vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Min teori om illuminaterna och frimurarna

See User information
Jag tror att det gick till på följande sätt att frimurarna var en motståndsrörelse mot Jesuiterna. Därför skapade jesuiterna Illuminati för att infiltrera frimurar loger för att på så vis ta kontroll över frimureriet. Men när Illuminaterna blivit mer framgångsrika så vändes de sig mot Jesuitordern och blev deras motståndare. Det skulle inte förvåna mig om det skulle vara så för det är inte första gången katolska kyrkans skapelser vänds emot dem själva. Vad tror ni?

Posted on: 2009/4/10 14:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Min teori om illuminaterna och frimurarna

See User information
Jag har hört en gammal kvinna säga: "tro, det gör man i kyrkan". I vissa fall är det så det är och skall vara.

Rothschild är starkt förknippat till Vatikanen och till Bavarian Illuminati a´la Adaw Weishaupt. Framgången steg i och med att Rothschild erövrade ekonomier (nationellt) när Napoleon besegrades (eller tilläts besegras). Ryssland är ett slagfält med många bottnar och anledningar. Att Hitler var där, svenskar var där samt Napoleon, ja. Varför Ryssland? Man skapar krig kan man säga och Rothschild och bankirer före dem visste hur man gjorde ett bra finansiellt jobb.

NWO ser helt klart till Vatiknanen. Bush och Pelosi och Kissinger kyssar påvens ring. Men vem är påven? Jo, en gammal man av inkvisitationen (liksom påven innan). En ENORM makt styr NWO och Vatikanen. De sanna makthavarna har vi nog kanske aldrig sett. Det ligger nog nära sanningen.

Frimurarna är spridda och arbetar inte enhetligt. Det enhetliga arbete frimurarna väl gör är säkerligen fläckad av Illuminati och högre rang av frimurare är nog alla illuminati. Jesuiterna tror jag har stor inverkan och där har nog Eric Jon Phelps rätt i stor del även om "bevisningen" är svag. Det Eric gjort är att lasta upp tonvis med samband och ibland svaga sådana, sen bakar han kaka av allt detta och säger "jesuits, it's them!". Bakom en massa antaganden om jesuiterna så tror jag det är det närmaste vi kommer en topp av pyramiden. Jag tror på inkvisitationen.

Huruvida frimurarna står emot jesuiterna är svårt att säga. George Washington, Thomas Jefferson och Abraham Lincoln slogs för unionen, en stark oberoende republik. Efter 1913 tog det slut och Rothschild's bankirer tog över. Med tiden började fler och fler prata spanska i USA och det som en gång i tiden var entreprenörsskap och arbeit-macht-frei (for real) försvann, bit för bit. Jesuiterna vill ju inte annat än att rasera USA och nationer som historiskt nekat lydnad gentemot påven. Ser man till hur det ser ut idag så har Eric Jon Phelps rätt i mycket, alltså i stora drag.

Jag ser inga självklara fiender till Vatikanen. Det känns som att kriget handlar om att kuva medborgare i alla länder. Det är heller inte en religiös fråga - det har ju påven var duktig på att påpeka. Han kör grymt mycket new age resonemang och det är helt ok att vara muslim och buddist (öh?).

För att förstå detta bättre måste man lusläsa FN, dess start och hur FN "utvecklats". Jag tror att stora delar av maktstrukturen kan benas ut via FN och jag måste själv gå ner i träsket mer kring det när jag har tid och lust.

Tack för mig.

Posted on: 2009/4/10 22:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har också funderat över detta.

Jag håller för sant att hemliga sällskap alltid varit motståndare till kyrkan.

Det bör vara så att de hemliga sällskapen inom de senaste 200 åren infiltrerat kyrkan och nu jobbar ihop; bevisen jag har är till exempel att Rothschild ansvarar för större delen av Vatikanens finanser, och att Rothschild finansierade Vatikenen ur konkurs. Det finns även dokument som påvisar att Illuminati infiltrerade KGB och sedan genom KGB infiltrerade Vatikanen.

Greve St. Germain var med all säkerhet inom Illuminati. Han varnade dock monarkin i Frankrike om att en revolution skulle komma snart. Han var även den som såg till att Amerika blev självständigt från Rothschild och de andra brittiska bankirerna vid Amerikas början. Det verkar som Germain motverkade de hemliga sällskapen.

Therold:

Du får inte glömma att 1913 inte var den första gången Rothschild grundade en centralbank i Amerika. Hans agenter satte upp centralbanker två gånger tidigare i amerikas historia, vid sent 1700-tal och tidigt 1800-tal och sedan 1913.

"Alexander Hamilton, a Rothschild agent, convinced George Washington to allow the Rothschilds to finance the war. In 1791, with a big war debt to be paid, Hamilton set up a central bank, owned by the Rothschilds and other foreigners called the First Bank of the United States with a twenty-year charter.2

Congress rejected renewal of the charter and the bank was closed on March 4, 1811. Nathan Rothschild was outraged and asked the British Parliament to declare war to reinstate the bank. The Prime Minister refused and was assassinated on May 11, 1812. Parliament declared war on June 18, 1812. British troops burned the White House and other government buildings including the one that housed the ratification papers for the U.S. constitution. The war increased our national debt from $45 million to $127 million.3 President Madison proposed the establishment of a second central bank on December 5, 1815 for a twenty year period. It was created by Congress on January 7, 1817. Nicholas Biddle, a Rothschild protégé, became the bank's president in 1822. President Andrew Jackson refused to renew the charter in 1836, as promised during his presidential campaign."

http://www.conspiracyarchive.com/Articles/Bailout1.htm

Posted on: 2009/6/2 14:02
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Du får inte glömma att 1913 inte var den första gången Rothschild grundade en centralbank i Amerika. Hans agenter satte upp centralbanker två gånger tidigare i amerikas historia, vid sent 1700-tal och tidigt 1800-tal och sedan 1913.

Nej, det glömmer jag inte! Filmen 'the money masters' var rätt glasklara med att flera försök gjorts och de slogs alla tillbaka. Jefferson var ju rätt nöjd med att Europeiska banker slagits tillbaka. Helt riktigt.

För egen del är jag rätt nöjd med vad jag förstått. Med förstått menar jag att det är riktigt komplicerat. Jag kan inte begripa ens en tiondel. Är mitt upp i Svensson-livet och kan inte kufa ner mig till den groteska grad som krävs för att bli s.k. expert. Det är egentligen synd för det är intressant att revidera ens historia.

När frugan läser 'män som hatar kvinnor' läser jag hellre om hemliga sällskap, om symbolism och om bristande yttrandefrihet. Amatören gör vad han kan! :)

Posted on: 2009/6/2 20:55

See User information
Quote:

Therold skrev:
Quote:

Philochatus skrev:

Nej, det glömmer jag inte! Filmen 'the money masters' var rätt glasklara med att flera försök gjorts och de slogs alla tillbaka. Jefferson var ju rätt nöjd med att Europeiska banker slagits tillbaka. Helt riktigt.

För egen del är jag rätt nöjd med vad jag förstått. Med förstått menar jag att det är riktigt komplicerat. Jag kan inte begripa ens en tiondel. Är mitt upp i Svensson-livet och kan inte kufa ner mig till den groteska grad som krävs för att bli s.k. expert. Det är egentligen synd för det är intressant att revidera ens historia.

När frugan läser 'män som hatar kvinnor' läser jag hellre om hemliga sällskap, om symbolism och om bristande yttrandefrihet. Amatören gör vad han kan! :)

Samma här :)

Posted on: 2009/6/7 12:23

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper