vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Robotic metal militia

See User information
En bekant till mig har läst om krigsföring via robotar. Det är inte bara om Neuron, det obemannade flygplanet, utan nu en vink om att det kommer att finnas empatilösa programmerade människojägare som kommer att jaga enskilda individer. När "robotarmén" är stridsduglig kommer "dragkampen" mellan governments och dess befolkning att upphöra och det resulterar i en total maktöverföring. Forskning sker om detta och det finns massor av artiklar om detta, exempelvis finns det en hel del intressant att läsa på www.darpa.mil som är en officiell hemsida för massiv utveckling av krigsprylar, bioquantum computers etc.

Jag är intresserad av input kring denna fråga, om utvecklingen och tankar kring att positionera robotar för alla tänkbara syften med utgångspunkt i att sätta människan i stor utsträckning i underläge. Om intresse finns kommer jag att kräma på med länkar som jag har sparat någonstans.

Hur försvarar man sig mot robotar? Med skjutvapen? De kanske inte är effektiva. Jag klurar lite på detta och har idéer. Armborstar med boolas/nät inkl. magneter känns som en tilltrasslande situation.

Robotar kommer säkert att positioneras defensivt på platser som människor blir beroende utav (om ett krig blir utdraget). Dessa platser är säkerligen där det finns mat, vatten och möjlighet till vila.

Ju mer jag tänker på det, ju mer känner jag att Indiana Jones-filmerna (Spielberg vet mer än vad man kanske tror), Star Wars (Lucas kan sin Påve-Jesuitvinkling) och Terminator (kriget kommer!) är att ta på allvar i en viss utsträckning. Klassiska scenarior och äventyr, klassiska frågor om det som ständigt återkommer. Knowledge is power.

Paranoid? Nej, enbart framtidsinriktad fritänkare med en dos logik kopplat till detta. Man brukar ibland prata om "när" och inte "om". En tidsfråga alltså. Många science-fiction romaner/noveller landar någon gång i historieböckerna, antingen förr eller senare. Why do we not learn?

Posted on: 2009/4/4 21:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Robotic metal militia

See User information
Jag är helt övertygad om att du har en poäng där! Eliten verkar ju ha en förkärlek för att lägga ut framtiden framför våra ögon.Det verkar som om det är ett spel för dom.Kanske att dom testar hur flouret har verkat på fåren.(connecting the dots)Vad gäller herrarna spielberg & lucas är jag helt övertygad om dom har fått manus att följa.(medvetet eller omedvetet) Dessa filmer hade en roll att spela in the big picture.

Posted on: 2009/4/4 21:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det sker en high-tech utveckling i dagsläget kring att skapa små robotar som skall agera vapen. Dessa kommer kanske att färdas på helt nya sätt (via magnetfält?) och flyga. Små? Säkert! Det finns massor av tänkbara sätt att döda människor på så länge förövaren själv inte tar skada. Robotar tål helt säkert nervgift, strålning, senapsgas, tårgas, damm (virvla upp och förblinda)... roboten kan navigera i mörker och behöver aldrig sova.

Till en början kommer robotar att introduceras på slagfält, ner i bunkrar och andra trånga utrymmen (långt ifrån media). När de med tiden effektiviseras kommer hela kompanier av robotar att användas, framförallt som förtrupper eventuellt tillsammans med artilleri. Det blir en militär marknadsföring till slut: "it will save lives!".

Eventuellt kommer robotgrupperingar att ha en förenklad "AI" som går ut på att söka upp "värmeenheter" och "search and destroy" inom ett specificerat område.

Detta tror jag är slutfasen på mänsklighetens avtagande frihet då all frihet upphör för de allra flesta.

Posted on: 2009/4/6 7:46

See User information
Jag blir lite smått oroad, finns robotoar som pratar och analyserar vad du säger och tillämpar de ord du använder för att sedan användas i andra meningar som den själv säger. Man har även insett hur nervsystemet fungerar och invalida med t.ex. ett ben som blivit bortsprängt i ett krig kan nu få ett robot ben som styrs via tanken precis som musklerna styrs via tanken när vi går.

Låter som filmen I-Robot.

Jag hoppas att det inte går så långt som ni realistiskt tänkt över i inläggen. Men om vi ser det positivt så börjar allt fler människor jorden över att reagera och antagligen kommer det sluta med ett globalt krig mellan folket och eliten.

Posted on: 2009/4/6 14:45

See User information
Quote:

alarik skrev:
Jag blir lite smått oroad, finns robotoar som pratar och analyserar vad du säger och tillämpar de ord du använder för att sedan användas i andra meningar som den själv säger. Man har även insett hur nervsystemet fungerar och invalida med t.ex. ett ben som blivit bortsprängt i ett krig kan nu få ett robot ben som styrs via tanken precis som musklerna styrs via tanken när vi går.

Låter som filmen I-Robot.

Jag hoppas att det inte går så långt som ni realistiskt tänkt över i inläggen. Men om vi ser det positivt så börjar allt fler människor jorden över att reagera och antagligen kommer det sluta med ett globalt krig mellan folket och eliten.

"Men om vi ser det positivt "hAHAHA VAKNA FÖR FAN ..nu svär jag det gillar inte du.

Du hoppas...hjärtvätt ser jag det som.

A Reuters news video about technologies being developed in Japan that could one day scan brainwaves and read people’s minds:

Till alarik

Just nu känns det som att du blev petad,men jag kan ha fel.men har det sällan skall du veta.

Posted on: 2009/4/6 15:15

See User information
Alarik skriver det som i mina ögon är riktigt, men om orden inte alltid hamnar rätt upp i krysset (hoppas -> krig = motsägelsefullt) så får man se till andemeningen. Det blir tråkigt om denna tråd blir om påhopp. Alla bidrar med det de vill, right?

Det är helt riktigt att människan kartläggs i minsta detalj, allt från brain patterns till DNA. Det har, som tur är, visat sig att DNA har mer svårknäckt än vad man tidigare trott så detta lägger en viss NWO-strategi åt sidan, i alla fall för stunden.

Scenario kring robotar. En del människor kommer att utrotas av prototyperna innan dessa blir antingen än bättre eller så har mänskligheten blivit kuvad och tagit implanterat chip och det som följer med att människor i framtiden går in på service, de frågar experter om a till ö och verifieras och certifieras. Människan blir svensk standard kan man säga, eller så "global definition of human species", tja här lullar jag på. Men slutprodukten för dem som accepterat situationen (eller aktivt deltagit eller tvingats) blir Star Trek's The Borg. Vi blir med tiden cyborgs. Inte om, utan när. Detta är dock efterspelet och det som intresserar mig mer är det som sker innan. Det kommer att bli ett krig och ett angiveri. Kommer din granne eller arbetskamrat att ange just dig? Kanske sprids en sjukdom som gör alla sjuka och det finns bara ett botemedel och den har myndigheten. Man tar en dos med jämna intervall eller så dör man. Det är frihetsdöden nr.1. Fast, man kanske i alla fall har den fulla friheten att välja när man vill dö?

En lista skrivs i dagsläget. Det tar Naomi Wolf upp i sin film The End of America. Är vi med på en lista i Sverige? Ja, alla är vi nog det. Elitens maskar på nätet infiltrerar allt och lagrar vår aktivitet. Vi behöver inte vara mainstream-groupies som åker och ser David Icke i Göteborg i oktober, att vi blir taggade där - nej, det har redan inträffat. Vi kommer säkerligen att se en förfall av rättigheterna och betala ett pris för detta. Efter oss kommer ett större uppvaknade och fler som motsätter sig eliten i form av rebelliska aktioner, kanske t.o.m. en militant motståndsrörels. Med tiden blir motståndet hårdnackat via erfarenhet och det sista slaget kommer att ske mot de modernaste robotarna.

Ett värre scenario, och kanske ett troligare, är att allt sker i det tysta. Locket på. Övertaget blir för mäktigt och säkerhetstjänsterna är alltför skickliga. Vi blir undanskuffade med en skyffel och alla former av medborgerlig makt är död, för all evighet på detta klot. Jag tror inte på en revolt mot NWO som kommer att lyckas. Även om NWO är en cancersvulst så frodas de i ett väldesignat nät av information, kunskap och militär makt.

Låt oss bedja.
Eller hur fan var det?

Posted on: 2009/4/6 20:42

See User information
Jag håller med dej therold,men jag tror samtidigt inte att man ska underskatta det mänskliga släktet.Det finns en enorm överlevnadsinstinkt i oss alla.

Posted on: 2009/4/7 14:58

See User information
Tack Therold för ditt svar till Sale, nu slipper jag svara honom :).

Som du säger så är det intressant att se det "när och inte om" och När är redan Nu eftersom vi hela tiden hjärntvättas och manipulationen byter ansikte beroende på Agenda.

Det som är svårt om man tänker ett nytt samhällssystem som lösning är vem som styr. Zeitgeist är ett samhällssystem som skulle ödelägga korruption och girighet, fokusen ligger på att göra livet enklare för människan genom att befria denne från att göra onödiga saker i form av jobb som inte har något syfte till mänsklig utveckling. Men för att detta skulle kunna ske är Robotar ett krav för att detta ska vara möjligt.

En framtid med robotar som har egen vilja eller är installerade för en viss funktion är möjligt och om målet för den typen av samhälle som Zeitgest är att få fullständig kontroll vore hela grunden korruption och det är det som gör att många inte tror att Zeitgeist är ett bra alternativ.

Så om ett nytt samhällssystem skulle vara lösningen måste huvudpersonerna bakom systemet inte ha en agenda för egenvinning. Det som är intressant å andra sdan med Zeitgeist är att Peter Joseph inte menar att han är den som styr Zeitgeist, det är personerna i rörelsen själv som måste ta på sig jobbet att vara sin egen chef, komma med egna lösningar på de problem som finns. Peter Joseph och Venus Project är blott handledare för den stora chefen, folket själva.

Posted on: 2009/4/7 17:59

See User information
http://www.ted.com/index.php/talks/pw_singer_on_robots_of_war.html
Snubben håller nere nivån vad det gäller myndigheternas tankar om NWO gentemot oliktänkande människor. Det tackar vi honom för antar jag. Resten tänker vi ihop själva.

http://truthmovement.com/
Lovande sida som jag skall kolla in mer. Mycket high-tech och warfare.

http://technology.timesonline.co.uk/t ... nd_web/article5741334.ece
Mechanical Warrior code?

Posted on: 2009/4/14 8:25

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=W1czBcnX1Ww

En helt fantastiskt viktig film på 3 minuter om en vandrande robothund eller typ rådjur. DARPA ligger bakom denna pärla och jag blir ganska så oroad vilka teknologiska resurser som kan sättas in en ovacker dag.

Hur avancerad är tekniken bakom denna walking dog?

Posted on: 2009/4/14 10:55

See User information
...jag fortsätter posta här. Det är för viktigt, så är det bara (I'll keep on posting).

http://yournewreality.blogspot.com/20 ... ut-i-didnt-know-that.html

Länken diskuterar bl.a. hur robotar skall kunna fatta egna beslut huruvida soft targets är militanta fiender eller civila. Tröttsamt nog kanske eliten skiter i vilket...

Servant:
- "where to deploy them sir?"

Master:
- "somewhere in densely populated regions, that will do"

Servant:
- "but sir, there are no military units down there"

Master:
- "Yes, that may be true. Nevertheless, deploy them"

Posted on: 2009/5/20 7:46

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper