vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Korruptionens Träd

See User information
hej,
är ny på vaket.se men inte nyvaken =)

Tänkte på en sak för någon dag sedan. och det var att försöka tillsammans med andra här på forumet (seriöst folk) att bygga upp korruptionens träd som jag kallar den för. Att jag vill göra det tillsammans med fler människor är att detta kommer bli ett mycket tidskrävande research. plus att jag har mycket annat att ta i under dagarna.

Lite snabbt och enkelt ska jag försöka förklara idén. Det hela ska bygga på att hitta sammakopplade människor inom beslut, lagar, instutitioner, företag, ledande positioner, förslag m.m. Det ska helt enkelt vara att försöka kartlägga "dom".
Jag har valt att börja med sionismen och försöka hitta trädet alla grenar.

det ska inte handla om att dra ut dra ut ett ark info om en viss person, bara att sammankoppla dom till händelser. Sen kan man ju ha en lite sammanfattad kort förklaring.

är det någon som har några idér att bidra med skulle jag vara tacksamm.

säg gärna vad ni tycker om hela "researchen"

tack

Posted on: 2009/5/27 12:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Korruptionens Träd

See User information
Bra ide men väldigt riskfylld, men vet inte om man kommer trampa fel folk på fötterna.. vänta det låter ju bra och äntligen lite spänning. Problemet är att det bästa hade varit om man hade haft kontakt med någon på insidan, annars får man 2nd eller 5th hand källor som inte är så pålitliga. Då blir det svårt att vet vilket som är säkert och inte.

Men det kan va värt ett försök

glömde säga välkommen :)

Posted on: 2009/5/27 12:52
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
finns redan hundratals böcker som gör det och bevisar nwo konspirationen. folk tror ibland att dokumentärerna som ligger på youtube är allt som finns, det finns hundratals böcker både från eliten själva och från personer som antony c sutton som har grävt ordentligt i elitens dokument.

Så du kan ju alltid börja med att kolla igenom deras böcker så hittar du många kopplingar.

See User information
Det är bara att börja forska och skriv resultaten i forumet.

Posted on: 2009/5/27 13:41
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Hej och välkommen!

Dani Kaufman försöker med hjälp av världskartan, vända upp och ner på den av maktmissbruk manipulerade verkligheten om VEM som är mest korrupt i världen, med hjälp av "The concept of legal corruption"

Läs och lär på http://info.worldbank.org/etools/bspa ... iew.asp?PID=2363&EID=1056

Börja med att ta reda på och dokumentera VEM som i den verkliga verkligheten representerar VADÅ -på en svensk valsedel med partinamn och partinominerade politiker.

Är det EN korporation, eller EN kooperation, eller bara ETT kollektiv u.p.a. (utan personligt ansvar ) och risk, för partipolitiker i EN styrelse, utskott eller nämnd, någonstans lokalt på den inre gemensamma svenska marknaden sedan 1995?

Vem är i den verkliga verkligheten folkvald som svensk lagstiftare och kontrollmakt?

Kan ETT svenskt partinamn ha flertal svenska organisationsnummer?

Posted on: 2009/5/27 14:19

See User information
Whistlerblower jag gillar ditt förslag, kanske skulle vara bra att börja i en lite mindre skala.
fast jag skulle vilja göra det på EU, kanske lite svårare att få fram namn på dom som verkligen styr.

malmoesoldier, om det finns någon liknande research vart hittar jag den, eller har du något namn?

tack för alla välkommande =)

Posted on: 2009/5/28 17:16

Anonym
Här har du lite böcker jag rekommenderar

The poisoned loving-cup: United States school histories falsified through pro-British propaganda in sweet name of amity av Charles Grant Miller 1928

Inside the State Department A Candid Appraisal of the Bureaucracy av Bryton Barron 1956

Secret Team: The CIA and Its Allies in Control of the United States and the World av L. Fletcher Prouty 1970

Foundations: Their Power and Influence av Rene A. Wormser 1958

The tax-exempt foundations av William H McIlhany 1980

None Dare Call It Conspiracy av Gary Allen 1976

The rockefeller file av Gary allen 1976

The world order: A study in the hegemony of parasitism av Eustace Clarence Mullins 1985

Western Technology and Soviet Economic Development 1917 to 1930 av Antony C. Sutton 1968

Western Technology and Soviet Economic Development, 1930 to 1945 av Antony C. Sutton 1971

Western Technology and Soviet Economic Development, 1945-1965 av Antony C. Sutton 1973

Wall street and the bolshevik revolution av Antony C. Sutton 1974

Wall Street and the Rise of Hitler av Antony C. Sutton 1976

Trilaterals Over America av Antony C. Sutton 1995

The Ascendancy of the Scientific Dictatorship: An Examination of Epistemic Autocracy, From the 19th to the 21st Century av Paul Collins 2006

Fleshing Out Skull & Bones: Investigations into America's Most Powerful Secret Society av Kris Millegan 2004

The Conspirators Hierarchy: The Committee of Three Hundred av John Coleman 1997

The Tavistock Institute of Human Relations: Shaping the Moral, Spiritual, Cultural, and Political av John Coleman 1999

The Rothschild Dynasty av John Coleman 2006

The Underground History Of American Education: A Schoolteacher's Intimate Investigation Into The Problem Of Modern Schooling av John Taylor Gatto 2006

Dumbing Us Down: The Hidden Curriculum of Compulsory Schooling John Taylor Gatto

The Coming Battle: A Complete History of the National Banking Money Power in the United States av M. W Walbert, Paul Walter, Lorraine Walter 1997

The Creature from Jekyll Island: A Second Look at the Federal Reserve av G. Edward Griffin 2008

Barry & 'the Boys' : The CIA, the Mob and America's Secret History av Daniel Hopsicker 2001

The Politics of Heroin: CIA Complicity in the Global Drug Trade av Alfred W. McCoy 2003

Blacklisted by History: The Untold Story of Senator Joe McCarthy and His Fight Against America's Enemies av M. Stanton Evans 2007

The Beast on the East River: The UN Threat to America's Sovereignty and Security av Nathan Tabor 2006

State Terrorism and the United States: From Counterinsurgency to the War on Terrorism Frederick H. Gareau 2004

NATO’s Secret Armies Operation Gladio and Terrorism in Western Europe av Daniel Ganser 2005

War Against the Weak: Eugenics and America's Campaign to Create a Master Race av Edwin Black 2007

Murder By Injection: The Story of the Medical Conspiracy Against America av Eustance Mullins 1995

See User information
Gah? Har du läst alla de där böckerna? En del av dem är ju dyngtjocka!

Jag har begränsat med tid (tre förskolebarn) och gör mest instick och läser länkar. Trots det försöker jag beta av Eric Jon Phelps 'Vatican Assassins' (över 1800 sidor) som jag tycker är välskriven. Nypa salt, alltid. Jesuiterna är dock ruggiga, no question about it. Boken läser jag bit för bit när jag sitter på bussen hem från jobbet tis-tor (maximalt en timme i veckan totalt).

Men en styrka finns det hos dem som blir intresserade. Jag läser inte romaner. Det finns ju annat, eller hur? Varför läsa 'Män som hatar kvinnor' när man kan läsa om NWO upp och ner, hit och dit?

Jag har översatt J.F.K:s tal från 1961 till svenska (under granskning). Många jag känner (ofta äldre) drar sig för att läsa engelska. Det stör mig. Folk förblir okunniga och ointresserade därför att de inte kan ett av de mest använda språken.
Skulle det vara intressant för Vaken att ha J.F.K:s tal översatt till svenska när det vankas aktivism?

Nu sova. Jag måste orka med... ja, ni vet :)

...förresten, om det är läge att skriva något mer officiellt utanför Vaken, som i ett annat forum och där man skall fila till språk och innebörd, då kan jag korrekturläsa. Jag är ganska van att hjälpa till med sådant. Tveka inte att höra av er!

Posted on: 2009/5/28 21:16

See User information
Namn på DOM som verkligen styr VEM i EU kräver RESURSER.

Dom är ett kollektivt begrepp och det finns ingen med kollektiv rätt att värdera, värdesäkra och välja EN valsedel i EES och EU.

Det är bara EN enskild svensk medborgare med röstkort som har HYPERMAKT att värdera, värdesäkra och välja EN valsedel och kryssmarkera EN av partimedlemmar nominerad svensk lydig partipolitiker på valsedel till att representera partinamnet i EU.

VAKEN svensk medborgare med röstkort i EU-valet väljer inte ETT partinamn u.p.a., som lagstiftare och konrollmakt i EES/EU.

Posted on: 2009/5/29 12:52

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper