vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Livet är en dröm.

See User information
Vi är medvetanden som har en fysisk upplevelse. Säg att livet är en dröm, då en dröm är lika verklig som här och nu. Enda uppenbara skillnaden är att här och nu är mer strukturerad, vi har ett konstant flow. Ett minne från start till där vi är helt enkelt.

När vi drömmer kan vi drömma helt ologiska saker, medan vårt vakna liv är logiskt.

Jag ser detta som en logisk dröm, vår verklighet helt enkelt.

Samtidigt så undrar jag detta:

Hur kan vi fixa vår fuckade verklighet? Vi kan bevisa att allt är en dröm. Det är bara att logiskt följa upp all kunskap och lyssna till det som fungerar i praktiken. Man får testa själv och se om det fungerar.

Som när jag lyssnade på Jim Morrison (tror jag han hette) som fick besök av UFOs genom att testa något en annan mystiker hade lärt ut. Han sa: Testa själv och jag gjorde det.. Den upplevelsen glömmer jag aldrig. Det var surrealistiskt och.. väldigt realistiskt.

Samtidigt har jag haft ett par lucid drömmar och wow, jag är verkligen imponerad av hur verkligt det är att drömma.

Jag skulle kunna tänka mig att allvarligt sitta ner med "styrande" människor och diskutera fram en lösning på mitt problem. Jag vill vara fri, jag vill bli godkänd att få göra vad jag vill. Så länge mina handlingar leder till positiva saker så borde jag få göra vad jag vill. Annars vill jag "avlivas". Jag vill få dödshjälp helt enkelt, för jag känner att jag gjort mitt. Jag har berättat om att vi lever i en dröm. Mer kan jag inte göra än att förklara hur drömmen fungerar för de som vill veta.

Jag lämnar inte drömmen frivilligt då jag spelar med heder och samvete. Jag analyserar mycket och skulle aldrig vilja skapa negativitet istället för positivitet. När jag lärde mig aktier, politik, samhället, företagsvärlden osv så började jag avsky samhället. För allting skapade så mycket negativa saker.

Vi har skapat universum och vår dröm och nu har vi skapat regler som fängslat oss. Men jag tycker det är bra att vi fångats, för då kan vi bli medvetna om vår dröm och forma den som vi vill :)

Vilket leder mig till nästa problem.

Jag kan inte styra mitt liv precis som jag vill. Jag får inte 1000kr i min brevlåda bara sådär.

Så varför inte?

Svaret finner jag i fri vilja. Och att livet är en skola, en skola där vi lär oss älska oss själva och älska andra, för alla är en.

Det finns bara en av oss och som blivit många. Vi är många unika men ändå en och samma. Vem var först? Alla var först.

Min dröm håller på att avslutas, och en ny primär dröm kommer skapas. Jag är påväg till den nya drömmen. Livet är så mycket mer än det vi fått lära oss. Begreppet holografisk verklighet är verkligen djup på otroligt många plan!

2012 verkar vara en avslutning på drömmen och alla skapar nya verkligheter. Jag ser fram emot att skapa en kick ass verklighet med drömmare i en nära framtid. Datum spelar ingen roll, det är bara en illusion anyway, men bra som fan att associera sig till en historia så vi vet vartifrån vi kommer.

Det är dags att sluta glömma och komma ihåg hur kärleksfullt allt är. Och att allting är verkligt.

:)

- seilon

Posted on: 2009/5/25 19:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Livet är en dröm.
Först fanns varandet.

När inget finns att jämföra finns ingen vibration.
Sen kom vibrationen.
Varför ?
För att varandet ska aveancera.
Hur avancera.
Bli negativt.
Men med bara posetivt varande och negativt finns ingen balans så finns inget varande.
Så finns neutral energi.
Finns en linje mellan yin och yang.
Där vilar varande, annars finns inte utveckling.
Annars finns inte avancera, lära .
Ananrs finns inte formen rund.
Ananrs finns inte 3 dimensioner.
Ingen synlig existens.
Inga kvarkar elementpartiklar eller annat.

Så vad var varandet som blev oss som är ett.

Oändligt ljus och mörker i balans = Gud.

Varför?

För att godheten alltid vill hjälpa och ge.

Release the life, be one with the nature.

Från larv till fjäril uppfyll naturen som väntar innerst inne.
Ditt hjärta är ditt vittne som ger dig livets eld, genom den själen dig har.

En vän sa till mig andarna ska lova mig vinna på lotto.

Jag svarade och på vilket sätt skulle det betyda utveckling för dig?

Drömmar kan betyda mycket, man måste lära sig skilja på dem, end el är varsel, en del är anpassning. en del är längtan, en del är visioner, en del är framtiden i livet, en del är strävan och viljan osv osv man lär sig skilja på sin focus med tiden och likaså när man kommigt till focusens djup av tankeprocessens början så kan man urskilja drömmarnas betydelse lättare genom dess känsla.

Dom som styr idag har inte gjort allt fel.

Men påvägen har dom tappat sin fokus på sanningen.

Dom är inte ens riktiga frimurare i bemärkelsen byggare likt nimrod för tanken på folkets bästa .

Och dom har därför ochså tappat kontakten med sig själva.
Och därför har målet förvridits likaså allt i dess kölvatten.
Dom tror dom gör rätt men dom vet så lite om hur fel dom gör.
Och varför?
Jo pga den som inte förstår sig på sin egen natur eller sanningen ska inte styra över andra, när man inte kan uppfatta orsak och verkan ska man inte påverka andra.

I Guds namn dom säger att dom är här.

Stlörre kunde inte lögnen varit.

Dom har vänt Gud ryggen för längesedan.

Ingen av dem än idag begår abrahams gärninhgar.

Falskheten onda cirkel reinkarnerad, men vänta en dag kommer det öppna hjärtat hos folket övergå deras högmod och egoism, och dom vet om detta mycket väl .

Det är därför dom aldrig kan ha kontakt med gud och sina hjärtan.

Det är därför dom måste offra hela planeten och begå dom vidrigaste sakerna tänkbara,
Hjärtat stängt och ingen ren tro.
Medans vi kan färdas var vi vill och göra som vi vill.
Dom tror att dom kan straffa oss och få oss och böja nacken för dom tror vi tänker som dem , dom tror att vi utgår ifrån att försöka ljuga när vi talar, men vi är inte som dem.
Dom tror att dom har makt , men har inte ens insett inenbörden av sann makt.
För något större än kärleken och sanningen hittar man inte någonstans.

Det finns bara en väg som är rätt, Hjärtats väg.

Lev i frid.

Fang Shen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad är det som säger att du är vaken? :)

Posted on: 2009/5/26 12:55
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

Anonym
Jag är tillräckligt vaken för att se min resa och dess tecknen jag är på och tyda tecknena.
Tillräckligt vaken för att kunna Känna vad vi är och vad livet är.
Tillräckligt vaken för att känna vem jag är och med vem jag är.

Varför skulle jag inte vara jag är på en resa.

Kan du se din resa?

Kan du se dina processer?

Varför skulle det vara så konstigt och vara vaken?

Tror ni på fullaste allvar att bara ni själva är vakna?

Nej tänkte väl det.
Tro inte hela världen sover det finns fler vakna än vad som tros.
Många vet inte själva men dom känner för att hjärtat känner, man kan se det i deras ögon och man märker det på deras roliga fantasier.

Men ja livet är en resa på din fråga blir mitt svar, hur vaknar du från en resa.
Vakna från existensen.

Mitt hjärta talar om för mig vad som är rätt och fel, min ande talar om för mig, min himmeln och änglarna och jorden, stjärnorna, andarna talar om för mig, lagarna talar om för mig, processen talar om för mig, elementen talar om för mig.Nobla sanningarna och dess processer talar om för mig,

Vad talar om för dig?

Det finns stor glädje i livet om du kan acceptera kärleken i ditt hjärta.

Alla undersakattar allt, och ni tror att ni känner, men jämfört med andarna är ni stendöda tills ni hamnar i konflikt.

Lev i frid.

See User information
Mitt hjärta säger att vi alla är den Oändliga Skaparen som fått evigt liv. Vi är perfekta.

Vi förstår det inte alltid bara.

Posted on: 2009/5/27 20:37

Anonym
Ja vi är ett utryck för högsta anpassningen.

Det stämmer som du säger Seilon men ta bort vi för då blir gud inte annars opersonlig.

Med hjärtats kärlek kan den andlaiga elden väckas.

När du känner den vet du vaf livet är.

Utan kärlekens ljus skulle vi inte kunna sa, samexistera, samverka, inverka och påverka .

Jag har sagt det innan ta inte känslorna för givet , hitta hjärtat och du hittar svaren på allt.

Det kan ta tid och koppla hur kärlek kan vara grunden till allt men det kommer det kommer.

Lev i Frid Seilon.

See User information
TheAssasin

Lev i frid du med. Vägen till fred är fred.

Jag tänker med hjärtat, jag försöker i alla fall göra det. Det finns många hinder men de är lärdomar och nyttiga. Kärlek är allt.

Just nu ser jag hur samhället jag lever inom rent fysiskt, i den verklighet jag föddes in i, håller på att gå åt fel håll.

Människor är helt vilseledda och om det finns något jobb värt sitt namn i slutändan så är det att leda folk rätt.

Vi måste förstå att vi alla är skapare och att vi är ansvariga för vad som sker runtomkring oss.

Det är dags att sprida kärlek och positivtet på ett bra sätt med alla hjälpmedel vi har.

Jag är redan fri, jag är bara här för att hjälpa till att fria mer, för sen är jag klar och de som inte vaknar får väl fortsätta sova. Alla har sitt egna fria val.

Men vad kan vi vakna göra rent praktiskt för att påverka drömmen undermedvetet åt rätt håll?

Har vi någon organisation? Vilka forum har vi förutom vaken.se?

Hur kan vi organisera oss? Om någon har skills för att organisera hör gärna av dig till mig :).

mvh
- seilon
som ser en helt underbar framtid. Problem? Hah, finns inga problem som inte går att lösa! :)

Posted on: 2009/5/28 22:54

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper