006/4/6 15:29
Bring on the apocalypse...

See User information
Jag förstår tanken bakom ert resonemang, men just detta har sopats under mattan alltför länge, det är bra att folk tänker till om sånt de inte velat tänka på.

Posted on: 2006/4/6 15:31
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Pedofiler och våldtäktsmän är sjuka jävlar som skadar och terroriserar människor! Klart att det skall skrivas om dem, kanske inte jämt just på första sidan, men det är klart att man skall läsa detta och reagera mot det. sedan är det ju bra att det händer nått med dessa sjuka människor straff/hjälp. Själv skulle jag lätt kunna gå långt....... antagligen för långt. jaja, jag har ju fru och barn så detta är saker som skrämmer mig här och nu.

japp, nu fick jag oxå ventilerat mig lite ha det gött och tack för en bra sida och mycket bra inlägg från er alla.

Posted on: 2006/4/6 16:25

See User information
Förutom att skapa konflikter mellan människor bidrar det också till att isolera barn och ungdomar överhuvudtaget. Det är en tydligt dominerande attityd, och en som blir allt starkare, att barn inte SKA träffa några andra överhuvudtaget, utom de som de träffar i skolan-lärare och elever. De som träffar barn är pedofiler, det är vad man ska tycka. Barn och ungdomar får inte påverkas av några andra än statens utsända. Att isolera de från alla som kan erbjuda de någonting i livet, det är vad det handlar om.

Posted on: 2006/4/6 18:30

See User information
Tyckte jag redan har skrivit om detta med "perversiteter" som ännu räknar pedofili i detta ämne...
Men vad f-n , jag kan ju berätta en grejj - för någon vecka seean så såg jag ett TV-program som hndlade om en kvinna som hade gett ut en bok om "perversiteter" - hon hade snackat med en massa folk ang detta - Jo grejjer som var perverst för en massa år sedan - Homosex och onnani och annat hade ju med upplysning gjorts rumsren - programledaren frågade då vad som idag var illegalt och perverst - Jo, menade kärringen - det var pedofili och djursex - hajjar ni?! vart åt det lutar? Man kan ju läsa mellan raderna att med mera upplysning så kommer även dessa perversa grejjer försvinna - i den meiningen att det kommer att bli legalt och shysst - vi har ju den där Kringressanfde lobbyisten Singer som åker land och rike runt och lobbar för pedofili och djursex - helsjukt - tycker jag... men så är han ju NWO - springgrabb - "solgubbe" - som han nu faktiskt är - ingen självhatande som Chomsky är nästan lite gran utabn en riktig förespråkare för allt som har att göra med att "väcka upp den där läbbiga "kundalini-ormen" - så man blir skit-ambitös" och ett villigt verktyg för "Världsbyggarna" som dessa gamla regeringssnubbar visat ssig vara - att knulla verkar som riktigt effektivt aktiveringsorgan för "ORM-F-N"

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/4/6 22:34
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper