vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


eliten och de vakna
#1
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Kanske det är så att de som kallar sig vakna, ser på eliten utifrån sig själva och därför motsätter sig det?
Men deras eget mål är bilda en egen elit.

Tyvärr leds alldeles för många av en kristen fundamentalist som vill se en ny syndaflod.

Lägg ner säger jag er.

Det är självuppfyllda profetior ni försöker skapa, med en helgardering om att ni vet vad som kommer att hända om en del här får igenom vad ni vill.

Beväpnar ni er kommer samhället att tvingas ta i med hårdhandskarna och ni kommer att kalla det för NWO och skrika "Vad var det vi sa?"

Jag är på vaken för att jag vill komma åt det sjuka i samhället. Alla felaktigheter med hur folk går över lik för att komma över pengar och hur folk inte bryr sig om varandra.

En del har frågat mig hur det står till med min psykiska hälsa pga detta.
Jag tycker de borde se på sig själva...

Förstår ni inte att samhället provocerar fram detta med "hårdare tag" genom att döma exempelvis pedofiler till lägre straff än skattefifflare?

Posted on: 2009/1/14 20:27
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: eliten och de vakna
#2
Vilka är det som inte förstår och vilka är det som ska beväpna sig?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#3


See User information
"självuppfyllda profetior ni försöker skapa"

Jasså? Hur så?

Har du bevis? Jag föstår inte hur du fatta detta.

Verkar som du ta denna lilla forum med mycket mer tyngde och allvar än andra.

Roligt att du visar att du KAN skapa eget tråd och inte 8denna gången) tramsa ner andras.

Du behöver bara läsa om du vill komma hit för att hitta information.
Det gör flera.

Posted on: 2009/1/14 23:33
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#4
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Vilka är det som inte förstår och vilka är det som ska beväpna sig?
Läs i forumet... Jag vill inte peka ut dom, men se efter vilka som skriver om dessa saker.

Sök på "milis", "militia" och "mulisha" (Eller hur fan hans påhittade ord lyder)

Posted on: 2009/1/14 23:59
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#5


See User information
Du vill inte peka ut "DE" och du vill inte peka ut hur mycket man prata om militia på vaken för att du har problem och har tydligen FEL!

Du har ingen bevis och bara komma med trams och konstiga uppfatningar.

Posted on: 2009/1/15 0:17
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#6
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Sluta förstöra min tråd Lorax.
Du om någon borde väl veta reglerna?

Allt du gör är att kritisera min åsikt.

Skapa en egen tråd om du vill säga emot mig...

Your rules master.

You're OFF TOPIC dude... according to your own rules.

Posted on: 2009/1/15 0:24
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: eliten och de vakna
#7
Jag ser att det är få personer av "många" som tycker en annan sak än va du i sakfrågan.


Dina citat?
Sorgligt när vuxna människor öppet visar sin provokativa attityd utan att skämmas... Respektlöst...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#8
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
The Lorax: Kan du rensa denna tråd också enligt http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=113939#forumpost113939

Posted on: 2009/1/15 0:39
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#9
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Sorgligt när vuxna människor öppet visar sin provokativa attityd utan att skämmas... Respektlöst...
Jag tycker människor som ger sig själva rätten att ta livet av andra människor i sitt sinne förtjänar att synas i sömmarna.
Deras åsikter ihop med deras okunskap förtjänar att lyftas fram.

Posted on: 2009/1/15 0:45
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: eliten och de vakna
#10
och sakfrågan?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#11
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
och sakfrågan?
Ja. Löjligt.
Men som han förespråkar och försöker framställa mig tvingas jag att försvara mig.

Posted on: 2009/1/15 1:31
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#12


See User information
Är detta försvar? Bl.a. förespråkar du ganska tydligt en ickevåldsprincip. Men våld är inte bara fysiskt utan det kan även skrivas i form av ord och meningar.

Posted on: 2009/1/15 1:46
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#13
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Är detta försvar? Bl.a. förespråkar du ganska tydligt en ickevåldsprincip. Men våld är inte bara fysiskt utan det kan även skrivas i form av ord och meningar.
Jag påpekar hans fundamentalistiska felaktigheter.

Posted on: 2009/1/15 1:50
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: eliten och de vakna
#14
Vad är löjligt?

Du har all rätt att försvara dig, naturligtvis. Du har all rätt att vara den du är... Men jag vet inte om en provokativ attityd är en bra metod för att skapa det man förespråkar - Harmoni,,,, Vad va det mer...? Kärlek, glädje och sånt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#15
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Att man kan leva i samförstånd.

Men det är det jag försöker påpeka för honom och andra.

Ska jag bara klappa honom på huvudet och säga att det nog blir bra när han pratar om att mörda människor?

Att han är rädd märks tydligt, men för vad?

Posted on: 2009/1/15 1:58
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: eliten och de vakna
#16
Quote:

z30 skrev:
Att man kan leva i samförstånd.

Men det är det jag försöker påpeka för honom och andra.

Ska jag bara klappa honom på huvudet och säga att det nog blir bra när han pratar om att mörda människor?

Att han är rädd märks tydligt, men för vad?


Jag bryr mig inte om han är rädd eller inte, eller för vad... varför skulle jag?

Jag vet inte vad du ska göra, det vet bara du... Du borde kanske förstå att 266 inlägg på 17 dagar kommer att reta någon/några,,, så som du retar dig på dem som retar sig på dig... Provokationerna som du utstrålar hjälper föga mycket...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#17


See User information
Problemet är att vi kommer inte att kunna väcka alla innan den otroligt sjuka eliten inför New World Order. Så satsa på att berätta för folk ni kan lita på istället. Tänk en dag är det bara vi mot eliten resten kommer att vara döda eller microchipade. Vi är dom utvalda

Posted on: 2009/1/15 3:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#18


See User information
Jag skulle bli förvånad om det visade sig att alla "bakom" vaken.se skulle vara "rena" människor som inte har någon grupp som starkt influerar deras tankegångar och manipulerar..

Det är väldigt "mänskligt" att gruppera sig och isolera sig med likasinnade, som vi alla vet pågor krig i det tysta emot NWO och allt vad det heter.

Om det är bra eller inte, men jag tror att destu fler som vaknar destu mer regleringar får vi, Obamadockor osv.. Eliterna blir desperata och vill genomföra Lissabonfördrag, IPRED & FRA allt för att pacificera oss alltmer.

När massorna har vaknat upp är det redan försent, vi vaknar upp i ett Nord Korea utan att själva förstå att våran yttrandefrihet inte är så pass långt ifrån N.K's totalitär redan idag, då menar jag med tankebrott folks förutfattade meningar som redan är "programmerade"

Posted on: 2009/1/15 10:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: eliten och de vakna
#19
De som vill bli väckta kan kanske väckas. Andra kan inte, tro mig jag har försökt.... Och många med mig...

De tar troligen antingen pandemier, krig eller bara Codex Alimentarius och den uppskruvade konspirationen som kallas för den västerländska livsstilen hand om. Eliten kommer att få sina 500 miljoner. Frågan är bara vad för slags 500 miljoner det kommer att bli.. De stupar på målsnöret.

Man kan tycka vad man tycker om det men inte göra mer än vad man gör. Kom ihåg att i alla problem finns alltid lösningen inbyggd!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#20


See User information
Ska försöka bena upp det lite, två känslor rädsla och kärlek. Hur få fler människor att sluta vara rädda? Det är när vi är rädda som vi missar "sanningen" och det som lamslår den större delen av mänskligheten. Kärlek är vi här för att hysa och att sprida vidare. Men det som hela tiden sätter käppar i hjulet är vår egen rädsla som ställer sig ivägen och gör att vi leds in på avigvägar. Hur använda sig av vår starkaste kraft, kärleken och genom den få mer människor att vilja besegra sina rädslor?

Absolut ärlighet mot sig själv är ett första steg. I den bor kärleken och ur den kan broar byggas som överbryggar olikheter och förenar oss människor. Man måste tom. älska sina fiender dvs. makteliten och inte visa dem någon rädsla för då vinner de och kan utöva sin makt över dig. Visa dem kärlek och jag tror hela deras bygge faller ihop som ett korthus.

Posted on: 2009/1/15 20:42
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#21


See User information
Bra sagt ovanstående. Dilemmat när man försöker väcka människor ligger också lite i den paradoxen kärlek och rädsla.
Jag håller med om att kärlek är den rätta vägen och det handlar mkt om en transformation inom sig själv, det är ju självfallet mest oss själva vi kan väcka.

Men när man ändå snackar med folk om konspirationen är det viktigt att inte baka in för mkt rädsla tror jag, utan prata om det med ett konstruktivt förhållningsätt.

Dock så är ju Alex Jones, David Icke väldigt framgångsrika personer med sina hotbilder. Tror alla sätt är bra, vi måste bara köra på. Tusentals människor vaknar varje dag, tempot är relativt högt idag verkar det som.

Ju sjukare samhället artar sig desto lättare blir det att ta till sig konspirationen och se elefanten i vardagsrummet.
Dock tragiskt att det alltid måste gå så jävla långt innan folk vaknar upp....

Posted on: 2009/1/15 21:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#22


See User information
Fahrenheit451 du tog orden ur min mun.

Vi kan inte använda deras krafter, så som våld, rädsla och hat för att besegra dom. Det blir som fighting fire with fire.



Sen tror jag inte man kan "väcka" någon, det kommer som sagt innefrån när tiden är inne. Men man kan inspirera andra och så ett frö.

De som vaknar, vaknar när det är meningen att de ska vakna.

Och det är klart det kommer gå bra, för som sagt vaknar tusentals varje dag och snart är vi så många att sanningen kommer fram och då faller illuminatis pyramid som ett korthus.

Så låt oss leva i kärleken! PEEJZ :)

Posted on: 2009/1/16 18:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: eliten och de vakna
#23


See User information
Jag medjer att det jag tycker det är mycket svårt, men här har vi en utmärkt träninggrund. Testa själv och se reaktionen på din antagonist... se det som sen en seger då bron är byggd och redan då tror jag resan börjar mot en bättre värld.

Tycker man också kan finna sanningen i meningen. Fred börjar alltid inom dig själv.

Posted on: 2009/1/17 0:44
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: eliten och de vakna
#24
eliten är vakna ( truthers, sanningssökare eller what ever )..

vakna är eliten..

dem är beroende av oss, vi av dem.

simpel as that.

när vi motsäger oss deras principer motsäger vi oss våra egna jag.

ni tror väl ändå inte att detta med truhers sidor skapades av riktiga truthers..

dem var planerade för länge sedan.. inte långt efter internet, datorer uppfanns..

allt som eliten gör är inte dåligt.

utan eliten skulle vi aldrig kunna sitta här på nätet och prata, eller hur.

eliten är inte heller bara EN gruppering, det onda, eller enligt dem det nödvändiga som göra är av EN oberoende grupp som ingen pratar om. därför finns de inte.

de går inte att komma åt.


vaken är man endast när man vet vad som kommer hända med sitt liv, vet ni det, vet ni verkligen det?

åter igen man BEHÖVER INTE kritisera den hand som föder en.

vi är inte ens bönder på ett chackbräde, och vi petas lättare än ett riskorn från en bergstopp.

det är dem kunniga som bör tala inte dem blinda.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS