vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Det JAG är

See User information
Jag heter *snip* säger jag till folk. Det jag kallar för jag är en person som har ett förflutet (minne).

Jag bor i göteborg och jobbar på *snip*. Det är vad jag kallar för jag. Men egentligen finns inte det. Jaget finns inte. För det är bara något jag blivit genom verkligheten. Så det jag är, alltså som person osv är bara ett program av verkligheten, intryck av verkligheten.

Människor har format mig, min omgivning har skapat min verklighet. Min första minnen är ganska tidiga men jag har ingen aning om ålder. Jag minns att jag en gång blev filmad utomhus och hälsade till mig själv och hänvisade till att jag satt inne i huset. Jag frågade när vi skulle leka. :). Jag såg alltså oss som två olika personer.

Vilket jag insåg idag när jag tog en dusch, att jag blivit pånyttfödd många gånger. Jag är. Det som jag var är mina minnen, och det jag blir är den väg jag går. Jag tänker bevara mitt program som min ritual till att förstå vår skapelse. Utan det hade jag inte fattat hur allting fungerade. Men jag är det inte.

Det som jag är är helt enkelt gud. Jag är allt, jag har skapat mitt program för att komma ihåg mig. Men det gör mig inte till programmet, trots att jag hänvisar det. För alla är gud själva, vi är gud och samtidigt skapade av gud. Den fysiska världen är en cool plats att leva i, samtidigt som vi lever i den metafysiska. När vi drömmer är vi där.

Två gånger har jag haft vänner i drömmen som berättat för mig något de gjort innan jag visste det fysiskt. När jag dagen efter eller någon dag senare kollade upp om det de berättade i drömmen stämde, så stämde det. Många drömmar har visat mig saker i förväg vilket hjälpt mig förstå hur allting hänger ihop. TidRum och RumTid som är livet här och livet i drömvärlden/astrala världen/dödsriket.

Fast jag gillar inte namnet Gud för många har missbrukat det och gjort så det klingar negativt. Det är ingen bra klang att bruka ett missbrukat ord eftersom det influerar andra.

Som jag sa tidigare så är det jag kallade för jag större delen av mitt liv skapat av min omgivning. Vad är då min omgivning? Jo, mina 5 sinnen. Jag har dock ett 6 sinne. Som är min själ.

Hur fungerar detta rent praktiskt baserat på hur jag sitter här och skriver på ett forum? Det fungerar på ett sådant sätt att 5 sinnen är Fysiska Livet, och 6:e sinnet är Metafysiska (själen enkelt sagt). När vi dör fysiskt så blir vi själen. Det vi är hela tiden är en ande som är medveten om sin existens. Vi har ett medvetande (det vi kallar för jag / egot), ett undermedvetande (vår själ), och ett superundermedvetande (alltet / gud / oändlig intelligens). Att vara allt är att vara medveten om allt samtidigt och det gör att du inte kan vara existerande som vi är här och nu med Internet och Vaken.se i vår tidslinje. (Tiden är cirkulär, och i sig en illusion också, det är rörelsen i rummet som skapar tiden).

Den oändliga skaparen är oändlig i sig och har alltid funnits.

I början när jag gick min andliga resa så blev jag rädd och förvirrad av alla hemskheter och har varit med om en del väldigt mörka saker. Men jag har alltid varit stark och bemött situationer med frågor och funderingar. Jag förstår innebörden av fri vilja och att vi alla skapar våra egna liv.

Varför gör vi det? I början av mitt liv så hade jag skitsvårt för att välja saker. Jag ångrade ofta mina val och det hade jag garanterat gjort i vilket fall som helst. Så, jag tror absolut på fria viljan, och ser det som grunden till allt vi någonsin kan lära oss.

Vår skapare har gett oss en skapelse som lär oss att bli gudar själva, vilket vi är. Vi är unika personligheter genom våra 5 sinnen i en perfekt matematisk skapelse. Vetenskapen är anledningen till att jag är medveten om min existens, och jag tror detsamma gäller många andra.

Nu tycker jag det är så himla coolt att jag faktiskt är en människa, alltså har en sådan kropp, för jag är bara som sagt. Vilket jag är, allting jag ser är det jag är och detsamma gäller allting och alla :).

Någon kanske skriker "Ey! Det där är en Paradox", och ja, vafan, allt är en evighet av oändligheter. Hur kan vårt intellekt som är begränsat till hur utvecklade förstå vår existens?

Ang. världen så pekar många på Illuminati, NWO, Bush, Rockefeller osv, och skyller många problem på dem.

Det värsta är att sanningen är den att det är ditt fel. Du har skapat det. Du är gud. För om allt är ett och jag kan existera och med dagens vetenskap såsom kvantfysik och 'Sacred Geometry' samt Torsion Fields (aether / tao) så kan vi förstå att vi skapar vår egna verklighet. Så vi har skapat allt det mörka.

Vilket leder mig in på det. Vad gör DU för att förbättra världen. Hur ser världen ut om 10år för dig. Är den mörk? Eller är den det motsatta? Ser du mörker, gissa vad du skapar, ser du ljus, gissa vad du skapar.

Väldigt många av oss som är vakna har kommit hit för att sprida denna förståelsen, eller så har de funnit sanningen och de flesta som gör det börjar sprida den förståelsen. Vi är trots allt ett, och det är tråkigt att se när folk blir vilsna och skapar en dålig fysisk existens för sig själv.

Jag är om något imponerad av Rockefeller och CO. De är riktigt jävla smarta, och några som är bra att lära sig ifrån. Det är bara en tidsfråga inom evigheten tills någon lär sig förstå dem, vilket redan skett :). De har varit vårt mörker och nu tar vi och siktar in oss på ljuset. Bara för att jag är impad betyder det inte att jag gillar vad de gjort, och om man kan tro att de är reptiler och pedofiler så gillar jag inte det heller. Men jag försöker hålla mig till "medelsvenssons" nivå för att inte skrämma folk.

Jag har sett så sjuka saker som jag tror många inte behöver se. Som t.ex. när man kör förbi en olycka, man har fri vilja att inte se kraschen. Man har fri vilja att inte kolla för man kan se något hemskt. Jag tror inte alla behöver gå igenom det allra mörkaste för att vakna. Det mörka vandrar genom allt för det blir ljuset som är allt, men det ljusa vandrar inte alltid genom mörkret, trots att det faktiskt kommit ifrån mörker. Så alla har varit med om det hemskaste, men kanske inte så de kommer ihåg det. Vi skapar trots allt vår verklighet. Däremot så har vi glömt oss för att hamna där vi hamnat, och därmed blivit program skapade av verkligheten.

Så, för att summera och enkelt göra så du kan lära dig förstå ditt liv. Kolla på dina minnen, hur kom du dit du är, vad fokuserar du på? Sen vet du hur ditt nu ser ut, vem du är, varifrån du kom och vad som hänt i ditt liv. Nu kan du blicka framåt, vad ser du då? Jag ser en värld i otrolig harmoni. Samt frihet och en enda lag: Fri Vilja.

Vi är som sagt unika aspekter av skaparen. Vi är kärlek, då vi existerar och endast kärlek kan acceptera fri vilja. Bara för att mörkret förlorar greppet om Jorden betyder det inte att mörkret sluta existera, det blir bara ljus och dess kunskap blir ljusets kunskap. Jag älskar det mörka, för jag är det mörka, men det betyder inte att jag behöver fokusera på det. Jag älskar t.ex. att spela tv-spel med vänner, men det betyder inte att jag gör det hela tiden. Det finns mycket jag vill göra, och inte ens en evighet kan fylla det... Så jag är jävligt intresserad av att se den framtiden vi som blivit ett med våra högre jag kan skapa tillsammans.

Sen så är jag också nyfiken på att träffa någon som kan färdas astralt och kommunicera astralt, för jag är dålig på den biten. Jag har kontakt med Gud genom mitt högre jag och fått mycket magiska ögonblick i mitt liv, som omöjligt kan ha varit slumpen. Jag vet att jag har många brister, men vi kan aldrig existera i samspel om vi inte förstår grunden till vår existens. Vilket är att allt är ett.

Så, det jag är är alltså Gud, precis som du. What would god do?

Jag ser en jävligt bra väg för de som är fångade i mörkrets magi och det är att göra pengar till ljusets magi. Pengar är Gud för majoriteten av människorna, även om de inte själva erkänner det. I princip alla styrs av pengar och det som styr dig är pengar.

Vad styr mig? Det jag kallar för jag... :)

Mina celler, mina lungor, min mage, mina muskler, min kropp helt enkelt, och det jag ger den. Fast jag har fri vilja, jag kan döda min kropp, fast det skulle jag aldrig göra. Då hade jag inte vaknat till att förstå att jag är gud, precis som alla andra.

Det är verkligen magiskt att bli ett med nuet, och jag har träffat många som blivit det. Är det inte spännande att vakna upp till att förstå att vi är gud och att gud har skapat oss? Är det inte spännande att skapar verkligheten med andra? Du behöver ju inte välja de negativas verklighet :P

För att avsluta, med lite fakta som kommer ifrån Black Ops (som massmedia erkänt finns). Även avhoppare ifrån Majestic, och det är att utomjordingar ifrån vår framtid har kommit hit för att deras DNA förtvinar. Orsaken är att de valde den mörka vägen och det värsta är nog att de inte insett det. Men kanske kan vi (de som förstår att allt är ett) hjälpa dem att följa med oss så de inte förtvinar för alltid, det hade varit tråkigt att förlora den historien de har med sig. Dock är de inte inte supertrevliga då de är mörka, menmen.. De är redan involverade med oss så vi kanske kan inspiera dem ;).

De säger iaf att det skedde någon form av kataklysm runt 2012. Och tydligen enligt vetenskap så verkar det som om 2012 innebär "skapa din egna verklighet". Så det är nog bra att se till att fokusera på en bra verklighet.

Kärlek till er alla!
- seilon

(sorry om jag stavat fel, skrev det hastigt och jag orkar inte korrekturläsa efter en lång arbetsdag. får bli sängen nästa)

Posted on: 2009/8/28 20:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Det JAG är

See User information
\"Människor har format mig, min omgivning har skapat min verklighet.\"

Vänd på det - du har format dig själv, orsak och verkan - tro inte att \"andra\" inte är vad du själv har beställt. Som den newage-komaismaktivist du är så tror du på att du är ett offer i tillvaron och det är andras dumma fel.

\"Väldigt många av oss som är vakna...\" - vänd på det, du sover, eller är snarare i koma. Varför kallar du dig för vaken?

\"... skrev det hastigt och jag orkar inte korrekturläsa efter en lång arbetsdag. får bli sängen nästa\".

Jepp, Avdelningen låses klockan 23.

Vakna gott.

Posted on: 2009/8/28 20:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
arkman.. Du måste lära dig se helhet. Jag tror inte du har några erfarnheter ifrån det mörka. Har du det? Vet du hur det är att utsättas att vara instängd begravt levande i den värsta miljön du kan tänka dig? Jag tror inte du kan förstå något förutom det du är. eller inte är. Lev väl min kära vän.

Tack för allt du lärt.

Just det, klart jag sover. Jag är en drömmare. Men att vakna till att förstå hur man drömmer, det är att vara vaken. Livet - rumtid - är en dröm.

Vaken.se existerar i en dröm, så du drömmer också snarkman :)

- seilon

Posted on: 2009/8/28 21:10

Anonym
Ditt jag är din form. Jaget måste ha rätt balans.
Övergöder man jaget blir man oftast ond (eliten), men är jaget balanserat blir man en harmonisk varelse.

Men att avfärda jaget är fel, då det faktist är du. Den gestalt du är.

Anonym
Det finns ett mområde i hjärnan som sträcker sig från kronshakrats ärta till körtel till tinningarna , konformat.

När detta område är aktivt kan du se in i framtiden.

Jag hade detta område aktivt i 3 dagar i rad under en period.

Jag kunde uppfatta allt som skulle hända mig om någon minut samtidigt som jag kunde uppfatta vad som skulle hände flera år framöver.

Jag och min mediala vän lyckas ochså hooka upp oss till någons tankar ang vår utveckling.

Dessa tankar är inte posetiva så jag antar att det är en form av varning som visas oss av jaget.

För polarens del kommer dock det mesta i drömmarna.

Överjaget är vår självbild utan separation, kan säga den andliga självbilden.

Medans underjaget är det missanpassade jaget.

Lev i frid.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper