vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Är evolutionsteorin inte en teori utan en konspiration?

See User information
Det finns en vedertagen förklaring till artbildning idag; evolutionsteorin. Är alla överens om det, eller finns det utrymme för diskussion? Hur ser frågorna ut?

Posted on: 2009/6/21 16:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Är evolutionsteorin inte en teori utan en konspiration?
1.
Jag förstår inte riktigt motivet. Vill du hitta specifika användare av forumet som inte tycker som du, så du får ägna dig åt debatt och försöka motbevisa dem? Vad är din vinst? Vad är det du vill uppnå?

2.
Hur definerar du konspiration? Är du på jakt efter konspirationsflum, finns det säkert andra siter du får ut mer av än vaken.se.

Ha en bra kväll!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag vill inte omvända någon. Jag trodde att det var ok att diskutera. Jag kommer från den akademiska världen. Jag har en syn på evolutionsteorin. Men det viktigaste med denna tråd är att Malmoesoldier inte kunde diskutera ID utan att hela tiden referera till evolutionen. Jag skrev ett inlägg där jag uppmanade till att prata om ID på den teorins egna meriter, och för att hålla evolutionsdiskussionen borta från ID-tråden, skapade jag denna tråd.

Tror inte du att ID klarar sig på egna meriter, utan endast kan finnas som ett missnöje mot evolutionsteorin? Det är ju nästan lite elakt mot de som faktiskt stöder ID. Jag tycker att frågan förtjänar diskussion.

Posted on: 2009/6/21 17:21

Anonym
Med risk för att vara petig måste jag sätta ett frågetecken för din rubrik. Evolutionsteorin kan väl vara både en teori och en konspiration samtidigt?

När det gäller konspirationen skulle det - precis som Void efterfrågade - vara intressant om du kunde utveckla dina tankar kring detta.

See User information
Ja, det kanske den kan vara. Mina tankar:

Publicera kritik mot evolutionsteorin här, istället för i tråden om ID. Den skulle kanske kunna användas till ID istället.

Men om jag ska bidra till att få igång diskussionen:

Finns det några protester mot vad som anges i denna två minuter långa video?

http://www.youtube.com/watch?v=1Tom29twqCU

Posted on: 2009/6/21 18:18

Anonym
Xero du undviker all fakta man tar fram som stödjer ID och länkar till ken miller och säger att han motbevisar saker som han inte alls motbevisar.

Det finns bevis i vetenskap. om vi idag fick reda på att ID stämmer då är det bevisat, då är det inte en teori längre.

See User information
Om man presenterar data som stöder ID, går det från hypotes till teori.

Posted on: 2009/6/21 21:20

See User information
Detta behöver inte nödvändigtvis vara relevant, men det var evolutionister som spred myten om att jorden är platt. Darwin var var djupt kopplad till eugenik/rashygien, precis som Nazisterna och resten av Eliten. Hela Nazismen grundar sig på eugenik som Darwin lade grunden till. Darwin var med i Eliten.

Evolutionsteorin behöver inte vara fel; allt jag säger är att det finns en hel del sjuka underströmmar i allt det där.

Posted on: 2009/6/21 21:42
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Jag har precis läst Darwins självbiografi, och han var inte alls med i någon elit. Han kom förvisso från ett välbärgat hem, men det var nog mest turen som ledde honom till teorin om det naturliga urvalet. Den mötte stort motstånd, eftersom arternas drivkraft förklarades genom en intelligent designer på den tiden. Darwins genialitet erkändes inte förrän efter hans död.

Posted on: 2009/6/21 21:50

See User information
Jag tror inte på tur för oftast har de som når en viss framgång koppling till hemliga sällskap eller eliten. Var inte Darwin frimurare?Har för mig att jag läste det på nån web sida.

Posted on: 2009/6/21 22:00

See User information
Hans farfar Erasmus Darwin, var åtminstone frimurare.

Posted on: 2009/6/21 22:02

Anonym
Quote:

Xero skrev:
Jag har precis läst Darwins självbiografi, och han var inte alls med i någon elit. Han kom förvisso från ett välbärgat hem, men det var nog mest turen som ledde honom till teorin om det naturliga urvalet. Den mötte stort motstånd, eftersom arternas drivkraft förklarades genom en intelligent designer på den tiden. Darwins genialitet erkändes inte förrän efter hans död.

Darwin? Genialitet? I en och samma mening? Känns snarare som varandras motsatser.

I nedanstående länk framgår det - för övrigt - att Darwins personliga bidrag i formuleringen av Darwinism inte skall överdrivas. Därtill diskuteras även vilket syfte som Darwinismen fyller.

http://www.alternativmedia.net/transl ... ahya/frimurarna/0605.html

See User information
Det är för hans upptäckt av det naturliga urvalet, som han betraktas som den moderna biologins fader, och är en av de viktigaste vetenskapsmännen i modern tid.

Posted on: 2009/6/22 6:16

See User information
Darwin gjorde dock en hel del felberäkningar, och detta resulterade i helt sjuka avkommor då de försökte avla fram "super-människor" exakt som Nazisterna gjorde senare.

Quote:
Scholars such as George Grinnell, who have studied Darwin for years, are also coming to a similar conclusion: “I have done a great deal of work on Darwin and can say with some assurance that Darwin also did not derive his theory from nature but rather superimposed a certain philosophical world-view on nature and then spent 20 years trying to gather the facts to make it stick.”

Här kan du läsa om Darwins inflytande på Eliten:

http://www.cco.net/~trufax/avoid/manifold.html

Läs gärna:

The Ascendancy of the Scientific Dictatorship Part One: Illuminating the Occult Origin of Darwinism

"This article will show that the history and background of this 'scientific dictatorship' is a conspiracy, created and micro-managed by the historical tide of Darwinism, which has its foundations in Freemasonry."

“The cryptocracy has successfully harnessed to its own ends the huge potential for promoting secret political-occult agendas to the public, by presenting them as unassailable 'objective scientific truth.' Since the bogey of 'science' instills in secularists a sort of blind reverence, opponents of political and occult agendas promoted through the propaganda of scientism are quickly stigmatized as 'Neanderthal,' especially with regard to their opposition to Darwinism, a dogma proved false by Norman Macbeth in his magisterial Darwin Retried and exposed as a cult by Gertrude Himmelfarb in Darwin.” (Hoffman, 49)

Kopplingar till Frimureri:

Quote:
According to Mackey's Encyclopedia of Freemasonry, Erasmus Darwin, grandfather of Charles Darwin, was the first to promulgate the concept of evolution:

“Dr. Erasmus Darwin (1731 - 1802) was the first man in England to suggest those ideas which later were to be embodied in the Darwinian theory by his grandson, Charles Darwin (1809 - 1882), who wrote in 1859 Origin of Species.” (quoted in Daniel, 34)

Quote:
The Lunar Society

Erasmus Darwin was the founder of the Lunar Society. According to author Ian Taylor, the Lunar Society was active from about 1764 to 1800 and its prominent influence 'continued long afterwards under the banner of The Royal Society.' The group's name owed itself to the fact that members met monthly at the time of the full moon. The membership of this group boasted such luminaries as John Wilkinson (who made cannons), James Watt (who owed his notoriety to the steam engine), Matthew Boulton (a manufacturer), Joseph Priestly (a chemist), Josiah Wedgewood (who founded the famous pottery business), and Benjamin Franklin. It is with the Lunar Society that one begins to identify Erasmus' ties to Freemasonry. (Taylor, 55)

Interestingly enough, in an article by Lord Richie-Calder, Lunar Society members were assigned the very esoteric appellation of 'merchants of light.' This was precisely the same description used for the hypothetical society presented in Sir Francis Bacon's New Atlantis (Taylor, 55). In her examination of J.G. Findel's History of Freemasonry, Nesta Webster made the following observation: 'Findel frankly admits that the New Atlantis contained unmistakable allusions to Freemasonry and that Bacon contributed to its final transformation' (Webster, 120).

Researcher Ian Taylor adds:

“Webster pointed out that one of the earliest and most eminent precursors of Freemasonry is said to have been Francis Bacon, who is also recognized to have been a Rosicrucian; the Rosicrucian and Freemason orders were closely allied and may have had a common source.” (Taylor, 445)

Still, these are tenuous ties at best. Are there any sources that firmly establish a Darwinian/Freemasonic connection? Mackey's Encyclopedia of Freemasonry conclusively confirms a link:

“Before coming to Derby in 1788, Dr. [Erasmus] Darwin had been made a Mason in the famous Time Immemorial Lodge of Cannongate Kilwinning, No. 2, of Scotland. Sir Francis Darwin, one of the Doctor's sons, was made a Mason in Tyrian Lodge, No. 253, at Derby, in 1807 or 1808. His son Reginald was made a Mason in Tyrian Lodge in 1804. The name of Charles Darwin does not appear on the rolls of the Lodge but it is very possible that he, like Francis, was a Mason.” (quoted in Daniel, 34)

Vi ser att alla omkring honom, även i familj och släkt, var frimurare och att det även var mycket möjligt att han var det själv. Detta behöver inte betyda att han var med i Eliten, som jag tidigare påstod och det ursäktar jag för.

Hela den "vetenskapliga diktatur" vi i framtiden kommer ha - såvida vi inte väcker tillräckligt med folk - kommer baseras på Darwinism/Nazism om att avla fram "supermänniskor" av Arisk börd.

Vi ser också att det inte var "turen" som ledde Darwin till sin teori som Xero hävdade. Som andra säger här på forumet så stämmer det att de som når framgång nästan alltid är med, eller har kopplingar, till Eliten. Varför kommer det sig att så många stora vetenskapsmän, målare, kompositörer, musiker, astronauter, etc. var Frimurare? Det behöver absolut inte betyda att de var bättre eller större än andra men snarare att vi i skolorna får lära oss historien som Frimurare vill oss att vi ska lära oss den. Eliten kontrollerar skolorna och utbildningen vi får! Jag vill dock artikulera att det skulle vara ännu värre om vi endast fick lära oss det organiserad religion vill!

Posted on: 2009/6/22 16:14

Edited by Philochatus on 2009/6/22 16:40:15
Edited by Philochatus on 2009/6/22 16:56:39
Edited by Philochatus on 2009/6/22 17:01:56
Edited by Philochatus on 2009/6/22 17:04:53

See User information
"Hela den "vetenskapliga diktatur" vi i framtiden kommer ha - såvida vi inte väcker tillräckligt med folk - kommer baseras på Darwinism/Nazism om att avla fram "supermänniskor" av Arisk börd"

Alltså hur tänker du när du får ihop detta? har du blivit förblindad totalt genom skolåren av all förintelsepropaganda lr har du läst självhatarböcker som onda vita män:P. Alltså kolla mot eliten. vad ser du? ser du några arier? Kollar jag mot eliten så ser jag både svarta och även vita(kanske någon arier) som bugar åt vad? sina mästare sionisterna och zionismen.
Och sedan när har eliten varit intresserad av att få fram supermänniskor av arisk börd de va fakitskt de dummaste ja hört på länge. Eliten har alltid haft som mål att bryta ner både arierna men även många andra folkgrupper.
Så varför skulle dom vilja avla fram ariska supermänniskor isf ?

För att fortsätta in i trådspåret så finns det inga bevis för darwins teorier. Dom teorierna har samma nytta som religionerna. Dom tar dig till en viss punkt sedan behäöver du inte fundera vidare på saken och blir avtrubbad.
Bara som att det är något man lär ut i skolan när det finns så mycket glapp i tidsintervallerna för utvecklingen skriker att det är en orm begraven. Läs 12 planeten

Posted on: 2009/6/23 1:12

See User information
Den högsta eliten är huvudsakligen av Arisk börd, där Rothschild med andra är inblandade.

Lyssna på John Todd. Läs Springmeier's Bloddlines of the Illuminati. LÄS elitens egna böcker! Lär dig om Atlantis!

Det är välkänt att Nazisterna endast lät "godkända" "ljushåriga" ariska unga män att hamna i SS. Det är även välkänt att Darwin med hans vänners familjer ville genom avling skapa "supermänniskor". Sitt inte och ljug.

Jag säger inte att vi kommer få något "privilegium" om du trodde det. Todd tillhör en av de ledande illuminatifamiljerna, och han gör det mycket tydligt att det inte är en zionistkonspiration, och det sade han på 70-talet. Han själv var av arisk-skottsk börd.

Svali som är ännu en whistleblower säger att Illuminati är Arian supremacist men välkomnar Judiska mäktiga individer.

Du glömde även tydligen att läsa texten om hur allt detta haft effekt på elitens tänk! Jag tror att det är du som är helt ute och cyklar! I botten på kaninhålet finner du EUGENIK! Se alex jones videos och du fattar vad jag menar. Aldrig hört talas om ELitens förkärlek till Rashygien/Eugenik?

Så sitt inte och ljug.

Jag är mycket väl medveten om vad det är för mäktiga personer som deltar i Bilderberg varje år, och att de är av alla sorts börder förutom Kina och Ryssland typ. Men Bilderberg är inte så högt upp du kan komma. Vill du längre upp hittar du Arier i England som arbetar med Judar.

Förintelsepropaganda? Jag sitter just nu och läser en bok som väl dokumenterar att judeutrotningen var en stor fet lögn.

OT:

http://us2.harunyahya.com/Detail/T/ED ... OM_WATER_TO_LAND_IS_A_LIE,_TIKTAALIK_ROSEAE:_ANOTHER_MISSING_LINK_MYTH

Posted on: 2009/6/23 2:09

Edited by Philochatus on 2009/6/23 2:25:09
Edited by Philochatus on 2009/6/23 2:25:57
Edited by Philochatus on 2009/6/23 2:29:44
Edited by Philochatus on 2009/6/23 2:33:29
Edited by Philochatus on 2009/6/23 2:34:31
Edited by Philochatus on 2009/6/23 3:24:06

See User information
Om du menar att den högsta eliten är av arisk börd, där Rothschild med andra öär inblandade?
Vad har jag ljugit om?

Då är du redan ute och cyklar vid det första du skriver . Rotschild är ett judiskt namn. Så va yrar du om har dom lurat dig inbilla dig sj att arier är judar lr vad handlar detta om.
Och alla andra familjerna Springmeier snackar om är´även judiska möjligtvis att någon inte är det men när jag läste om det för ett antal år sedan och kollade upp det så var de detta. Roliga är att folk väljer att blunda för att de är judiska. Antagligen för att det blir lättare att leva med att de skulle vara arier som hela världen och i filmer och skolbokspropaganda smutskastar generation efter generation till skillnad från judarna som ingen får säga något om över huvudtaget.

Astor är judar
Bundy är det delade uppfattningar om vissa menar att han är judisk vissa inte
Collins judar
Dupont likaså
Freeman anser vissa vara judisk vissa inte
Rotchild judar
Rockefeller judar
osv

Vart är alla arierna?

Tror du itne ja läst om EUGENIK? Och tror du att i botten av kaninhålet är det ? hahah det va ju väldigt djupt. Du kan ju inte vatt med i gemet så länge. EUGENIK finns längst upp på kanten att skrapa för den som vill det är inget ens dom kan smussla med. Om du nu tror på eugenik som du säger, kan du förklara för mig varför "judarna" är det enda folket som inte är totalt nedbrutet? Och inte arierna som du påstår?

"The Jewish people as a whole will be its own Messiah. It will attain world domination by the dissolution of other races...and by the establishment of a world republic in which everywhere the Jews will exercise the privilege of citizenship. In this New World Order the Children of Israel...will furnish all the leaders without encountering opposition..." (Karl Marx in a letter
to Baruch Levy)

Posted on: 2009/6/23 13:05

See User information
På 1780 talet var 17 av 39 av de högsta i Illuminatiorden, Judar.

Jag blundar absolut inte för Judar. Jag vet att Rothschild är judar etc. Men de är Satanister/Luciferianer och är inte Judar av religion, inte Zionister heller.

Posted on: 2009/6/23 16:42

See User information
Klart dom är satanister det är inget jag skulle ifrågasätta då det är ganska öppenbart.
Däremot undrade ja varför du började rabbla upp saker om att arierna skulle tillhöra eliten som det inte ens finns någoin fakta för.
Inom en del esoteriska läror vet man att eliten och "judarna" alltid varit ute efter att krossa och bryta ner arierna då de alltid sett arierna som deras största fiender. Vilken samma metod använts på alla andra folkslag också som skulle kunna göra motstånd.
Vad menar du med det sista? Menar du att man inte kan vara satanist kombinerat med tex zionist?:P

Posted on: 2009/6/23 20:18

See User information
http://www.illuminati-news.com/hitler-occult.htm

Läs denna.

De anser tydligen att Atlantis beboddes av den Ariska rasen och att denna är högre stående. Detta är inte endast relaterat till Tredje Riket (som är ganska högt upp i det ockulta) men också det Teosofiska Samfundet som är väldigt högt upp.

Posted on: 2009/6/23 20:45

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Jag vet att Rothschild är judar etc. Men de är Satanister/Luciferianer och är inte Judar av religion, inte Zionister heller.

Ordet 'vet' bör användas med en viss återhållsamhet.

Givetvis är zionism en rörelse underordnad ett klart större perspektiv. Zionism är väl ett projekt, more or less so.

Jag satte in en kommentar här trots att det kunde ske någon annanstans. Tidsbrist, enkel förklaring.

Bra att du gräver Philochatus...
Är 'jakten' mer av intresse än nödvändighet är det nog en bra balans. Det finns en tillfredsställelse i att veta lite mer än att bara tugga tuggagummi a'la massmedia. Det finns dock en gräns för vad man klarar av samtidigt som att hålla igång ett Svensson-liv.

Dive, read, understand, and lean back, act normal. Det är fan inte alltid helt lätt, hehe. Det är dock en evolution att lära sig lägga sin energi rätt.

Bla bla bla, nu sova. Fortsätt ert goda arbete!

Posted on: 2009/6/23 21:45

See User information
Att de anser atlantis beboddes av arier må många säga, men vad har det med att de styrande skulle vara arier att göra? Om det nu var de du menade. Att man vill ha reda på så mycket om sina fiender som möjligt(infiltrerar) är ganska troligt. och vill förgöra, splittra "arierna" en gång för alla lyckdes man ganska bra med under ww2.
Den länken du skickade har jag läst innan. Man ska nog inte ta allt han skriver så hårt jag gör inte det iaf. Han tar tex spear of destiny som ren fakta som inte ens är en pålitlig källa då den är skriven av Ravencroft som mystiskt nog blev undervisad av en jude efter ww2 för att sedan ge ut denna boken(har jag för mig).
Och som boken påpekar att hitler va så besatt av ödets spjut. Skulle han då tagit sitt liv och låtit amerikanarna tagit över spjutet?yeah right! De mesta i boken är nog ungefär lika stor sanningshalt som davinci koden då storyn egentligen påminner ganska mycket om varann.
Även verkar han blint tro på en dokumentär om det okulta i Nazismen. Som vad? Jo gått på tv woldwide. Det brukar ju vara bra källor om man vill "veta" något haha:P.
Så att lita på den boken är nog som att lita på flourtanten.

Posted on: 2009/6/23 23:24

See User information
Kapitel 6 om kopplingen mellan frimurarna och evolutionsläran:

http://www.alternativmedia.net/transl ... nyahya/frimurarna/00.html

Större delen av boken tar upp ämnet evolution, en gammal ideologi som har funnits lika länge som mänskligheten.

Två andra intressanta artiklar:
http://www.muslimnytt.se/index.php?op ... :oeversaettning&Itemid=59

http://www.muslimnytt.se/index.php?op ... mner&catid=52:harun-yahya

Posted on: 2009/6/24 18:52

See User information
Men då är det väl knappast den vetenskapliga teorin, evolutionsteorin, som åsyftas? Det måste ju vara en felaktig benämning på t.ex. socialdarwinism (som inte har ett dugg med artbildning att göra).

Posted on: 2009/6/24 21:00

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper