vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Egon Frid på adaktusson om 9/11-truth

See User information
http://www.tv8.se/play

Det skall ha sänts 7:e Maj, någon som kan ladda ned videon?

Började se nu, i början känns det som smutskastning. Egon Frid är inte där, Claes Svahn från DN är dock där.

Posted on: 2009/7/2 8:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Egon Frid på adaktusson om 9/11-truth

See User information
fullständigt skitprat rätt igenom. Synd att Egon inte ville vara med.
Tack för tipset iallafall, men nu blev man sur.

Posted on: 2009/7/2 8:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kanske ännu en anledning att inte betala några pengar för propagandan som sprids via TV...

Posted on: 2009/7/2 9:06

See User information
Testade en del olika program men lyckades inte ladda ned eller spela in klippet.

Posted on: 2009/7/2 16:40

See User information
Adaktussion och DN journalisten sitter som två skådespeare med sina välregiserade kommentarer, frågor och svar. Hur länge hade dom övat in replikerna och förberett smutskastiningen av kritisk tänkande personer?
Jag förstår inte hur Adaktussion har mage att kalla sig journalist när han sitter och fnittrar över tusentals människors död och samtidigt förlöjligar miljontals människor runt om i välden som jobbar dygnet runt för att komma fram till sanningen om vad som hände 11 September.
Att kalla kritiskt tänkande människor för konspirations teoretiker bara för att dom vill ha svar är ju bara vidrigt.
Jag frågar mig ofta hur folk kan tillåta att demokratin i deras länder kan tas i från dom. Med journalister som Adaktusson och DN mannen i tv rutan så är det inte så konstigt eftersom dom flesta människorna litar på att det som kommer från en journalist är sanning och har goda avsikter. Hoppas folk tänker om efter att sett detta inslag.
Jag vill även upplysa om dom uppenbara och förtäckta hoten som fanns med i detta inslag. Genom att exponera Vänsterpartisten och i princip idiotförklara honom så ger man ett klart budskap till andra politiker att inte gå ut offentligt och ta ställning i 11 September frågan. För skulle dom göra det så hamnar dom automatisk i kategorin “konspirationsteoretiker”.
Jag hoppas att folk är så pass medvetna idag att dom ser igenom denna uppenbara propaganda som media förgiftar oss medborgare med.

Posted on: 2009/7/2 23:40
"The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists." - J. Edgar Hoover.

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Kanske ännu en anledning att inte betala några pengar för propagandan som sprids via TV...

Jo, det är förstås den verkliga orsaken bakom den kommande TV-licensreformen här i (f. d.) Finland.
Alla medborgare betalar TV-avgiften som en del av den reguljära beskattningen - oavsett om du äger en idiotbox eller ej.
Annars kunde ju Storebror riskera att de medborgare som genomskådat propagandan slutar pröjsa...för att inte tala om alla de tiotusentals hushåll som struntade i att skaffa digibox när det begav sej häromåret.

Adaktusson är - liksom den överväldigande delen av hans yrkesbröder/systrar - en ryggradslös propagandist, vilket var mer än uppenbart redan på den analoga tiden.
Män med testiklar är tammefan sällsynta nuförtiden.

Hmmmm, lemmesee: "Historiker", "journalister", "politiker", "ekonomer", "lärare", "meteorologer"...yikes!
Som jag kämpar för att inte förlora respekten för mina medmänniskor. Allt svårare blir det dock, att ta någon annan yrkesgrupp än bönderna på allvar.

Frid.

Posted on: 2009/7/3 9:22

See User information
Intressant att se att Egon av alla skulle vara en sån. Minns när han ville ha förstahandsinfo om en demo i Ryd i Skövde jag tyvärr var på som då ganska så övertygad revolutionär, han ville visa ungdomen att han faktiskt brydde sig. Men han avlägsnade sig långt innan våldsverkandet började.

P.S.
Den dagen du litar till enbart bönder är den dagen du vaknar med en skära i ryggen, eller än värre en österrikare som ledare. D.S.

Posted on: 2009/7/5 22:38
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag är lika förbryllad som dom själva över hur många som blint tror på den officiella konspirationsteorin angående vad som hänt både före/under/runt och efter 9/11

Sedan så var det ju en fruktansvärt massa svamel runtom... dom skjuter sig själva i foten!.

Posted on: 2009/7/6 14:42
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

Xtas skrev:
P.S.
Den dagen du litar till enbart bönder är den dagen du vaknar med en skära i ryggen, eller än värre en österrikare som ledare. D.S.

Hehhehheh, kan inte sluta garva :)

Good one, Xtas :)

Posted on: 2009/7/6 19:06

See User information
Lyfter, är det någon som lyckats fånga videon från deras inslag? Jag testade en del olika program men hade inget lycka, kanske de har något slags skydd?

Posted on: 2009/7/24 10:09

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper