vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Spiken i kistan för pannkakan

See User information
http://georgewashington.blogspot.com/ ... -cake-and-eat-it-too.html

Jag skulle vilja se försvararna av pannkakskollapsen förklara detta.

Can't Have Your Cake and Eat It Too

You might assume that the Twin Towers collapsed on 9/11 because of their design or because the fires were so hot or because of the damage from the hijacked planes. You probably assume that someone who knows alot more than you -- a structural engineer, or a fire expert, or a tall building designer -- has an explanation of why the towers collapsed, and that it all makes perfect sense.

However, a contradiction in the way the towers collapsed shows that this is not so.

Specifically, there are two possibilities regarding the collapse of Twin Towers on September 11th:

EITHER the towers experienced virtually no resistance from their steel-reinforced concrete floors as they collapsed, in which case, how could the buildings have been pulverized in mid-air into massive dust clouds, and why how could heavy steel beams have shot out sideways up to 500 feet as the buildings collapsed?

OR -- if there was sufficient resistance from the floors of the buildings to have caused the dust clouds and sideways ejection of material -- how could the buildings have collapsed at virtually free-fall speeds?

Did I lose you? Okay, let's back up and start over.

The mid-air pulverization of tons of concrete indicates massive and competing forces -- incredibly violent collisions between objects. Concrete usually cracks when dropped or hit, it is not pulverized. Either the pulverization was caused by some type of explosion, or by the heavy tops of the buildings hitting massive inertial resistance in the form of the lower floors, which were steel-reinforced concrete floors solidly bolted into the steel core.

Likewise, the sideways ejection of heavy steel beams indicates either explosive forces or, at the very least, tremendous resistance by the floors to the downward collapses, thus forcing heavy objects to shoot out sideways.

If the buildings collapsed from any cause other than controlled demolition -- which violently blows out all supports of the buildings being demolished -- then there would have been a crumpling of the buildings.

In that case, there might have generated dust clouds near the end of the collapse, but not towards the very beginning. And, clearly, the collapse would not have approached free-fall speeds, since the intact floors would have put up alot of resistance against the momentum of the falling floors.

Bottom line: There could not have been both beginning-of-collapse dust clouds (indicating huge, violently-competing forces) AND collapses at virtually free-fall speeds (indicating only small, minor competition of forces and little resistance).

The towers collapsed as fast as a house of cards, and yet produced enormous dust clouds from early on in the collapses.

The defenders of the official story of 9/11 can't have it both ways.

Instead, the towers had to have been brought down with explosives:

The near free-fall speed is easily explained by the demolition of the towers' support structures, which took away the resistance which should have slowed the collapse time

And

The tremendous dust clouds seen early in the collapses are be explained by the massive explosions caused by pre-set demolition charges which pulverized concrete and shot it out of the towers.

Posted on: 2006/4/9 20:14

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Spiken i kistan för pannkakan

See User information
Det här måste ju få alla att förstå att pannkakskollapsen är tokprat, jag menar det kan inte vara massivt motstånd från de undre våningarna (vilket skulle kunna förklara betongpulvriseringen och att balkarna sköts över 100 meter rakt ut åt sidorna) och samtidigt ett fritt fall. Jag menar, vad ska försvararna kontra med?

Posted on: 2006/4/10 17:15

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Det här måste ju få alla att förstå att pannkakskollapsen är tokprat, jag menar det kan inte vara massivt motstånd från de undre våningarna (vilket skulle kunna förklara betongpulvriseringen och att balkarna sköts över 100 meter rakt ut åt sidorna) och samtidigt ett fritt fall. Jag menar, vad ska försvararna kontra med?

Har du nåra beräkningar eller ens approximativa uppskattningar av hur stor del av den frigjorda rörelsenergin som måste ha absorberats av betongpulvriseringen?

Artikeln i journal of engineering mechanics kom ju fram till att inte mer än maximalt ca 1 % av energin kunde absorberas av strukturen.

Ja, du har rätt i att viss energi går åt för att slå sönder och pulvrisera den betong som blev pulvriserad, men frågan är hur stor den energin är och om den är försumbar i sammanhanget. Det mesta tyder på att den var det.

Börja nu inte tala om sunt förnuft, för sunt förnuft bygger på erfarenheter och folk i allmänhet har väldigt lite erfarenhet av kollapsande skyskrapor. Här krävs det hårda beräkningar.

See User information
Hur förklarar du att det enda som överlevde kraschen var en av saudierna pass som man "hittade"... Det mest intressanta dock är byggnad 7s öde... Now thats fucked up!

Posted on: 2006/4/11 8:29
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

Anonym
Quote:

Mojo skrev:
Hur förklarar du att det enda som överlevde kraschen var en av saudierna pass som man "hittade"...

Det förklarar jag med att du ljuger. Lätt va?

http://zibili.com/sept11/91103.htm
http://zibili.com/sept11/91107.htm
http://www.pbase.com/peteburke73/image/1459828
http://www.pbase.com/peteburke73/image/1459703
http://www.pbase.com/peteburke73/image/1459719
http://www.pbase.com/peteburke73/image/1472574

Enda som överlevde kraschen??
När du kommer med såna löjliga lögner blir du lätt att avfärda.

Jag förstår att du som nyfrälst kanske inte hunnit granska konspirationsteorierna i sömmarna riktigt ännu, men det kanske är dags att sätta på de kritiska glasögonen nu och "vakna upp" och se konspirationsteoriernas lögner och förvanskade fakta.

Anonym
a visst, nu har amerikanarna åkt tillbaka till månen, glömt bort mordet på JFK, slutat göra affärer med Bin Ladins och nu här senast svalt hela terrorist teatern med onda muslimer i huvudrollen

kan du inte fylla I dom TOMRUM som Loose Change 2nd editon lämnade i din mening.. eller passar inte den här tråden för det heller??

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:

kan du inte fylla I dom TOMRUM som Loose Change 2nd editon lämnade i din mening.. eller passar inte den här tråden för det heller??

va?? Du får nog förklara bättre för det där förstod jag inte.

Anonym
den ihåliga logiken i loose change 2 som jag så förväntans fullt väntar på att få ta del av..

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
den ihåliga logiken i loose change 2 som jag så förväntans fullt väntar på att få ta del av..

Ok, men en sak i taget då... det är ett rätt stort projekt att ta upp alla brister och fel i LC2E och jag hinner inte just nu.

Anonym
jag förstår att det är ett stort projekt, men du säger att den har en ihålig logik, kan du inte förklara bara den biten.?

eller bara den biten som stör dig mest?

Anonym
Om man kollar när de spränger gamla och ibland nya hotellbyggnader i Las Vegas så ser det nästan ut som det gjorde när WTC rasade, men då har de ju preparerat i princip hela byggnaden med sprängämnen.

See User information
Quote:

zpz skrev:
Quote:

Mojo skrev:
Hur förklarar du att det enda som överlevde kraschen var en av saudierna pass som man "hittade"...

Det förklarar jag med att du ljuger. Lätt va?

http://zibili.com/sept11/91103.htm
http://zibili.com/sept11/91107.htm
http://www.pbase.com/peteburke73/image/1459828
http://www.pbase.com/peteburke73/image/1459703
http://www.pbase.com/peteburke73/image/1459719
http://www.pbase.com/peteburke73/image/1472574

Enda som överlevde kraschen??
När du kommer med såna löjliga lögner blir du lätt att avfärda.

Jag förstår att du som nyfrälst kanske inte hunnit granska konspirationsteorierna i sömmarna riktigt ännu, men det kanske är dags att sätta på de kritiska glasögonen nu och "vakna upp" och se konspirationsteoriernas lögner och förvanskade fakta.

du e så söt när du håller på... vill gulla med dig din lille pussegurka... gull gull

Posted on: 2006/4/11 14:19

newworldsheep.com

Anonym
Quote:

Mojo skrev:

du e så söt när du håller på... vill gulla med dig din lille pussegurka... gull gull

Aha, så detta är din kommentar till att du använder lögner för att driva din agenda, men men, hade väl inte förväntat mig bättre...

See User information
folk i allmänhet har väldigt lite erfarenhet av kollapsande skyskrapor. Här krävs det hårda beräkningar.

Folk i allmänhet har väldigt dålig erfarenhet vad gäller 47-våningsbyggnader som rasar ihop perfekt på 6-7 sekunder i perfekt demoleringsstil pga spridda bränder och skador.

men det kanske är dags att sätta på de kritiska glasögonen nu och "vakna upp" och se konspirationsteoriernas lögner och förvanskade fakta.

Ja, det är ju det vi gör, den officiella historien är just en konspirationsteori, det finns inget belägg för pannkaksteorin och de 19 araberna ledda av gubben i grottan osv. Men om jag har fel (NIST misslyckades med att återskapa pannkakskollapsen) visa mig några andra som har lyckats återskapa den sortens kollaps, tänker på WTC 7. Visa mig de andra exemplen på byggnader som rasat precis som en kontrollerad demolering på grund av spridda bränder och skador, tack...

Posted on: 2006/4/11 16:26

See User information
Aha, så detta är din kommentar till att du använder lögner för att driva din agenda, men men, hade väl inte förväntat mig bättre...

Jag börjar undra, kan detta möjligen vara självaste ronakin som blev bannad från Flashback?

Hehe, trollet...

Posted on: 2006/4/11 16:32

Anonym

MIT Engineer Breaks Down WTC Controlled Demolition
Jeff King
14 min 35 sec - Mar 17, 2006

http://video.google.com/videoplay?docid=1822764959599063248

http://st911.org/

See User information
Quote:

zpz skrev:
Quote:

Mojo skrev:

ojsi, blev du lessen i ögat? puss på näsan!

Posted on: 2006/4/11 18:58

newworldsheep.com

Anonym
Quote:

Mojo skrev:

Ehh... nej. Jag skrattar bara åt din oförmåga att ta kritik.

Mogna lite va?

See User information
Quote:

zpz skrev:
Quote:

Mojo skrev:

Ehh... nej. Jag skrattar bara åt din oförmåga att ta kritik.

Mogna lite va?

Ska drömma om dig inatt...

Posted on: 2006/4/11 19:52

newworldsheep.com

Anonym
Quote:

seraphim skrev:

Ja, det är ju det vi gör, den officiella historien är just en konspirationsteori, det finns inget belägg för pannkaksteorin och de 19 araberna ledda av gubben i grottan osv. Men om jag har fel (NIST misslyckades med att återskapa pannkakskollapsen) visa mig några andra som har lyckats återskapa den sortens kollaps, tänker på WTC 7. Visa mig de andra exemplen på byggnader som rasat precis som en kontrollerad demolering på grund av spridda bränder och skador, tack...

Vad menar du med att återskapa? Vad misslyckades man med? Referens tack!
Om du menar att göra en detaljerad datorsimulering så kan en sån vara svår att göra då man har många okända variabler, och det är väldigt svårt teoretiskt och beräkningsmässigt att genomföra en simulering på detaljnivå. Av samma anledning är det omöjligt att simulera rörelserna hos alla luftmolekyler i ett rum.
Och det som är mest intressant att utreda är varför husen kollapsade, inte exakt hur kollapsen gick till i detalj.

Visa en byggnad med liknande konstruktion som fått motstå liknande skador. Och att påstå att skadorna på WTC 7 var små är att förvanska verkligheten... de var så omfattande att brandkåren tvingades att dra sig ur byggnaden pga att man insåg att risken för en kollaps var överhängande.

Anonym

Empire State Building i slutet av 2:a Världskriget !
Vad hände då ZEpi.. ?

Vet du hur många skyskrapor som har brunnit ända upp till 17 timmar och mer/? Har dom rasat ?

WTC 1 och 2 var byggda och konstruerade för att klara en Boing, så lägg av...

Sen kan du ju studera hur Mind Control fungerar.

Jag står fast vid att du är inget annat än en " Gatekeeper ".

Men fortsätt du och ödsla din tid här, du har säkert betalt för jobbet...

Extraknäcker du åt CIA eller....

See User information
Gatekeeper... vad e det?

Posted on: 2006/4/11 21:10

newworldsheep.com

Anonym

Det är en " trevlig typ " som är utsänd av Makten för att fånga in Fåren i fållan igen....

Att få dig förvillad och misstro dom enklaste Fakta och snurra till det i skallen på dig så du inte vet vilket ben du skall stå på.

Tro inte Makteliten sitter sysslolös, dom har ögonen på sådant som börjar växa.

The Truth-movement i Världen växer och det ororar dom naturligtvis.

Oftast behöver dom inte göra jobbet själva, det gör folk , där hjärntvätten inte släppt än , men även deras utsända Agenter.

See User information
i c... men du måste hålla med om att han e söt, man vill ju bara gosa med han!

Posted on: 2006/4/11 21:26

newworldsheep.com

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper