Vakencorner
|
Miljöpartiets valmanifest
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag hittade precis den här artikeln.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12422542.asp Att politikerna måste hålla löftena tycker jag det borde vara krav på redan idag. Bra att något parti vågar ta upp denna mycket viktiga sak. Jag tyckte också om deras förslag om att ta 10 miljarder från AMS för att skapa fler jobb. AMS borde ju avskaffas. Man kanske borde titta mer på deras partiprogram.
Posted on: 2006/4/21 5:12
|
|||
|
||||
|
Re: Miljöpartiets valmanifest
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag hade lite förhoppningar på miljöpartiet förr i tiden men det visade sig att de rättade in sig i ledet och svek de förhoppningarna, inte minst när Peter Erikson sa att "vi behöver få bort flummeriet om medborgarlön." 35 timmars arbetsdag vore åtminstone ett steg i rätt riktning men det kommer makthavarna inte at ge oss frivilligt. Det finns mer än en begåvad ekonom som visat på att vi skulle tjäna på såväl medborgarlön som 35 timmars arbetsvecka. Den enda anledning jag kan se att ingendera förunnas oss är att de styrande inte VILL att vi ska ha för mycket frihet. Då kanske vi får tillräckligt med tid och energi för att börja genomskåda hur manipulerade och lurade vi är och, hemska tanke, börjar göra något åt det. Tanken är, som jag ser det, att vi ska vara så stressade och utmattade att när vi kommer hem från jobbet och hämtat barnen, fixat maten, tvätten o.s.v, ska slå oss ner i soffan och titta på hjärndöda tv- program och reklam och fortsätta vara goda omedvetna konsumenter.
Posted on: 2006/4/21 8:32
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login