vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
alex jones = bluff?
Alex Jones verkar vara en bluff. Detta är kanske en gammal nyhet för en del, men här följer iallafall några länkar:

http://www.illuminati-news.com/2007/0817b.htm
http://www.youtube.com/watch?v=vRxmiitlMbw&feature=related

/skeptisk

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: alex jones = bluff?

See User information
Något som det alldrig pratas om eller som alldrig tas upp om Jesuterna och dess grundare Layola.

Den första kända Illuminatorden (Alumbrado) grundades 1492 av spanska judar som kallades "marraner," också kända som "krypto (hemliga) judar." Efter våldsam förföljelse i Spanien och Portugal som bröt ut 1391, blev hundratusentals judar tvingade att konvertera till den romersk-katolska kyrkans tro.

1491 föddes San Ignatio de Loyola i den baskiska provinsen Guipuzcoa i Spanien. Hans föräldrar var marraner, och vid tiden för hans födelse var hans familj mycket rik. Han blev redan som ung medlem av den judiska illuminatorden i Spanien. Som täckmantel för sina hemliga judiska aktiviteter, blev han en mycket aktiv katolik.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=60158#forumpost60158

Marranos or secret Jews

http://en.wikipedia.org/wiki/Marrano

"Crypto-Jew" has now become the more politically correct term, as opposed to Marrano, and refers to all Jews forced to adopt a certain religion and political philosophy while maintaining Jewish practices in secret. In modern times, outwardly Muslim Crypto-Jews are known to be in Iran, and Turkey. Some Hispanics and Latinos, such as Rita Moreno and Fidel Castro, have acknowledged their Marrano ancestry.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Judaism/Marranos.html

Posted on: 2009/4/3 6:23

Edited by Spartacus88 on 2009/4/3 6:50:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Han verkar vara lack på Prothink i alla fall.... någon som vet varför...?

http://www.youtube.com/watch?v=RbOgKdK1SvE

http://www.youtube.com/watch?v=G_MV0RDBRZU

Posted on: 2009/4/3 8:49
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
För Prothink sprider lögner om honom på nätet, påstår Jones.

Posted on: 2009/4/3 13:32

Anonym
Har du inget bättre att posta som din första post än disinfo?.

Att du länkar till en text som tydligt är skriven av en person med mentala problem som gör en massa paranoida kopplingar mellan saker visar att tänka kritiskt nog inte är din starka sida. Det är inte bara AJ som blir kallad för disinfo agent, alla som inte pratar om Jesuterna på full tid blir kallade för det, AJ är det största namnet i rörelsen därför bli han attackerad mest. Folk som skyller allt på Jesuterna är idioter precis som nazisterna som skyller allt på judar, och det är dom som i verkligheten sprider disinfo. Du länkade inte till några bevis att AJ sprider disinfo, hur skulle han kuna vara en bluff när han avslöjar eliten dagligen och gör filmer som avslöjar dom?. och jag förstår inte varför folk fortfarande pratar om bill cooper videon som att den "bevisar" något. Bill cooper var en person som blandade fakta med saker han inte kunde bevisa som bara var galna, han blev arg på AJ och sa att AJ försökte skrämma folk baserat på en enstaka sak när AJ var ung. Om någon försökte skrämmas så kan man isfåfall säga att det var bill cooper då han pratade om utomjordingar och spred disinfo om AJ, han pratade oxå om att det var chafören som sköt kennedy och sånt galet skit.

Det är bara nazisterna och crackheads personer som är svaga mentalt som säger att AJ är en disinfo agent. Inte konstigt att det alltid är samma hemsidor och videos som skickas runt som "Bevis", folk som är svaga mentalt köper alltid texter som är skrivna av personer som själva är svaga mentalt, så bara dom största idioterna blir lurade, vilket nästan är bra för då vet man vilka som är totalt hjäntvättade och paranoida och inte går att lita på.

Quote:

För att prothink är en liten feg nazist som skyller allt på judarna och säger att bara judarna kunde utföra 911 och att AJ försöker dölja judarnas roll i NWO, när verkligheten är att AJ många gånger har pratat om sionisternas roll i NWO.

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Har du inget bättre att posta som din första post än disinfo?.

Att du länkar till en text som tydligt är skriven av en person med mentala problem som gör en massa paranoida kopplingar mellan saker visar att tänka kritiskt nog inte är din starka sida. Det är inte bara AJ som blir kallad för disinfo agent, alla som inte pratar om Jesuterna på full tid blir kallade för det, AJ är det största namnet i rörelsen därför bli han attackerad mest. Folk som skyller allt på Jesuterna är idioter precis som nazisterna som skyller allt på judar, och det är dom som i verkligheten sprider disinfo. Du länkade inte till några bevis att AJ sprider disinfo, hur skulle han kuna vara en bluff när han avslöjar eliten dagligen och gör filmer som avslöjar dom?. och jag förstår inte varför folk fortfarande pratar om bill cooper videon som att den "bevisar" något. Bill cooper var en person som blandade fakta med saker han inte kunde bevisa som bara var galna, han blev arg på AJ och sa att AJ försökte skrämma folk baserat på en enstaka sak när AJ var ung. Om någon försökte skrämmas så kan man isfåfall säga att det var bill cooper då han pratade om utomjordingar och spred disinfo om AJ, han pratade oxå om att det var chafören som sköt kennedy och sånt galet skit.

Det är bara nazisterna och crackheads personer som är svaga mentalt som säger att AJ är en disinfo agent. Inte konstigt att det alltid är samma hemsidor och videos som skickas runt som "Bevis", folk som är svaga mentalt köper alltid texter som är skrivna av personer som själva är svaga mentalt, så bara dom största idioterna blir lurade, vilket nästan är bra för då vet man vilka som är totalt hjäntvättade och paranoida och inte går att lita på.

Quote:

För att prothink är en liten feg nazist som skyller allt på judarna och säger att bara judarna kunde utföra 911 och att AJ försöker dölja judarnas roll i NWO, när verkligheten är att AJ många gånger har pratat om sionisternas roll i NWO.

Ja ständigt är det "vem kan man lita på" - är det inte därför det finns en "rörelse"...
-det är för de mentalt svaga remalmösoldier... glöm inte det...

Det blir bättre när Grundaren håller fredagsförkunnelserna i det nya Världscentret, själva navet som det kretsar kring, så de vakna vet vet hur orden ska vara som är de vaknas rätta tro, vad de ska hålla sig till, hur det förhåller sig, och det så kallade nya users läggs ned.

Sjuttiotalet tar aldrig slut...

Edited by patrix on 2009/4/3 15:14:22

See User information
Jag fick tipset på en annan tråd att eventuellt dra en tråd om Alex Jones men det gjorde ju någon annan.

Någon skrev att om AJ skulle vara ett reellt hot mot NWO så skulle han vara hajmat vid det här laget, martyrdöd eller ej skulle inte bekomma dem. Det ligger hur som helst något i det. Jag har betänkligheter kring AJ men på det stora hela tror jag att NWO vuxit sig så starka och självsäkra att de inte fruktar något. De förändrar form och organisation och via bankväsendet finns deras makt.

Vilken agenda AJ har vet jag inte men i mitt tycke är hans sätt att göra film en smula disinfo (val av framställning) - detsamma gäller hans egocentriska intervjuer av gäster. Men är det bara personliga brister? Tja, jag vet inte. Jag kan bara hoppas att AJ inte är medveten disinfo och att han blir vassare i att låta fakta tala mer än megafonen. Då skulle han vinna mer respekt hos mig.

Jag tror var och en bör läsa av "bruset" och förstå att disinfo är en naturlig förekomst i allt som sker. En som talar sanning når inte fram om framförandet inte passar den som är tänkt att lyssna. Vad är då disinfo? Det finns så många nivåer av detta.

Fearmongering-vinklingen är också intressant och den psykologiska undertonen speglar en känd strategi att plantera info i medvetandet hos andra. AJ har ofta lätt att skapa en stämning av att vissa saker skall gå åt pipan. Stragien är i viss mån en kusin till disinfo. För att styra folks beteenden kan man ändra folks omgivning och miljö. Vi reagerar till det vi ser och det vi hör. Det är intet nytt.

Men bluff? Nja, det vet jag inte. Men visst, magkänslan är att AJ är lika utvald som Barack Obama - det är MIN magkänsla. Vad säger din magkänsla? Precis som djuren har människan instinkter som skall varna oss för fara.

Posted on: 2009/4/3 14:19

Anonym
Quote:
NWO vuxit sig så starka och självsäkra att de inte fruktar något. De förändrar form och organisation och via bankväsendet finns deras makt.

Precis och allt AJ gör är att prata om elitens egna skrifter och erkännanden, han pratar om saker som CFR öppet skriver om osv. det finns hur många människor som helst som pratar om det AJ pratar om, CFRs skrifter osv. ska dom mörda alla dom människorna för att dom pratar om någon text som eliten själva släppte till världen en vecka tidgare?. makes no sense

Quote:
Fearmongering-vinklingen är också intressant och den psykologiska undertonen speglar en känd strategi att plantera info i medvetandet hos andra.

Om man blir rädd av att någon pratar om något så säger det något om sig själv, inte om personen som ger ut informationen, det finns inget att vara rädd för, om du känner dig rädd så är det din egna verklighet DU skapar bara.

Quote:
AJ har ofta lätt att skapa en stämning av att vissa saker skall gå åt pipan

Om du upplever det som det så undrar jag vad som är fel med den stämningen?, kommer rädslan in i bilden då igen?... igen rädsla är något DU skapar bara, det finns inget att vara rädd för. och det du säger är inte direkt sant iheller, visst han säger saker som att många av oss säkert kommer dö innan vi får frihet, men det är verkligheten många kommer att dö och igen så är det inget att vara rädd för.

Quote:
Men visst, magkänslan är att AJ är lika utvald som Barack Obama

Min magkänsla säger att alla människor som gör bra filmer och avslöjar eliten är utvalda disinfo agenter, jag är inte paranoid det är min magkänsla bara. sen säger några röster till mig osså att du är en reptil, det är inte jag som är galen det är rösterna jag hör bara.

See User information
Quote:
Malmoesoldier skrev:

Att du länkar till en text som tydligt är skriven av en person med mentala problem som gör en massa paranoida kopplingar mellan saker visar att tänka kritiskt nog inte är din starka sida.

Det där fick mig att tänka på den senaste Zeitgeist-tråden av någon anledning

Vatikanen är fulingar dock. Tänka sig att Alex inte nämner ett ord om en av huvudfigurerna bakom Patriot Act, Viet Dinh.

Posted on: 2009/4/3 16:35
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
OT: Man är tydligen alltid mentalt svag om man inte håller med Malmoesoldier och Alex Jones.

Anonym
Quote:

TheEdge skrev:
OT: Man är tydligen alltid mentalt svag om man inte håller med Malmoesoldier och Alex Jones.

Använd gärna citatfunktionen...

Så har ingen sagt.

Jag skrev det om "mentalt svag" i relation till "rörelsen".

Om man är rörig, så klart man man tyr sig sig till tänk om att man är i en röra/rörelse. Det var lite på skämt, som så ofta... svagt, mentalt svagt, truthers i ett nötskal, eller...

Anonym
Quote:
Vatikanen är fulingar dock. Tänka sig att Alex inte nämner ett ord om en av huvudfigurerna bakom Patriot Act, Viet Dinh.

Att han inte nämner vad bush har som frokost i sina filmer är rätt skumt då det är viktig information, min magkänsla säger mig att AJ äter frokost med honom, därför han inte pratar om det.

Det var Bush som gjorde patriot act till lag. personer som Viet dinh är kontrollerade av neocons, var är dina bevis att han kontrollerade bush och deras medarbetare och är någon person högt upp på toppen?. att han är en Jesuit eller har någon religion har inte med något att göra. Bush säger han är kristen, men är en skull and bones medlem som inte har någon respekt för mänskligheten, och det betyder inte att det är skull and bones medlemmar som är på toppen.

Quote:
OT: Man är tydligen alltid mentalt svag om man inte håller med Malmoesoldier och Alex Jones

Nej det är man inte, men man är det när man påstår att någon är en disinfo agent utan bevis, du har inte rätten att säga att solen inte går upp varje morron, det är fel, man går inte runt och säger till folk att solen inte går upp på morronen, man ska hålla sig till verkligheten, och om man säger att AJ är en disinfo agent så har man fel och kan lika gärna säga att han är en reptil och då är det dags att sluta att vara svag mentalt.

See User information
Quote:
Malmoesoldier skrev:

Att han inte nämner vad bush har som frokost i sina filmer är rätt skumt då det är viktig information, min magkänsla säger mig att AJ äter frokost med honom, därför han inte pratar om det.

Var detta ett försök till skämt ? Är inte huvudarkitekten bakom Patriot Act något att diskutera live i Alex radioshow ? Ämnet lägger sig väl fint mellan Boheman Grove och budgetanalyser.

Vifta inte bort detta. Mindre viktiga personligheter än Viet Dinh har varit heta grejer på hans show innan.

Quote:

Det var Bush som gjorde patriot act till lag. personer som Viet dinh är kontrollerade av neocons, var är dina bevis att han kontrollerade bush och deras medarbetare och är någon person högt upp på toppen?. att han är en Jesuit eller har någon religion har inte med något att göra. Bush säger han är kristen, men är en skull and bones medlem som inte har någon respekt för mänskligheten, och det betyder inte att det är skull and bones medlemmar som är på toppen.

Nej, det var den amerikanska kongressen som gjorde Patriot Act till lag. Presidenter kommer och går men vissa andra jobbar ständigt i bakgrunden - en del t.o.m över partigränserna. Du verkar väldigt defensiv vad gäller Dinh.

[uppdaterar]: Per definition har du rätt. I och med hans signatur gjorde han Patriot Act till lag. Det jag syftade till var hans egentliga roll i det stora sammanhanget. Bush är ute ur bilden och jag ser det som mycket konstigt när folk kör med "blame the government". Kongressen hade all anledning och möjlighet att stoppa skiten så i mina ögon gjorde de Patriot Act till lag - signaturen är för mig symbolisk.

Hoppas detta klarar upp eventuella missförstånd.

Posted on: 2009/4/3 18:12

Edited by Icehorn on 2009/4/3 18:43:45
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:
Nej, det var den amerikanska kongressen som gjorde Patriot Act till lag. Presidenter kommer och går men vissa andra jobbar ständigt i bakgrunden - en del t.o.m över partigränserna. Du verkar väldigt defensiv vad gäller Dinh.

[uppdaterar]: Per definition har du rätt. I och med hans signatur gjorde han Patriot Act till lag. Det jag syftade till var hans egentliga roll i det stora sammanhanget. Bush är ute ur bilden och jag ser det som mycket konstigt när folk kör med "blame the government". Kongressen hade all anledning och möjlighet att stoppa skiten så i mina ögon gjorde de Patriot Act till lag - signaturen är för mig symbolisk.

Hoppas detta klarar upp eventuella missförstånd.

Nu vet jag inte bakgrunden på varenda person som röstade igenom det patriot act, men många av dom var säkert rädda av antrax attacken som nyss hade varit och dom var dessutom tvungna att rösta på något dom inte hade hunnit läsa på morgonen då patriot act först blev utskriven mitt i natten.

Jag säger inte att Dinh inte är en viktig bov i det hela, vad jag menar är att han är kontrollerad av neocons, så varför ska man sitta och skrika om att han har en viss religion eller liknande, vad bush eller någon av hans medarbetare har för religioner har inte så mycket med det att göra, där är inga personer från en enskild grupp som kontrollerar alla, det är många som jobbar tillsammans, dom behöver varandra för att överleva. så fort man börjar beskylla en enda grupp för allt så är man helt fel ute. personer som ägnar sin tid åt att beskylla enskilda grupper lägger aldrig fram några bevis på hur gruppen som dom skyller på är i kontroll, det är bara en massa paranoida kopplingar till saker, "kolla en jude där, och en jude där, och en till jude där" inga riktiga bevis på något.

Intressant info om disinfo snubben Eric phelps från illuminati-news artikeln i denna intervjun, dom nämner inte ens hans namn, dom är inte små bebisar som vill sitta och smuts kassta folk som visa andra, respekt till AJ och texe marrs.

Texe Marrs in "Studio"on Alex Jones Tv:The Jesuit Order http://www.youtube.com/watch?v=F0vwVlrrb5g&feature=related

See User information
Quote:

Icehorn skrev:

Har visst hört honom nämna det flera gånger, särskilt när det var på tapeten för några år sedan.

Jag tror Alex Jones / infowars.com har gjort mer än NÅGON annan i "truth-rörelsen", sen att han inte är perfekt kan jag gott hålla med om. Men vem är? Ingen.

Posted on: 2009/4/3 20:20

See User information
Tack alla för input'n här. Jag tycker det är en lagom nivå och konstruktiv mitt i allt. Vi verkar alla vara väl överens om att AJ gör ett helt okey jobb och absolut inte motverkar vad vi alla står för (vår gemensamma plattform). Vi vill förstås att allt som görs bl.a. emot NWO skall vara så bra som möjligt, visst? Vi vill att en av de ledande och mest kända kritikerna skall vara så vass som möjligt? Ingen kan begära av någon att vara perfekt.

Intressant med Eric Jon Phelps som jag följt riktigt ordentligt. Han har mycket lätt att dra s.k. egna slutsatser (->jesuiter) men han har också personligen skrivit till mig att AJ säger i praktiken det som är sant men utpekar inte Vatikanen som centralt maktcenter. Helt klart är det Phelps' svaghet att snöa in men samtidigt vet man var man har honom. På detta sätt uppskattar jag AJ mer då han är mer allsidig. Men i vissa detaljer, uj uj, där är Phelps riktigt insatt.

Fear-mongering delen är dock svår. Jag får förtydliga - vad jag menar är att det ändå är en undermedveten propaganda, dels från den som sänder och den som är mottagare. Det är ett välstuderat område som jag blott är en amatör inom. Henry Kissinger pratar ju bl.a. om yttre okända hot skulle vara en enkel väg för att få medborgare att ge upp sina medborgerliga rättigheter. Hot och denna fear-mongering är alltså en ingrediens som inte får underskattas. Jag kan från egna erfarenheter se detta efter att ha nyligen fått mitt tredje barn - man är mer mottaglig nu, inte för egen del, men för familjens skull. Sen när Skandia ringer upp och säger att man skall ha barnförsäkring så avböjer man, artigt. Då drar de igång skräckprogandan om att man kommer att stå på bar backe om ens barn blir allvarligt sjuk etc. De vill kränga ens pengar och de gör det genom att försöka göra en orolig. Givetvis fick Skandia dra åt pipan, och det fort!!!

Så, vad döljer sig bakom det brus som sänds? Har vi alla en dold agenda eller en undermedveten mekanism att sända ut signaler som påverkar negativt, i ett visst syfte? Det positiva med AJ skall sägas vara att han uppmanar till engagemang och att man kan motverka NWO med att delvis vara positiv. Yes we can! :)

Posted on: 2009/4/3 21:21

See User information
De enda som direkt motverkar en bättre värld är de som är fast i det hiarkiska tänkandet. De som t.ex. anser sig vara bättre än någon annan. Det finns ideologier, teologier, filosfier och annat som delar in människor i VI och DOM. Vi är alla endast människor och det först när man börjar se sig om en del av kollektivet människa som är en del av lösningen.

Vi har bla. ett ekonomiskt system som direkt uppmuntar till ett sådant tänkande och som direkt gynnar grupper som vill sätta sig över andra. Detta system formar sen vårt tänkande och tyckande och bildar olika strukturer som direkt påverkar våra samhällen.
Det börjar som de flesta redan konstaterat inom en själv och det är först när man väljer att se sig en del i kollektivet människa som man kan anses "vaken" och slutat att försöka sätta sig över någon annan.

Posted on: 2009/4/4 10:38
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
Här kommer en länk till om Alex Jones som ifrågasätter dennes trovärdighet: http://www.spirituallysmart.com/Jones-CIA.htm

I övrigt kan man fråga sig hur Alex Jones lyckades komma åt att filma på the Bohemian Groove?

Anonym
Quote:

Haha, vilka källor du har.

"Jones says Voting rigged by CIA then begs money for Ron Paul"

hårda bevis. Ron Paul behövde inga pengar, de räcker med någar tusen när man är en presidentkandidat

Quote:
I övrigt kan man fråga sig hur Alex Jones lyckades komma åt att filma på the Bohemian Groove?
´

Han shapeshifta ;) hur hade det sett ut om dom mörda en person som filma deras ritual och stog och skrek om det på stan och hade en dokumentär som gick på TV om det, hade det inte get honom mer trovärdighet?, en som jobba där som filma där fick fängelse, han har inte blivit mördad än, och han jobba där och bröt mot regler och hade ingen dokumentär som gick på TV så han var inte skyddad på det sättet. Sen har det dessutom funnits bilder därifrån innan AJ gick in där, så vad AJ bevisa var bara själva talet dom har och hur det såg ut, man visste redan att där fanns ritualer osv.

Det är alltid folk som snöat in på att det är någon enskild grupp som styr allt som blir lacka på AJ för han inte lägger ner all tid att prata om dom som dom skyller på, alla behöver samarbeta. det blir så jävla jobbigt och höra på allas gnäll om vem som är disinfo agent och vilken religion som är rätt osv.

See User information
Pratar inte Alex Jones om en grupp som ligger bakom saker och ting ?

Posted on: 2009/4/4 18:59

Anonym
Quote:
Pratar inte Alex Jones om en grupp som ligger bakom saker och ting ?

Självklart gör han inte det, han säger alltid hur det är många familjer och grupper som jobbar tillsammans och inte bara en enda grupp som styr allt.

See User information
Men samtidigt talar han gärna om allihop tillsammans som "The New World Order Elite". Det är väl ändå en gruppering ?

Posted on: 2009/4/4 19:41

Anonym
Självklart är det inte det, det betyder bara att dom jobbar tillsammans för att skapa deras världs ordning. som jag precis sa så har han många gånger sagt att det inte är en enskild grupp som ligger bakom allt utan att det är många som jobbar tillsammans.

See User information
först vill jag säja malmösoldier. Du har nästan alltid bra saker att komma med.

Ni som säjer attt det är konstigt att han kunde ta sig in på bohemien grove ochatt han måste vara en agent är nästan skratt retande. alex jones har gjort mer för truth rörelsen än någon annan. Visst han har är ett svin mångas gånger. Han spinnar också fakta väldigt mycket och överdriver den för att bevisa sin världsbild.

Posted on: 2009/4/4 21:55
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper