vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
vaccinfakta.com
Hej!

Är det någon som vet vad som hände med den utmärkta site:n "vaccinfakta.com" den bara försvann.

Gjorde en nyhet om den 07
Nyhet - Vaccinfakta.com

Om det är någon som vet hur man kan komma i kontakt med skaparen så PM:a gärna mig. Jag skulle vilja sätta upp en spegling av servern, eller åtminstone rädda endel av det material som fanns där.

Tack.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: vaccinfakta.com

See User information
Håller med!

Det var en grym sida som jag bara hann skumma innan den försvann. Och nu behövs information mer än någonsin.

Var kan man hitta bra information om SVENSK vaccinering? Vad jag förstår så skiljer den sig avsevärt från hur det ser ut i USA på många punkter.

Det är så sjukt svårt att hitta hard facts, det mesta som dyker upp är infekterade diskussioner. Ok, den var torr :)

/Mmm

Posted on: 2009/6/26 10:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
"Var kan man hitta bra information om SVENSK vaccinering? Vad jag förstår så skiljer den sig avsevärt från hur det ser ut i USA på många punkter"

Jag kan verkligen rekommendera "Mamma Pappa Barn" av Lisa Fabre. Den är vid första anblicken en sån där vanlig bok som man skaffar när man får barn första gången (fast en ovanligt bra sådan). Men sen har den även ett kapitel om vaccinering, efter svenska förhållanden, några sidor bara, men det bästa jag läst i frågan överhuvudtaget; det är sansat och resonerande utan varken nyandlighet eller krigsrubriker - men hon är ändå emot. Tyvärr togs boken ur tryck efter bara en upplaga på det stora förlaget...hm!

Att den boken inte låter som InfoWars eller Kloka gubben är väldigt bra för att väcka upp folk med, så det kan ju vara en bra bok att ge bort till nyblivna mammor om man lyckas få tag på den utan att säga nåt om vaccin med en gång - och sen får de bläddra i lugn och ro själva...kanske finns den till nedsatt pris i en del fysiska bokhandlar fortfarande...vill man bara läsa finns ju annars bibliotek ju...

På bibliotek brukar det också gå att ordna
"Beteendestörningar i barndomen : sambandet med vaccination" av Viera Schreibner, grundlig bok av läkare från Australien som har kommentarer av översättaren om svenska förhållanden om jag minns rätt.

(Sen just nu tycker jag alla ska gå in på http://www.infowars.com/innoculations ... pons-of-mass-destruction/ och printa ut den texten, den var ju inte just om svenska förhållanden, men det var ytterligare en läkare som uttalade sig där och förklarade väldigt pedagogiskt med vetenskapens egna termer om varför vaccin är fel! Såna texter behövs och frågan är hur länge InfoWars får finnas kvar med tanke på utvecklingen i USA nu...tas sidan ner kommer säkert inte allt räddas med speglar. )

Posted on: 2009/6/28 23:49

See User information
De som vet mycket om vaccinering och tidigare arbetat med att framställa info-blad. Vore det inte bra med ett info-blad om vaccin, det verkar ju som om vaccineringarna snart kommer att starta i Sverige. Allmän information om vaccin och mer specifik information om vad vaccinet mot svininfluensan kan innehålla.

Posted on: 2009/6/29 7:10

See User information
Tack StGeorge för de svenska tipsen! De ska absolut kollas upp! /M

Posted on: 2009/6/30 6:29

See User information
Good lead! Lisa Fabres bok "Mamma Pappa Barn" kan fortfarande köpas direkt av Lisa för 100kr. Enkelt att googla upp hennes blogg och maila henne.

Hon tipsade även om Jackie Schwartz (forskare på Karolinska, barnläkare och överläkare på Vidarkliniken i Järna) och en bok/folder som han gett ut om sin vaccinforskning.

Har just beställt den genom ett telefonsamtal till Vidarkliniken på 08-55150900. Kostnad 140kr inkl. frakt.

Så nu blir det intressant läsning om svensk vaccinering framöver.

/M

Posted on: 2009/7/2 6:51

Anonym
En noggrann användare av vaken.se fann denna:

http://web.archive.org/web/2008010309 ... p://www.vaccinfakta.com/#

Det är en spegling och delar av siten går att nå där. Jag sparade ned det som fanns genom Firefox. Välj "Spara sida som" under ARKIV.

See User information
Ingen som vet vem som drev sidan? Saknas en massa i backupen av sidan.

Eller någon som backat upp med pdf-filerna inkluderat...

Posted on: 2009/7/15 17:35

See User information
Hej, kan inte någon dra igång en sajt med vaccin info på. Det finns ju många här som har kunskap.

Posted on: 2009/7/17 19:45

See User information
"...kan inte någon dra igång en sajt..."

Gör det själv! Vänta inte på att någon annan gör det.

Posted on: 2009/7/17 20:31

See User information
David Icke kör det här på tuben som nog
kan ses, dessvärre så jagas det av censorerna så om ni kan se det
ladda...........................ner
http://www.youtube.com/watch?v=vqMK_y ... F&feature=player_embedded

go freda

Posted on: 2009/7/17 21:18

See User information
Skulle bara säga att jag såg Lisa Fabres bok med vaccinationskapitlet som nämns ovan av StGeorge, häromdagen på Wettergrens i Göteborg, avenyn, till reapris, om någon väldigt gärna vill ha den boken (har den redan själv)

Mmm: Var det mail via tidningen Mamas hemsida eller Lisas privata mail? Det verkar som om hon numera har slutat blogga och dragit sig undan internet, men det vore ju kanon om alla fortfarande har möjlighet att köpa den, den är otroligt bra.

Angående pdf-filerna på vaccinfakta.com så misstänker jag starkt att de är rippade från den cd som kommer med det studiepaket man kan köpa här

http://www.klokast.se/kurs/Vacc.html

Förutom ett sextimmars föredrag innehåller det även:

"en data-CD för PC och Mac med flera hundra sidor med vaccinkritisk information på svenska i format som lämpar sig för utskrift. Det handlar både om översättningar av internationella rapporter och artiklar, och om originalmaterial på svenska"

Någon som har köpt det paketet och kan jämföra med de döda dokumentlänkarna på http://web.archive.org/web/2008010309 ... p://www.vaccinfakta.com/# ?

Skulle gärna stötta Alan Rees (antar att många känner till hans historia här) och köpa studiepaketet på direkten, såg erbjudandet nyligen , men har inte pengar på ett tag nu...

Posted on: 2009/10/16 20:18

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper