vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »

Vad är det för typer som är på vof.se

See User information
Jag måste jag har sett många förlöjligande av konspirationsteoretiker på nätet.Men det här är nog en av dom mest desperata försöken jag har sett.

Mats Einarsson skriver så här.

Här finns INGET som är för konstigt för att inte accepteras, INGEN konspirationsteori som inte förtjänar beaktande - att 9/11 var ett insiderjobb hör till de minst knäppa. En del av forumdeltagarna är, såvitt jag kan bedöma, psykiskt sjuka; andra förefaller konsumera konspirationsteorier som en slags droger och hoppar från den ena till den andra i jakt på "kickar". Vissa går på lite lättare grejer, som att X eller Y låg bakom mordet på Palme, andra behöver tyngre doningar, som att vi styrs av utomjordiska reptiler eller att "eliten" döjer att jorden är ihålig. Ibland blir det lite friktioner; vissa konspirationsteorier anses av några vara planterade av eliten/Illuminati i syfte att misskreditera andra konspirationsteorier, vilket retar dem som tror på dessa teorier - men generellt är inställningen att inget ska ifrågasättas, inget ska diskuteras, "här är vi bland vänner".

Jaha det var något nytt konspirationsteorier som droger!?

Jaha vilka droger vill ni ha idag då? Vill ni ha den lättare drogen om Palme mordet? Eller vill du ha den om illuminati som är lite tyngre?

Vilka är det som hänger på vof.se egentligen? Skulle inte förvåna mig om det var frimurare hela bunten.

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=1356

Posted on: 2009/5/24 18:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vad är det för typer som är på vof.se
Döm dom efter deras frukt.

Dom visar sin korkade avspegling mycket tydligt.

Litar mer på ett massmördarsystem än sin nästa.

Det säger allt broder.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
vet ej men direkt jag läste texten så tänker jag på 40-50talister, de är extremt trångsynta och det tog år innan min far"40talist" (Rip 09) började äntligen få in att något va fel med 9/11, irak, afhanistan, florid, mediciner(blev hans död)med mera..

Posted on: 2009/5/24 19:54
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

See User information
Jag förstår inte hur någon kan vara så här blind. Jag menar många teorier är ju till och med bevisade till exempel att illuminati fanns och att dom planerade franska revolutionen dokumenten finns bevarade i bavaria och dom finns på museum för allmän beskådning.

Och ingen tror Oswald var den enda skytten osv. Vad gör dom så här hatiska mot alla alternativa teorier?

När man börjar läsa på deras forum så står det helt klart att allt står inte helt rätt till där.

På vof.se tycker dom till exempel att alla astrologer ska bli fälld för bedrägeri.

På vof.ses forum finns det 1751 idioter som tror att darwins teorier stämmer till 100%.

Skeptikerna agerar precis som häxjägarna på medeltiden, och springer elitens illuminatis önskemål.

Posted on: 2009/5/24 22:49

See User information
Det är tydligen från den här sidan dom får allt sitt hat mot konspirationsteorier ifrån http://skepdic.com/illuminati.html .Är det någon som vet vilka som ligger bakom skepdic.com? Och vilka som sponsorerar dem?

Posted on: 2009/5/24 23:04

See User information
Quote:

KonstigTyp skrev:
Vilka är det som hänger på vof.se egentligen? Skulle inte förvåna mig om det var frimurare hela bunten.

Näringslivstopparnas hemliga sällskap

Många nämner de förstklassiga middagarna som ett starkt skäl att vara med i orden. Eriksberg Catering och Festvåning, som även har Regeringskansliet, hovet och Försvarsmakten på kundlistan, står för maten.

"Flera bröder vittnar om att de historiska ritualerna utgör en välgörande kontrast till det moderna samhället utanför.
”Förändringshastigheten är ju inte riktigt densamma som på internet”, säger Michael Kongstad."

http://di.se/

Posted on: 2009/5/25 3:48

See User information
För mig ter sig den äkta voffaren som en starkt religiös person med skillnaden att deras världsbild grundar sig på en smal tårtbit av vetenskap. Annan vetenskap som strider mot deras världsbild studsar effektivt bort. Likaså anomalier inom befintliga paradigm antas reflexmässigt lösas med tiden och och är inget problem eller anledning till att söka ny kunskap. De verkar oerhört auktoritets och konsensusstyrda.
Förmågan att tänka nytt är i princip obefintlig och jämförbar med sekter.
En annan sak som slagit mig är att den typiske voffaren är ett slags indikator på vad som är etablerad vetenskap. En voffare skulle ALDRIG gå emot den ETABLERADE bilden av verkligheten även om denna baserar sig på vetenskap. Personligen ser jag den typiske voffaren som står och hånskrattar åt de som försökte bygga de första flygmaskinerna som kraschade hela tiden. De hånskrattade och sa förmodligen att människan AAAAAAAAAAAALDRIG kommer kunna flyga, det säger sig självt juh :D

Posted on: 2009/5/25 8:24
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Inte konstigt att vetenskapen står still när det finns sådana som vofarna inom vetenskapen. Som tur är är inte alla vetenskapsmän som vofarna för då skulle det vara katastrof. Jag menar dom är ju tydligen emot all alternativ kunskap.

Vof är precis som en sekt dom klarar inte av att acceptera andra förklaringar än "sektens" uppställda förklaringsmodeller av verkligheten...
Utan istället väljer att börja trycka ner och förfölja de med en annorlunda syn på vissa frågor.

Posted on: 2009/5/25 15:29

Anonym
Man kan kalla dom för vilsna ganska enkelt.

Deras model,, menar du den idiotmodellen som säger till oss i skolorna man kan inte vinna mångdubbelt energi på satsad energi?

Eller idiotregeln som säger att tid och rum är grundregeln i universum.

Eller än mer idiotisk BIG BANG.
'
Eller en fördummande matematik utan dess like som försvårar allt i onödan så du ska tänka dig dum.

En REligös hjärntvätt som börjar redan i grundskolan eller dagis.

En syn gentemot templet som, en sophög.

Vad ska man förvänta sig. av sådan anpassning?

Dom speglar sin anpassning bara.
Ett utryck för en vilsen desperat själv soim försöker definera livet med saker han kan ta på , lika lite som man kan definera hur en känsla känns med ord.

Lev i frid.

Vad ska man förvänta sig av generationer som inte lär sig annat än hjärntvätt.

Anonym
Quote:

KonstigTyp skrev:
Inte konstigt att vetenskapen står still när det finns sådana som vofarna inom vetenskapen.

Jag spelar med öppna kort och berättar på än gång att jag är medlem i VoF, så att ni slipper spekulera.

Mitt intryck är att utvecklingen fortfarande går fortare och fortare. Som exempel: För 30 år sedan fanns knappt hemdatorer alls, och idag är de supermaskiner. Jag som inte rör mig i exakt samma sfär som ni, är lite nyfiken på vilka exempel du har på att vetenskapen står still. Förmodar att det inte handlar om natur/teknik/elektronik.

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Quote:

KonstigTyp skrev:
Inte konstigt att vetenskapen står still när det finns sådana som vofarna inom vetenskapen.

Jag spelar med öppna kort och berättar på än gång att jag är medlem i VoF, så att ni slipper spekulera.

Mitt intryck är att utvecklingen fortfarande går fortare och fortare. Som exempel: För 30 år sedan fanns knappt hemdatorer alls, och idag är de supermaskiner. Jag som inte rör mig i exakt samma sfär som ni, är lite nyfiken på vilka exempel du har på att vetenskapen står still. Förmodar att det inte handlar om natur/teknik/elektronik.

Välkommen Anders

Det är som en kran, man skruvar av och på, man släpper fram lite varmvatten och kallvatten… Datorer är lite ljummet, man släpper in lite extra varmvatten… Gratis energi kunde vara kokhett men någon har strypt kranen.

kranarna står istället vidöppna för smutsiga alternativ när vi vet att bla vetenskap och forskning egentligen säger annat. Någon måste ju konspirera, vem?

Anonym
Tack!

Jag var rädd för att detta skulle hända... Jag förstår helt enkelt inte vad du säger. Kan du säga det du vill säga utan något speciellt lingo?

Annars kommer jag har svårt att diskutera.

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Tack!

Jag var rädd för att detta skulle hända... Jag förstår helt enkelt inte vad du säger. Kan du säga det du vill säga utan något speciellt lingo?

Annars kommer jag har svårt att diskutera.

Ingen fara anders. om du inte förstå så hojjta bara till...

Du och jag kunde ha gratis energi i våra hushåll, bilar och verkstäder, men istället så är det de smutsiga och dyra alternativen som regerar på planeten. Någon måste ju konspirera, vem?

Anonym
Antingen kan det vara så att man satsar för lite på forskning, eller så finns det marknadskrafter som vill hålla fast vid gammal teknik.

Håller du med, eller hur ser du på saken?

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Antingen kan det vara så att man satsar för lite på forskning, eller så finns det marknadskrafter som vill hålla fast vid gammal teknik.

Håller du med, eller hur ser du på saken?

Resultaten av forskning finns ju redan där. "Marknadskrafter" är ett finare ord för konspiration, maktmissbruk, korruption etc.

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Resultaten av forskning finns ju redan där. "Marknadskrafter" är ett finare ord för konspiration, maktmissbruk, korruption etc.

Jag vet inte om jag är helt fel ute nu, jag litar på att du rättar mig, men du tror alltså att man kan framställa gratis energi, och att det inte görs, därför att många tjänar pengar på de energikällor som används idag?

See User information
AndersH om vi tar datorer som ett exempel så fanns det ganska avancerade datorer redan på 80 talet till exempel amiga 500 som var ganska avancerad för sin tid. Det fanns ochå datorer som kunde spela mp3or. Men så gick utvecklingen tillbaka av någon anledning. Inte förrän 1995 började datorerna utvecklas igen. Så något stoppade utvecklingen av datorerna under slutet av 80 talet.

Kanske alla dator utvecklare fick hjärnsläpp på grund av att deras fisk hjärnor inte utvecklats tillräckligt :)ha ha Men sen 1995 började deras hjärnor utvecklas igen och då började dom utveckla helt otroliga maskiner:)

För att inte tala om sjukvården har inte utvecklats speciellt mycket jag kan inte förstå varför man ännu använder cellgifter vid behandling av cancer.

Posted on: 2009/5/26 16:13

Anonym
Quote:

KonstigTyp skrev:
AndersH om vi tar datorer som ett exempel så fanns det ganska avancerade datorer redan på 80 talet till exempel amiga 500 som var ganska avancerad för sin tid. Det fanns ochå datorer som kunde spela mp3or. Men så gick utvecklingen tillbaka av någon anledning. Inte förrän 1995 började datorerna utvecklas igen. Så något stoppade utvecklingen av datorerna under slutet av 80 talet.

Kanske alla dator utvecklare fick hjärnsläpp på grund av att deras fisk hjärnor inte utvecklats tillräckligt :)ha ha Men sen 1995 började deras hjärnor utvecklas igen och då började dom utveckla helt otroliga maskiner:)

För att inte tala om sjukvården har inte utvecklats speciellt mycket jag kan inte förstå varför man ännu använder cellgifter vid behandling av cancer.

Commodore dränerades på pengar, gick i konkurs, och ett glapp i marknaden skapades. Och datorerna som finns idag, är bättre än en Amiga 500. Men vad exakt är det som är utgångspunkten för detta meningsutbyte vi har nu? Är det att du anser att den tekniska och medicinska utvecklingen borde gå fortare än den gör, och att det är din ledtråd till att det kan finnas en konspiration, eller har du mer indicier?

Anonym
Quote:

AndersH skrev:

Jag vet inte om jag är helt fel ute nu, jag litar på att du rättar mig, men du tror alltså att man kan framställa gratis energi, och att det inte görs, därför att många tjänar pengar på de energikällor som används idag?

Absolut.

Anonym
Inte bara "ja" utan "absolut"? Jag är inte expert på ekonomi, men du kan inte se att det i något led behöver göras något av någon som vill ha något betalt? Jag kanske har helt fel, men det känns lite som att man får dra ur dig informationen.

See User information
Jo det stämmer men amiga 500 var avancerad för sin tid och datorerna idag kunde ha varit betydligt mer avancerade om den tekniska utvecklingen inte gått tillbaka på 80 talet.

Det är bara ett exempel av många. Den medicinska utvecklingen har stått still sedan 70 talet. Det finns läkare och forskare som idag har mycket bättre alternativ för behandling av till exempel cancer. Men deras kunskaper förtrycks av dom etablerade forskarna.

Man säger att man måste göra tester osv. Vilket i praktiken betyder att man inte gör någonting alls.

Så svaret på din fråga är ja jag tror det finns någon som stoppar utvecklingen.

Finns många intressanta youtube videor men det är lönlöst att ge länkar eftersom du är så hatisk mot all alternativ forskning.

Posted on: 2009/5/26 17:04

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Inte bara "ja" utan "absolut"? Jag är inte expert på ekonomi, men du kan inte se att det i något led behöver göras något av någon som vill ha något betalt? Jag kanske har helt fel, men det känns lite som att man får dra ur dig informationen.

En expert på ekonomi skulle förmodligen endast tänka på profit, hur man lurar konsumenten att konsumera mera... Du är på rätt spår...

betalt, absolut. Men om det fanns ett folkligt styre (demokrati) så skulle vi inte acceptera "marknadskrafter", idag är vi felinformerade ang marknadskrafter. Driftskostnader och andra utgifter är en bråkdel av det som vi faktiskt betalar. Några konspirerar.

Det finns gratis energi, synd att man inte utvecklar det lika effektivt som mobiltelefoner, datorer, bilar och annan teknik.

Anonym
Quote:

KonstigTyp skrev:
Finns många intressanta youtube videor men det är lönlöst att ge länkar eftersom du är så hatisk mot all alternativ forskning.

Min frågvishet ska du inte tolka som hat, utan som vetgirighet. Vad är "alternativ" forskning? Vad är det som är alternativt? Finansieringen, kraven på testbarhet? Handlar det om att bryta nya marker, så är ju det alternativt i sig, men det är vad all forskning syftar till, så då räcker det att säga "forskning", inte "alternativ forskning".

Quote:

KonstigTyp skrev:
Jo det stämmer men amiga 500 var avancerad för sin tid och datorerna idag kunde ha varit betydligt mer avancerade om den tekniska utvecklingen inte gått tillbaka på 80 talet.

Speciellt mycket MP3-spelande blev det nog inte på 80-talet.

Låt säga att jag i min forskning kommer på något som revolutionerar mikroelektroniken, betyder det att konspirationen då är knäckt, eller betyder det att jag kommer sökas upp och bli en del av det hela?

See User information
En länk som jag tycker är intressant, väl värd sin tid att grubbla igenom
http://www.rense.com/general85/plainsight.htm

Just teknik är intressant. Det är förstås en självklarhet att man försöker mörka top-of-the-art-technic, det hör till sakens natur. Tyskarna hade mikrovågsugnar i fält under andra världskriget. Det är inte många som vet det. Exempelvis fri energi skulle vara förödande för globala makteliten (energi, kunskap = makt).

Lika viktigt som produktförbättringar är det med produktförsämringar.

- "vad arbetar du som?"
- "jag är produktförsämrare"
- "jaha, det låter inte så.. bra kanske"

Hur sätter man rätt pris på grejerna? Ja, man skapar ett sortiment. Hur skapar då man ett sortiment? Ja, man kan inte ha bara de bästa grejerna... och de bästa grejerna säljer inte alltid bäst. Låt oss då skapa lite sämre prylar.

Låt mig citera ‘knight of Columbo’, John F. Kennedy (27 april, 1961). Vad tusan pratar karln om? VoF:are kanske borde diskutera vad J.F.K snackade om?

“The very word secrecy is repugnant in a free and open society. And we are, as a people, inherently and historically opposed to secret societies, to secret oaths and to secret proceedings. We decided long ago that the dangers of excessive and unwarranted concealment of pertinent facts far outweighed the dangers which are cited to justify it. Even today there is little value in opposing the threat of a closed society by imitating its arbitrary restrictions. Even today there is little value in ensuring the survival of our nation if our traditions do not survive with it. And there is very grave danger that an announced need for increased security will be seized upon by those anxious to expand its
meaning to the very limits of official censorship and concealment. That, I do not intend to permit to the extent that it’s in my control.

Our way of life is under attack. Those who make themselves our enemy are advancing around the globe. The survival of our friends is in danger. And yet no war has been declared; no borders have been crossed by marching troops; no missiles have been fired. If you are awaiting a finding of “clear and present danger,” then I can only say that the danger has never been more clear and its presence has never been more imminent.

For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies primarily on covert means for expanding its sphere of influence; on infiltration instead of invasion; on subversion instead of elections; on intimidation instead of free choice; on guerillas by night instead of armies by day. It is a system which has conscripted vast human and material resources into the building of a tightly knit, highly efficient machine that combines military, diplomatic, intelligence, economic, scientific and political operations. Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned; no rumor is printed; no secret is revealed. It conducts the Cold War, in short, with a wartime discipline no democracy would ever hope or wish to match. This is a time of peace and peril which knows no precedent in history.”

Posted on: 2009/5/26 17:20

(1) 2 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper