vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Matterik
Jag har väl inte uppskattat Matteriks arbete till 100%, men jag har ansett att han pratat en hel del sanning.
Idag lyssnade jag på en podcast efter en tids uppehåll, men han måste blivit galen.
Lyssna själva
http://www.youtube.com/watch?v=qND1ZXwNO7w

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Matterik

See User information
Quote:

computerror skrev:
Jag har väl inte uppskattat Matteriks arbete till 100%, men jag har ansett att han pratat en hel del sanning.
Idag lyssnade jag på en podcast efter en tids uppehåll, men han måste blivit galen.
Lyssna själva
http://www.youtube.com/watch?v=qND1ZXwNO7w

Jag gillar den svarta saken han har under näsan... hehe...

Håller han på att bli en riktig vaken, synd... isåfall. Jag har gillat en del av hans spåningar.

Posted on: 2009/8/8 23:19
Att vara KOMAIST är att vilja veta mer - vetskap/kunskap ger ofrihet
Micro: Personligen saknar jag inte novax...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

flader skrev:
Jag gillar den svarta saken han har under näsan... hehe...
Av någon anledning vill jag skrika "SIEG HEIL" när jag ser den...

Quote:

flader skrev:
Håller han på att bli en riktig vaken, synd... isåfall. Jag har gillat en del av hans spåningar.
Ja, för några månader sedan lät det som några hästar stor i stallet, men nu har visst alla rymt.

Ej exakt citering:
"1776 bildades USA för att hjälpa neandertalarna, som bor 30 kilometer under oss i marken, att komma till rymden."

See User information
den minsta gemensamma nämnaren inom "sanningsrörelsen" verkar vara behovet av att delge sin egen berättelse som den rätta. vad många undgår att inse är hur den processen endast tillgodoser behovet av att synas, höras och bli bekräftad. sanningen som förmedlas blir således inte större än vad jag precis beskrev, oavsett hur lång och detaljerad din historia må vara. då verkligheten är lika objektiv som den är självklar så är individuella tolkningar tämlingen ointressanta. med reservation för att du ännu inte nått denna insikt.

Posted on: 2009/8/9 19:29
- din förnekelse är så jävla ointressant.

Anonym
Det var inte därför som jag postade detta om Matterik. Jag sa ju i mitt inledande inlägg att han hade en hel del rätt förut, men nu oroar jag mig för honom. Visst kanske att microfon-skämtet var lite nedrigt, men titta själv på videon så förstår du vad jag menar.
Här är det en väsentlig del av sanningsrörelsen som är påväg utför, då Matterik faktist har en hel del som följer honom och det är i detta fallet oroväckande.

See User information
Eller så är det vi som är helt förda bakom ljuset... Men troligtvis inte =)

Jag kollade igenom hans filmarkiv. Man kan se att mikrofonen åker 3mm uppåt varje månad... Nu kunde han ju knappt läsa för att mikrofonen var framför ögat.

"den minsta gemensamma nämnaren inom "sanningsrörelsen" verkar vara behovet av att delge sin egen berättelse som den rätta"

jo, så är det nog. Någon slags vilja att sprida sanningen till de andra som ännu inte är upplysta i "sanningen".

Dock så är detta bara ett vanligt beteende som alla människor har. Alla föräldrar gör dagligen detta när de uppfostrar sina barn.

Posted on: 2009/8/9 19:42

See User information
computerror... jag menade inte att det var därför du startade tråden.. det jag skrev i förra inlägget gäller både matterik, dig, mig likaså alla andra.

angående att sanningenrörelsen skulle vara på väg utför så kan jag bara säga detta: själva principen att det över huvud taget existerar en sanningsrörelse är bevis nog på något inte stämmer. dvs saker har varit på väg utför långt innan nån började söka efter "sanningen"... vi på forumet är blott symptom av nuvarande stadiet som råder i världen.. men självklart är det så att det är först när vi befinners vid denna reflektiva punkt i livet som man kan börja genomföra effektiva förändringar.

och visst kan matteriks sagostund vara sann för honom och de i snitt hundra personer som kollar hans filmer.. lika mkt som att en helt annan berättelse kan vara sann för en annan person på andra sidan jorden... eller på en annan planet för den delen.. men det gör inte sanningen mindre objektiv..

vad jag menar med objektiv (för dig som kanske är lite efterbliven, ganska vanligt här på vaken) är att du o jag kan ha våra enskilda uppfattningar om vad som är sant.. men att eftersom de inte är kompatibla med varandra så kan ju inte båda versionerna vara sanna bortsett från ett individuellt plan.. således bör ultimat sanning vara opartisk.

Posted on: 2009/8/9 20:01

Anonym
Ja, det finns bara en sanning. Oavsett hur det verkar för olika individer. Oavsett hur efterbliven jag må vara.
Därför är det synd om vissa sanningssökare följer med en osanning som ett lemmeltåg.

See User information
Med all respekt undrar jag huruvida karln är utvecklingsstörd el försöker göra sig lustig?

Posted on: 2009/8/10 3:30
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Med all respekt undrar jag huruvida karln är utvecklingsstörd el försöker göra sig lustig?
Matterik var faktist ganska seriös för ett tag sedan och uppmärksammades med en presentation på första sidan.
Här är en gammal tråd om honom
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=9962&forum=14

Men nu tycks någonting ha hänt med honom.
Sist jag kollade honom pratade han om vanliga saker som sanningssökare pratar om, med undantaget att han anklagade de som kommenterade på hans blogg för dumma får som aldrig kommer att vakna bara för att de ställde frågor till honom.

See User information
Den enda person som verkligen på bredden resonerar sig fram på ett nästan vetenskapligt sätt är "Matterik". Vad han gör är just det. Resonerar. Och hans forskningsmetod är bl.a. att göra läxan, att läsa på själv, för att sedan resonera kring rönen.

Om man följt honom så förstår man hans sätt att resonera, vilket är vitaliserande, och ibland riktigt utmanande.

Forumets deltagare måste vara försiktiga, för att inte omedvetet skapa ett eget public consensus som kan leda till att vissa sanningar inte accepteras av gruppen av bara farten.

Om utgåndpunkten är sökande, då måste ögonen och resten av sinnena vara öppna, hela tiden. Det gåt inte att förkasta eller acceptera något utan en egen djupanalys och slutsats. Einstein sa typ: att förkasta något utan att själv fördjupat sig i frågan är dårskap. (minns inte exakt hur det var formulerat)

Jag tror inte det är många här som äger samma råkunskap, vilken han själv läst sig till, som "Matterik".

Posted on: 2009/8/10 7:45
Resized ImageChip HappensResized Image

Anonym
Då säger man inte "Jag ska berätta hur det verkligen är..."
Han säger att detta är SANNINGEN. Det är det inte. Han svammlar här. Resonerar gjorde han förr, men nu svammlar han bara.

See User information
Det är ett resonemang. Ett ordval. Ett sätt att utmana en tes.

Posted on: 2009/8/10 7:53

See User information
bara för att man har mkt kunskap inom ett område så betyder det ju inte per automatik att man har rätt. varför är så många "nyvakna" besatta av information? det är ju som att missa hela poängen med det frigörande som konspirationsmedveten kan innebära.

Posted on: 2009/8/10 8:28

Edited by aspektos on 2009/8/10 9:15:45

See User information
Beror väl lite på vad man söker efter. Söker man frigörelse så kan det vara kanske på sin plats att förstå vad man söker frigörelse ifrån. Söker man kunskap kan en bok vara på sin plats - ibland.

Posted on: 2009/8/10 9:57

See User information
Det där med neandertalarna 30 km under jorden som vill komma upp till rymden lät rätt så skumt. Kanske han blandar sanning med saker han hört från en dålig källa. Eller kanske han blivit mutad och börjat sprida desinformation. Personer som Fullford har sagt väldigt förvirrande och ofta felaktiga saker gång på gång. Även David Icke och andra har dragit till men konstiga saker som reptiler och annat, man får väl tänka själv och inte lyssna på de man inte håller med om...

Posted on: 2009/8/10 10:37

See User information
Det klart att det är skumt. För det förefaller vara helt orimligt och luktar rökridå lång väg. Och det tycker Matterk också, tills motsatsen är bevisad.

Man måste ha hela bilden av M's resonemang i ämnet klar för sig, annars blir fragmenten mycket märkliga. Att han skulle förespråka detta är helt orimligt i min värld. Så klart kan jag ha fel.

Posted on: 2009/8/10 11:06

See User information
När man läser en del inlägg här skulle mam nästan kunna tro att en del personer tar denna materik på någon form av allvar...

Posted on: 2009/8/10 11:07
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Sök: Glen Kealey. Det är han som är reciterad av M

Posted on: 2009/8/10 11:07

See User information
Ett tips på någon dårfink som man skall/kan ta på allvar önskas...

Posted on: 2009/8/10 11:15

See User information
Quote:

Karsten skrev:
Sök: Glen Kealey. Det är han som är reciterad av M

Här har du ju honom på telefon:

http://www.youtube.com/watch?v=fo8m8j9Uc-c

Posted on: 2009/8/10 11:17
Att vara KOMAIST är att vilja veta mer - vetskap/kunskap ger ofrihet
Micro: Personligen saknar jag inte novax...

Anonym
Matterik är härlig! Först var det Mayakalender. sen var det alanwatt, vad är det nu som gäller? Har inte lyssnat in på något år hos honom.

Är det någon som har träffat honom i verkligheten. Jag har svårt att ta folk på allvar som man inte träffat öga mot öga och delat några timmar åtminstone tillsammans.

PS Karsten: Vill du lyssna på nån som bloggar om knäppa grejer, eller var du ironisk och vill lyssna på något som kan kännas vettigt?

See User information
Quote:

Despertando skrev:
När man läser en del inlägg här skulle mam nästan kunna tro att en del personer tar denna materik på någon form av allvar...

HAHAHAHAHAHAHA WORD!!!!!!

Posted on: 2009/8/10 12:37

Anonym
Det han säger i sin videoblogg är ju helt vansinnigt. Det kan jag hålla med om.
Men samtidigt är det också väldigt intressant, just därför att det är helt vansinnigt! :D

Jag tyckte att 9/11-konspirationerna var helt vansinniga innan jag läste på.

Mjaa....

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper