vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Male vs Female?

See User information
Jag har varit en flitig besökare på detta forum sedan en tid tillbaka.Jag har ganska nyligen insett att denna värld vi lever i är en illusion.Mycket tack vare vaken.En känsla jag dock har fått när jag har varit inne här på forumet är,att det nästan bara är pojkar/män här.Stämmer det ?Eller har jag fel?Finns det några tjejer/kvinnor här?Om vi vill skapa förändring i denna värld så måste tjejerna/kvinnorna vara med.PUNKT!!!!!

Posted on: 2009/1/9 22:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Male vs Female?

See User information
Jag är en stolt kvinna på vaken :)

Posted on: 2009/1/10 11:27
www.thezeitgeistmovement.com

DAGS ATT HANDLA!

FRED KARLEK & RESPEKT!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Sanningen skrev:

Du har ju också blivit lurad av det där Zeitgeist-eländet...
Däri ligger väl en del av förklaringen varför så få kvinnor hittar hit. De har en större tendens att följa ledare, även falska ledare. Män har en bättre förmåga att tänka självständigt, och de har en bättre logisk/analytisk förmåga, den behövs verkligen idag när media spyr ut en massa lögner.

Någon som har andra teorier varför det är så få kvinnor här? Jag önskar att de vore många fler. Vad är ett uppvaknande värt om bara hälften är med på den?

Posted on: 2009/1/11 12:47

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Däri ligger väl en del av förklaringen varför så få kvinnor hittar hit. De har en större tendens att följa ledare, även falska ledare. Män har en bättre förmåga att tänka självständigt, och de har en bättre logisk/analytisk förmåga

Någon som har andra teorier varför det är så få kvinnor här?

Kanske för att det är så gott om chauvinster som måste visa sig överlägsna så fort kvinnorna sticker ut hakan?

Posted on: 2009/1/11 20:57
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Kanske för att det är så gott om chauvinster som måste visa sig överlägsna så fort kvinnorna sticker ut hakan?

Så du menar att de faktiskt är här men blir bortskrämda direkt?

Posted on: 2009/1/11 21:59

See User information
Nä... försökte bara vara lite käck mot dig för jag tyckte din post var lite fånig. Jag tror kort o gott det är få kvinnor som är intresserade. Det är som med sportfiske, ett annat av mina intressen, tjejer gör helt enkelt andra grejer.

Posted on: 2009/1/12 6:11

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Nä... försökte bara vara lite käck mot dig för jag tyckte din post var lite fånig. Jag tror kort o gott det är få kvinnor som är intresserade. Det är som med sportfiske, ett annat av mina intressen, tjejer gör helt enkelt andra grejer.

Det är sant att tjejer gör andra grejer, men när dom kliver in i grabbarnas domäner så brukar dom profilera sig...personligen så skulle jag välja en tjej (som jag är bekant med) om jag skulle starta en alusvetsfirma, hon är fullständigt enastående.
Lika så är det en tjej som binder dom värsta flugorna till flugfiske, så det går inte att generalisera på detta sätt...kom igen tjejer ni behövs i detta....ende.

Posted on: 2009/1/12 9:49
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Sanningen skrev:

Däri ligger väl en del av förklaringen varför så få kvinnor hittar hit. De har en större tendens att följa ledare, även falska ledare. Män har en bättre förmåga att tänka självständigt, och de har en bättre logisk/analytisk förmåga, den behövs verkligen idag när media spyr ut en massa lögner.

Någon som har andra teorier varför det är så få kvinnor här? Jag önskar att de vore många fler. Vad är ett uppvaknande värt om bara hälften är med på den?

För det första ska jag svara på detta, om jag får säga min mening dumma inlägg, med att säga att jag har ingen ledare.
Jag leder mig själv.
Jag avgör själv vad jag vill tro på eller inte och de är inte så att jag tror blindt på vad en man säger.
Men att säga att vi har inte förmåga att tänka självständigt är en förlämpning byggd på dig egen åsikt.

För det andra så tycker jag inte du har någon rätt att generalisera på de sättet som du gör, både min tro och min position som kvinna.
Jag respekterar din tro och jag hade uppskattat om du respektera min.

Jag är inte här för att kritisera män eller någon därför ska jag inte ens sänka mig till din nivå.

Det är sådanna kommentarer som får kvinnan att känna sig välkommen här!
Så tack för de!

Posted on: 2009/1/12 11:09
www.thezeitgeistmovement.com

DAGS ATT HANDLA!

FRED KARLEK & RESPEKT!

See User information

Posted on: 2009/1/12 13:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
grejen med att killar undertryck kvinnorna så länge är för att vi medvetet och undermedvetet vetat om att dem är bättre än killar.

dem är skapare, vi är förstörare av mycket.

balansen är inte bra idag det ät därför det inte finns kvinnor heller på vaken.

dem är undertryckta och förda genom ljuset genom att bektrakta
sig själva så mycket för att tänka för mycket ¨på fortplantningen.

det är männens fel.

kvinnorna saknar intresse varför då, jo för att i generation till generation så överför kvinnorna till varandra att hålla sig borta från männes spelarena, likaså mänen tillåter inte dem in.

hade det varit rättvis balans hade kvinnorna varit delaktiga i den 6000 starka gubbarme som mycket nästan endast består av gubbar.

det är vårat eget fel, där avslöjade jag att jag var kille.

Anonym
citat: Män har en bättre förmåga att tänka självständigt, och de har en bättre logisk/analytisk förmåga, den behövs verkligen idag när media spyr ut en massa lögner.

visst är det så jag tänkte också så att männen innehar den starka logiska tankesättet.

men kvinnorna har också tålamodet..

i trafik kön tex där dem inte dör kanske lika mycket som männen som tar risker överallt. ifg tar man inga risker så utvecklas inte livet heller, men det jag vill säga är att det finns varken bättre eller inte bättre, det hanldar om balans, varför tror ni det finns 2 kön över huvud taget?

för att det ska vara obalans??

balans så klart!

vi måste själva städa upp deras tankesätt som vi skapat och evolutionen skapat.

tänk så här..

köp smink tex, skapa ett smink tex som heter the truth about 9/11 och ge ut det gratis (sminket består endast av egyptiska recept från blommor etc naturliga ämnen.. skicka ut det på gatorna och jag kan lova att lärarna får det tufft på skolorna när en 14-15 tjej sätter honom på plats när det gäller skolans sätt att informera huruvida 9/11 igentligen gick till.

tänk, skapa, sätt i verk!

svårare så är det inte.

visst kan ni mötas ge ut info osv men om ni vill ha tjejer.. fånga upp dem såsom eliten fångar upp era liv.

använd dig mycket av din fiendes kunskap och du skall förkorta dennes armlängd markant..

och sminket kan det stå på baksidan av förpackningen, (det kan vara vad som helst som fångar upp denna kvinnas intresse så hon spinner vidare på den igentliga information som man vill att hon ska förstå) på baksidan av vad det nu är så kan den sanna informationen stå.

använd symbolism, det är inte olagligt men den har lika stor verkan såsom eliten använder den, intessant?

Anonym
ni använder ju av info blad..

men visst är det lättar när man använder kaffe, kakor etc sånt som är gratis men gott..

använd något som tjejer inte kan stå emot, GRATIS!

micro har säkert tusen ideer på detta, han är kreativ.

och jag lovar ni har en kö så långt som 30-40 meter.

och det stannat ju inte där.. filma sänd det vidare och fler truthers kommer använda sig av denna simpla enkla teknik.

Anonym
hur ofta skulle vi gå in på någon site där dem pratar om lousie vitton väskor eller ophra eller hur paris hilton sket näer sig för att hon tog en bloodyy marie liksom..

typ aldrig!?

likaså är ( jag säger inte alla ) kvinnor lika intresserade av våat babbel. (babolyn) =)

fånga dem i deras intresse.

Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Tyvärr är kvinnor idag så styrda och påverkade.
Kvinnor är Gudinnor, som eliten hjärntvättar till att bli ytliga shopaholics. Det märks att de kompenserar någonting.

Avsaknaden av tänkande män kanske?

Ni får aldrig känslan att kvinnorna börjar ledsna med att få oss män att förstå saker de förstått sedan generationer.
De shoppar medans de väntar kanske.

Inte för inte en kvinna vill ha en händig man.

Att trycka på en knapp och dra i en spak klarar väl alla. Men när knapparna och spakarna försvinner då?

Posted on: 2009/1/12 23:27

Edited by z30 on 2009/1/12 23:59:07
Edited by z30 on 2009/1/13 0:00:04
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror

See User information
Quote:

shilton skrev:
Om vi vill skapa förändring i denna värld så måste tjejerna/kvinnorna vara med.PUNKT!!!!!

Föstår hur du menar, och då lyckas vi genom att möte de som vi vill få hit med något intressant. Då kommer folk.

Jag tror att många "tjejer" har blivit lite mer inblandade med Feminismen och dessa rörelser, och de aktivister kämpa för "kvinno rättigheter" och kanske ser Vaken som en sideline lite?

Men vad tycker du skulle vara intressant för att locka kvinnor hit?

Några bra ämnen?

Posted on: 2009/1/13 11:44
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Det lustiga är att de enda människor jag har hört nämna sådant här irl har varit tjejer....

Posted on: 2009/1/13 13:20

Anonym
hehe lorax exakt det jag sade om att locka tjejer med deras egna medel var exkt vad jag menade vice versa den där bilden på angelina joulie visar.

tjejer stannar upp och kollar, man måste snappa upp deras intressen.
vem är det som gjort den bilden?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper