vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Samhällelig Manipulation & Utbildning

See User information
Elitens syn på folket och vad de planerar för oss:

Resized Image

Albert Pike

Pike var ett geni och kunde läsa och skriva på 16 olika språk. Han var en 33° Frimurare, en ockultist och en satanist.

”Fiktioner är nödvändiga för folket, och Sanningen utvecklar sig som dödlig för dem som inte är starka nog att beskåda den i all dess briljans. Faktum är, vad kan där finnas ömsesidigt mellan den usla massan och den sublima visdomen? Sanningen måste hållas hemlig, och folkmassorna behöver en utbildning proportionerlig till deras bristfälliga förnuft.”

Resized Image

Edward L. Bernays

“Den medvetna och intelligenta manipulationen av folkets organiserade vanor och åsikter är ett viktigt element i ett demokratiskt samhälle. De som manipulerar denna osynliga mekanism i samhället utgör en osynlig regering och det är den sanna styrande makten i vårt land.”

”Fabrikationen av konsensus är den absoluta stommen i den demokratiska processen, friheten att vilseleda och rekommendera.”

”Det förblir ett faktum att vi i nästan alla handlingar av våra dagliga liv, vare sig i politik eller affärer, i vårt sociala uppträdande eller vårt etiska tänkande, är dominerade av de relativt få antal personer vilka drar i trådarna som kontrollerar det allmänna tanken, som exploaterar gamla sociala krafter och planerar nya sätt att binda och ledsaga världen.”

Resized Image

Albert Einstein

”Den regerande klassen har skolorna och pressen under sin tumme. Detta tillåter den att manövrera massornas sinnesrörelse.”

Resized Image

Bertrand Russell

“Jag tror det mest politiskt betydelsefulla området är Masspsykologi… Dess betydelse har ökat enormt med moderna metoder av propaganda… Fastän denna vetenskap kommer flitigt studeras, kommer det strikt begränsas till den regerande klassen. Populasen kommer inte tillåtas veta hur dess åsikter genererades.”

Resized Image

Dr. G. Brock Chisholm

“Vilken grundläggande psykologisk förvridning kan påträffas i varje civilisation som vi vet någonting om? Den enda psykologiska kraft kapabel till att producera dessa förvrängningar är moralitet – konceptet om rätt och fel. Omtolkningen och den eventuella utrotningen av konceptet om rätt och fel är de försenade målsättningarna av nästintill all psykoterapi.”

Posted on: 2009/6/13 21:16

Edited by Philochatus on 2009/6/13 21:37:03
Edited by Philochatus on 2009/6/13 21:42:08
Edited by Philochatus on 2009/6/13 21:51:51
Edited by Philochatus on 2009/6/13 21:56:57
Edited by Philochatus on 2009/6/13 22:28:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Samhällelig Manipulation & Utbildning

See User information
Är inte typ alla av de som sitter och planerar våran framtid döda?

Posted on: 2009/6/15 18:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Kan man sitta och planera någons framtid och samtidigt vara död?

See User information
Tror inte det, och i så fall är det upplevda hotet från Bertrand Russell aningen överdrivet. Eller?

Posted on: 2009/6/15 19:05

Anonym
tror inte det?

Inte alls.

See User information
"De som planerar är döda?"

Nej du, det är alltid någon som tar över rollen när någon dör. Illuminati är generationell, sönerna tar över.

Bilderberg är alltid full, CFR är alltid full. Exakt samma doktrin, samma agenda, finns idag som för 300 år sedan.

Det som dessa herrar talar om är vad som samhället är idag, mer än vad det var när de sa det.

Bilderberg planerar vår framtid tillsammans med Club of Rome, Trilateral Commission, Council on Foreign Relations, Skull & Bones, Royal Institute for International Affairs.

Posted on: 2009/6/15 19:25
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Quote:

Xero skrev:
Tror inte det, och i så fall är det upplevda hotet från Bertrand Russell aningen överdrivet. Eller?
Tankar och ideer förs vidare,utvecklas från en generation till nästa.Det är så dom har jobbat och gör än i dag.

Posted on: 2009/6/15 19:26

See User information
Men är vi smarta not att veta om att det pågår, så borde vi väl klara att värja oss också.

Posted on: 2009/6/15 19:34

See User information
Quote:

Xero skrev:
Men är vi smarta not att veta om att det pågår, så borde vi väl klara att värja oss också.
Över hela jordklotet pågår ett uppvaknande.Människor börjar inse att vi varit manipulerade och vilseledda under mycket lång tid.Det är omvälvande att vakna upp.

Posted on: 2009/6/15 19:44

See User information
Problemet är att konspirationen är så stor och briljant uttänkt/utförd att dom flesta inte ens i sin vildaste fantasi kommer tro att den finns!

Den är där "Right on your face" men ändå ser inte medborgarna den..

Det är som Hitler sa:

Ju större lögn du berättar, desto svårare är det för folket att inse att det är just en lögn!

Se bara på samhällsutvecklingen kring "hållbar utveckling", klimatsmart osv. där hela samhället ställer om till förnyelsebar energi, svårt som fan för medborgarna att inse att allt bygger på en stor fet lögn!

Posted on: 2009/6/15 19:45
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Hur kan jag har funnits i 40 år utan att veta om att jag är manipulerad? Och om den banan jag valde i mitt liv, beror på att jag är maipulerad, vad skulle jag ha gjort annars? Något högteknologiskt eftersom det är avancerad teknologi jag missat, eller varit fåraherde eftersom jag hade varit nära naturen om jag inte vore manipulerad?

Posted on: 2009/6/15 20:17

See User information
Quote:

Xero skrev:
Hur kan jag har funnits i 40 år utan att veta om att jag är manipulerad? Och om den banan jag valde i mitt liv, beror på att jag är maipulerad, vad skulle jag ha gjort annars? Något högteknologiskt eftersom det är avancerad teknologi jag missat, eller varit fåraherde eftersom jag hade varit nära naturen om jag inte vore manipulerad?
Vi är alla slavar under systemet.Har du frågat dej själv varför du gör det du gör?

Posted on: 2009/6/15 20:20

See User information
Går till jobbet? Good point.

Posted on: 2009/6/15 20:51

See User information
Quote:

Xero skrev:
Går till jobbet? Good point.
Vi går alla till jobbet! För det har vi blivit lärda att göra.Indoktrineringen börjar redan på dagis.Vi programeras till att bli lydiga konsumsionsslavar.

Posted on: 2009/6/15 20:59

See User information
konsumtionsslavar ska det vara.Börjar nog bli lite trött tror jag

Posted on: 2009/6/15 21:02

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Problemet är att konspirationen är så stor och briljant uttänkt/utförd att dom flesta inte ens i sin vildaste fantasi kommer tro att den finns!!

Det är en genial förskingring av vårt kollektiva medvetande. En indirekt övertalning av oss själva sker ofta genom att man ser kollektiva mönster som någon form av standardmall för hur man bör uppfatta världen, vad som är rätt och vad som är fel. I krig kan man tillåta sig att våldta och mörda utan pardon, det är fel i krigstid på hemmaplan men i djungeln är det helt rätt, tydligen. Skillnaden mellan att känna sig 'Vaken' att sova är väl som att jämföra östfronten vid Stalingrad med att konsumera ner sig totalt i en vämjelig kosmetisk tanklös vardag, utan någon som helst reell empati för att människor världen över dör eller är förslavade av vår intetsägande icke-vakna mentalitet.

Mänskligheten dör för var dag som går, lika mycket som den återföds. Kampen mellan liv och död likväl som rätt och fel pågår ständigt. Medvetenhet tampas med omedvetenhet, likgiltighet tävlar med stor empati... konspirationsteorierna tävlar med massmedia, d-underhållning på TV, skolväsende, sjukvård, vardagsekonomi och religiösa instanser...

Posted on: 2009/6/15 21:09

See User information
Att du blir manipulerad är inte för att det är något högteknologiskt som styr dig direkt, men du manipuleras indirekt av hela systemet samhället är uppbyggt på.

”Den ”ondska” folket tror de bekämpar, är i själva verket en fasad - del av det utstuderade uppbådet av bedrägerier noggrant snickrade för att förbruka värdefulla viljekrafter och alstra missmod och besvikelse. Deras strategi har varit överväldigande framgångsrik. Medan den så kallade ”gode människan” utkämpar den goda kampen, stretar och uthärdar ett liv av relativ frustration och förlust, fortskrider ”ondskan” och hopar mer makt. Deras makt ökar proportionellt till de ofullkomliga motåtgärderna; när man bevittnar deras uppfärd intalar de flesta av oss att allt är mörkt, att det inte finns någon utväg framöver. Vi stänger av, justerar ut, eller vänder oss med glädje till det överflöd av underhållning gjord tillgänglig av dessa samma bedrägerimästare.”

Posted on: 2009/6/15 21:47
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
David Icke on the Alex Jones Show

Infowars
June 15, 2009

http://www.infowars.com/david-icke-on-the-alex-jones-show/

Bland annat om hur makten manipulerar och styr våra sinnen genom våran lilla Reptil-hjärna .

Posted on: 2009/6/16 6:51

See User information
Borde inte skurken bakom orsaken till att vi lever till inrutade liv där vi måste tjäna pengar med mera, vara det kapitalistiska systemet? Det bygger på att jag måste tjäna pengar för att kunna betala för mig.

Kommentarer?

Posted on: 2009/6/16 7:44

Anonym
Hmmm. Oavsett samhällssystem finns det en risk att några tillskansar sig makt medan andra förlorar densamma. Kapitalismens utveckling på senare tid har möjliggjort för en maktelit att uppnå många av sina mål snabbt - framförallt har det skett en oerhörd centralisering av makt. Detta dock utan ett medgivande från stora delar av världens befolkning. Snarare tvärtom, har denna utveckling i hög grad skett steg för steg och i smyg, samtidigt som befolkningen har haft (har) tankarna på annat. Skillnaden mellan demokrati och diktatur är mindre än vad många tror.

Nedanstående citat är hämtat från http://www.globalistagenda.org/quotes.htm På denna sida får man en överblick över hur fåtalet/eliten kontrollerar olika samhällsområden och hur denna kontroll möjliggör för den lilla klicken att i hög grad styra utvecklingen.

"The powers of financial capitalism had another far reaching aim, nothing less than to create a world system of financial control in private hands able to dominate the political system of each country and the economy of the world as a whole. This system was to be controlled in a feudalist fashion by the central banks of the world acting in concert, by secret agreements, arrived at in frequent private meetings and conferences. The apex of the system was the Bank for International Settlements in Basle, Switzerland, a private bank owned and controlled by the worlds' central banks which were themselves private corporations. The growth of financial capitalism made possible a centralization of world economic control and use of this power for the direct benefit of financiers and the indirect injury of all other economic groups."

Tragedy and Hope: A History of The World in Our Time (Macmillan Company, 1966,) Professor Carroll Quigley of Georgetown University, highly esteemed by his former student, William Jefferson Blythe Clinton

See User information
Jo, men på det du säger är det inte Bertrand Russell och hans vänner som är problemet. Dels citerar du en text som beskriver problemet med kapitalism, och dels skriver du att alla system utgör en risk. Eller finns det kanske en koppling mellan dessa vetenskapsmän och kapitalismen?

Posted on: 2009/6/16 12:18

Anonym
Det jag säger är att det i alla system finns en risk för missbruk av makt. Det speciella med kapitalismen, den senare formen av den, är att den har möjliggjort en oerhörd maktkoncentration. Detta tillsammans med den övriga utvecklingen i samhället - t.ex. media, vetenskap och teknologi – har medfört att den nuvarande maktkoncentrationen kanske är farligare än någonsin. Detta speciellt då stora delar av den elit som sitter på resurserna verkar vilja införa NWO. Russell och personer som propagerar för NWO är således i högsta grad ett problem.

See User information
En briljant metod att värja sig emot just den programmering som formar oss och våra trötta hjärnor är att kasta ut TV:n till att börja med. Sen kommer all media förövrigt på tur att bli kvar i kiosken. Filmindustrin bör inte få era pengar, samt den skitlitteratur som erbjuds av Akademibokhandeln m.fl lämnas kvar att samla damm för evigt.

När detta är avklarat bör man bara ägna tid åt filosofiska betraktelser av vår nutid under 6 månader till ett år. Sen börjar det faktiskt klarna. Att "vakna" tar tid. Men energin måste bl.a. läggas på hur Du som individ förhåller dig till agendan, och vad du tänker göra eller åstadkomma i det lilla för att agera emot. Och då måste man helt plötsligt våga. Kör mot rött och känn efter. Vägra betala skatt och känn efter. Våga Vägra Ta Skit. Vägra plocka hundskit efter jycken. (Har hund, men totalvägrar plocka bajs) Vad är lagen för något? Våga bryta mot orden i en jävla bok ; Våga! det är en liten början. Och det är vitaliserande.

Posted on: 2009/6/16 15:55
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Naturligtvis åker radioapparaten på tippen fort också. Med distans - snart ett års mediastrejk - blir radioskvalet exxremt pinsamt när man råkar höra skiten, och det gäller alla kanaler som finns tillgängliga.

Vad det gäller musik bör man vara försiktig, den tar bort dig från verkligheten, men kan då och då vara en skön oas i den allänna bullermattan.

Trender/mode ska likaså fullt ut negligeras.

Sport kan man utöva, men vara försiktig med att glo på, framförallt om du börjar bli nördigt intrsserad av ett lag eller nån hjälte.

Grundregel: allt med ljud, bild eller text måste bort, och som man märker blir det bara nätet kvar, och då måste man vara riktigt jädra påskruvad och hålla garden högt. Du vet aldrig vem avsändaren är egentligen.

Posted on: 2009/6/16 16:12
Resized ImageChip HappensResized Image

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper