vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
BenR
25 årig ateist boendes i Stockholm.

Efter att ta träffat en av Vaken.se:s företrädare på Södermalm idag beslutade jag mig för att leta upp denna sida för att sedan regga mig på forumet.

Som uppvuxen i en klassisk arbetarfamilj har jag lärt mig att världen är orättvis och att samhället inte gör mycket för att stävja orättvisorna. Starka krafter utanför vanliga människors kontroll styr samhällsutvecklingen som ter sig på ett sådant sätt att folk indoktrineras att det nuvarande systemet är det enda rätta och fortsätter då att rösta på partier som, med några nyansskillnader, i princip är likadana. Visionernas och viljornas tid är förbi och numera är en Ipod och tv:s "Vänner" viktigare substanser i livet än att arbeta för ett bättre samhälle. Makten, eller om vi ska säga kapitalet, har lyckats med sitt mål att göra människan till konsumenter och i övrigt passiva och likgiltiga individer. Om två dagstidningar skriver att jorden är platt är det likställt med en sanning så länge tidingen refererar till någon av de stora nyhetsbyråerna. Krig kan startas under förevändningen att det är "preventivt" och folk kan förtryckas och bombas sönder och samman i frihetens och demokratins namn. En musikers tragiska liv och död kan ta mer plats i medierna än att tiotusentals människor varje dag dör i brist på något så fundamentalt som rent vatten. Men vad gör folk? Jo, fortsätter sina bekväma liv som om allt vore fulländat.

Så varför kom jag då till detta forum? Ja, inte för att jag är vän av blinda konspirationsteorier utan snarare för att det är trevligt att se folk som trots allt vågar ifrågasätta och inte ta sker och ting för givet. Jag är mycket skeptisk till att händelser och skeenden tas ur sitt sammanhang, att folk blint och utan reflektion söker och finner mönster som i själva verket inte har något med grundfrågan att göra. Vad spelar det exempelvis för roll om siffrorna 9,1,1 kan appliceras på allt från telefonnummer till någon potentiell makthavares skonummer när den intressanta frågan i själva verket är hur en sådan händelse kunde ske och vilka krafter som verkade bakom det. Det skulle inte förvåna mig om Bush och hans gelikar var väl medventa om planerna eller i själva verket var hjärnorna bakom dådet, men det innebär inte att hela världens makthavare, ledare och sekter hade något med saken att göra. Jag ser absolut problem i dagens nyhetsrapportering och hur enkelt något utges för att vara sant och "fakta". Men jag har svårt att dra för stora växlar på det. Människor kan vara lika ondsinta och självupptagna utan att för den delen ha en agenda om att ta över världen tillsammans med alien-human hybrids.

Det var jag det. Tack för mig, vi ses i debatten.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: BenR

See User information
Välkommen hit.

Du kommer snart upptäcka att vi inte är några " galna konspirationsteoretiker " även om du kanske kommer att tycka det i vissa fall.

"Söndra och härska."

" Problem , Reaction, Solution "

Tips !

Heldagsseminarium med David Icke i Göteborg

http://www.anarchos.se/product_info.p ... rers_id/10/products_id/42

Posted on: 2009/7/11 18:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Välkommen! Är själv ny här sen idag också...

Det där med David Icke i göteborg ser intressant ut...ska kolla närmare...

Posted on: 2009/7/11 18:36
"Assume nothing, question everything"

http://niksfoodforthought.blogspot.com/

See User information
Välkommen hit! Gillar din presentation.

Posted on: 2009/8/9 20:48
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Varmt välkommen. Alltid härligt när folk beskriver sina steg i livet som lett till deras nuvarande åsikter. Kul att ha dig här.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper