vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

atombomb

See User information
ok - den här då... hehe

Vi har ju alla blivigt instruerade om att i en atombombsexplotion så splittras en massa atomkärnor genom en kedjereaktion.
Och det är därifrån energin kommer. Typ att energin som lrävdes för att hålla atomerna samma är den samma som det ges uttryck åt när det väl smäller.

Men jag sattpå jobbet och klurade på svart/mörk energi och materia och hur allt hänger ihop.

Så kom jag att tänka på det som forskare bara för några år sedan kom på - och det är att elektronerna tycks försvinna och sedan dyka upp igen på en annan plats.
Jag är övertygad om att forskarna inte vet att det är exakt samma e- som dyker upp som den e- som microsecunden innan försvann.

Med det bakom mig så bildade jag en ny teori.

Kan det inte vara så att elektronerna flyter omkring i alla dimensioner, och är inte bundna till våran verklighet på samma sätt som vi (våra kroppar).
Medans atomkärnan har en anna roll.
(ta lite blommor och bin tänk på det här så funkar det säkert för er också)

...så till explotionen.

Atomkärnan splittras, och med det så vet inte elektronerna vart de skall ta vägen riktigt.
Explotionen öppnar upp en dörr till en annan dimension, och det är från denna dimension all energi som vi bevittnar egentligen kommer ifrån.

Katalysatorn är ju egentligen flera vanliga explotioner som synkroniserats för att krycka ihop ett instabilt grundämne.
Det blir lite som ett svart hål, och ur det kommer all energi.
Vi är alltså på andra sidan av det svarta hålet...

-flummigt värre, men det är jag med - moahahaha

Posted on: 2009/2/12 0:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: atombomb
Ett stort tack. Nu fick jag äntligen den fulla förklaringen till något jag hänvisat till men inte helt till 100% kunnat besvara. Varför kärnexplosioner skulle öppna interdimensionella hål och släppa in negativa krafter, så som bl a David Icke påstår i sina böcker.

Kanske förklarar detta också varför atomåldern återinträdde under andra världskriget, med två nazityska bombtester (som jag skrivit om rätt många ggr vid detta laget) 1944, det finns ockulta kopplingar via SS och till det amerikanska bombprogrammet finns även där ockulta kopplingar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Detta var en förklaring till det man hört sägas från andra håll, vilket är att "utomjordingarna" inte alls gillar atombomber för de gör tydligen skada på flera ställen än bara där de sprängs.

Kanske elektronerna som gör skada?

Anonym
Betänk ett antal saker utöver detta:

- Förutom Hirosima och Nagasaki har inga kärnvapen använts i krig dvs det som de designas för. Däremot har över 1000 testsprängningar gjorts sedan 40-talet.

- Var har de testsprängningarna skett? Ja, som sagt, de inledande tyska sprängningarna som enligt den officiella historieskrivningen inte skett skedde på två ställen som var energetiska knutpunkter
i världsnätet (leylines etc) och med ockult anknytning. Ön Rügen i Östersjön och "Trekanten" där Tyskland, Polen och Tjeckien möts
(nära Kammlerstabens hemliga vapenanläggningar).

Intressant nog kallades ju testområdet för USAs första plutoniumbomb Trinity! Kolla upp varenda jämra testområde efter dessa sprängningar som genomförts av USA, Sovjet, Frankrike (Mururoaatollen bl a), Kina mfl

Jag kan slå mig i backen på att någon esoterisk ockult anknytning finns!

- Det riktigt stora användningsområdet är kärnkraft, merparten av den el som produceras i (den industrialiserade) världen kommer från kärnkraft. Vad har vi i eluttaget för energi egentligen??? Hur påverkar den oss utöver vad den ordinarie vetenskapen säger med elkänslighet osv...

Vi kan vara något stort på spåren, känns det som...

See User information
det är alltid roligt att få respons på saker man sitter och tänker på - dock så är hjärnan inte alltid med till 100%

jag berättade om det här ämnet för min bror - och så påminde han mig omedelbart om et animerad film vi båda sett.
Och där behandlas även detta ämne (men inte med min "teori").

Full Metal Alchemist Movie - Conqueror of Shamballla (Full English)

Grymt härlig serie, och film - som jag rekommenderar alla att se- man får en ny verjklighetsbild.
Den är lite torr i början, men det går över ganska snabbt, serien är nämligen ordentligt genomtänkt.

I filmen så öppnas det upp en port till våran dimension - och sättet det görs på _(enligt min bror - jag minns inte) är just genom en atombomb.

Sedan samspelet mellan dimensionerna behandlas på ett mycket intressant sätt.

Kanske kan tyckas vara en helt värdelös källa..
Men jag tycker att allt som inspirerar till större tankebanor är bra källor.

Posted on: 2009/2/13 0:05

Anonym
Åh, en värdelös källa. De är ofta de allra mest intressanta att följa upp...

See User information
Det ligger någonting i det du säger..
Det är som ädelstenar - gömda i en värdelös omgivning

Jag har laddat ner serien igen - skall F@# ta & se ett par avsnitt på en gång ;)

Posted on: 2009/2/19 14:36

See User information
Det här är en intressant tanke. Alan Parson m.m. Ser man till FN och dess Säkerhetsråd innehar nationerna veto och de innehar också kärnvapen. Dessa nationer är i stort bunden till starka frimurarlogér. Kan man se ett samband?

Jag skall gräva i ämnet på djupet och det tar väl sin tid. Har en kontaktperson som är svårt nersyltad i sådana här grejer men han jobbar för mycket just nu. Har ni länkar till text och filmer om liknande grejer, lägg ut dem på denna tråd.

The tree of life kan vara det man skall läsa på om.

Att använda mindre kärnvapen i konflikter är förstås inte intressant om man vill gräva ner nationer och dess folk i skulder. Sega ondskefulla konflikter, det är grejer det. Men kärnvapen i sig är oerhört intressant. Att de skall ha en hotfull defensiv betydelse är nog inte ens nära sanningen. Att binda Iran till 'tree of life' kanske är närmare sanningen, att spränga kärnvapen ger nyckeln till något annat, något betydelsefullt.

Städad vetenskap skulle kalla oss knäppa.
Hmmm...

Posted on: 2009/2/19 21:56

See User information
...måste ju bara tillägga att mitt automatiska stavningsprogram i skallen förstås inte menar Alan Parson utan bara Parsons. Jag garvade när jag såg vad jag skrivit. Man får ha humor :)
Man bör heller inte skriva inlägg när man är dödstrött, haha!

Posted on: 2009/2/20 9:32

Anonym
http://www.scribd.com/doc/4092510/Jos ... ll-Reich-of-the-Black-Sun

Måste läsas för den som inte läst den. Kan ge mig fan på eftersom nazzarna hade bomben och både rakter och flygplan att leverera den till London (V2-raketen, Horten XII mfl jetplansmodeller) men aldrig gjorde så så var agendan en helt annan. Det var inte meningen att nazzarna skulle vinna kriget utan att diaboliska krafter skulle släppas lös i vårt spirituella medvetande. Kanske?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper