vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 8 »

Bevis att månlandningarna var en bluff!

See User information
Här är en ny intervju med Bart Sibrel som gjorde filmerna "Astronauts gone wild" och " A funny thing happened on the way to the moon". Bart erbjuder förresten pengarna tillbaka till dem som köpt hans filmer och inte är övertygad om att allt var en bluff:

http://theedgeam.com/interviews/Bart_Sibrel_03.25.06.mp3

Bart Sibrels hemsida:

http://www.moonmovie.com/moonmovie/store.asp

Posted on: 2006/3/27 18:53
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bevis att månlandningarna var en bluff!

See User information
Den moderna männniskan har inte satt sin fot på månen det är ett faktum .... den kraftiga strålningen runt jorden gör att vi inte kan färdas igenom den utan kraftiga skador på vår kropp ..... vi har fortfarande inte lösningen på detta 2006 och då ska vi inte snacka -69

Snarare var detta en av staternas första tv-producerade bluff för att skrämma sovjetmakten om dess tekniska utveckling o framgång ..... studioinspelningen lyckades lura massan och sen dess har våra historieböcker lyckats lära ut osanningar till generationer ...... och visst iscensätts flera aktuella händelser på detta viss än idag (9/11)

men men ... när det är som mörkast är gryningen som närmast

-misinformation is a weapon of massdestruction-

Posted on: 2006/3/27 20:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

... hur ofta hör man inte påståendet om att kan man sätta en man på månen så kan man ...

Att förneka månlandningen kan bli ett nytt vapen att kväva folket till att stanna vid sin läst. Om det inte ens går att sätta en man på månen hur tror du då att du skall kunna förändra någonting.

Posted on: 2006/3/27 20:45

See User information
då får man väl mynta uttrycket ..... om två torn kan falla med lite flygbränsle så kan ....

Posted on: 2006/3/27 20:55

See User information
Quote:

matsism skrev:

... hur ofta hör man inte påståendet om att kan man sätta en man på månen så kan man ...

Att förneka månlandningen kan bli ett nytt vapen att kväva folket till att stanna vid sin läst. Om det inte ens går att sätta en man på månen hur tror du då att du skall kunna förändra någonting.

Tja, egentligen räcker det med att se pressskonferensen med Buzz Aldrin och 2 av de andra astronauterna efter "återkomsten"
för att inse bluffen. Titta på filmen nedan och fråga er sedan om de ser glada och stolta ut eller om de ser rädda och skamsna ut?
Bläddra ner till Apollo 11 post-flight press conference och titta på video sample 1 och 2.

http://www.moonmovie.com/moonmovie/store.asp

Posted on: 2006/3/27 22:09

See User information
När jag tittade igenom alla snuttar så tänkte jag "det där kan man förklara på andra sätt, det där är inte vattentätt..." tills jag såg länken längst ner, då sa jag för mig själv "what da f**k?"

Jag är inte övertygad, men den reaktionen var ganska speciel... Undrar om den var tagen ur sitt sammanhang? lol, när jag tänker efter, vilket sammahang då, jag fattar inte hur man kan se ut som på en begravning och pilla lite på sina papper när man har precis varit på månen, och reaktionen på sista frågan?!

Jag är öppen för att få mer info om det här. Jag hade läst förut, men trodde inte på det, tyckte filmerna inte kunde vara special effekter, men nu...

Posted on: 2006/3/28 0:23

See User information
A Funny thing happened on the way to the moon är den bästa dokumentärern om den påstådda månlandningen 1969 jag sett.

Den innehåller bland annat exclusivt material inifrån kapseln i vilken månfararna försöker fejka att dom är längre från jorden genom att maska av dom runda fönstren så att jorden ser mindre ut.

Mycket avslöjande.

Var det inte Neil Armstrong som sa: "ask me no questions and I tell you no lie.."!?

Jag skall se om jag kan ladda upp den till er efter jobbet...

Posted on: 2006/3/28 8:34

See User information
Här är en mycket välgjord dokumentär "What happened on the moon?" om "månlandningarna":

http://www.meganova.org/download/07a3 ... 11c51e2bdace41997.torrent

Posted on: 2006/3/28 9:19

See User information

Just det

Efter att ha sett den här videon "What happend on the Moon 2"
kan väl ingen längre tro på att vi landade på månen.

http://video.google.com/videoplay?doc ... 2896358451&q=moon&pl=true

Posted on: 2006/3/28 12:54

See User information
Quote:

IandEye skrev:
Den moderna männniskan har inte satt sin fot på månen det är ett faktum .... den kraftiga strålningen runt jorden gör att vi inte kan färdas igenom den utan kraftiga skador på vår kropp .....

Det råder delade meningar om Van Allen bältets effekter på människor och rymdfarkoster. Bältet innehåller starka strålningspartiklar som slår igenom allt. Å andra sidan är dom så små så ingen skulle märka något om bara en enstaka partikel flög igenom.

Frågan är vad som händer om en veritabel storm av dessa partiklar passerar igenom en människa!?

Senare rymdförder har beskrivit hur dessa partiklar penetrerat rymdfarkosterna och t.o.m. rymdfararnas visir utan någon större fara.

Men det är skitsamma för mig. Det finns teleskop idag som kan ta bilder på ytan av månen med synliga detaljer. Trots detta har ingen sett vare sig månbilar eller kvarlämnade flaggor på månen.

Det skulle ju om inte annat vara en hygglig propaganda kupp om USA kunde producera en sådan bild. Men nej!

En sak som ingen diskuterat men som jag som kameraman och redigerare direkt såg är att när månlandaren startar och styr iväg från månen tiltar kameran med en bit. Detta innebär en av två saker. 1 en människa var bakom kameran och tiltade med. 2 Världens första fjärsstyrda kamerahuvud installerades på stativet och fjärrstyrdes från Huston på Jorden. Den senare faller på sin orimlighet eftersom inget sådant kamerahuvud har rapporterats eller ens uppfunnits på den tiden. Om det funnits skulle TV-signalen från kameran ner till jorden bli fördröjd. Den som skötte tiltningen skulle då troligtvis missa tiltningen eftersom styrsignalen från Jorden till Månen ärlika fördröjd. Till sist skulle en sådan kamera stå kvar och sända tills batterierna tog slut.

Det första alternativet faller dock också eftersom det skulle innebära att dom lämnade kameramannen kvar på månen ;)

Det finns massor av dylike ankla saker att kontrollera...

Posted on: 2006/3/28 16:23

See User information
Håller med om att första amerikanska landningen var fake.
Men alla som pluggar till att bli astronauter , visserligen är det väll väldigt få som ens få chansen att åka, men borde de inte som själva drömmer och troligtvist har armstrong och de andra som idoler, förstå detta?

Posted on: 2006/3/28 16:30

See User information
Det skulle ha kunnat vara så att kameran styrdes från skeppet. Jag har för mig att det är vad en av austronauterna hävdar i en av filmsnuttarna jag såg, och att det hade en fördröjning på 1.5 s vilket gjorde att första gången så missade kammeran skeppet, och därför tryckte man tidigare andra gången...

Posted on: 2006/3/28 17:52

See User information
Jag tror att den var fake också. Men jag är inte säker. Jag ser dock inte vitsen i att forska i det och visa detta för andra. Det finns ju så mycket mer fakat som uppenbarligen har negativ påverkan i vår vardag. Men visst, det är ju lite roligt.

Bilden när de filmar jorden genom en glasruta från omloppsbana och försöker få det att se ut som ett kort från rymden tycker jag är bässt. (Från somthing funny...)

Posted on: 2006/3/28 19:20

See User information
Quote:

Striver skrev:
Det skulle ha kunnat vara så att kameran styrdes från skeppet. Jag har för mig att det är vad en av austronauterna hävdar i en av filmsnuttarna jag såg, och att det hade en fördröjning på 1.5 s vilket gjorde att första gången så missade kammeran skeppet, och därför tryckte man tidigare andra gången...

Vilken andra gång? Dom lämnar bara månen en gång 1969. Jag har svårt att tro att kameran styrdes från månlandaren. Det finns knappt plats för astonauterna än mindre en 1969 års version av remote control unit. Som skulle vara stor som en normal flyttkartong med tanke på dom system jag använde när jag började med TV på 80-talet. Jag minns inte ens att det fanns radiostyrda stativhuvuden på min tid. De flesta mest avancerade var kabelstyrda.

Posted on: 2006/3/29 6:14

See User information
Visst är det spännande att tänka sig att månlandningen skulle vara en bluff. Hittills har jag inte sett något bra argument som verkar hålla för att det skulle vara fejkat.

Vad jag kan se så finns i stort sett de flesta "bra" argument som talar för fejk kontrade på denna site:

http://www.clavius.org/

Posted on: 2006/4/6 22:33

See User information
jag skiter väl också i om detta med månlandningen var fejk eller inte - men naturligtvis så är det en fejk om man som jag faktum anser att reptilerna är en verklighet - genom dem så kan vi ju ta oss var vi vill i alla fall NWO-ligan - detta att larva sig med månfärderna - har ju bara betydelse för att få folk att punga ut en massa skattepengar till NWO´s olika projekt... Hö, hö...

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/4/6 23:11
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Det finns mycket som är sk. emotsagt men motsägelserna är ofta lika ogrundade eller ovetenskapliga som påståendena om att det är bluff.

Exempelvis att det förefaller som om att det blåser i den Amerikanska flagga astronauterna satte upp på månen.

På månen finns ingen atmosför och därmed ingen vind som kan blåsa. Motbeviset skulle vara att rörelserna i flaggan orsakas av att astronauten rör på flaggan när han sätter ner den.
Frågan återstår då varför flaggan rör sig så oregelbundet som om det mötte motstånd i vind eller atmosfär? Något som rör sig i vakum rör sig ju obehindrat d.v.s. ändrar inte form.

Samma sak gäller skuggorna som faller från olika håll vilket tolkats som att inspelningsplatsen var ljussatt i en studio. Motbevisningen säger att vidvinkeloptik förvränger bilden så att det ser ut som om skuggorna kommer från olika håll. Men det skulle dock kräva en extrem bredvidd på optiken. Som inte syns på andra bilder.

Så bara för att det är emotsagt är det inte motbevisat på något sett.

Scenen i "A funny thing happened on the way to the moon" där personalen maskar av fönstret så att det skall se ut som om jorden är mycket längre ifrån är dock väldigt avslöjande. För varför skulle dom behöva fejka något sådant om dom var på väg till månen?

Posted on: 2006/4/7 8:01

Anonym
Om någon skulle kunna påvisa att dessa månlandingar var en fejk, vad skulle det betyda egentligen.

Att någon bryr sig?

Att något förändras?

Att de scams som pågår idag skulle bli mer synliga?

Anonym
Tjenare knäppgökar!

Läs igenom denna sida där "bevisen" som "moon hoax believers" anför trasas sönder rejält: http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html

Glöm inte att det fanns massvis av oberoende observatörer av månfärderna, amatörastronomer och radioamatörer, som observerade månkapseln med teleskop och snappade upp radiosignalerna från den.

Ryssarna hade också avslöjat bluffen och sett till att USA fått stå i skamvrån.

See User information
Quote:

zpz skrev:
Tjenare knäppgökar!

Läs igenom denna sida där "bevisen" som "moon hoax believers" anför trasas sönder rejält: http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html

Glöm inte att det fanns massvis av oberoende observatörer av månfärderna, amatörastronomer och radioamatörer, som observerade månkapseln med teleskop och snappade upp radiosignalerna från den.

Ryssarna hade också avslöjat bluffen och sett till att USA fått stå i skamvrån.

Hmm....undrar varför alla austronauter utom 3 vägrade när journalisten Bart Sibrel bad dem svära på bibeln attt de varit på månen. De som gjorde det var ju inte troende så för dem var det ju inga problem. Undrar också varför inte Neil Armstrong ville vara med på presskonferensen efter att ha utfört världshistoriens största tekniska bedrift och att de 3 som var med såg ut som skamsna hundar. Nåja, de kanske bara hade en dålig dag. Det är dock inget mot hur de skulle ha mått om de utsatts för Van Allen bältets strålning. Ett bälte som ALDRIG passerats efter de s.k månfärderna. Undrar varför.......

Posted on: 2006/4/7 15:33

See User information
ZPZ!

Jag har ännu inte sett eller hört något som bevisar att dom var på månen 1969.

Dom skjuter upp en raket. Ner dimper en kapsel. Resten har vi bara video av. Bilder som är förvånandevis lätta att fejka.

Huvudfrågan är: varför åka till månen?
USA hade sett Ryssarna vinna en enorm propaganda seger genom att skjuta upp både Leica och Juri Gagarin i omlopp kring jorden. På hemma plan spekulerades det enormt mycket kring om detta skulle kunna innebära att Ryssland kunde spionera eller t.o.m. attackera USA via rymden. Förtroendet för USAs regering, militär och underrättelseväsen var rekordlågt. Nånting behövdes göras.

Genom att annonsera ut att man skulle resa till månen häpnade folket av initiativtagandet och förtroendet för regeringen återfanns. Nu var man tvungen att göra det.

Men fram tills dess var man tvungen att överhuvudtaget få upp raketjäveln ur atmosfären. Något man inte lyckats med utan haverier.

Man kunde inte riskera att skicka upp austronauter som helt plötsligt dog. Det skulle ha blivit en sån katastrofal blunder att hela regeringen, militär och underrättelsetjänst fick avgå.

Den risken ville ingen ta.

Påståendet att astronomer följt resan med teleskop är än så länge bara ett påstående. Jag har inte sett några oberoende bilder på månen som visar Amerikansk utrustning.

Jag kan tänka mig att flera amatörastronomer följde raketen ut i rymden men sen kunde dom i bästa fall se den cirkulera runt jorden. För det var det jag tror dom gjorde. Allt videomaterial var förinspelat och konversationen repeterad.

Posted on: 2006/4/7 16:22

Anonym
Quote:

cicero skrev:
ZPZ!

Jag har ännu inte sett eller hört något som bevisar att dom var på månen 1969.

Dom skjuter upp en raket. Ner dimper en kapsel. Resten har vi bara video av. Bilder som är förvånandevis lätta att fejka.

Här har du lite oberoende observationer av apollofarkosterna:
http://www.astr.ua.edu/keel/space/apollo.html
http://www.svengrahn.pp.se/trackind/Apollo17/APOLLO17.htm

Det måste ha varit svårt att fejka att massvis av entusiaster världen över observerade farkosterna med blotta ögat, teleskop, samt snappade upp radiokommunikaitonen!

Hur fejkade man all månsten som man tog med sig hem? Totalt ca 400 kilo.
http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast23feb_2.htm

Man har placerat reflektorer på månen som använts till att med hjälp av laser mäta upp avståndet mellan jorden och månen: http://physics.ucsd.edu/~tmurphy/apollo/

Här har du mycket info: http://www.dimaggio.org/Eye-Openers/walking_on_the_moon.htm

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:
Hmm....undrar varför alla austronauter utom 3 vägrade när journalisten Bart Sibrel bad dem svära på bibeln attt de varit på månen. De som gjorde det var ju inte troende så för dem var det ju inga problem. Undrar också varför inte Neil Armstrong ville vara med på presskonferensen efter att ha utfört världshistoriens största tekniska bedrift och att de 3 som var med såg ut som skamsna hundar. Nåja, de kanske bara hade en dålig dag. Det är dock inget mot hur de skulle ha mått om de utsatts för Van Allen bältets strålning. Ett bälte som ALDRIG passerats efter de s.k månfärderna. Undrar varför.......

Om jag vore en av månastronauterna skulle inte jag samarbeta med den femtielfte pajasen som försöker göra pengar på moonhoax-konspirationsteorier.

Jag kan förstå om astronauterna var trötta efter månfärden.

Ang van allen-bältena: http://spider.ipac.caltech.edu/staff/waw/mad/mad19.html

Quote:
So the effect of such a dose, in the end, would not be enough to make the astronauts even noticeably ill. The low-level exposure could possibly cause cancer in the long term. I do not know exactly what the odds on that would be, I believe on the order of 1 in 1000 per astronaut exposed, probably some years after the trip. Of course, with nine trips, and a total of 3 X 9 = 27 astronauts (except for a few, like Jim Lovell, who went more than once) you would expect probably 5 or 10 cancers eventually in any case, even without any exposure, so it is not possible to know which if any might have been caused by the trips.

See User information
Bill Kaysing, skribent på technical publications and advanced research at Rocketdyne Systems frågade en vän som arbetade med att analysera rymdstoffet från "månen" om man kan bevisa att det verkligen var ifrån månen varpå denne skakade på huvudet och började skratta. Trötta efter att ha varit på månen? I så fall har Neil Armstrong varit trött i 37 år eftersom han bara gett en enda!!?? intervju under alla dessa år.

Jag har tagit del av den här faken i över trettio år nu och även studerat den officiella och inofficiella versionen närmare i flera år
och slutsatsen kan bara bli en; de fejkade alltihop. Jag gissar att du varken sett "Astronauts Gone Wild" eller "What happened on the moon?" Ladda hem och se dem och återkom gärna sen. Vore kul att se om du är lika tvärsäker sen.

http://conspiracycentral.net:6969/tor ... 150aa29dd40e72762.torrent

http://conspiracycentral.net:6969/tor ... 4761bfe7ce545584d.torrent

http://www.bitenova.org/tt/86lg6

Posted on: 2006/4/7 17:21

(1) 2 3 4 ... 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper