Vakencorner
|
Re: CivNWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Lägger till mer. Fick kommentarer av en kompis till mig. Här kommer det med!
* * * * * 1. Att man måste lyckas med världsregeringen innan 12 dec 2012 annars är Lucifers chanser över. Inte för att det just det datumet nödvändigtvis har någon större betydelse i verkligheten men det verkar onekligen som illuminaterna är stressade att göra sin akt så fort de bara kan så något är det alltid. Eftersom 2012 är känt så kan man ha det med. 2. Aliens. Några krascher, initiala kontakter och möjligheten att göra smutsiga avtal typ alienteknik mot bortrövanden av medborgare för tester. Både "goda" och "onda" aliens kan finnas med. 3. Undertryckande av ny teknik så som kall fusion, allsköns fri-energimaskiner, teknik som öppnar vägen till en högre förståelse av verkligheten. Mord på uppfinnare, refuserade patent, smutskastning av forskare mm. 4. Att de länder som är emot NWO blir brutalt krossade samtidigt som den egna propagandan måste få medborgarna att tro att det en de själva som är de demokratiska räddarna av världen. Doublespeak. 5. False flag-operationer för "problem-reaktion-lösning". Angripa sig själv för att få befolkningen med sig. 6. Använda ekonomin som ett vapen för att undertrycka motståndare och åstadkomma regimskiften. Manipulation av marknader. 7. Peak oil. Oljans betydelse för ekonomisk och militär utveckling. Måste kontrollera oljan i världen. 8. Något som du berört är massinvandringen. Jag tror att man kan ha som mål att homogena befolkningar skall splittras och självförsörjande omöjliggöras. Staten skall kontrollera försörjningen för att säkerställa medborgarnas beroende. Olika grupper skall spelas ut mot varandra för att omöjliggöra koordinerat motstånd mot NWO. 9. Internet? Hot mot propagandan. Måste lyckas med censur utan att folket ogillar det. 10. Allt eftersom tiden går så måste mer förfinade och dolda metoder användas för att inte få folket mot sig. Högst poäng bör man få om man lyckas med NWO innan 2012 och att alla folk älskar en. Sedan bör en komet komma och utplåna jorden - högre makter har fått nog vid det laget. Det hade varit en passande avslutning! I din beskrivning kanske du kan göra en tydligare uppdelning mellan att bekämpa inre fiender dvs. medborgarna och yttre fiender som andra länder. Dessutom kan det vara känsligt att vara negativ mot äktenskap man-man osv. Det kanske är bättre att skriva att kärnfamiljen skall bekämpas för att göra folk rotlösa och lättmanipulerade när de saknar den trygghet som en traditionell familj bör erbjuda. Hur som hellst låter det väligt rolig. Tror att det hade blivit en omedelbar underground-hit. * * * * * Kompisen har rätt att samköniga äktenskap är en känslig fråga. Precis som han uttrycker sig så är det divide'n'conquer, splittringen av kärnfamiljen som frågan egentligen handlar om.
Posted on: 2009/5/8 11:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns någon som heter FreeCiv som är en gratis version av cililication. Att göra om den till FreeNWOCiv är ganka enkelt.
Mest handlar det om att göra snygg grafik och göra om texter och spellogiken. Någon programmerare som vill göra ett sådant så skulle det nog uppskattas. Jag kan hjälpa till med lite tipps om hur man kodar. Dock så behöver man massor med tid och list för att genomföra det. http://freeciv.wikia.com/wiki/Main_Page
Posted on: 2009/5/9 9:17
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Oj, ja - det är en stor grej. Jag brukar kunna kläcka idéer (sån är jag) men saknar oftast verktygen och tiden att åstadkomma något själv. Jag kan exempelvis inte programmera.
Om denna idé kan tas tillvara via Vaken så är det helt ok för mig. Jag tror det är mighty svårt att göra ett bra spel av denna idé men eldsjälar finns. Så länge det finns liv finns det hopp. Skulle ett roligt spel åstadkommas skulle det per automatik leda till att fler uppmärksammar en del av det som sker. Tillval av konspirationsnivå vore kanske intressant. Standard NWO eller de virrigaste teorierna gör sig gällande i spelidén. Earth base one? Atlantis? Att tänka rätt är stort Att tänka fritt är...
Posted on: 2009/5/9 21:47
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Resurser...
Vi häcken full med de projekt vi redan försöker genomföra och nya som ska lanseras. Vi behöver mer folk som engagerar sig helt enkelt. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login