vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: David Icke till Sverige 2009?
Om det drogs 400-500 pers för nio år sedan. Om ett föredrag sker idag så skulle denna siffra lätt vara över 1000, skulle inte bli förvånad om det kom över 2000 pers.

Varför detta Stockholmskåteri? Är det många finnar på Vaken? :)

Göteborgsalternativ:
Lorensbergsteatern - 790 platser

Göteborgs Stadssteater, Stora Scen - 594 platser

Backa Teater - Vet ej, troligen litet

Folkteatern, Stora scen - 400 platser

Storan - ca 650 platser (Ser dåligt på många av platserna)

Lisebergoperan - 445 platser

Varför har alla lokaler så få antal platser?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tänkte mest för att Stockholm är den största staden i norden och kan därför dra mest folk och ligger ganska centralt mellan alla huvudstäder.

Posted on: 2009/1/13 21:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Stockholm är nog bättre, fast om OM det finns en möjlighet i malmö skulle detta också vara perfekt.

David är i Zagreb på Våren och senare i andra länder, lite hit och dit. detta syns på hans hemmsida www.davidicke.com när man skrolla ner.

Jag tycker att vi fråga hur mycket han / de vill ha i form av pengar och då kan vi fixar en budget och förslag efter vi har kontaktat lite platser och då samla pengar, skriva kontakten osv.

Något emot att jag fråga Henrik?

Jag ta på mig ansvaret mellan Herik och David och sen kommer vi behöver en kontakt pers för hotel och lokallen med, någon att möte David på flyplatsen osv.

Vi behöver en Pressrelease (http://en.wikipedia.org/wiki/Press_release) grupp, jag ta gärna hand om marknadsföring och design om de har inte redan något särskild till turnen.

Så, vad säger ni?

Posted on: 2009/1/13 23:50
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Som har debatterats innan så är väl Malmö arena och eller Konserthus ett bra fokus eller.

Göteborg har annars lite å välja på, städerna som så är oxå rätt i fokus lokaliserade för våra skandinaviska vänner, utom dom i EURO då.
Men det betyder väl inte att man är ovälkommen eller.

Hur med en liten orientering över intresset?
Sätta upp en sida över hela grejen?
Lyssna på folket, se och göra?

Posted on: 2009/1/14 0:22

See User information
GRYM idé att ta hit Icke !!!

Var dock beredda på att det kan kosta.
Enligt ett yogasällskap i Rumänien, ville han ha 50000 kr i somras (vilket de inte klarade).
Detta var iofs en större mässa, men ändå.
Är nog bra att ha lite marginal med i beräkningen.
Sedan kanske man kan utgå lite fr biljettpriser för hans andra föredrag runt om i världen:

ex: http://www.stickytickets.com.au/1385/ ... ke_Live_In_Melbourne.aspx

Biljettpris 385 -550 SEK (omräknat)

En förklaring till hans höga arvoden kan vara:

090108
David Icke wins legal case to secure control of his books

It is over at last and thanks to everyone who supported us

!For three years David has been faced with massive legal bills to secure rights to the works that were always his in the first place and, as a result, in those three years he did not receive a penny on sales of any of his books and DVDs worldwide.

At the same time, he was still being accused by some idiots of only doing what he does ‘for the money’. The irony was not lost.

Thank-you to everyone who contributed to the legal defence fund and all who played a part in keeping us on the road through these enormously challenging times. It is no exaggeration at all to say that without the donations to the defence fund over the last three years David’s work would have been all but destroyed."

http://www.davidicke.com/content/view/18941

Som sagt, grymt initiativ, hoppas verkligen det blir av

Posted on: 2009/1/14 7:42

See User information
Quote:

monitor skrev:
Som har debatterats innan så är väl Malmö arena och eller Konserthus ett bra fokus eller.

Göteborg har annars lite å välja på, städerna som så är oxå rätt i fokus lokaliserade för våra skandinaviska vänner, utom dom i EURO då.

Malmö är bra, och då kan folk åker dit från Göteborg eller?

Posted on: 2009/1/14 15:02
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

monitor skrev:

Malmö är bra, och då kan folk åker dit från Göteborg eller?

Ja, men här i Götet har jag ingen koll på lokaler av 1000+ platser, ännu mindre över 2000 platser.

Om någon annan Göteborgare vet så skriv det här. Inte sedan, nu!

See User information
Hur är läget nu då?

David kan kommer tidigare än i HÖST!! Och oavsett vilken årstid kommer folk med rätt networking och reklam. Är ganska trööt på negativa ideer, som att det blir hinder!

C'mon, min vän jobbade med David i Kanada 2000, han är bara en man och behöver MER bokningar än vi tror!

Han är trvligt och fattar och är en Människa för fan!

Det handlar om a GÖR, att boka och kontkta.

Henrik sa att han måste vet NÄR och VART från våran sida.

Jag tycker Sommar och HÖST. I dont care WHEN.

Detta är ett MÅSTE och detta är en stor möjlighet, MEN vi måste planera och ha koll.

Den som kommer att ser OPROFESSIONELL ut är om flera ringer sammtidigt!

Jag kan, som ENGELSK talande ringa honom / de.

Enklare så.

Om någon har redan gjort detta, säg det och kan ni fortsätter,

M

Posted on: 2009/1/22 16:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Stockholm är väl den mest givna staden anser jag. Största staden i norden, har gott om logi för folk utifrån och har många stora lokaler, se mitt tidigare inlägg.

Vad är det vi behöver veta INNAN Lorax ringer Icke?

Posted on: 2009/1/22 16:46

See User information
Vi behöver veta:

När ungefär. Och lite om plats och sådant. Hur MÅNGA perssoner, och kanske hur vi tänkte PROMOTE honom.

Då frågar jag efter PRISEN och expenses.

David åker säkert inte ensam, och jag vet inte hur han vill bo hellre.

From LA:

David Icke Mezzanine/Balcony General Admission $40.00
David Icke Orchestra General Admission $60.00

500 seats = 25 000 dollars x 7 = 95 000 kr eller så.

Sent mail to "Beyond the Cutting Edge's hosts for the event in regards to David's needs as they experienced it.

Posted on: 2009/1/22 17:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Vi behöver veta:

När ungefär. Och lite om plats och sådant. Hur MÅNGA perssoner, och kanske hur vi tänkte PROMOTE honom.

Då frågar jag efter PRISEN och expenses.

David åker säkert inte ensam, och jag vet inte hur han vill bo hellre.

From LA:

David Icke Mezzanine/Balcony General Admission $40.00
David Icke Orchestra General Admission $60.00

500 seats = 25 000 dollars x 7 = 95 000 kr eller så.

Sent mail to "Beyond the Cutting Edge's hosts for the event in regards to David's needs as they experienced it.

Sommaren eller början av hösten känns bäst.

Att promota är inga problem vad jag ser. Finns många runt om i norden som vill se denna person tala. (Det är fler än de som är här på Vaken som vet om David Icke.)

Antal platser kan jag tänka mig 2000 för uppgifter från talen som var 2000 var det 500 personer.

Hur han vill bo är inga problem. Finns flertalet hotell i storstäderna. Om alla dessa hotell skulle vara korrupta av eliten finns det nog alltid någon som kan tänka sig ha David sovandes i deras soffa. :)

See User information
Quote:

Flowerpower skrev:
Ja, men här i Götet har jag ingen koll på lokaler av 1000+ platser, ännu mindre över 2000 platser.

Om någon annan Göteborgare vet så skriv det här. Inte sedan,
nu!

Svenska mässans kongresshall, 1500 pers.

Posted on: 2009/1/22 19:13
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Att ha det under sommaren känns helt fel. Folk reser bort, hänger på landet och slappar och har det skönt. Jag skulle vilja lägga minst röst för nångång i september, kanske slutet av månaden.

Posted on: 2009/1/22 20:23

Anonym
Quote:
Despertando skrev:
Quote:
Flowerpower skrev:

Om någon annan Göteborgare vet så skriv det här. Inte sedan,
nu!

Svenska mässans kongresshall, 1500 pers.

102.500 kr

Som hittat! :)

(Under 70 kr per besökare om alla platser bokas.)

Quote:
anti skrev:
Att ha det under sommaren känns helt fel. Folk reser bort, hänger på landet och slappar och har det skönt. Jag skulle vilja lägga minst röst för nångång i september, kanske slutet av månaden.

Där skrev du något!

See User information
Visst anti, folk åker bort, hänger på landet och slappar och har de skönt . Men de är väll för att de inte har nått annat för sig:)?
Och de flesta som reser bort gör ju inte heller det om dom har något annat planerat . Man borde väl kunna prioritera bort en dag under sommaren hehhe. Jag tror iaf de bättre ide att sätta de på sommaren då är ju de flesta lediga iaf. Och efter sommaren blir de kanske snack om ist att alla är trötta för de börjat arbeta igen typ så ja tror på sommaren :). Sommaren är även bättre om man riktar in sig på att folk från andra nordiska länder ska komma.

Posted on: 2009/1/22 22:54

See User information
Helt fel tror jag tyvärr.

På hösten har folk mindre att göra, då kan man fylla upp en sal på en lördag eftermiddag med lite David Icke! Lysa upp i höstmörkret... Men men, vi kanske skulle ha nån slags poll om detta?

Posted on: 2009/1/22 23:16

See User information
Höst, lördag, 17-20. Mina fem ören.

Posted on: 2009/1/23 1:09
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Tidigt på hösten, Sept. Okt senaste----

Posted on: 2009/1/23 14:47
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Ska vi träffas och diskutera alla frågor som kommer upp istället?

Kanske lättare att komma fram till något då.

Posted on: 2009/1/23 15:26

See User information
Jag följer den här tråden med stort intresse. Kan hjälpa till om det skulle behövas.

Posted on: 2009/1/25 8:14

See User information
Quote:

SuperSonic skrev:
Ska vi träffas och diskutera alla frågor som kommer upp istället?

Kanske lättare att komma fram till något då.

Hallå,

Bra idé. Jag hjälper gärna till och kan tänka mig att komma till ett möte om det passar med mina arbetstider. En helgdag, kanske?

Mvh

Posted on: 2009/1/25 9:51
"You must be the change you want to see in the world" - Mahatma Mohandas Gandhi

See User information
Det bli super bra!

Vi kan ha detta i Jönköping då!

Då kan alla från Götet, Malmö och Stockholm vara med!

Posted on: 2009/1/25 13:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Kommer gärna på " Brain-storming " i Jönköping........

Annars verkar det som Icke eventuellt kommer till Danmark hörde jag idag. Tror inget är klart men det borde väl i så fall komma upp på davidicke.com.

Posted on: 2009/1/25 18:56

See User information
Har fått denna svar nu:

Hi Mark,

I will forward the message onward.

Good luck,
C

On Thu, Jan 22, 2009 at 8:23 AM, Mark Steven <contact@eventbrite.com> wrote:

[Hide Quoted Text]
Mark Steven <mark@vaken.se> has a question for you about your event.

Hi.

David Icke recently spoke in LA, beyond the Cutting Edge. We would like to
have him in Sweden and do his presentation to about 3-500 people in
Stockholm.

This would be one of our biggest events so far.

We were wondering what sort of arrangements need to be made from HIS side
(ie demand etc) and how well did your show sell?

I heard it was literally hot! ; )

Thanks for any time or help.

check out our site a www.vaken.se

Posted on: 2009/1/26 22:55
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper