Vakencorner
|
Re: Vaken Chatt + Skapa ett mirakel
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tror inte att en "live chat" kommer bidra till någon djupare kommunikation
Däremot tror jag att alla skulle må bra av börja skriva lika mycket som du gjorde i detta inlägg, och det gör man inte i en stressande liveschatt Angående andra ämnet Jag lovar dig, om du väljer en lite ovanligare färg, typ turkos så kommer det inte funka på första försöket varje gång, då kommer de fortfarande säga röd Samma sak om du ber någon tänka på ett verktyg så säger de med 90% sannolikhet "hammare" om de sagt "röd" alldeles innan Men i övrigt så är det trevligt att leka tankelekar såsom att genomströmma kroppen med rent ljus som drar med sig orenheter ur kroppen men är det ett mirakel eller en psykologisk effekt av en avslappnande övning? Och ja, om du ständigt hatar så hamnar din kropp i ett slags stresstillstånd där kroppen förbereder sig för strid Detta tillstånd är mycket uttröttande och skall inte upplevas längre stunder
Posted on: 2009/8/17 7:21
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Chi och Jing quntum Energi.
; ). Lev i frid. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag offrar mig på Forskarens Altare.
Jag valde evigt liv genom vetenskap. Jag vill veta om jag kan existera. Whips, here I am :) Så jag existerar. Allt är oändligt = Allt existerar. Men hur kan vi göra så vi inte raderar oss när vi väl funnit oss? Och om det händer, när blir vi medvetna om vår existens? Den enklaste livsformen (som vi är) är vår kropp, våra celler och det vi upplever genom 5 sinnen. Men vi är inte det, det är bara igenom det vi upplever. När vi upplever så är det genom våra sinnen, och vi har ett sjätte = Vår Själ / Döden / Gud osv. Jag är säker på att vi är medvetna nu för att vi kommer ihåg oss. Det är synd att se så många människor lida för att en lek vi startade för en oändlighets sen har ballat ur. Vi drömmer och gör det i en mardröm som vi skapat, men vi kan forma drömmen till en kärleksfull dröm med otrolig glädje och allt som vi hitills upplevt. Vad är ditt hem? Mitt är Jorden. Men jag bor överallt. Livet är en upplevelse och Gud finns och självklart finns det vetenskap som kan beskriva att han finns. Han älskar oss. Eller hon.. Eller det... Vi är ett. Jag tycker det är synd med så mycket våld som vi utsätter varandra för. Men 'Gud' skulle inte göra så vi som vet om att vi är universum aldrig kommer ihåg hur gudomligt allt är. Döden finns inte, vi är döden, vi är livet. Du är. Men visst är det svårt att förstå det? Jag förlitar mig på vetenskap, då det är något man kan veta. Det fysiska livet som vi är programmerade inom får en "ctrl-alt-del" i en nära framtid. Men vi sitter bakom rattarna så att säga :) - seilon
Posted on: 2009/8/17 19:34
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vi blir medvetna om vår existens när vi tömt oss och kan se med hjärtat.
Vi har dom vanliga 5 sinnena men vi har ochså sinnen för varje organ, sinnen för varje eterisk kropp och dess dimensioner, så vi har många sidor. Människan representeras av sin mångsidighet . Ja vi bor i vår kropp som ochså är en förlängning av jorden. Gud är evig kärlek och visdom i balans. Vetenskap är bra men vetenskapen har sina begränsningar i våran dimension. Logiken är allomfattande men genom att veta allt så får man inte veta allt. Genom att veta grunden lär man sig veta allt. För allt är en förgrening av grunden. Och grunden är så ren och enkel och sann att den är homogen därav skapar den en oändlig massa sidogrenar då den just är sanningen. Sanningen kan ochså missbrukas och skapa ruttna grenar. Så genom att lära sig grunden lär man sig se grenarna ochså. Så grunden är viktigast ,, resten är sidokunskap som av en naturlig utveckling och skapa balans bildas efter sanningen lagar. Se roten och du ser trädet. Vi är Aliens själva, Vi är ett mirakel , Jorden är det grymmaste Ufo man kan tänka sig. Haha sidospår sidospår. Lev i frid. Andas djupt. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan inte mer än att instämma helt då jag upplevt det som du säger.
Men nu är frågan, vad är nästa steg? Jag ser en spelplan och en massa vilsna själar. Dags för Guds regering säger jag... Frihet åt alla, fram med Fri Energi och kunskapen som finns om universum. Människan är bara så dum som den kunskap hon tagit till sig. - seilon
Posted on: 2009/8/17 20:11
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nästa steg är transformation.
Den tidsåldern vi är inne i nu är spännande. Draken i oss vaknar och elden stiger. Det sker en omvandling till högre vibrationer och detsamma med jorden. Dom vet att draken inte kan stoppas med historian om adamsäpplet för folk har lärt sig kunskapen om krafterna. Därför vill dom skapa ett tredje världskrig. Det är Lucifers avundsjuka för att ormen börjat resa sig. Soldyrkande toknötter. För draken är av eld född och mer än ande , med kroppen i besittning har draken den gåvan legion inte kan få. Och med den kunskapen som komemr när draken kan lyssna på sig själv, med den kunskapen kan itne någon lögn mera påverka. Därav behövs armageddon enligt dem. Vi blir gudar i deras ögon och det måste dom stoppa till varje pris. Det är vad hela ormen i paradiset grejen går ut på. Endast en idiot kan dyrka något som solen. Tacka vet jag jorden månen solen vinden vattnet osv osv osv. Men vad ska man förvänta sig av dem deras lära är bara till för att styra dem. Hade dom haft riktig kontrol hade dom insett roten till sina strävanden. Dom är inget annat mer än egenlurade styrda muppar som behöver sättas på plats. Dom har missbrukat sanningen tillräckligt länge. Lev i frid. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vi står verkligen inför en transformation, och det som hjälper vår transformation är när regeringar går ut och erkänner att det finns UFOs.
I samband med det får vi fri energi (det är så UFOs körs) och i samband med fri energi får vi en ekonomisk reform (då hela ekonomin kraschar när fri energi blir tillänglig eftersom 1/3 av ekonomin är energisektorn). Vilket leder till ingen mer olja och ingen mer kontroll av mänskligheten i form av människor samt själar som vill förslava mänskligheten på jorden. Alla hemliga sällskap som existerar borde känna till detta, jag undrar hur många som lobbar för det och hur många som är orädda för döden (då många förlorat sitt liv när de velat befria mänskligheten). Men det är dags nu. Galaxen är en levande varelse, liksom Universum, och de emanerar kärlek och vill att vi ska växa och bli de gudar vi är skapta att bli. - seilon
Posted on: 2009/8/18 11:26
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bravissimo.
Vi är aliens, aliens är aliens det finns många många livsformer. Sanningen lever. I oss utom oss innanför oss med oss. I allt mellan allt, i mörker , i ljus, i lugn, i storm, i ensamhet, i mångfald. I elementen, I materia, I Själen. I ANDEN. Vad kom utifrån är innefrån ,och vad kom innefrån är utifrån. Sanningen kallar på oss. Se teknen, se orsak verkan, se människorna, se reaktionerna, se jorden, se anpassningen, se strävandet, se viljan. Älska fienderna på avstånd. Vittna för deras handlingar. Agera. Andarna vet, jorden vet allting vet, vi kan inte lura dem. Vi kan inte lura sanningen. Varken med tankar eller känslor. Vi kan inte lura oss själva. Resultatet ser vi redan. Att vara, att andas, att ge, att känna, att ha barmhärtighet för allt även existensen i sig har sin orsak liv är existens. Existens är orsak. Lev i frid . lev i hjärtat. För alltid allt är ett . Mina bröder/systrar allt har väntat på er länge och ni har väntat länge ochså. I tomheten , i viljan, i barmhärtigheten visste vi. Att det finns mera, vi kände det som barn. För vi är alla ett. För vi är alla gammla själar. Därför svider hjärtat på oss när vi ser lidande. Vi har andens eld i den som vi använder till hela andra. Därför känner vi igen andens kärlek i skrattet eller reaktionerna på andra. Vi har sett jaget och vi ser anpassningen , vi har förstått sinnets processer. Hos oss brinner andens eld i hjärtat. Känn jorden känn hjärtat dom är ditt vittne. Inga lögner kan mera missleda oss för sanningen kommer till oss med tecknena för vad som behövs för stunden. För den som går med sanningen går aldrig ensam, för den som ser tecknena är aldrig ensam , se bara naturens anpassning och du blir direkt påmind om dina npassning och dina innre och yttre processer., för den som ser och känner gör universum allt den kan för att guida dig på din väg. Därför är ditt hjärta som kan känna och din intuition där, nyckeln till uppvaknandet. Hjärtat är inte av sten eller blockerat av sinnet. Det fanns vilja att lära sig, det finns tillit, det finns hopp och tro.Det finns något rent, som inte ville tävla= kärlek och insikt. En gammal själ som kände igen en annan gammal själv. Tro min vän tro tro och kärlek. Tro och hjärtat. Roten och hjärtat. Använd sannignen till din hjälp som riktvisare och visa ditt hjärta varför du har anpassat dig som du gjort visa den att lidande är pga falsk kunskap i form av bilder. Prata med hjärtat den kan inget annat än lyssna. Den skickar det vidare till jorden. Jorden renar den åt dig och skickar tillbaks energin i dina fötter. Då vet jorden redan vad vi känner och tänker , då vet sanningen redan. Vi kan inte lura oss själva. Vi vet allt vi behöver veta för det kommer till oss som en känsla som vecklar ut sig i bilder och svar när vi behöver veta det. Därför behöver vi inte minnas något och kan flöda ochså. Vi fastnar inte i förflutna och strävar inte efter framtid för vi ser orsak och verkan och vet vad som är av sannings börd och plockar ut vad som fungerar enligt sanningens principer så vi kan använda den kunskapen nästa gång utan att behöva bekymra oss igen när samma scenario uppstår. För att fånga dagen och gå vidare , flöda och vara i nuet. Därför offrar vi och sätter inte oss själva först när det gäller att hjälpa. För vi är kvinnor och män of god. både Inom och utom. Mycket kärlek till er alla. Lev i frid.
Edited by FangShen on 2009/8/18 12:04:48
Edited by FangShen on 2009/8/18 12:07:42 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns en galaktisk plan för oss.
Vi vaknar nu. Vi blir eviga. Synd att inte fler förstår det, för vi kan snabba på det om vi kunde organisera oss bättre och släppa kunskap till folk så deras spärrar skapade av deras egon lossnar. Tråkigt för de som är så nära att bli eviga att missa det denna gången. Det går inte att avancera i vibration om man vägrar låta högre vibrationer bli del av ens liv. Vi är universum levandes i sig själv. Vilket är jävligt coolt, för jag kan inte sluta fascineras över hur cool människokroppen är :) Jorden vaknar med dess kollektiva medvetande. Och de som agerar cancer kan inte följa jorden, vilket säger sig själv. Hade jag haft cancer hade jag gjort mig av med den, eller låtit den ta mig om jag vill till 'andra sidan'. Men att missa vår övergång ifrån denna sida vill jag inte :) Det är väldigt spännande tider! Många vaknar, och fler blir vi. Någon som är vaken till evigheten kan inte göra det ogjort om man inte väljer genom fri vilja att glömma och den pärsen vill jag inte vara med om igen... :) Kärlek! - seilon
Posted on: 2009/8/27 10:26
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Helt rätt där.
Mmm dom som kritiserar är skeptiska och bara vill ta till sig den kunskapen som gynnar deras viärldsbild är bra vilsna. Låt dom destruktiva varelserna bädda för sig själva broder allt hittar sin plats ska du se när dom upptäcker att, dendär typen helade min mormor, sover inte knappt? vet vad jag tänker och känner, verkar inte frysa eller bli för varm behöver knappt äta osv. Man uppskattar verkligen varandet när man ser vilket verktyg man har. Det är extremt spännande tider. Så mycket som händer nu samtidigt på så många plan globalt har det aldrig varit innan. Fyverki nu på G. Allt står på sin kant på alla sätt, lögn mot sanning födsel mot död moral mot icke moral kärlek mot hat ideologi mot ideologi, hunger mot mättnad, fattigdom mot rikedom, andlighet mot andefattighet,status mot icke status. Vi träder nu in i drakens tidsålder. Välkommna, nu ska vi sätta stop för alla dumheter. Det är nu eller aldrig, kommande åren avgör allt. Häng med vibbarna. Det tippar snart över folket vaknar till. Då börjar dom iallafall undra. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
New Age-grejer... saker och ting är inte som ni låtit andra mata er med.
Ge mig namn på en person som \"vaknat upp\".
Posted on: 2009/8/27 11:04
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
lol lyssna på den lurade.
Jasså , Vibration har blivigt new age. Snarkman töm dig på din hetta lite och vila din aphjärna från dina egna New Age ideer och joina ostället för att surfa på kanterna som en rastlös själ,. Hade ingen aning om att själen och jaget sysslade med new age. Inte heller visste jag att tusentals år gammla skrifter var new age heller. Men Snarkman är en klättrare som letar efter småfrukter i sin stolthet. Varsigod Snarkman klättra och plocka din frukt medans jag skakar trädet. Du låter väldigt muraraktig har du något emot att vi hittat sanningen eller? Din handling talar sitt tydliga språk. Pass för mig jag har redan klistrat plåster på dig fattar inte ens att du pallar . Gå ut och spring av dig som du så mycket gillar för tydligen hittar du inget bättre och göra med din energi. Lev i frid |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nejdå, jag vet sedan gammalt att seilon bara upprepar new age.
Du kan heller inte säga att du alls har någon förståelse om vad som \"är på g\".
Posted on: 2009/8/27 11:22
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nej du har jagat planeten du vet.
Du kommer ihåg varför du föddes och liven du valde. Det jag minns innan mina liv minns jag och du kan inte ändra på det. Jag döptes till draken och jag har fått alla mina gammla liv mer elelr mindre förstörda och blivigt mördad av denna vidriga elit. Ni födde mig och jag lever för rättfördigheten och sanningen är min budbärare därav ska jag vittna för era handlingar Krig är på G - KRIG Snarkman Krig. Förändring snarkman förändring. Sanningen kom tillbaks. Det är vi som avgör och ingen annan. Jag kan bara säga att jag är på min egen resa , mitt uppvaknande gick jävligt fort men jag var förberedd. Jag vet så mycket som jag sagt och mer därtill. Jag säger inte att jag vet allt för att sannigen är inget ett ord kan uttala och inget man kan hålla i. Enda sättet och ha kontakt med den är genom att vara. Genom harmoni och ett tystat sinne kan man stärka sinnet och därigenom harmoni mellan läraren eleven och sinnet. Jag har inte samma mission i livet som dig eller dom andra. Jag är en upphöjare av sanningar och stärker energier i grupp. Jag har studerat en hel del, men det mesta esoteriska som jag lärt vilket borde vara likadant för dig är på egen hand genom att känna sig fram. Lev i sanning |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
De som är mest lost är de som minst kan/vill inse det... Jag hinner inte (och har inte heller någon lust) ge respons till dekisflum. Håll till godo med det jag (Novax/Drklot???)redan postat, så länge: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=67083#forumpost67083 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66761#forumpost66761 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=67086#forumpost67086
Posted on: 2009/8/27 11:53
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Haha Så är det.
Livet är ett prov. Men dra inte alla över din kam,, alla individer passar inte in i din ekvation. Det finns gammla själar därute. Föressten dekisflum? Det är inte jag som inte har någon ande med mig eller någon kontakt med den. Det är inte jag som inte har insett att man inte kan styra flödet och att det varierar. Man ska leva som man lär. Du uppför dig väldigt muraraktigt i ditt perspektiv , kanske du är en ochså. Lyssna på detta. Man ska göra sig av med sin smuts.. Jasså det säger du, jaha det perspektivet leder bara i att man tävlar med andra ser ner på folk och kastar in kritiska argument. Enda man verkar duga till. Oj nu var man ren va, fatta konsekvenserna av dig själv. Finns inget måste Vaddå Måste. Göra sig av med smuts , jo jag tackar jag börjar ana vart smutsen är. Sök inte kunskapen om din ande?,, Vad är det för bs jag hör? Vaddå så bara dom onda asholes ska kunna manipulera folk med sin egen falsk kunskap. Hur många gånger har man inte hört det argumentet? New age och flumbum är såna ord som ofta används av individer som inte kan rättfärdiga sina samveten. Vaddå förneka den parralella existensen. Du är förlorad min vän vad du än har lärt dig så är det inte sannigen. Jag har tid och posta tillbaks, men jag har ingen energi och kasta på meningslösa saker. Lev i frid.
Edited by FangShen on 2009/8/27 12:40:35
Edited by FangShen on 2009/8/27 13:12:40 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
arkman/novax/bla bla
Du verkar vilja att man ska bli helt tom. Att man ska göra sig av med allt vad människa, liv, och planteten jorden är. Vad är du? Inte medveten om att du är Gud iaf...
Posted on: 2009/8/27 18:29
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login