vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En annan syn på och kritik mot Alan Watt.

See User information
or several months Alan Watt has been making threats against members of my forum, and on January 6th, he named me personally, and said he would be sending the cops after me. He has continually lied and distorted reality, and after recently having been exposed for plagiarizing the work of a man named Glen Kealey, he is reaching into new depths of bizarre desperation, claiming that I am the leader of a mob that is threatening his life and that of his dog, and that the cops are coming for me. It is time I told my side of this story.

http://www.outlawjournalism.com/?p=85

Posted on: 2009/1/24 20:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: En annan syn på och kritik mot Alan Watt.
Alan Watt kanske är äkta eller han kanske är någon agent. Min erfarenhet säger att han inte tillför något positivt, utan bara hopplöshet. Känslan att det inte är någon mening att försöka hjälpa sina medmänniskor.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kan det kanske vara så att precis som företagsvärlden drar till sig psykopater för att de passar deras personlighet och den ger dem framgång där så drar truth-rörelsen till sig paranoida schizofreniker?
Observera att dessa kan vara otroligt intelligenta och röna stor framgång. Se bara på John Nash. Han hade en lysande karriär på Rand Corporation och fick Nobelpriset för sitt verk. Han var dock så tokig att han var tvungen att sluta.

Posted on: 2009/1/25 0:27
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Har lyssnat genom Alan Watts senaste radioprogram, de har varit väldigit informativa och intressanta. Han har gått igenom artiklar och bland annat läst en del ur böcker som Tragedy and Hope. Tror att detta bara är smutskastning. han nämnde att folk lagt upp hemsidor där de säljer hans böcker olagligt utan att ge honom ersättning, dessutom hade något hotat honom och hans hund. Han nämnde aldrig att dessa händelser var kopplade. Och hur ska man kunna veta att just denna individ talar sanning när han säger att medlemmar på hans forum blivit hotade? Alan hotar knappast folk via sitt radioprogram så då måste det vara via epost, telefon eller på annat sätt, har han sparat de samtalen som han upplever som hotfulla?

Jag tror att detta är desinformation.

Om man tar fem rader text som bevis för att Alan Watt är en psykopat som hotar folk så har man nog inte lyssnat särskilt mycket om vad hans program brukar handlar om. Speciellt nu när Alan de senaste veckorna gått i djupet på elitens psykologiska krigföring och system av kontroll.

Läste genom resten nu, verkar mest vara ett känslomässigt inlägg där någon som befunnit sig i "truth-rörelsen" i sex år känner sig djupt sårande av Alan Watts sätt att beskriva verkligheten och att han inte ger ut allt sitt material gratis och slutar be om donationer. Författaren säger själv att han jobbar 50 timmar i veckan. Kanske han vill att Alan ska göra det också. Hur Alan skulle kunna jobba 50 timmar i veckan och fortfarande göra samma jobb som han gör nu och ge ut sitt material i stort sett gratis är svårt att se, endast ett fåtal objekt som han säljer medan resten är gratis.

Posted on: 2009/1/25 8:25

Edited by jin83 on 2009/1/25 8:42:24

See User information
En kommentar:

"#
Reg 21/01/2009 at 8:17 am

My thoughts on this -

- It didn’t sound to me that AW made or implied any threats of violence.

-Glen Kealey’s story seems to be gradually shifting into an anti-AW agenda when at first it there was no antagonistism.

- Andre created and controls the primary community of online AW admirers which gives him the power to create more discension and disaffection among AW admirers than perhaps anyone else.

On the plagiarism charge - I’ve noticed that AW sometimes tries to incorporate the work of others into his own in a symbiotic way - for instance, there was a European guy who was using the term, “mass man”. AW gave a pointer to his website and then used the same term for a while. So it was a form of collaboration in that context, and I assumed it was something like that with Kealey, who originally bore no ill will at all toward AW, but now seems to be gradually conforming to some anti-AW agenda."

Posted on: 2009/1/25 8:49

Anonym
Jo, jag har också följt det här ett tag nu.

Här har ni klippet där någon ringer in och frågar om Glen Kealy.

http://se.youtube.com/watch?v=u2ePhkVO4_4

Vill ni se mina kommentarer i det hela så läs "daniel torstensson"-kommentarerna i
http://www.outlawjournalism.com/?p=85

OBS - det är inte informationen i sig själv som debatteras här i Andres nyhet, utan det verkar mer vara tjaffs om who is the "originator". Sen är det inte utrett vilka delar som alan påstås ha hämtat av kealey.

I cuttingthroug böckerna finns mycket inklipp material, så jag tog för givet när jag fick dem att alan friskt lånat från olika ställen.

Vad syftet med andres artikel är, kvarstår dock att fastställa.

See User information
Låt oss ta ett exempel:

Om man nu kommer fram till att Alan Watt använt sig av andras
böcker eller andras verk, vad spelar det för roll. eller om han
hotat med whatever.

Det är som att komma på att bajs har olika nyanser av brunt.

Hur ska man undvika att påverkas av vad andra
säger, om det kommer vettiga saker ur någons mun,
vi påverkas hela tiden av det folk läser eller har läst, just för
att vissa hittar dom perfekta orden dom kanske inte kommit
på i just böcker, eller kanske hört det av någon annan dom
haft en konversation med.

Detta känns nästan som en hip hop beef, många kommer
säkert lägga ner onödig tid på den här händelsen, men i slutändan
har den ju ingen betydelse, påverkar inte direkt mer än dom 2 som
beefar.

Detta har hänt innan, då var det väl mellan Alex Jones och ngn
annan från GCN om jag inte minns helt fel.

Hur många gånger har inte Icke tex fått höra skit?

Ser på händelsen som en onödig energi slukare.

Det finns större fighter än 2 människor som inte
har tillgång till något direkt världshotande vapen,

Tråkigt nog kommer säkert det här att skapa yterligare
2 sidor av folk.

Respect

Posted on: 2009/1/25 14:34
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

Anonym
vem bryr sig om vad en person påstår, det är inga bevis.

Allt man behöver göra för att veta om alan är en agent eller inte är att fråga en normal människa som inte har en paranoid hjärna som hittar på saker om han är det eller inte, så kommer man dirket få reda på att han inte är det.

När ska folk sluta att ha en mentalitet som en fyraåring och sluta med att anklaga folk som gör ett bra jobb med att sprida sanningen för agenter utan några som helst bevis, det är tydligt att dom personerna medvetet eller omedvetet motarbetar sanningen om nwo.

See User information
Bra Spartacus att du länkat till artikeln. Funderade själv på att göra det men då jag redan varit och kladdat så mycket bland kommentarerna så drog jag mig lite för att göra’t.

Jag ser att de flesta här ställer sig på Alans sida. Då ”måste” ju jag bara Alan-ballan-sera upp det hela…

Jag vet inte om ni kollat igenom detta ämnet om Alans vara och icke vara riktigt grundligt, eller om jag varit onödigt mottaglig för kritiken, men jag tycker allt att det finns en hel del av värde i det. Jag tycker också att vi ska komma ihåg bl.a. att The Outlaw Forum har varit ett riktigt paradis för Alan Watt älskare en längre tid.

Jag tycker absolut att ni ska höra intervjun med Chris White ( http://nowheretorun.podomatic.com/ Scrolla sedan ner till den 14 Jan ”Alan Wattergate”) och sedan den med Ognir ( http://theinfounderground.com/archive ... the%20Outlaw%20forums.mp3 ). Nog så underhållande stundtals som något annat och dessutom tycker jag väldigt informativt. Eller är jag för blåögd nu igen…?

Quote:

jin83 skrev:
Och hur ska man kunna veta att just denna individ talar sanning när han säger att medlemmar på hans forum blivit hotade? Alan hotar knappast folk via sitt radioprogram så då måste det vara via epost, telefon eller på annat sätt, har han sparat de samtalen som han upplever som hotfulla?

Jaså, då har du nog INTE hört alla radioprogram med honom de senaste månaderna (eh... Jag är skyldig till detta typ). Jag ber återigen att få referera till ovanstående länkar. Lyssna till dessa och låt höra sedan vad ni har att säga, vore intressant att höra. Personligen så kan jag inte förmå mig längre att tro på någon av de här gubbarna; Maxwell, Tsarion, Alex Jones eller David Icke. Visst, de har mycket bra och sant som de kommer med. Men man KAN INTE lita helt och fullt på dem. Tsarion var lättast att avfärda, medan den till synes oskyldige och fattige Alan Watt var svårast att avfärda. Dock fick de mig alla att må dåligt till slut i all hopplöshet och skum andlighet (eller brist därav) och en alarmklocka började att plinga så smått i bakhuvudet. Så… Jag tror personligen att det inte finns några större genvägar helt enkelt. Man måste göra jobbet själv. Inte nödvändigtvis att hitta allting själv men att dubbelkolla allt som dessa filurer säger. ALDRIG ta något för givet. Och nej, inte ens du min gode Alan kunde ge oss ”The shortcuts” som du själv påstod.

Detta är min syn på det hela. För tillfället är det bäst att tillägga! Om inte annat så har jag, förhoppningsvis, lärt mig viss ödmjukhet av alla lappkast (180 graders vändningar) och kringelkrokar som jag gjort fram till nu, och säkert lär göra igen.

Håll utkik och ert sinne öppet gott folk. ”Or I will come down on you…”

Posted on: 2009/1/27 9:11
Jag vill "bara" ha svar på mina frågor om livet...

See User information
Har lyssnat på i princip alla program detta och förra året, vilka personer hotar han och när gör han det?

Det som jag hört är att folk säljer hans böcker utan att ge honom pengar, att folk säljer saker i hans namn, att folk hotat honom och hans hund. Detta är väl kanske inte så konstigt då eliten inte lär gilla Alan Watt.

Nämn gärna vilka personer som Alan hotat om du nu upptäckt detta i något av Alans radioprogram.

Posted on: 2009/1/27 11:13

See User information
Jag måste erkänna att jag blev lite less på Alan & Co efter nyår så jag har inte lyssnat alls så slaviskt efter det. Men, likväl så har jag hört lite här och där. Den mest uppenbara är väl den som du nämner som innehåller ”hotet mot honom och hans hund”. Vad vi får veta i Andres artikel på Outlaw Journalism är bakgrunden till allt detta. Jag gissar att du precis som jag inte sett någon av dessa sajter där hans material skulle säljas. Dessa två som han hotade var fan-baserade och gjordes som en tribute till Alan med länkar till hans mp3-filer (ej de på CD) och gick då verkligen inte ut på att sälja något av hans material. I stället för att kontakta dessa personer (2 mig veterligt) angående sitt missnöje så hotade han dem i stället i etern, och fick sig själv att som vanligt låta utsatt och utnyttjad (there’s double speak for you!).

Men återigen tillbaka till episoden där han hotade Andre och hans forum. Det var den 6:e jan i år. Han sade bland annat:

Quote:
These are experiments, and I’ve had a few of these experiments pulled on me, over the years. Always from the same group, from one particular forum. I know every single one of them, and so do the police. Because lately I’ve had threats come from the same group again. This group even had the gall to put up a fake website with my name on it, at one point. And you turn to the first page, the first link took you off to someone, I know his real name, called Andrew, and it was an anti-Semitic rant. So that one was tried on me before.
And now the same character has got the mob all geared up to try and harass me. So I have to warn you, every single one of you, on the website: it is being monitored by the cops. Because you see malicious intent, and threats, are taken seriously. And I take threats against myself and my life and my dog very seriously. So let that be a warning to all of you, in your own states of locked up paranoia.

Återigen, Andre (Andrew) och i princip alla på forumet var Alan Watt älskare. Detta fick de skit för redan då eller ignorerades (men nu känner han oss alla helt plötsligt!). Nu när de kommit Alan lite mer på spåren så spyr han ur sig ovanstående. Återigen (förmodligen) bara i etern. Om någon hotat honom via email eller telefon så lär ju polisen kunna spåra detta och ta hand om det. Ingen på forumet verkar dock direkt rädd. Och ord får stå mot ord antar jag. Men jag ser ingen logik eller anledning att misstro Andre i det här fallet. Men visst, man vet ju aldrig…

Återigen, lyssna på länkarna jag listade tidigare om du inte gjort det. Och... Tja. Låten oss dryfta vidare.

Posted on: 2009/1/27 18:07

Anonym
...---.... . Tack för två långa inlägg med en massa ord och inga bevis. väldigt informativt.

Det är sånt här som skapar två sidor och gör att folk väljer sida, vilket skadar vår rörelse. Det finns inga som helst bevis på att någon av personerna du nämnde är en agent så vad är det du håller på med? gör du CIA:s jobb? disinfo?. det är inte ens värt att svara på såna här inlägg där inga bevis ges bara en massa paranoidt trams "han kanske är en agent". vakna till att du har blivit hjärntvättad till att låta andra skapa din verklighet, det är en sjukdom, så fort ni hittar något litet ni inte gillar med en person så låter ni någon lögnare med en historia stärka er tro till att dom personerna inte är bra, ni har blivit tränade till att vara lätta att lura annars hade ni inte sagt "dom kanske inte går att lita på" när ni inte har har någon som helst anledning till att säga så, bara paranodit påhittat trams som hjälper eliten och gör att folk som är svaga mentalt kanske inte tycker det känns bekvämt att läsa böcker av david icke eller någon annan.

See User information
Min käre Malmövän, det var så lite så. Jag respekterar helt klart din synvinkel och vill inte försöka pracka på någon min, måste jag erkänna, ständigt föränderliga syn på saker och ting. Det är flera saker som gjort att jag inte tror blint på dessa personer. Och jag förstår om ni vill veta varför, det skulle jag också. Det finns jättemånga personer där ute som jag skulle vilja ställa mot väggen och fråga ”När? Var? Hur? Varför?” Det är dock hårt när omöjligt för ”ett litet djur som jag” eller Nasse att svara på. Jag kan bara tillönska er en öppenhet. Och ödmjukhet. "Bevis" för båda sidor finns där ute på webben. Jag får instämma med Di Leva; Vem ska jag tro på?

Vad jag själv har svårt att förstå är varför dessa gubbar säger så mycket sanning men ändå har samlat grodor och misstankar hos mig…? Måste de ändå inte göra mer nytta för sanningen än skada? Och om de nu är så bra och sanna varför lever de ännu? För att säga att det skulle göra än mer för ”the truth movement” om de blev någon sorts martyrer känns ju inte direkt logiskt. De skulle när som helst kunna försvinna spårlöst och det skulle inte förändra mycket annat än hos folk än att det blev lite tystare i etern.

Återigen, jag vet f-n inte säkert, det är det enda jag vet. Men jag hoppas att jag har rätt till en liten, liten åsikt. Annars kan jag ju lika gärna lägga ned det här forumerandet…

Sedan om någon inte tycker det skulle kännas bekvämt att läsa någon av David Ickes böcker, med reptiler och allt, ser iaf jag som ganska sunt.

Posted on: 2009/1/27 19:51

Anonym
Du får ha vilka åsikter du vill, men jag förstår inte varför man vill snacka skit om någon och säga "dom kanske är agenter" utan att ha ett mycket starkt argument bakom det, det gör skada bara. att kalla sig vaken och samtidigt springa runt och kalla folk för agenter utan några bevis är ju precis som att stödja disinfo och eliten. det verkar som att det räcker med att en person skriver en artikel för att du ska tycka det låter trovärdigt, vem som helst kan skriva en artikel om alan eller david icke och hitta på en massa saker. och frågan varför dom lever är löjlig, det finns ett mycket enkelt svar på det, har redan svarat på det i en annan tråd, dom pratar bara om saker som är erkända, allt dom pratar om är ÖPPEN information, varför skulle eliten mörda någon för att dom pratar om en bok som dom själva säljer i butiker eller för att någon pratar om ett dokument som t.ex mkultra som är erkänt, makes no sense, listan hade blivit väldigt lång på folk dom skulle mörda isåfall för det finns hundratals personer som david icke, alan och AJ som pratar om saker som är erkänt. david rockefeller visste inte ens vem ron paul var i en intervju, dom tror dom är gud och dom känner knappt till någon som skriver böcker om dom. folk lägre ner i pyramiden har säkert hört talas om dom, David J Rothkopf vet vem AJ är t.ex. när tiden kommer har dom säkert en fema cell som väntar på dom, dom kan inte bara börja plocka in folk som talar ut mot deras erkända brott nu, precis som att dom inte kan gripa alla i anti krig rörelsen som avslöjar att där inte fanns några kärnvapen i irak. det kan dom bara göra under martial law, annars blir det för mycket frågor varför oskyldiga människor åker i fängelse.

Quote:
Vad jag själv har svårt att förstå är varför dessa gubbar säger så mycket sanning men ändå har samlat grodor och misstankar hos mig…?

Därför du har precis som alla andra växt upp i ett mycket sjukt samhälle och blivit hjärntvättad, och detta är hur hjärntvättningen påverka dig antagligen så att du blev extra paranoid och tror att alla är agenter ;) vi alla är hjärntvättade på något litet sätt.

See User information
Kanske har du rätt, kanske har du rätt...

En sak är dock säker; hela den här rörelsen HAR sannerligen gjort mig VÄLDIGT paranoid. Jag vet inte hur jag ska kunna lita fullt ut på någon. Och det vet vi ju alla vilka det gynnar...

Men nu ska jag iaf sova, och där har jag min egen värld. Den tror jag på...!

Posted on: 2009/1/27 21:11

Anonym
Desto mer jag läser och letar info om G.Kealy så framstår Andres artikel som en hitpice i syfte att förstöra och inte alls i syftet att få fram sanningen.

Den här personen benar ut det ganska bra:
#interested 26/01/2009 at 1:59 am

Thanks for the headsup on all of this. So what do we have so far?

Watt has a photocopy from another source in his book. If you’ll look again there are copies of many things in the book, pharaohs, old wood cuttings, articles from other media etc. all of which were obviously added in to augment his work.

What do we have from this Kealy character, who has strangely said nothing about this gargantuan, tremendous theft before. He says in some 10 second clip on some talk show that Watt talked to him on the phone over a short period of time at some stage in the past, ordered his pamphlet and then some of the info was used by Watt without acknowledgment. This isn’t surprising since hardly any of the Watt book’s pictures/articles etc. have this, you could put “google images” under many and it’d suffice.

It’s all very interesting, but insulting people’s intelligence who are giving Watt the benefit of the doubt is a bit over the top at this stage. Going on what we have so far, and not the bunch of hogwash that markus allen is trying to push (Watt has a brainchip, went to school with Prince Charles, hundreds of grand in donations etc.(wtf?)), there’s no way to know 100%.

Having scanned over Kealy’s web stuff, I could only give a small smile as most of it is almost completely incoherent if not batshit crazy in addition to being put up way after Watts’ book was published. There are some things amongst the rubble that look similar to some of the more out there stuff in Watts’ book, that gives me pause. It’ll be interesting to see scans of these Kealy pamphlets when you get them. If they were published before 1999, and if Watt found them worthy enough to use as a source, I would really like to learn more of what Kealy has to say.

...---... : Håller med dig om att Watt är deprimerande, men att följa andres artikel som en grund till debunkning är lite av ett skämt. Den innehåller bara en god grund till tjaffs och bråk, den är skriven på ett sätt som ska reta och skapa oro. Andre är uppenbarligen inte intresserad av att sprida info om hur eliten jobbar, han vill skapa bråk mellan folk som undersöker eliten.
Vilket han lyckas med mycket bra i den där artikeln. Luktar disinfo.

See User information
Vad kan man dra för slutsats av detta.

Att vi naturligtvis skall ifrågasätta våra källor men att dom krafter som vi verkligen ifrågasätter tjänar på att slå in kilar i sannings-sökandet. Att skapa förvirring och så vidare.

Det här kommer att ta tid för mig. Troligen resten av mitt liv.

Att genomskåda alla lögner. Det jävligaste är att det hela tiden dyker upp nya lögner och desinfo.

Jag fortsätter att läsa Allan Watt , David Icke, Alex Jones och många fler även om jag inte litar på någon till 100 % och har inte någon som Guru.

Detta för att kunna jämför deras syn och info mot varandra.

Posted on: 2009/1/28 7:53

Edited by Spartacus88 on 2009/1/28 8:17:35

See User information
Uhmm, kanske void & Co har rätt. Själv så var jag redan på väg bort från karln av ren självbevarelsedrift (deprimerande var ordet och jag är rätt svag och känslig, särskilt just nu), så då är det klart att jag uppskattar ”information” som kommer fram som stärker mig i detta. Men jag har aldrig velat vika för sanningen så jag tänker då inte kapa banden med Alan helt, än iaf. Tiden får utvisa…

För det första, för att svara Malmösoldaten, så kallar jag mig inte det minsta vaken. Jag tror att vi fortfarande (jag tror alltså och vet inte säkert och har ingenting jag kan stärka detta med) befinner oss på första varvet av löken.

Sedan så tror (återigen…) jag inte att mer än 4 – 5 personer behövde försvinna från etern och inte heller nödvändigtvis mördas. I Alex Jones fall så finns det ju en hel arme med folk som skulle vilja ta över men… Tja, han är ju dock bäst på just hans grej (förstås). ”Uhhh, you’re Al-Quaida…” osv får alltid mig att dra på smilbanden, neandertalhumor som det nu må vara.

Sannerligen är vi hjärntvättade. Men jag (signaturen …---… alltså och nödvändigtvis inte någon annan) ser det som lite ”rubba inte mitt korthus” om vi inte kan ta till oss all sorts information. Det var tusan vad den här rörelsen var skör och fridlyst!? Om jag på nåt vis blir ledd i näsringen av någon/de flesta av dessa gubbar, för dum som jag är av hjärntvätt, fluortanter och psykofarmaka, så vill jag ju veta det. Och hur kan man inte bli lite paranoid efter det som hänt hitintills i ens liv?

Jag kan bara ge exempel egentligen med Jordan Maxwell och David Icke. Tsarion har jag aldrig gillat men det är inget rationellt över detta så jag fridlyser gärna honom, även om han står mycket på samma grund som Maxwell. JMAX: I denna show med Jeff Rense så fick iaf jag lite svårt att tro på allt karln hade att säga: http://thepiratebay.org/torrent/37810 ... Maxwell_-_An_Amazing_Life (Hoppas torrenten lever än, kan ej seeda själv.) Några godbitar är diverse UFO-upplevelser, skumma människor som följt honom sedan barnsben, en liten Tyrannosaurus Rex i trädgårdslandet som liten. Med mera. David Icke: Visst, det är tjatigt men det här reptilian-snacket. Även om jag tror att han har börjat lägga mindre vikt vid det så har han mig veterligt inte heller dementerat sina tidigare uttalanden i ämnet (rätta mig om jag har fel).

Slutligen så vill denna svaga själ upprepa det han tidigare sade, och här tror jag ni håller med: jag förstår ändå inte den eventuella vitsen med att ”eliten” skulle sponsra dessa snubbar…? Nog måste de väl ändå göra långt mer nytta än skada?? Och där är jag nu. Sållandes så gott jag kan bland informationen. Det enda jag kan komma på är att ingen av dessa pratar direkt om sionismen (där ska iaf Rense ha cred). Alex Jones låtsas ta upp ämnet ibland som att han vet så mycket om det men inte tycker det är där skon klämmer. Men jag vet inte (Obs! Ännu en gång; Denna människa VET INTE!)… Är ämnet så känsligt att det är värt för dem att undvika så till den grad…? Eller är det ännu en ”red herring”? Tja, sökandet går vidare. Hoppas jag kan bli lika trygg och ”vaken” som ni andra en vacker dag…!

Slutligen i ämnet Alan Watt: Detta debacle behöver inte alls ändra på någonting. Jag ska höra mer på karln vid tillfälle, tydligen är det än mer info som han kör med nu (och inga samtal). Dock så ska jag ägna mer tid åt sionist-spåret en tid. Kanske får jag rent utav svar på varför någon skulle vara fejk…?

Posted on: 2009/1/28 8:01

See User information
Jag har aldrig riktigt gillat David Icke eller Tsarion, de enda så kallade "gurus" som jag mer eller mindre litat på är G. Edward Griffin, Alex Jones och Alan Watt. Då Alan Watt inte säljer en massa guld, krimskrams och är väldigt påläst så lyssnar jag på honom mer än t. ex. Griffin och Jones. Att ta sig fram utan reklam för diverse produkter är också trevligt.

När det gäller Jordan Maxwell så försökte jag att lyssna på litet vad han sade men det blev för mycket med allt snack om UFOn och krafter så mäktiga att det inte var lönt att göra något. Jordan håvar ju också in en del pengar på tveksamma metoder.

Om man vill vara säker så får man nog läsa elitens eget material till den grad att man inte behöver någon "guru" utan har så stor kunskap själv att man kan prata för egen mun och se igenom nya och gamla lögner och konspirationer.

Quote:

...---... skrev:
Jag kan bara ge exempel egentligen med Jordan Maxwell och David Icke. Tsarion har jag aldrig gillat men det är inget rationellt över detta så jag fridlyser gärna honom, även om han står mycket på samma grund som Maxwell. JMAX: I denna show med Jeff Rense så fick iaf jag lite svårt att tro på allt karln hade att säga: http://thepiratebay.org/torrent/37810 ... Maxwell_-_An_Amazing_Life (Hoppas torrenten lever än, kan ej seeda själv.) Några godbitar är diverse UFO-upplevelser, skumma människor som följt honom sedan barnsben, en liten Tyrannosaurus Rex i trädgårdslandet som liten. Med mera. David Icke: Visst, det är tjatigt men det här reptilian-snacket. Även om jag tror att han har börjat lägga mindre vikt vid det så har han mig veterligt inte heller dementerat sina tidigare uttalanden i ämnet (rätta mig om jag har fel).

Slutligen så vill denna svaga själ upprepa det han tidigare sade, och här tror jag ni håller med: jag förstår ändå inte den eventuella vitsen med att ”eliten” skulle sponsra dessa snubbar…? Nog måste de väl ändå göra långt mer nytta än skada?? Och där är jag nu. Sållandes så gott jag kan bland informationen. Det enda jag kan komma på är att ingen av dessa pratar direkt om sionismen (där ska iaf Rense ha cred). Alex Jones låtsas ta upp ämnet ibland som att han vet så mycket om det men inte tycker det är där skon klämmer. Men jag vet inte (Obs! Ännu en gång; Denna människa VET INTE!)… Är ämnet så känsligt att det är värt för dem att undvika så till den grad…? Eller är det ännu en ”red herring”? Tja, sökandet går vidare. Hoppas jag kan bli lika trygg och ”vaken” som ni andra en vacker dag…!

Slutligen i ämnet Alan Watt: Detta debacle behöver inte alls ändra på någonting. Jag ska höra mer på karln vid tillfälle, tydligen är det än mer info som han kör med nu (och inga samtal). Dock så ska jag ägna mer tid åt sionist-spåret en tid. Kanske får jag rent utav svar på varför någon skulle vara fejk…?

Posted on: 2009/1/28 8:11

See User information
(deprimerande var ordet och jag är rätt svag och känslig, särskilt just nu),

Jag vet inte varför du är det men det är en tröskel man måste över om det är sanningssökandet det beror på , innan man blir trygg i sig själv igen....

Det är min erfarenhet. Sedan får man passa sig att bygga en ny grund för snabbt. För är den ostadig så får man riva den också....

Och då är risken att man blir ordentligt deprimerad.

Posted on: 2009/1/28 8:26

See User information
Quote:

Capsolito skrev:

Detta känns nästan som en hip hop beef, många kommer
säkert lägga ner onödig tid på den här händelsen, men i slutändan
har den ju ingen betydelse, påverkar inte direkt mer än dom 2 som
beefar.

Detta har hänt innan, då var det väl mellan Alex Jones och ngn
annan från GCN om jag inte minns helt fel.

Hur många gånger har inte Icke tex fått höra skit?

Ser på händelsen som en onödig energi slukare.

Det finns större fighter än 2 människor som inte
har tillgång till något direkt världshotande vapen,

Tråkigt nog kommer säkert det här att skapa yterligare
2 sidor av folk.

Respect

PRECIS! Verkar som programmeringen hos folk från samhället funkar, även här!

Säkerligen ligger något om FÖRTROENDE, fast vi akn inte ver sanningen om de vi jobbar med, pluggar med eller bor brevid, och ett par snubbar på nätet??? GLÖM det, get a reality check.

Att hyla, väljar sidor med andra är en GRUNDLIG problem.

Fuck Alan Watts, Alex Jones, David ICKE, do it yourself!!!

That has ALWAYS been their MESSAGE!!! Figure it out, Do It Yourself!!!

Ibland känns det intressant när jag ser vaken användare hämnar så här, framförallt efter alla filmer, vad man har läst diskuterat.

Still:
Att hyla, väljar sidor med andra är en GRUNDLIG problem.

Fuck Alan Watts, Alex Jones, David ICKE, do it yourself!!!

That has ALWAYS been their MESSAGE!!! Figure it out, Do It Yourself!!! hehe.....

Posted on: 2009/1/28 9:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper