vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

CivNWO

See User information
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
CivNWO – vad är det för något?

Jag minns för länge sedan intrycket jag hade av det klassiska spelet ”Civilization”. Man var helt galen, satt och njöt av att upptäcka och banka ner hemska grannar. Sen kom uppföljaren och den spelade jag en hel del – när så jag kommit över 30-sträcket (i ålder) tog jag fram en dammig låda med Civ3. Underbart! Ofta faller jag tillbaka till äldre dataspel och nu först, flera år sedan, tar jag tag i spelet och lirar. Men, nu tillkommer olika civilisationer som medverkar eller motverkar varandra. Vart tog hemliga sällskap vägen? Just det, var tog Illuminati och murarbröderna vägen? Varför arbetar inte CIA, KGB, Gestapo och MI-5/6 tillsammans i spelet? Just det, de finns inte definierade i spelet! Varför finns det inte ett CivNWO?

I ett tidigt skede är det ideologier och eventuellt religiös kontext som figurerar och det finns ingen global maktelit. Men sen dyker ’fiat money’ upp och hemliga sällskap och underrättelsetjänster tar vid. Religiösa samfund, på ytan i kamp på varandra, kanske samverkar med att reducera en global andlighet? Utbildningssystemen krackelerar och ingjuter indoktrinerade tankar och begränsar befolkningens upplysningsnivå. Ditt uppdrag i CivNWO är att kuva HELA mänskligheten och ju större befolkning som medvetet som omedvetet står på din sida av agendan, ju fler CivNWO-poäng får du! Om du kan behålla Illuminati-bloodline intakt så är det ett stort plus!

Du skall utveckla program för mind control, high-tech vapen, effektivisera propagandamaskinen, infiltrera och genomsyra massmedia och försöka påverka den så kallade yttrandefriheten – målsättningen är att få folk att känna sig fria trots att de inte är det! Bankväsendets makt stärks, företagen blir större och mer opersonliga – allt har ett pris! Konsumenten står alltid i centrum, men din uppgift är att verkligen sätta konsumenten ÄN MER i centrum… Övervakning av varje enskild medborgare är den våta drömmen. Med ny häftig teknik skall målsättningen vara att medborgaren självmant blir en del av detta informationsflöde (direktreklam som Spielberg så fint visar i ”Minority Report”).

Det finns ett motstånd mot din (nya) världsordning. Det finns frispråkiga journalister (ganska få, men ändå), dem skall du förtala eller bara låta vara. No comments. Deny everything (och lite till). Frispråkiga skall ha svårare att få jobb och ha sämre löneutveckling. Det gäller att motarbeta alla som kan bromsa din dröm om NWO. Du skall utarbeta en struktur för media att kalla allt de själva inte ”tycker är sanning” till att vara konspirationsteorier. Via film och TV skall du underminera solidaritet och lyckan i att se varandra som lyckade individer i en gemenskap. Den skall vara action på film, otrohet, stöld, mord och ett reducerande av sann kultur i stort. Man skall vara sin egen lyckas smed – ju fler som tror på detta mantra, ju lättare är det för NWO att verka. Tonåringar och barn skall lära sig att se sig själva som misslyckade, endast lyckade genom att bete sig på ett för dig önskat sätt.

Lärare skall hålla sig till läroplaner och litteratur som du tillhandahåller dem. Den gängse förklaringen för alla krig och händelser skall eleverna indoktrineras inom. Familjer skall splittras och du skall stötta giftermål mellan man och man, kvinna och kvinna. Du skall beskatta befolkningarna och du skal se till att de vill överkonsumera och skuldsätta sig upp till öronen. Ju fler moderna slavar, ju bättre. Missinvandring är förstås a och o.

Droger skall tillföras folket. Tobak, kaffe, alkohol. Gifter skall tillsättas så som aspartam och natriumglutamat. Fluor i tandkräm räcker inte, nu skall det vara munskölj också. Givetvis skall tandläkarkåren köpas upp totalt och ifrågasättande straffas. Kvicksilver och kadmium i munnen i form av amalgam är ännu en seger för NWO. För att inte tala om alla vaccin som du planerar att plantera i folk. Gärna många ofarliga bra vacciner för att öka på trovärdigheten och sedan tillsätta ett vaccin som ingen ifrågasätter… bra, perfekt.

Din varsamma hand över världens politiker och politiska system kan med tiden fungera utan din medverkan. Alla kan sina jobb nu och mänskligheten är så totalt indoktrinerade att det snart inte längre är en utmaning att styra spakarna. Du kanske får riktigt höga CivNWO-poäng den här gången? Jag hörde att Henry Kissinger spelade spelet och fick 37 poäng mindre än mig. Håhå, skall jag ha med det i mitt CV?

Kan du undvika ett globalt uppvaknande och en sann andlighet i världen, då kan du välkomna Lucifer med högt buret stolt huvud. Målet är en global världsregering under FN med bl.a. världsbankens elektroniska valuta under kudden. Frågan är bara om NASA:s Illuminati-rymdprogram hinner med utvecklingen med att reducera yttrandefriheten och fritänkandet? Tja, man kan ju inte få allt på en gång…

Fy fan vilket roligt spel! Tänk om allt det här skulle vara på riktigt, det vore ju något? Men det kan inte vara på riktigt, lika lite som Dan Brown’s Änglar och Demoner. Håhå!

…eller?

Posted on: 2009/5/7 21:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: CivNWO

See User information
Lägger till mer. Fick kommentarer av en kompis till mig. Här kommer det med!

* * * * *
1. Att man måste lyckas med världsregeringen innan 12 dec 2012 annars är Lucifers chanser över. Inte för att det just det datumet nödvändigtvis har någon större betydelse i verkligheten men det verkar onekligen som illuminaterna är stressade att göra sin akt så fort de bara kan så något är det alltid. Eftersom 2012 är känt så kan man ha det med.

2. Aliens. Några krascher, initiala kontakter och möjligheten att göra smutsiga avtal typ alienteknik mot bortrövanden av medborgare för tester. Både "goda" och "onda" aliens kan finnas med.

3. Undertryckande av ny teknik så som kall fusion, allsköns fri-energimaskiner, teknik som öppnar vägen till en högre förståelse av verkligheten. Mord på uppfinnare, refuserade patent, smutskastning av forskare mm.

4. Att de länder som är emot NWO blir brutalt krossade samtidigt som den egna propagandan måste få medborgarna att tro att det en de själva som är de demokratiska räddarna av världen. Doublespeak.

5. False flag-operationer för "problem-reaktion-lösning". Angripa sig själv för att få befolkningen med sig.

6. Använda ekonomin som ett vapen för att undertrycka motståndare och åstadkomma regimskiften. Manipulation av marknader.

7. Peak oil. Oljans betydelse för ekonomisk och militär utveckling. Måste kontrollera oljan i världen.

8. Något som du berört är massinvandringen. Jag tror att man kan ha som mål att homogena befolkningar skall splittras och självförsörjande omöjliggöras. Staten skall kontrollera försörjningen för att säkerställa medborgarnas beroende. Olika grupper skall spelas ut mot varandra för att omöjliggöra koordinerat motstånd mot NWO.

9. Internet? Hot mot propagandan. Måste lyckas med censur utan att folket ogillar det.

10. Allt eftersom tiden går så måste mer förfinade och dolda metoder användas för att inte få folket mot sig. Högst poäng bör man få om man lyckas med NWO innan 2012 och att alla folk älskar en. Sedan bör en komet komma och utplåna jorden - högre makter har fått nog vid det laget. Det hade varit en passande avslutning!

I din beskrivning kanske du kan göra en tydligare uppdelning mellan att bekämpa inre fiender dvs. medborgarna och yttre fiender som andra länder. Dessutom kan det vara känsligt att vara negativ mot äktenskap man-man osv. Det kanske är bättre att skriva att kärnfamiljen skall bekämpas för att göra folk rotlösa och lättmanipulerade när de saknar den trygghet som en traditionell familj bör erbjuda.

Hur som hellst låter det väligt rolig. Tror att det hade blivit en omedelbar underground-hit.
* * * * *

Kompisen har rätt att samköniga äktenskap är en känslig fråga. Precis som han uttrycker sig så är det divide'n'conquer, splittringen av kärnfamiljen som frågan egentligen handlar om.

Posted on: 2009/5/8 11:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det finns någon som heter FreeCiv som är en gratis version av cililication. Att göra om den till FreeNWOCiv är ganka enkelt.

Mest handlar det om att göra snygg grafik och göra om texter och spellogiken.

Någon programmerare som vill göra ett sådant så skulle det nog uppskattas. Jag kan hjälpa till med lite tipps om hur man kodar. Dock så behöver man massor med tid och list för att genomföra det.

http://freeciv.wikia.com/wiki/Main_Page

Posted on: 2009/5/9 9:17
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Oj, ja - det är en stor grej. Jag brukar kunna kläcka idéer (sån är jag) men saknar oftast verktygen och tiden att åstadkomma något själv. Jag kan exempelvis inte programmera.

Om denna idé kan tas tillvara via Vaken så är det helt ok för mig.

Jag tror det är mighty svårt att göra ett bra spel av denna idé men eldsjälar finns. Så länge det finns liv finns det hopp. Skulle ett roligt spel åstadkommas skulle det per automatik leda till att fler uppmärksammar en del av det som sker.

Tillval av konspirationsnivå vore kanske intressant. Standard NWO eller de virrigaste teorierna gör sig gällande i spelidén. Earth base one? Atlantis?

Att tänka rätt är stort
Att tänka fritt är...

Posted on: 2009/5/9 21:47

Anonym
Resurser...

Vi häcken full med de projekt vi redan försöker genomföra och nya som ska lanseras.

Vi behöver mer folk som engagerar sig helt enkelt.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper