Vakencorner
|
Re: Rättigheter i Sverige?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tack på förhand. Och det jag vill göra nu är att ta reda på mina rättigheter. Lär dig lagen å agggera sedan..miffo::)
Posted on: 2009/4/23 16:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad säger du? Startar du ett bråk?
Ett forum är till för att diskutera, och man kan söka hjälp. Jag frågade inte efter att någon ska säga åt mig att söka själv. Jag har redan sökt själv utan bättre resultat. Jag vill ha hjälp, och om någon kan eller vill får de gärna göra så. Har jag ställt krav? Läser du snett eller? Jag frågade, inte krävde. Förklara dig själv; för du verkar inte kunna behärska dig själv. Hur kan du ur min text lyckas tolka ett "krav" på att få hjälp. Hur kan du säga att jag ska lära mig lagen innan jag agerar när jag frågar (inte kräver) om hur lagen är? Du verkar inte ha mycket intelligens till förfogande från vad jag sett här och nu. Kom inte tillbaka till denna tråd, så slipper jag dig.
Posted on: 2009/4/23 16:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Gå å lägg dig:Du vet inte vad bråk är!Ditt ego,.är det fel på.Jasså! är det verkligen så att det självfixerade egocentrerade, är "det som räknas"? du ser. I Svearike är det tillåtet att utbilda sig först .Bräää(å)ka sendan med fakta. Du ser dig själv ...unge.Tack för ditt omdöme,den fällan går inte jag på ,säker är att inga andra gör det, Synvända på ALLT!
Posted on: 2009/4/23 17:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstår inte mycket av dina inlägg, tyvärr.
Posted on: 2009/4/23 17:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
PS skit i google använd vakens sökfunktion:)
Posted on: 2009/4/23 17:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tips:
Att ta reda på ett par grejjer gör att man gräver en större grop åt sig själv. Om man skall gå till Tansania så är det bra att få vägbeskrivning hela vägen, och inte bara på ett par ställen. Börja med mänskliga rättigheter och ett par olika lexikon och ordböcker mm. Gå sen till regeringens sida och läs allt! Blir ungefär lika mycket som en bok, o de e inte mycket begärt när det handlar om ens rättigheter. Praktiken är värre förvisso! Snacka med nån som varit med om ett o annat, blivit stoppad lite hit o dit. Förlåt allt o alla osv!
Posted on: 2009/4/23 23:20
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tack :)
Där, sane, är ett exempel på ett produktivt svar.
Posted on: 2009/4/24 0:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att erhålla kunskap är än så länge en grundläggande rättighet. Men akademisk kunskap är inte alltid så lysande. Jag har börjat vakna upp på allvar till att lära mig så mycket som möjligt av olika saker. Tänket har ändrats och nu vill jag t.o.m. meka lite med bilen (det man nu teoretiskt ens har möjlighet att förstå). Jag måste vara kompetent då jag ansvarar för min familjs trygghet.
En annan grundläggande rättighet är att få betala skatt. Det är lysande. Sen om man skall vara en del av samhället och bor på landet, då måste man ha bil (och koldioxidisera sin tillvaro, med skatt). Bor man i stan, som i Uppsala, då är det oftast dyrt. Lån hos banken är nödvändigt då. Känns som Världsbanken el miniatyr. Man är en dålig medborgare om man inte är skuldsatt. Tja, jag hade egentligen inget matnyttigt att komma med idag. Att förstå regering/riksdag är viktigt om man skall förstå riktningen som nationen som sådan rör sig. Riksgälden och Riksbanken är viktiga. Vem är Bo Lundgren egentligen? Det är bra om man kan se hur FN-dokument når Sverige så som UNESCO. Jag satte en tråd om det på "massmedia", något om Svenska Unescorådet. Va, aldrig hört talas om det innan man skrev en insändare om det i Upsala Nya Tidning. Det visar tydligt, att jag som ändå försöker tänka individuellt, missar en sådan viktig del. Uttrycker man sina åsikter om exempelvis Israel så tar etablisemanget gärna upp främlingsfientlighet som motvapen. Är man emot flyktingmottagning till Sverige som andra faktorer aktivt stått för, ja då är man rasist eller Sverigedemokrat. Det är rätt tydligt att vissa frågor är sådda som minfält och där smulas vår yttrandefrihet sönder bit för bit. Rättigheterna att uttala sig fritt kommer att avta år för år. Viktigt: vad är politiskt korrekt och vad är inte det?
Posted on: 2009/4/24 7:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tänka sig, Beatrice Ask har fått "för sig" att nu skall vi bjuda in lite utländsk polis...
120 SVT Text Fredag 24 apr 2009 INRIKES Publicerad 24 april Ask vill öppna för utländsk polis Justitieminister Beatrice Ask (M) vill öppna för insatser av utländsk polis i Sverige. Förslaget ska nu utredas. Utredaren får uppdraget att fundera över vilka lägen det kan bli tillåtet för utländsk polis att agera i Sverige. Det kan handla om att gripa någon eller andra polisåtgärder. T.ex människosmuggling eller annan gränsöverskridande brottslighet nämns som ett exempel. Det kan även handla om stöd vid stora evenemang som topp- möten, men också samarbete vid stora olyckor eller andra kriser. Utredaren får till slutet av nästa år på sig.
Posted on: 2009/4/24 10:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I sverige används Scandinavian Law.
Läs lite angående 'offer and acceptance', 'contracts'. http://en.wikipedia.org/wiki/Offer_and_acceptance http://en.wikipedia.org/wiki/Contract Världen vi lever i kallas av vissa för "World of Contracts" vilket jag håller med om. När det gäller lag så är det skrivet att om du inte säger något så är det lika som att säga ja. Du bryter deras 'offer' genom att ställa en fråga tillbaks osv. När de påstår saker och har uttalanden, så håller du tyst. När det gäller att legitimera dig, be konstapeln att uppvisa ID först, sen lämnar du över ditt egna till honom. Du måste försäkra dig om att han är den han påstår sig vara. Men gör aldrig något enbart för att de ber om det. Lyssna noga på när de pratar, för de frågar dig om id, "kan jag få se ditt körkort" osv. Och nej du har ingen skyldighet att visa vad du har i väskan. Gäller din bil också osv. I sverige är du enligt lag tvungen att uppvisa legitimation till polis vid begäran.
Posted on: 2009/4/24 11:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tack Kyder, du gav mig precis vad jag letar efter! :)
Posted on: 2009/4/24 13:53
|
|||
|
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2009/4/24 14:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Problemet är dock oftast att den man snackar med ofta är väldigt dåligt på lag och rätt, egetligen! Finns ett knep, gå nerifrån och uppåt! Hej jag är egetligen en människa, är du det också, ja, ok
Vad har du och jag för rättigheter, och kan vi komma överense om dom, ok, nästa lagparagraf,... Ar vi överense om den här o den här, o så nästa o nästa. Sen när man kommer upp en bit så förtår alltid bägge, aha, du kan inte tvinga mig till något, och jag kan inte tvinga dig till något heller, lycka till, må väl o hej då! Man behöver inte visa leg om man gör o säger rätt! Frid
Posted on: 2009/4/24 20:20
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login