vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

12stegs programmet

See User information
Hejsan!

12stegs programmet säger ju att det inte är religöst på något sätt utan att varje person får känna efter själv vad för högre makt den vill ha!
tex gud = glad utan droger som vissa säger.

jag hittade gud innan jag kom till behandling genom ett andligt uppvaknande efter att ha mått riktigt illa i 1-2år
jag hörde röster med mera men det är en annan historia.

det jag undrar över är ifall någon hört talas om att 12stegs programmet har att göra med horus, ljusgringaren aka lucifer

det är iaf vad jordan maxwell påstår

"At daybreak. this wonderful, newborn child, God's 'Sun', is ... 'Born Again' Horus is Risen. Even today, when the Sun comes up, we see it on the "Horus-Risen", or "Horizon". His life was also divided into 12 parts or steps across Heaven each day: 12 HORUS = 12 HOURS. This is the origin of the modern " 12 Step Program". Horus is the (new-born) Sun, or the Bringer of the Light. In Latin, Light Bringer is Lucis, or Lucifer, or Luke"

Posted on: 2009/6/18 2:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 12stegs programmet

See User information
Intressanta kopplingar.

Lucifer är för övrigt inte ond, men agerar ond för att väcka oss. Mycket (om inte allt) det negativa är deras verk (de säger jag för att Lucifer är ett minneskomplex precis som vi människor på jorden är ett minneskomplex av Jordens invånare).

Men 12-stegs programmet kommer ifrån Edgar Cayce som när han var i trance gav det till personen som skapade 12-stegs programmet.

Posted on: 2009/6/18 15:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper