vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Steve Jackson Games- Illuminatigames
1995 skall man ha gjort ett kortspel som beskriver 911.
På ett av korten skall dom två tornen finnas och kortet skall ha kalats " Ground Zero ".

Har inte hittat spelet och kan ha missuppfattat lite om spelet.

Återkommer om jag hittar något.

företaget finns i Austin Texas och secret Service skall vara inblandat på något sätt....

http://www.sjgames.com/

http://www.sjgames.com/ourgames/

Resized ImageResized ImageResized Image

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Steve Jackson Games- Illuminatigames

See User information
Jag kan kolla upp det där, jag minns att mina vänner lekte med de korten när jag var liten.

Jag kommer ihåg att de sa att Jackson hade skrivit CIA försökte förbjuda spelen, men de trodde då bara att han skrev det för att sälja mer.

Konstigt hur vissa spontana saker fastnar, va?

Posted on: 2006/2/2 23:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Är det dessa du menar? Spelet heter: Illuminati New World Order och kom ut 1995. Ungefär samtidigt som PNAC bildades och Robert Anton Wilsons Illuminati-böcker var aktuella. Du kan ju alltid anmäla dig till en turnering. Korten säger inget om kapade flygplan. Kapade flygplan var viktiga för att kopplingen till Israel skulle vara tydlig men en sådan finns inte med i spelet. I spelet skall man även skapa naturkatastrofer, tsunami, översvämningar, stora jordbävningar, och allt annat vi har sett för mycket av de senaste fem åren.

Alla som har varit inom militären vet att strategiska rollspel alltid har varit en inspirationskälla till praktisk problemlösning.

Steve Jackson Games grundades 1980.

Resized ImageResized Image

Resized ImageResized Image

Posted on: 2006/2/3 1:44

See User information
Quote:

Illuminati New World Order och kom ut 1995.

1995?

hmm... det kanske var något annat jag tänkte på, då. Steve Jackson Games måste ha funnits mycket längre.

Posted on: 2006/2/3 2:34

Anonym

...har funnits sedan 1980.

See User information
Min som berättade om essa spel och då är det inte naturligtvis 2kortspel det är frågan om utan dessa jävla "data-spel"...
Men en sak är intressant tycker jag och det är hur i hela friden liksom skvallrar de om allt detta jämt?
men jag har ett svar - tror jag - jag börjar med att berätta en kul grej i den italienska folktron så finn det en story som går ut på att djävulen tar sig ner till några 2norner2 liknande snubbar nere i underjorden - där dessa menar sig spinna på livets hjul osv. - djävulen har tagit sig dit för att få råd att kunna lura människorna från Gud - och han drar en del planer han har - men nornorna bara garvar och mena ta det där fungerar f-n, inte - så han - djävulen funderar lite till sedan kommer han med lite mer grejer och på en grej han då menade så kärringarna att detta var en skitbra ide - och vad var det då?
Jo, det var människornas "fåfänga" och jag har märkt att tex illuminati styrda människor många gånger avslöjar en massa - för dem egenligen läbbiga grejer för andra att veta - just ´bara för att de är så jävla fåfänga - sdE liksom skryter om grejer som de egentligen skulle hålla käften med - men så är det tror jag - därför så kommer det en massa balla halvsanna storysar för de vill liksom - spänna musklerna kittla sina egna galna tankar om det eller det - likt han - vad hette han som skrev till världens medlpunkt och so on? han påstås vara en frimurare och hade 2aningar om det som komma skulle och hur saker och yting fungerar och da vinci - var en sådan oskså - de måste liksom lätta på trycket liksom och naturligtvis även få goda vitsord - fåfängan, liksom... O blir då kan man säga ogudaktiga, hö, hö...

samt. plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/2/3 21:18
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information

Posted on: 2009/5/31 20:11

Edited by Spartacus88 on 2009/5/31 20:27:01

See User information
Vi körde det i rollspelsföreningen jag är med i för några dar sedan, det var väldigt krångligt och inte särskilt kul. Det har kommit i flera nya versioner sedan den som avbildas här, och den senaste har inte med World Trade Center-bilden, av någon anledning....

Posted on: 2009/6/1 9:07

Anonym

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper