vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Kanalisering av Mezorahim
HAhaha ni e roliga.

En bra start är och lära stilla sig själv och sedan älska sig själv.

Att älska dig själv är som att älska allt.

På samma sätt som folk känner igen sina egna reaktioner och känslor i djuren på, samma sätt känner vi igen kärlek.

Många har inte fått kärlek dom vet inte hur dom ska hitta den.

Andra som inte fått den jagar den men vet inte när dom hittat den.

Dom tror det är en sak man håller i handen och stoppar i fickan .

Softa lungt Andas tungt.

Ge för att se.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Jag har de senaste dagarna märkt att jag är kärlek reinkarnerad.

Quote:
Det är fantastiska tider vi lever i nu där många får kontakt med andeväsen.

Holy crap, vad har hänt med vaken? :S Flum deluxe.

Posted on: 2009/8/9 9:26

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Kärlek reinkarnerad, jo everything is love så vi e ju alla kärlek.

Men vad är kärlek igentligen, men den frågan ställer jag er inte för att då kan man få alla möjliga svar, men jag kan säga såhär..

Kärlek är inte vad man tror det är, utan mer som något din själ strävar efter och något som kommer från jorden, sedan knyter vi fast minnen vid den och den blir personlig.

HAhaha flumm deluxe,, ja att ha ett starkt sinne har dom svaga otroende fördomsfulla massorna alltid gillat kalla för flumm ,, det är sant så sant som sagt.

Den utveckling vi ser nu är pga 2 saker.

Först anpassningen och indoktroneringen har gett uppehov till ett behov av kunskap och självkännedom då folk stressas praktiskt taget till döds.

Där föddes behovet som en produkt av skolans och samhällets konsument indoktrinering och skapa konsumenter..

Det andra är att information och kunskap är släppt fritt vilket släppt många mentala spärrar inom många människor,, folk tar inte saker och ting för givet lika mycket längre medans andra saker ska vara givet.

För när folk ruckar på sin världsbild bara på test och råkar sen se att dom alltid alltid haft fel, då e man inte så kaxig längre.

Capish?

Osv osv du vet vdu vet ni vet.

Ni vet har alltid vetat och kommer alltid veta, men att erkänna för sig själv det är en annan sak, det ligger djupt.

Andens natur är att flöda för att bli ett..

Genom sinnets tomhet och hjärtats andliga yin kärlek.

Kroppens natur är att vara tillsammans med flödet.

Allt flödar och inget står still, allt är påväg någonstans.

Dom jobben vi tar tar vi av karmiska själ eller ekonomiska.

Man ska söka ett jobb i harmoni,, själv hittar jag inget ädlare än att plantera träd och växter..

Läkare är oftast sådana som tagit många liv i ett annat liv.

Av stor vikt är att.

Vara med naturen,, om ni är med naturen får ni lättare att tysta sinnet.

Då får ni lättare att känna efter.

För om ni inte känner efter, så känner ni ingenting.

Då är det livet i drömbubblan som gäller.

En bra övning för detta.

Se dig själv omringad av blått ljus.
När diu andas in så dras ljuset genom porerna i huden rakt igenom muskler och vävnad in i dina ben och skelletet och fyller dem så dom lyser bländande vit.

Gör detta parallelt med att andas neråt.

Med andra ord när du andas in fyller du mellangärdet med en vit boll samtidigt som ljuset sugs in i benen.

När du andas ner går den innre vita bollen och framsidans röda negativa hetta ner i marken samtidigt/ eller bara den röda hettan osv osv.

En bra känna efter lektion.

En annan är att sitta med händerna på rotchakrat och andas in och försöka känna kontakten mellan händer och roten.

osv osv osv ni vet.

Vaken håller på och vaknar kan man säga,

For real.

Vad var det Assasin jag sa innan.

När sanningen är släppt lös så sprider den sig själv.

För det finns alltid dom som är ärliga mot sig själva och känner efter om det var sant eller inte.

Resultat räknas sägs det eller hur broder säger dom inte så?.

Och om man aldrig försöker = Nada Resultat

Och då vet man aldrig heller hur det ligger/ till osv osv.

Lev i frid.
Allt är ett.

Edited by FangShen on 2009/8/9 9:56:05
Edited by FangShen on 2009/8/9 9:56:45

Anonym
Kärlek-FangShen.

Som jag redan förklarat innan är vi jordens barn med solen som hem.

När du känner kärlek vad ger dig känslan?

Jo hjärtat.

Varifrån kommer kraften till känslan?

Från jordens kraft genom hjärtat och anden.

Du anpassas genom livet och skapar minnen som berör ditt hjärta varpå du knyter fast ditt minne och skapar personlig kärlek, därför finns en och samma kärlek till så många olika saker och inriktningar som hopp och tro, Familj,Natur, Djur, Minnen , Förhållanden osv osv.

Så när du befinner dig i ljuset eller,, (mörkret) vilket jag föredrar då jag inte strävar efter fylla mig själv och är nöjd med mig själv och inte rädd för mörkret pga okunskapen .Och när dina minnen lämnat dig.

Vad är kärleken då när du inte har något att jämföra den med som kan ge upphov till den? Men din själ ändå längtar efter den.
Jo känslan i hjärtat som anden fick känna,, som tillhörde/tillhör mor jord.
Moder jords kärlek.
För att den glömmer inte.

Själen och modern är okiljaktiga och återförs till varandra och inte som många tror att jorden är det fängelse som fängslar själen.
Utan jorden vore själen och anden meningslös för att jordens ande är lika mycket kroppens moder som själens moder, utan hennes kraft har vår själv ingenstans att vara då våra kroppar är anpassade i minsta detalj efter våran utveckling och passar som handen i hansken (Oftast) för dom mission anden tar sig.

Då jorden är andens skådespelsplats är den ochså andens paradis liväl genom kroppen.

Kärlek är din mor, din mor ser och vet vad du gör tänker och vill.
Hon är lika mycket dela v dig som du själv är.
Många säger att jordens yin är negativ men detta stämmer bara för dem som inte flödar hennes energi .

För att när man tömt sig på hetta då dras ren yin med luft in i kroppen vilket är upplyftande och uppfattas som yang.

Yangs uppgift i kroppen är precis som en kabels, att fungera som ett medium för yin där anden manifesterar och där yin leder yang.
Så moder jords energi lyfter dig.
Då är du inte skyldig henne längre och hon tackar genom att ge dig energi som är ren jämfört med den negativa hetta du lät henne filtrera åt dig och blev neutral i sin förmåga, tappade stinget lol hahaha.
Så med andra ord, Yin för hettan till köttet transformation av sinnet och drivkraften och känslorna, manifesterar anden, yang för leda yin och ladda kroppens förmåga att lagra yin energi eller Jing elektricitet.Vad kroppen laddas av.
Vatten för att svalka yin och för att kroppens vätskor och organens medvetande/känslor ska ledas genom kroppen då vatten representerar ett flytande medvetande och har dessa alla egenskaper som medium för flödet i kött.Luft Jorden är benen och skelletet i kroppen då den har samma vibration som modern om det är i orginalskick genom märgen så att säga lol.
Luften är för rörelse och balans och finns lite av i allt precis som vattnet går att använda och mixa med dom flesta element osv osv.

Så när du utövar fangshen eller kärlek vad är det som görs, jo du ger och du ger något rent.

Då får du tillbaks något rent.

Därför lyfter det dig.

Lev i frid och andas väl.

See User information
Tog mig tid att läsa de senaste posterna och jag känner ju igen en del, tyvärr mest utifrån teori och mindre utifrån praktik.

Visst är det sant att naturen öppnar andra kanaler, framförallt sanna sådana. Informationsbombardemanget man får stå ut med i bruset är som att täppa till ens porer. I förlängningen förlorar man förmågan att andas som man en gång gjorde. Det är viktigt att se sig omkring men blickarna bör vändas in minst lika mycket som ut.

Natur och bastu, det är en viktig del. Jag är uppvuxen med snöklädda fjäll i juli.

Köpt villa nyligen en mil utanför Uppsala. Jag planerar redan att plantera. Fast det kanske blir först nästa år. Känns viktigt för barnen att vara med. De vill ha jordgubbsland och det kan de väl få.

Jag arbetade ~1 år på en friskola där man började varje veckomöte med meditation. Det var ju lite annorlunda men när alla är seriösa med detta är det lätt att komma in. Jag saknar den stunden mest, att man mediterade i grupp. Jag borde hitta tillbaka till sådana stunder men det är ju 40 timmars arbetsvecka, handla mat, gå med hundarna och övrigt ta hand om tre förskolebarn. När det närmar sig gå-och-lägga-sig är skallen full av antingen tankar eller tomhet, mest trötthet - är det läge att börja meditera då innan man går och sover?

Precis som med att springa, det kostar energi men man får tillbaka en annan form av energi. Det är likadant med rofylld meditation.

Jag tar gärna emot tips på hur jag grejar detta.

Posted on: 2009/8/10 7:57

Anonym
Ja allting kostar mer eller mindre nästan.

Frågan är snarare varför man är trött och den är inte lika enkel och känna till.

Eftersom vi är rutingvarelser så kan man bli trött av bara rutinerna.

Annars kan det ju vara energireserver, hälsa osv du vet.

Om du kan meditera i tröttheten beror på vad för sorts meditation du gör.
med tanke på detta skulle jag inte mediterat om jag var för trött.

Om du är för trött för ofta så ska du prova ändra meditationstekniker.

Med neråtandingen bör du bli lättare.

För att ladda kroppen måste man tanka Roten och det gör man i naturen.

Men generelt sett så är meditation medveten sömn och sömn omedveten meditation.

Ibland vaknar man ur sömnen och känner sig trött , då var det inte så mycket sömn i vilandet som var ren meditation.

Tröttheten kommer oftast från stagnerad yin vilket gör lemmarna och kroppen tung och seg och även får meridianer att stänga sig tillfälligt.

Den känslan tunghet osv = Stagnerad Yin.

Jag antar att du har för lite tid över för att satsa på dig, och detta är alltid ett problem pga kraven som sätts på oss.

Men allt förändras broder, det du inte hinner med imorgon kanske du hinner med imorgon.

Vad du än gör ha inte bråttom med något, dom flesta försöker hinna med så mycket dom kan och missar allt pga dom utgår ifrån att det dom försöker uppnå verkligen är vad dom vill.

Fast det visar sig att dom inte ville det speciellt mycket, tog3 dar och tröttna på båten som höll en uppe i år med hopp och glädje för den fria stund man skulle få osv.

Så skaffar dom båten och får inte en fri stund pga allt bök och familjen.

Det är strävandet som ligger i, och tidsbristen som inte existerar.

Prova örten liu wei di huang wan eller youth ace

andas väl.

See User information
Quote:

FangShen skrev:
Jag antar att du har för lite tid över för att satsa på dig, och detta är alltid ett problem pga kraven som sätts på oss.

Ja, det är en rätt enkel förklaring. Jag hade en lös tanke om att orka genomföra en genomtänkt meditation och försöka lära mig att åter igen falla inåt. Men nej, inte ikväll.

Quote:

Men allt förändras broder, det du inte hinner med imorgon kanske du hinner med imorgon.

Det klokaste du skrivit, av vad jag läst i alla fall. Visst är det så. Jag har tänkt att nu är det 100 % inte-mig och sen kanske snart kan man ha 5 % åt sig själv, vissa kvällar i alla fall. Jag kan ta det nu.

Var sak har sin tid.

Olika sorters örtte etc., det är bra råd. Jag vet inte var jag skall köpa dem - får börja klura på det. Hälsokost?

Jag är så trött att jag snart ser dubbelt.

Men jag har energi på kvällarna, nästan alltid. Det är mest hjärnan som saknar det just nu.

Posted on: 2009/8/10 22:48

Anonym
Finns olika youth ace tabletter dom hittas på.

http://www.chineseherb.com/ & www.aku.herb-diet.com

Men det finns olika sorter av den och det finns falska och riktiga.
Finns en som är inriktad på att ge extra energi och en som är mer medicinal.
Den jag vet som skulle passa bra heter youth ace och finns i UK på Chinease herbs.com eller liknande och är avlånga tabletter.

Men jag har inte beställt den själv utan det är en vän till mig som beställer till några jag känner

Dr Thomas där på aku herb sidan kan nog rådgöra dig ochså säkert om du skriver hur du känner dig.

Mmm du menar kroppen pigg och sinnet trött?

Andas in ljus till huvudet.

Mmm tunghet och seghet i hjärnan beror på x antal saker.

Kronchakra stängt eller meridianer blockerade, Yin för tjockt behövs en tonifierare, överansträngning, för mycket tankar, för lite vilande eller meditation, oro osv och även kosten kan påverka.

För mycket hetta i huvudet brukar dom flesta ha(Oftast).

Vissa symptom att tänka på när det gäller Tcm för kroppen för övrigt.

Orolig?
Svårt att somna?
Svårt att sova länge?
Dricker mycket eller lite känner sig törstig?
Rastlös orolig för känslig i kroppen?
Urinens färg?
Kroppens färg?
Minnet?
Utslag.
Magen orolig? och avföring färg konsistens osv.
Reaktion ,tålamod, osv

Allt talar om hur våra organ mår.

Allt har sin tid.

Lev i frid

Edited by FangShen on 2009/8/11 6:55:13

Anonym
Du kan prova sitta nära en eld kvällen innan du lägger dig och andas neråt och fokusera på mitte mellan dina ögonbryn.
Slappna av men känn efter där ordentligt.

Sitt ganska nära.

Elden kan rena hettan inombords och dra ut den.

Därför du känner dig så sval och lugn efteråt.

Du känner när ditt pannchakra börjar vibrera.

Om du sitter framför elden så glöm inte bort att du ska ha i dig vätska annars torkar den ut dig.

Sen borde du vara återställd nästa dag. om du befinner dig i trauma kommer du vara mycket trött och avslappnad nästa dag, då är bra lägge och vila ut och ladda.

Lev i frid.

Anonym
Försök förstå hur dina känslor fungerar med likhet med elden, och försök inse likheten mellan veden och dig och hur känslorna förbränner och torkar ut dig precis som lågorna gör med veden.

Lev i frid.

See User information
Kanske jag är avskärmad från en värld av mindre materiella varelser (energier) men jag är nog rätt nöjd med det. Jag känner mig inte särskilt vilsen eller förlorad utan min plats känns rätt så hemma. Även om en uppenbarligen gudalik figur stiger ner från ingenstans och talar till mig som om att jag måste förstå, måste lyssna och måste respektera, då lägger jag nog armarna i kors och utgår från mig själv och det jag ser och känner av det jag nu kan förstå. Mitt intresse att söka är begränsat för jag tror på att ett utlämnande av en själv för tidigt skapar mer oreda, fler och större frågor utan botten och en världssyn som inte gagnar ens uppgifter för stunden. Var sak har verkligen sin tid och alla har väl en uppgift och det är att lyssna till ens ’hjärta’. Om man är författare till sin egen uppgift beror säkert på många faktorer.

Jag kan inte låta bli att tycka Mezorahim känns som strunt. Det får låta hur det vill, galet eller logiskt, men text som matas på ett forum för inte innehålla sådana textmassor. Jag tycker det finns en oskriven regel vad det gäller detta – släng ut en fråga på nätet, sökmotorerna surrar intensivt och ett svar levereras i textformat på ens skärm. Även om orden är välskrivna och talar om någon form av upplysthet, vad innebär dessa ord för dig egentligen? De är blott ord. Skall vi tro på spelkort nu, med dödsskallar, svärd och ormar? Detta är ju blott substitut för något som har potential att vara sant – men det blir bara sant om man vandrar i de skor som faktiskt bär en själv.

Nej, är det inte dags för Vaken att skicka en önskelista till tomten? Sen är det upp till var och en att tro på om tomtens existens. Men skriva kan man alltid. Får man julklappar måste tomten finnas, det är ju bara så!

Resmålet har ibland ringa betydelse utan det är själva resan. Jag citerar sångfågeln Loreena McKennitt: ”So you set out to travel to Rome... and end up in Istanbul. You set off for Japan... and you end up on a train across Siberia. The journey, not the destination, becomes a source of wonder.”

Men på hur många sätt kan man resa? När man reser själv, som Loreena gärna lägger fram det, så väcks en annan resa inom en som är av andlig natur. Resultatet kan i mångt och mycket bero på ens ursprungliga intentioner med resan.

Tackar FangShen för konstruktiv input. Människor har alltid sökt sig till elden av fler skäl än bara värme och ljus. Det är ett kontrollerat inferno, en fast-forward scen framför en . En av de få gånger jag mediterat själv under ett långpass gjorde jag faktiskt på en balkong i gassande sol. Tanken slog mig att det inte går, men jag satt kvar – när tanken vandrade iväg blev jag svalare. Påminner onekligen om munkarna i Tibet som mediterar i minusgrader utan att frysa. När man når denna ’placering’ inom sig… ja, det är så frigörande. Tyvärr har jag sökt mig dit för sällan.

I övrigt up and down hemma, men jag får ingen tid själv riktigt. Det är helt ok. Det viktiga nu är att ännu en ’resa’ är startad.

Vad det gäller piller så känns det konstigt. Måste det vara piller? För egen del skulle jag gärna vilja ha antiinflammatoriska örter och kanske sådant som främjar matsmältningen och ger upphov till mindre gaser. Jag har inget direkt problem med detta men jag har tänkt efter och det känns som rätt sak för mig just nu. Enligt Ayur Veda skall jag bl.a. undvika lök (hhmm, det är ju gott) – jag har hög förbränning, äter ganska mycket, kan inte lägga på mig vikt. Jag är inte impulsfri men nästan, tänker kvickt, agerar logiskt och reflekterar gärna innan jag skrider till verket. Jag kan bli arg fort och har en hård attityd mot svaghet. Min syn på livet är att det inte är lätt och skall inte vara lätt, därav min icke fullt så stora förståelse för lipsillar (gäller dock vuxna och inte barn, men aj, man får hålla dörren öppen för att vissa vuxna delvis är barn).

Vilket inlägg :)

Posted on: 2009/8/13 10:36

Anonym
Den andliga världen och denna värld skiljer sig inte allt för mycket eftersom dom är bundna i varandra.

Att tala med en ande är inte mycket mer främmande än lyssna på sin tanke.

Bara att bakgrundsbruset är tystat.

Jo det viktigaste är att vara i nuet och uppleva sitt liv och sin resa, möjligtvis försöka vara mer uppmärksam då det inte skadar osv.

Mm nej det behöver inte vara piller det kan vara örtavkok ochså men dessa produkter är ganska lika i pillerform även då inga kemiska eller utomstående substanser är blandade i pillrena utan endast eteriska extrakt i allra mest koncentrerad form.

Själv föredrar jag ochså örtavkoken för dom brukar ha vissa fler posetiva effekter på bredare spektrum exempelvis för mage osv.

Lök kyler och sänker blodtrycket väldigt mycket och renar i vissa avseenden.

Eftersom det kyler ger det gaser och har vind.

Gaser brukar ofta bero på stress elller bakterier elelr svag matsmältning osv.

Du kan prova daggkåpa eller frön från groblad.

Några alternativ du kan kolla igenom.

Gui Pi Tang,
Liu Jun Zi Tang,
Ping Wei San,
Shen Ling Bai Zhu San

Lev i frid

See User information
Kände mig trött (ej sliten) men redo för åtminstone avslappning innan jag gick och la mig. Badrummet passade bra så jag satt på golvet. Oj, så avslappnad jag blev! *dunk* slog jag huvudet i toalettstolen. Kanske var en smula för trött? :)
Men positivt är att jag relativt snabbt kan fokusera. Enda gången det strulat till en början är att ögonen värker en smula. Jag har synfel -8,5 och efter en dags arbete kan de vara trötta. Om jag inte fastnar i det så går det bra. Men någon meditation har ännu inte blivit av på riktigt.

Kanske av intresse att läsa?
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=28-AV_ID=942827,00.html

Utdrag från UNT

"Det okritiska reportaget om ayurveda i UNT 12 augusti var något som gjorde mig både beklämd och orolig. TT Spektra-journalisten Ann-Cathrine Johnsson vill säkert delge positiva upplevelser i all välmening, men vårdformer är inte bra bara för att de "ser till hela människan". De kan vara rent hälsofarliga. Just ayurvedamediciner har visat sig ofta innehålla giftiga nivåer av tungmetaller (i vissa preparat tillsätts kvicksilver med flit)."

Posted on: 2009/8/14 8:33

Anonym
Du har ett starkt sinne men försök att inte bränna onödiga tankar för det bränner din kropp, det är därför du har lite svårt att gå upp.

För att din kropp är en reflektion och en förlängning av din hjärna.

Det är vanligt att människan är trött.

Om ditt hjärta är i ro så somnar du lätt iallafall.

Svårt att säga varför på rak arm, orkar inte länka upp mig heller är inne i en karmaomvändande period där jag är i krig med vad som kommer till mig för att belasta mig precis när jag tagit avstånd , problemet är det kommer som en vädjan om hjälp från en kär men skapar bara problem för mig, så du får lite ledande info av vad jag kan komma ihåg..

Känner du dig kall eller för varm osv talar det om blodets tillstånd och om överanstränging och innre stress..

Rekommenderar att i början när du mediterar så sitt som vanligt för att fötterna är våra vanliga och starkaste kanaler, Du kan gärna lägga kristaller eller stenar under dem som jordar dig extra. Försök vara barfota, ha trä eller sten som underlag , övrigt går chi igenom allt och försvagas inte mycket nämnvärt även om avståndet är ganska långt. Ha kroppen , ryggen och nacken så rak som du kan ha den utan att anstränga dig och tungan upp i främre gommen. När man sitter med benen i kors går energin genom anus istället och fötternas energi går runt dig som en boll och in i huvudet , men den övningen måste man stärka sitt sinne mera för och tysta den och kräver mera intention..

Fokusera först på fötterna när du andas neråt (Första perioden) känner du inte chin i dem är det stop någonstans på vägen.

Med tiden lär du dig skilja åt vilket håll energin flödar.

Andas neråt ,,om du inte kommer ihåg så har du det från mitt gammla konto.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0

Neråt andingen är bra för renande viss typ av helande och laddar för den sluter ditt skal när det behövs automatiskt ochså, du kan när den sitter och alltid fungerar och sinnet stärkt börja andas in från händerna till hjärtat och sedan neråt. Samma princip som när du suger åt dig energi genom bägge händerna för att hela någon. Fnnns 4-5 olika sättt att hela med andingen och händer.
Skicka energi genom bägge, suga åt sig energi, skicka genom en och fånga upp genom andra, leda energi från marken, leda energi från dig själv.

Sista är inte och rekommendera , bara för högsta mästare.

Det har och göra med att händernas meridianer är starkt dominerade av hjärtats osv.

Komihåg att hettan på framsidan av kroppen genom du andas ner är röd.

Var säker på att alla dina meridianer är öppna, trötthet beror i stor grad på blockeringar, men sånt brukar ochså kännas genom obehag och kroppstemp , färg och aptit ,ömhet,tryck känsla mm osv.

Om du känner dig tung i kroppen eller huvudet är det hetta.

Stagnerad yin upplevs alltid som tyngdkänsla.

Lev i frid.

Edited by FangShen on 2009/8/14 9:04:51
Edited by FangShen on 2009/8/14 9:34:03

See User information
Quote:

Du har ett starkt sinne men försök att inte bränna onödiga tankar för det bränner din kropp, det är därför du har lite svårt att gå upp.

Jag vet att jag missriktar en del och gapar över för mycket, går in i detaljer. Jag kan vara en slav under mitt stora intresse för problemlösning (ingår i mitt jobb). Det finns ett pris av att tycka om sitt jobb och jag skall försöka minska ner denna fokusering något. Tankarna kan vara slut när jag kommer hem och det är inte optimalt.

Starkt sinne? Det är svårt för mig att känna till. Jag vet att jag har stark vilja i alla fall. Arbete och slit och släp är en dygd, ibland.

För några år sedan var jag matematiklärare. Eleverna tyckte jag var grym på matematik och blixtsnabb i tanken (nödvändigt att vara kvick för att hinna med så många elever som möjligt). Men vem var de att avgöra mina kunskaper och färdigheter, de som inte klarade av mer än enkla ekvationer? Det vore intressant att kunna avgöra (utifrån sina egna begränsningar) hur andras sinnen fungerar.

Quote:

orkar inte länka upp mig heller är inne i en karmaomvändande period där jag är i krig med vad som kommer till mig för att belasta mig precis när jag tagit avstånd

Prövningar kommer och går. Man blir aldrig av med dem för gott. Det kommer alltid nya. Med ökad visdom och balans tar man sig fram och finner trygghet i sig själv. Det kommer alltid att finnas störande moment och brus.

Quote:

Med tiden lär du dig skilja åt vilket håll energin flödar.

Något flödar och det är väl energi eller flyktiga tankar. Det känns som att jag kan kanalisera något inom mig ganska fort. Tyvärr har jag inte testat detta tillräckligt mycket. Gjord det på jobbet en kortare stund och det kändes effektivt. Hade byggt upp lite stress då jag hade mycket att göra, men det var som om jag tog tag i stressen och kastade iväg det. Jag hade bestämt mig.

Vaken-länken du skickade var ordentlig meningsutbyteskrig mellan dig och Aspektos. Jag kan förstå att man står på olika sidor av en ravin ibland – vinner man på att ropa till dem? Kostar det inte mer energi än det smakar? Vi alla måste prioritera vad vi gör med vår tid.

Quote:

Stagnerad yin upplevs alltid som tyngdkänsla.

Det händer ibland. Jag har varit på lite semester denna sommar och behöver verkligen ledigt. Det mesta har varit bra men mina ben har varit lite tröga, som tunga, stumma. Det hör inte till vanligheten.

Posted on: 2009/8/14 23:09

Anonym
Massera dina fötter ganska hårt yin har fastnat på vägen ner i marken.

Tyngd i ben är stagnerad yin eller nekrotiserat blod (Plack) ,hetta från njurarna.
Njurarna och roten regerar dina ben och minnet.

Drick mycket vätska.

Rulla på fotsulorna som i Chi-Gong.

Rotera knäna om du vet vad jag menar.

Fokus visar på starkt sinne.

Energin känns tydligast i fötterna i början.

Jo vi är slav under jobben,, Man ska skapa ett eget jobb som går i harmoni med naturen helst om man kan.

Ekonomiska trycket tar vid uppehållandet av ens jag tanke där skolan slutade typ.

Ingen Ro ingen Ro.

Det är ganska kul och kunna se Lagra energi, Överföra Energi,Producera energi ta form i arbetsplatsen.

Sen kan man fråga sig hur människan kunde förvränga lagarna sådär.

På lager lagrar man produkter överför dem och producerar pengar,löner nya platser för produkter osv osv.

På cateringfirma lagrar man inkommande matrial överför och skapar nytt.

En ekonom lagrar pengar överför dem och producerar sin lön och sin arbetgivares önskan.

När du sover lagrar du energi överför till dina celler och skapar nya.

När du vaknat har den lagrade energin överförts till dina handlingar och du skapade ett spår i etern.

Trädet lagrar soljus överför det till cellerna och skapar nya.

Snickarna eller trädhuggaren kommer med motorsågen som har sin lagrade energi i bränslet som överförs till kedjan och han kapar trädet och producerar ett fällt träd.

Den lagrade veden bearbetas varpå du överför din tid energi och kraft till vedstycket och producerar något.

Flödet lagras i uppfattningen överförs till hjärtats känsla och skapar tanke.

Man andas in lagrar och överför och producerar.

*Haha kan hålla på i evigheter.

Du vet redan osv osv osv.

Så man kan ju fråga sig vad vi människor sysslar med igentligen hahaha.

Det mesta är ju pga vi behöver basic saker som mat tak över huvudet hälsa osv.

Men om man inte behöver det då,, om man tidigt har insett templet och gjort det mindre beroende, då blir det ganska logiskt.

Trycket minskar helt enkelt och mera ro infinner sig.

Ju mer marknaden lockar folk till att sträva desstå mera oro väcker dom i människan.

Tv reklam är nog bland det mest onaturliga som finns .
Kan i meditationen uppfatta reklamen som knivar som hugger mot mig varje gång orden och falska jagets leende gör sig påmint.

Borde vara förbjudet.

See User information
Quote:

FangShen skrev:
Massera dina fötter ganska hårt yin har fastnat på vägen ner i marken.

Helt rätt slutsats. Jag känner igen detta och har stimulerat fötterna tidigare gånger. Jag är en van massör (ej utbildad förutom av egen erfarenhet) och vet ungefär hur punkterna verkar och samverkar, på djup eller på yta.

Quote:

Drick mycket vätska.

Du vet väl att Uppland har hög fluorhalt? (ca. 1 mg/l). Jag försöker finna en balans. Men visst, jag borde dricka mer. Tyvärr dricker jag för mycket kaffe. Borde överföra kaffedrickandet till en rent social bit och inte en tuggande vana. Choose your poison.

Quote:

Energin känns tydligast i fötterna i början.

Elektromagnetisk kraft, även kallad normalkraften från ytan som gör att vi inte åker igenom marken. Fötterna bär oss och man bör förstå denna detalj i sitt rätta perspektiv.

Quote:

Tv reklam är nog bland det mest onaturliga som finns.

Javisst. Tandkrämsreklamen, "nu 20 % bättre" eller "15 % mer". Än vaddå? När reklamen gått några år borde ju tuberna vara gigantiska och innehålla cancerogena grejer x 10. 20 % vid 5 olika reklamer med 5 års mellanrum borde betyda 1,2 upphöjt till 5 och det är ungefär 2,5 gånger mer. Verkligheten ser dock annorlunda ut. Varför är solklart lögn tillåtet? Jo, att sälja till en potentiell köpare är en rättighet. Att köpa verkar nästan vara en skyldighet.

Samhället går åt fel håll. Men min dotter började dagis när hon var 3 år. Folk tyckte vi var galna. Min son börjar nu när han snart är 3 år. Min andra son får hemskt gärna börja sent han med. Vi går emot strömmen och väcker säkert ont blod för att vi vägrar ge upp. Föräldrar säger att dagis är bra, man räcker ju inte till. Det är sant. Menar föräldrarna verkligen att dagis är BÄTTRE än de själva att ta hand om deras egna barn? Vilken syn har man då på sig själv? Indoktrineringen tjuvstartar och signalen barnen får är att ett system tar hand om dem bättre än deras egna föräldrar. Detta är avgrundsdjupt beklagligt.

Posted on: 2009/8/15 23:11

Anonym
Du är en vis man.

Jag hade varit stolt och växt upp med en far som dig.

Ja punkterna i fötterna är extremt viktiga .

Det elektromagnetiska flöde du talar om kallas för uppflödet.

Emfiseras mycket i tai chi.

Den kan man inte känna av förrän man tömt sig på hettan.

Hettan går ner i marken på utsidan av fötterna det vill säga ovansidan ner i marken och runtom.

Uppåtflödet går in i foten nästan i mitten under foten där denhär hälen slutar nästan i mitten under foten (Danttian ).

Alla organ har en koppling till yang och en till yin, antingen är dom yin organ som förbrukar yang eller yang organ som förbrukar yin.

Akta dig för att dricka ditt kaffe helt svart , använd iallafall mjölk, du kommer få diabetes om du inte dricker tillräckligt med vätska och ser till att kyla och rena blodet.

Känner folk som fått diabetes pga för lite grönt i kosten och för mycket kaffe och rökt kött osv.

Jgg hör dock att du ar klok och tror du sköter kosten men du dricker nog för lite och för mycket svarta vätskor, har jag rätt.?

För tyngdkänslan har sina orsaker som du vet , hetta, stagnerad yin, blockeringar, uttorkning, njurar, nekrotiskerat blod osv osv.

Det resulterar alltid i tyngdhetskänsla i benen från njurarna i lägre ryggen och ner.

Därför låter det lite oroväckande vad du beskriver.

Var rädd om ditt tempel.

Lite preparat som kan tittas igenom.

Lol när man tittar igenom örterna så kan man undra , men jag har ju inte ont i underlivet jag har ju inget underliv?
osv osv och det finns verkan som berör mycket man inte känner igen.
Det är ok dom är oftast såhär domhär örterna , dom har någorlunda breda spektrum.

Man ska helst blanda dem som man kan hitta passar det ger ett än bredare spektrum.
En Tcm läkare kan efter en diagnos sätta ihop en balanserad mix ananrs.

Örterna har sina olika element varpå vissa ger balans och har flera element, dessa kan man ta under långa perioder och verkar långsammare men stabilt för dom stärker en från grunden.

Sen finns mer koncentrerade örter eller örter som har bara fåtal element, dessa tas i kortare doser.

Negativ energi i form av plack elelr nekrotiserat blod är inte alls kul och få ut ur kroppen.

Mig kostade det 5 år av mitt liv och jag åldrades ordentligt under en kort period.

Man kan starta en reningsprocess genom nästan daglig akapunktur för att öppna meridianerna och örter och moxa koppning.

Men det blir ingen trevlig resa.

Lite preparat.

Liu Wei Di Huang Wan

En grundformel som stärker Njure och Lever Yin. Ömhet/svaghet i lumbalrygg, mild nattsvettning, mild rastlöshet, värmeflush kväll/natt, heta händer/fötter, rastlösa ben. Kan finnas yrsel, lätt tinnitus, sämre hörsel, torr mun, törst, torra slemhinnor. Används tex. vid menopause, åldersdiabetes, arterioskleros, ingen menstruation, ingen ägglossning, impotence. För högt bltr. hyperthyriodism, barn som utvecklas sakta, atrofi och/eller inflamammation av synnerv. Även kroniska urinvägsproblem som; kronisk njurinflammation och glomerusinflammation, blåsor i njure som beror på svaghet i Yin som ofta uppträder i övre medelålder och äldre.

Qi Ju Di Huang Wan

Samma symtom som Liu Wei Di Huang Wan - men här tillkommer lite dimsyn, torra ögon, ljuskäslighet, rinner när blåser, kan finnas smärta i ögon.

Zhi Bai Di Huang Wan

Samma symtom som Liu Wei Di Huang Wan - men här finns kraftigare värmeflushar, mer nattsvetning, mer rastlös torr mun, hals, torrare slemhinnor. Kan finnas sömnlöshet, svårighet att kissa och svidkänsla.

Zuo Gui Wan

Tonifierar Yin och stärker Njuren.Dåligt minne, sömnproblem, öm och svag i Lumbalryggen, Svag i knän/ben, osteoporos, spontan svettning och nattsvettning, tor i mun och tunga, vill dricka. Ev. finns spontana/nattliga utsöndringar, yrsel, tinnitus.

När man dricker kaffe torkar man ut innefrån då kaffe är eld.

Kaffe påverkar magen och njurarna som mest och torkar ut dem.

Preparat som Zou Guy Wan är en bra grund till vad du än tar utöver för den fuktar din kropp med vätska (Element vatten) vilket är mycket nödvändigt om kroppen håller på förlorar förmågan att hålla kvar den eller man drukigt för mycket.

Vätskor som kaffe ökar på neråtflödet.

I magen känns utorkning som ömhet svullnad och stickande känslor.

I njuren som tyng i benen och varma fötter speciellt på kvällen.

Man tar balansen i kroppen för givet när man är ung sedan som äldre när man börjat förbruka sina energireserver som fungerar som en buffert mot för starka intryck så börjar man känna av obalansen.

Så länge man söker sin bot så lär man hitta den.

Sant att köpa nästan verkar vara en skyldighet, typ köp och ha status ananrs får du inte vara med i leken.
Och har du inga pengar kan du inte köpa och då r man ute ur konsumerandets ideologi.
Det är sinnesjukt minst sagt.

Haha när man går mot strömmen och den sinnesförgiftade massan tycker man är galen då har man gjort något rätt helt klart ; )

Skit i vad dom tycker vi lever inte för dem och dem är itne våra föräldrar.

Jag kan i såna situationer ibland säga som det är rakt ut åt folk oavsett hur många dom äär.

En annan sak jag inte gillar är folk som inte hälsar när man hälsar på dem, så himmla vanligt i detta land.

Prova göra sådär utomlands där man kan ha en känsla för empati och självrespekt får dom se hur länge dom klarar sig.

Fördomsfulla människor som tror sig vara frmer.

Har avlagt ett löfte att from idag ska jag sätta dessa på plats när jag stöter på dem så dom lär sig en läxa.

Om deras föräldrar inte kunde uppfostra dom ska jag visa hur det går till.

Så säger man högt som attans, Yo denhär lirraren verkar störd han varken hälsar och tror sig vara förmer.

Vad är du gud mr jag hälsar icke på andra?
Står du över mig elelr vad är problemet?

Har du sett undersidan på en känga någongång tryckt mot hakan när du är vänd upponer med huvudet i asfalten och någon håller i dina ben..

Kanske vore en bra fråga och ställa dem.?

Folk som inte kan se dem själva som en del av jorden kan inte heller se sig själva som en del av folket.

Hjärtat är kapput vilse, och dom har ingen kontakt med den.

Ja men vill dom ha status då ger man dom status,, genom att skämma ut dem offentligt.

Så kan man fråga dem om det är kul och försöka spela över andra?

Hahahaha.

Lev i frid .

Anonym
om man vill se hur mycket ideologin påverkar folk så är det ganska enkelt.

Gå ut i stan och se hur folk är klädda och deras stil.

Alla försöker vara något dom inte är och det är tydligt hur influerade dom är, ooch dom flesta har så bråttom någonstans att dom tar sig inte tid och vara och dom vet inte ens varför dom har bråttom.När jag ser dom ser jag bara en massa agent smith överallt.

Det finns ingen egen iindivid som har utvecklat sin lärdom själv.

Alla har tagit till sig den korta lögnvägen för jagets anpassning.

Men då och då dyker det upp någon som lyser jag tittar inte på tv och för sig efter hjärtat.

Då blir man sådär extra skön och vet att ahhha dendär individen är en sökare som inte nöjt sig med vad dom försökt tuta i denna
osv osv.

Bara studera folks reaktioner säger 1000 saker om deras anpassning.

Lev i frid.

See User information
Chips börjar smaka mindre gott. Äter bara lättsaltat, men knappt det bär något värde, om ens för stunden. Kaffe börjar smaka mindre skoj, det är som att man väckt en tanke och smaken av olika saker förändras. Att dricka linfröolja som det är smakar ju faktiskt rätt gott.
Jag har känt vissa besvär eller som att handbromsen plötsligt dragits åt. Varför nu, plötsligt? Ja, processen var inte plötslig men jag blev medveten om något. Det känns som att obalansen måste åtgärdas och det fort som fan. Inte för att kroppen klagar högt utan hjärtat talar om något mer, ungefär som en krusning på havet som snart blir något större och farligare.

Dina ord värmer. Visst är det så att fri(are) individer som kämpar för en sanning som de inte riktigt ställt inför, de är upplyftande att stöta på. Alltför sällan så, alltid så. Tänker man att Matrix bara var i en film så förstår man inte symboliken och dess nuvarande makt.

Hur får jag bäst tag i örter? Jagar jag på standard-Hälsokost a´la Life eller beställer jag? Tiden är alltid knapp.

Att ta sig en kopp grönt te, är det alltid livgivande? Är det bra bara för att det är grönt eller rött och kallas te? Känns som att jämföra en kinapuff med en bombmatta.

My time's up, for now.

Posted on: 2009/8/16 11:28

Anonym
Stämmer vad du säger.

Skickade dig ett Pm nyss men glömde ta med detta.

Lite och klura på.

Kvinnans jobb är att öppna mannen.
Mannens jobb är att ge kvinnan energi.

Hihi.

Lev i frid.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper