vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Anonym
Re: Vad är det för typer som är på vof.se
Quote:

Therold skrev:
Exempelvis fri energi skulle vara förödande för globala makteliten (energi, kunskap = makt).

Jo visst, men fortfarande: Gratis vingummin är inte förödande för lika mäktiga personer, men lik förbaskat vill producenterna ha betalt.

Ni måste prata om något som ni inte släpper in mig på. Är detta något man förväntas veta, eller har ni hemligheter för nya forummedlemmar?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Förr producerade man lokalt, sen flyttade arbetskraften utomlands för billigare arbetskraft men varan blev dyrare. Några konspirerar.

Vi har inga hemligheter det är marknadskrafterna som bär på dem.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag kan ha missförstått men jag trodde "konstig typ" menade just att om alla vetenskapare var av typen vof så skulle allt så helt stilla. Lyckligtvis är det inte så :P

Posted on: 2009/5/26 17:43
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

Anonym
Ok, jag kan dela den synen, men den ena frågan som jag har är den där biten med gratis energi, och den andra frågan är vilken mekanism som hindrar en hypotetisk persons hypotetiska innovationer att komma ut på marknaden?

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Ok, jag kan dela den synen, men den ena frågan som jag har är den där biten med gratis energi, och den andra frågan är vilken mekanism som hindrar en hypotetisk persons hypotetiska innovationer att komma ut på marknaden?

Patentverket.

Anonym
Det kan inte vara hela sanningen. Dels finns inget patent på gratis energi, och dels är inte patentverket en förklaring av varför en hel näringskedja skulle vilja jobba gratis.

Du måste tycka att jag är riktigt puckad, men jag ser inte det du ser. Än.

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Det kan inte vara hela sanningen. Dels finns inget patent på gratis energi, och dels är inte patentverket en förklaring av varför en hel näringskedja skulle vilja jobba gratis.

Du måste tycka att jag är riktigt puckad, men jag ser inte det du ser. Än.

Det är inte hela sanningen, den är mer komplex än ett ord. det tar tid att förstå delar av den. än längre att färdigställa pusslet.
Du finner den bäst själv.
Nä, jag tror inte du är helt puckad, det vore orealistiskt att blunda för vad som finns där ute, människor som inte vet. Det här kontrollsamhället har alltid avskärmat majoriteten från sanning.

Anonym
Men det är något som inte stämmer här... Inte ens betydelselösa personer med en egen plåtfirma, ger ut sina varor och tjänster gratis, men det borde energibolagen göra?

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Men det är något som inte stämmer här... Inte ens betydelselösa personer med en egen plåtfirma, ger ut sina varor och tjänster gratis, men det borde energibolagen göra?

Behöver ett folkstyre energibolag som vilseleder konsumenten?

Hantverk VS energibolag. det håller inte.

Anonym
Whatever mot energibolag är ok för mig.

Men jag skulle nog inte heller göra det. Ge ut min vara eller tjänst gratis alltså.

Anonym
i detta systemet, det gör inte jag heller. Men det kunde vara för majoritetens fördel om vi slapp "marknadskrafterna" som reglerar för majoritetens nackdel. Centralisering ar ju ett tydligt exempel som inte behöver någon närmare förklaring, det borde man förstå genom förnuft och folkvett helt enkelt.

See User information
Quote:

AndersH skrev:

2 hypotetiska personer ringer på den hypotetiska dörren och har en hypotetisk väska med en stor summa hypotetiska pengar att erbjuda den hypotetiska uppfinnaren av en sådan hypotetisk uppfinning som producerar fri energi.
Den hypotetiska uppfinnaren får sedan möjlighet att välja den hypotetiska väskan med pengar eller ett hypotetiskt skott i pannan

Posted on: 2009/5/26 18:27

See User information
Om det finns mer användbar energi än vi behöver - ett överskott - skulle man ju inte behöva ta betalt för den. Eller?

Vore jobbigt om nån patenterade luft och tog betalt för det, detta har inte hänt, men energi har man precis lagom för lite av. Är det en slump, måste det vara så eller är det noggrannt uträknat?

En intressant frågeställning är: om det går att skapa ett överskott av användbar energi (alltså inte bara diffus värme) hur skulle samhället se ut?

Det finns massor med energi överallt. Solstrålning, vulkanisk energi, vind, vågor, kärnkraft.

Lägger man till mer 'udda' tankesätt om energi tex Teslas tankegångar och 'fri' zero-point energi osv så omges vi av fantastiska mängder energi.

Då blir frågan snarare: Är vi kapabla att hantera sådana koncentrationer av energi?

Posted on: 2009/5/26 18:30

Anonym
Vindkraft, vågkraft och solenergi är gratis. Denna okända källa med energi som vi inte berättar om, är också gratis. Nu till problemen:

- Kommersiell forskning, så som energiforskning, tas ut på priset för distribution. På det viset får vetenskapsmännen som jobbar kommersiellt, betalt. Hur gratis än energin är, måste detta hanteras. Även för våran hemliga energikälla.

- Hårdvara för energiomvandlingen i kraftverket kostar pengar, både i materialledet och i underleverantörsledet, eftersom arbetskraften som ligger i hårdvaran, kostar pengar.

Hårdvara innefattar inte bara kraftverket med hemlig teknink, utan distributionsnätverket. Distributionen är en stor fråga, nästan värd en egen diskussion.

Om vi leker med tanken att jag är övertygad om att det finns uppfinningar som inte sett dagens ljus - konstigare saker har jag varit med om - hur kommer det sig att den energikällan är mer gratis en något annat?

Nu tror jag vi når den intressanta delen i diskussionen. Har ni några idéer?

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Vindkraft, vågkraft och solenergi är gratis. Denna okända källa med energi som vi inte berättar om, är också gratis. Nu till problemen:

- Kommersiell forskning, så som energiforskning, tas ut på priset för distribution. På det viset får vetenskapsmännen som jobbar kommersiellt, betalt. Hur gratis än energin är, måste detta hanteras. Även för våran hemliga energikälla.

- Hårdvara för energiomvandlingen i kraftverket kostar pengar, både i materialledet och i underleverantörsledet, eftersom arbetskraften som ligger i hårdvaran, kostar pengar.

Hårdvara innefattar inte bara kraftverket med hemlig teknink, utan distributionsnätverket. Distributionen är en stor fråga, nästan värd en egen diskussion.

Om vi leker med tanken att jag är övertygad om att det finns uppfinningar som inte sett dagens ljus - konstigare saker har jag varit med om - hur kommer det sig att den energikällan är mer gratis en något annat?

Producera på lokal nivå, rättvis handel. Engångsumma för mekanism som genererar gratis energi... utveckla mekanismen istället för att bromsa den för marknadskrafternas cetralisering och profit. för majoritetens bästa. svårare än så behöver det inte vara. officiellt så är det ju folkstyre vi lever i, men blandar man in ekonomi och max profit i demokratin så blir verkligheten en annan. Några måste helt enkelt konspirera.

Anonym
Jo, visst men HUR blir byggandet denna infrastruktur, med service och allt, en engångssumma, och HUR blir den engångssumman gratis? Vilket företag gör detta UTAN att slå ut sina kostnader på ett abonnemang?

Nej, jag tror inte att detta stämmer, jag tror att gratis energi kostar pengar. Vinden, solen och vågorna är redan gratis, men lik förbaskat kommer inte folk gå till jobbet för att vi ska få el, utan att de själva får lön.

Nu har jag förstått hur du tänker, men jag tror inte att du kan presentera en fungerande modell. Överraska mig gärna.

Om du inte har någon modell, kanske detta blir en bra övergång till vad det är för typer som huserar på VoF.

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Jo, visst men HUR blir byggandet denna infrastruktur, med service och allt, en engångssumma, och HUR blir den engångssumman gratis? Vilket företag gör detta UTAN att slå ut sina kostnader på ett abonnemang?

Nej, jag tror inte att detta stämmer, jag tror att gratis energi kostar pengar. Vinden, solen och vågorna är redan gratis, men lik förbaskat kommer inte folk gå till jobbet för att vi ska få el, utan att de själva får lön.

Nu har jag förstått hur du tänker, men jag tror inte att du kan presentera en fungerande modell. Överraska mig gärna.

Om du inte har någon modell, kanske detta blir en bra övergång till vad det är för typer som huserar på VoF.

Det är just det som är felet, bolagen har endast max profit i åtanke, det finns inget rättvist eller folkligt i det.

Det är synd att du underger dig för bolagens perversa och sytematiska utsugning av majoriteten. Det är synd att du hjälplöst vägrar se felen i det uppenbara... jag kan dessvärre inte hjälpa dig...

Du har rätt, Jag kan inte pressentera en fungerade modell som skulle passa in i detta systemet som vi lever i utan att ha max profit i åtanke, profit som suger ut majoritetens levene. men jag kan pressenterar idéer som skulle göra livet bättre för majoriteten och miljön. Men det skulle isf innebära bolagens fall och bortgång enligt dagens modell. Synd att du inte är på samma spår.

Anonym
Quote:

AndersH skrev:

Om vi antar att energikällan x har tagits fram av folket, för folket och inte något annat, torde vi iallafall vara på rätt väg. Finns ingen mening med att storbolag skall kunna sätta priser på energi, varpå jättelika vinster går till dessa storbolag/oerhört rika ägare. Vinsterna/mellanskillnaden/överföringen av resurser från flertalet till fåtalet, skulle egentligen kunna läggas på annat t.ex. forskning av ny energi.

See User information
Om man tar den här typen av uppfinning: http://video.google.com/videoplay?docid=-8377251139652777219&hl=en så skulle ingen ny infrastruktur behövas och folk skulle tom kunna FÅ BETALT för den överskotts-el de producerade i sina hem. Undrar just hur det har gått med den maskinen

Posted on: 2009/5/26 20:26
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Synd att du inte är på samma spår.

Ett spår som ligger nära. Men jag tycker att du måste fila lite på dina belägg.

Anonym
Quote:

AndersH skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Synd att du inte är på samma spår.

Ett spår som ligger nära. Men jag tycker att du måste fila lite på dina belägg.

Självklart,,, jag som ensam individ har inte hela lösningen till det bättre för det komplexa livet, det vore orealistiskt...

Edited by Jumalauta on 2009/5/26 22:01:26

Anonym
Quote:

GordonShumway skrev:
...kunna FÅ BETALT för den överskotts-el de producerade i sina hem.

Om något är gratis, vem är det som betalar då? Alltså, om jag säljer något, och får betalt, måste någon köpa och betala, och då är det inte gratis. Då är det producerat mot ersättning.

Nej, hosta fram en modell, så har ni övertygat mig.

See User information
Quote:

TheAssasin skrev:
Deras model,, menar du den idiotmodellen som säger till oss i skolorna man kan inte vinna mångdubbelt energi på satsad energi?
Jag är lite osäker på vilken modell det är du syftar på här - är det termodynamiken? Du har alltså en annan modell, i vilken man kan skapa energi från ingenting?

Quote:
Eller idiotregeln som säger att tid och rum är grundregeln i universum.
Det är en grundregel jag aldrig hört talas om. Hur lyder den?

Quote:
Eller än mer idiotisk BIG BANG.
Big Bang-teorin är i dess nuvarande form en extremt framgångsrik teori för att förklara hur universum ser ut idag. Varför är den idiotisk?

Quote:
Eller en fördummande matematik utan dess like som försvårar allt i onödan så du ska tänka dig dum.
Jag börjar ana ett mönster här: När något är för svårt för dig att förstå, så är det per automatik idiotiskt. Fan vad bekvämt.

Posted on: 2009/5/26 21:44

Anonym
Quote:
Big Bang-teorin är i dess nuvarande form en extremt framgångsrik teori för att förklara hur universum ser ut idag. Varför är den idiotisk?

Framgångsrik?. det finns inga bevis på big bang. det är bara något som lärs ut i skolor för det är skolans jobb att göra folk till arbetare som inte förstår hur verkligheten vi lever i fungerar. det är idag inte tillåtet på många ställen att prata om intelligent design och folk förlorar jobbet över det ofta, trots att vetenskapen backar upp den teorin mer än någon annan.

Angående fri energi, eliten som just nu konspirerar för att ta över världen stoppade teslas forskning. om dom inte installerar en tyrann som stalin och hitler till makten så stoppar dom någon som tesla i sin forskning som hade hjälpt miljontals människor världen runt. så mycket bra dom gör för världen, installerade fascist och kommunist diktaturer som gav dom en ursäkt till att bygga upp deras egna militär och bli en super makt, att det kostade miljontals människor livet gjorde att dom gilla det enumer. installerar terrorist nätverk genom hela världen från afghanistan till el salvador. gav USA federal reserve banken som är privatägd och har rånat hela det amerikanska folket, listan med allt underbart dom har gjort slutar aldrig.

The famous "Tesla Tower" and Tesla Laboratory was built by Nikola Tesla from 1901 to 1905, in Shoreham, Long Island. It was intended to become the first broadcasting system in the world. The tower's purpose was also to transmit electrical energy without wires from the huge electricity reserve in Niagara Falls, and transmitted through the Ionosphere and the ground to the whole planet. Tesla wanted to saturate the surface of the globe with electricity for global use. The financer of the huge project was JP Morgan, who later asked how are we going to charge consumers for this electricity? Without a clear answer to this question, Morgan discontinued financial support for Wardenclyffe Tower.
http://www.teslasociety.com/teslashorelab.htm

Free Energy another Inconvenient Truth http://www.youtube.com/watch?v=uWOxnXKB8VQ

Free Energy - Plasmatron - Inventor Died Suddenly http://www.youtube.com/watch?v=mT-94c1Q6Ms&feature=related

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper