vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Active Thermitic Material Discovered in Dust from WTC attack

See User information
Orkar inte svara på allt trams. du har inte läst deras rapport, så varför diskuterar du den?. hur du orkar att sitta och hitta på saker medans du skriver fattar jag inte.

"Att de hittat kisel och kol innebär inte att de förekommer i thermite"

Det har jag inte sagt iheller. läser du rapporten så vet du att dom ger en källa på att kisel och kol brukar användas i nano thermite, samma källa som jag skrev till dig som du inte läste eller förstog. när jag sa innan att det dom hittade var blandat i ett sol-gel matrix som man hade förväntat sig av nano thermite, vaför förstog du inte vad jag menade då? för du vet inget om nano thermite.

"Jag kommer att älska XRD rapporten för om de hittar annat än i första rapproten kan vi dra slutsatsen att någon av rapporter är fel"

Hur orkar du?.

Igen, varför kommentera på något som du inte förstår för fem öre?. XRD tillåter dom att se saker dom inte kunde se i deras tidigare instrument som dom använde, dom kan titta på chipsen mycket mer noggrant och lära sig mer om ursprunget av partiklarna. så vad dom hittar i dessa studierna är något som dom inte kunde hitta i deras tidigare. nano material experterna från norge rekommenderade att dom skulle göra XRD studier också.

Posted on: 2009/8/25 21:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Lunar, forummet är inte här för att kommer med argument hela tiden, med kritik till andra's ider, mer för att dela info och diskutera.

De som vill kan då skapa egna tråder i Fight Club eller Scepticism delar.

Märker att dina inlägg är mest kritiska mot 9-11 teorier och andra's inlägg då du har inte kommit hit för att "bjuda" på dina egna tråder och ider.

Vi har haft mycket problem med oönskade perssoner här förut som har gjort likadan, och det går inte.

Som sagt, Fight Club eller Scepticism går mycket bra med sådana.

Så TreeOfLiberty gör rätt hela tiden och slipper kritik från din sida?

Jag blir mer och mer förvånad över hur lite sanning och kunskap det söks efter på detta forum.

Kritik det ska vi minsann tåla om vi har rätt men enligt andra forum är de just vad vi inte tål samtidigt som vi vill att andra ska lyssna på vad vi har att säga.

Ska vi ut med vårt budskap ska vi:

1. Lyssna på kritiken för annars kan vi komma med ett budskap ingen vill lyssna på.
2. Om inte vi är trovärdiga i andras öron ska vi se till att bli det med bättre bevis.

Posted on: 2009/8/31 16:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Orkar inte svara på allt trams. du har inte läst deras rapport, så varför diskuterar du den?. hur du orkar att sitta och hitta på saker medans du skriver fattar jag inte.

"Att de hittat kisel och kol innebär inte att de förekommer i thermite"

Det har jag inte sagt iheller. läser du rapporten så vet du att dom ger en källa på att kisel och kol brukar användas i nano thermite, samma källa som jag skrev till dig som du inte läste eller förstog. när jag sa innan att det dom hittade var blandat i ett sol-gel matrix som man hade förväntat sig av nano thermite, vaför förstog du inte vad jag menade då? för du vet inget om nano thermite.

Du har blandat ihop nano-thermite med nano-partiklar ser jag när jag kollat upp länkarna i Steven Jones rapport.

Sedan om vi nu ska kunna gå till botten med saker och ting ska vi inte ge upp för att någon inte delar ensa åsikter för jag har då inte ansett att jag behöver ge upp i diskussionen med dig.

Detta kan i och för sig bero på att jag inte är på detta forum varje dag mer en gång i veckan.

Quote:

"Jag kommer att älska XRD rapporten för om de hittar annat än i första rapproten kan vi dra slutsatsen att någon av rapporter är fel"

Hur orkar du?.

Igen, varför kommentera på något som du inte förstår för fem öre?. XRD tillåter dom att se saker dom inte kunde se i deras tidigare instrument som dom använde, dom kan titta på chipsen mycket mer noggrant och lära sig mer om ursprunget av partiklarna. så vad dom hittar i dessa studierna är något som dom inte kunde hitta i deras tidigare. nano material experterna från norge rekommenderade att dom skulle göra XRD studier också.

Att de blev uppmanade att använda XRD kan bero på att en officiellt gjort undersökning 2003 om WTC damm använde just XRD.

http://www.nyenvirolaw.org/WTC/130%20 ... nd%20Morphology.Final.pdf

Sidan 14 i filen.

Vi ska alltid orka leta efter bättre bevis.

Posted on: 2009/8/31 16:44

See User information
Quote:
Du har blandat ihop nano-thermite med nano-partiklar ser jag när jag kollat upp länkarna i Steven Jones rapport.

Vad i hela världen pratar du om?. Du kan alltså inte engelska? tycker du inte vi borde vänta med en debatt om detta tills du har lärt dig engelska?.

nano thermite kan innehålla kisel eller kol precis som jag säger, det brukar vara blanad i ett sol-gel matrix som det kallas. jag gav dig källa på det och dom ger även källa i rapporten.

Svara inte förrän du vet att detta är en fakta, och erkänn ditt fel.

Quote:
Att de blev uppmanade att använda XRD kan bero på att en officiellt gjort

Nej det har inget med det att göra. du har redan visat att du inte förstår något du själv säger, så varför fortsätter du?.

Hur kan man säga att om dom får andra resultat i TAM och XRD så är det motbevis till deras tidigare studier?. att du inte förstår hur galet fel det är säger mycket. dom blev uppmanade att använda XRD och TAM just för att man kan få reda på mer av partiklarnas ursprung. det dom hittar nu kanske är 100% bevis på nano thermite. igen deras prover blev plockade 10 min efter kollapsen och alla andra prover som USGS och andra har tittat på har haft smälta järn klot och andra partiklar som kräver 2600C för att smälta.

Så gör din hemläxa och kom inte här och hitta på saker.

Posted on: 2009/8/31 21:11

See User information
Posta inte OT arkman. du kan hitta dina inlägg här om du vill posta dom i rätt tråd.

Posted on: 2009/9/12 21:07

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Posta inte OT arkman. du kan hitta dina inlägg här om du vill posta dom i rätt tråd.

Om du är så säker på att du har rätt skulle jag vilja att du beskriver SKILLNADEN mellan thermite och nano-thermite så alla förstår vad den är.

Posted on: 2009/9/29 19:15

See User information
Quote:

lunar skrev:
Quote:

TreeOfLiberty skrev:

Om du är så säker på att du har rätt skulle jag vilja att du beskriver SKILLNADEN mellan thermite och nano-thermite så alla förstår vad den är.

Låter som att fråga om den kemiska sammansättningen på isolatormaterialet i ett tändstift när man resonerar om bilteknik....luktar Zink här....

Posted on: 2009/9/29 19:24
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

lunar skrev:
Quote:

TreeOfLiberty skrev:

Låter som att fråga om den kemiska sammansättningen på isolatormaterialet i ett tändstift när man resonerar om bilteknik....luktar Zink här....

????

Då tar jag det. Thermite brinner relativt sakta med en het låga på ca 2500 grader. Nano-thermite inte ens exploderar utan skapar direkt en chockvåg och att en chockvåg kan smälta stål återstår att få en rimlig förklaring på för det förstår då inte jag.

Då kanske vi ska ge TreeOfLiberty en chans att ge sin version.

Zink ta och återkom för du är tydligen saknad då alla talar om dig men du är inte vad jag kan se någon användare på detta forum.

Posted on: 2009/9/29 19:41

See User information
Quote:

Jag svarar inte på dina frågor längre, har inte tid med lögnare.

Skillnaden är inte att vanlig thermite smälter stål och att nano-thermite exploderar, som du tror. nano-thermite exploderar inte, bara om man har det i bomber.

Du har redan visat i denna tråden många gånger att du hittar på egen fakta om nano thermite medans du skriver.

Hur kan man säga att man är ute efter bevis och vara så ointresserad av vetenskap som du är?.

Alla forskare som har haft debbater med dom erkänner att det är vetenskap med bra kvalite, bara folk som dig själv som inte ens vet vad nano thermite är kan sitta och kalla det för dålig vetenskap. bara personer som är fulla av skit kan sitta och säga att bild bevis på när proverna blev plockade och dokumenterade uppgifter på var dom har blivit sparade inte är bevis nog.

Debunkers kommer aldrig komma med ett svar på vad det är för kemisk reaktion deras chips ger ifrån sig och varför dom reagerar redan vid 400C när färgen i WTC tålde 800C.

Gå och försök att lura folk någon annanstans lunar.

Posted on: 2009/9/29 19:55

See User information
Så då ljuger Wikipedia så de bara stänker enligt dig för de håller med mig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nano-thermite#cite_note-11

Posted on: 2009/9/30 15:58

See User information
Wikipedia ljuger inte i detta fallet nej.

Detta är varför du inte förstår något om deras rapport. Du har svårigheter med att förstå texter du läser både på engelska och på svenska. ingenstans håller Wikipedia med dig, dom säger upprepade gånger att nano thermite brinner snabbare. när det reagerar så kan det "explodera" men inte på det sättet som du tror, länkar till en bild på hur det ser ut här under.

Vet du vad burn rate är för något?.

"An energetic material has been routinely manufactured from nano-metric powders of aluminum (Al) and molybdenum trioxide (MoO3). When optimized, the burn-rate of these materials (~400 m/s) exceeds that of conventional thermites (based on micron-sized powders), but is less than that of conventional explosives. Similar burn-rates around 350 m/s are measured for these “super-thermites” using n-Al powder in the size range between 30 and 90 nm in diameter (20-60 m2/g, 60-80 wt%Al) and an oxygen to fuel (O/F) mass ratio of 1.4. The burn-rate decreases when the surface area of the MoO3 is decreased from 64 to 40 m2/g, or when O/F is changed from 1.2. Thus, for each average particle diameter, there is an optimum burn-rate at an O/F ratio that depends on the wt%Al present in the material and the particle size distribution of the powder. The burn-rate is dependent on several materials and processing factors such as the quality of the nano-metric ingredients, the processing method, and exposure to air and light, so the effect of aging and environmental exposure on the individual ingredients has been investigated. The results of this powder aging study suggests that the surface area of n-MoO3 can decrease two-fold within 10-12 days, and the Al-metal content in n-Al can decrease as much as 50% over two years. Adequate handling and storage procedures must therefore be followed for the effective use of nano-metric powders and their super-thermite mixes."
http://www.mrs.org/s_mrs/sec_subscrib ... &DID=115853&action=detail

Sedan undrar jag om du aldrig har funderat över varför dom alltid pratar om att lägga till nanomaterial i bomber för att göra dom mer explosiva?.. Tips, det är så man gör nano thermite explosivt.

"The thermite reaction releases dangerous ultra-violet (UV) light requiring that the reaction not be viewed directly, or that special eye protection (for example, a welder's mask) be worn."
http://en.wikipedia.org/wiki/Nano-thermite

Intressant. Här kan man se ett ultraviolet-aktigt ljus från reaktionen som också ger ifrån sig samma oranga färg som det som faller ut från ett annat fönster, vilket visar att det måste ha en hög temperatur.
http://www.youtube.com/watch?v=TTu9X3s4bwE

Här ser vi även att det som faller ut från fönstret "exploderar" mitt i luften.
http://femr2.ucoz.com/_ph/5/2/373812155.gif

Undrar vad som uppför sig på detta sättet och ger ifrån sig ultraviolet-aktiga ljus och "exploderar". Deras chips ger också ifrån sig små blixtrar och gas som förväntas av nano thermite.

Och här debunkar Wikipedia det du tidigare sa om att kisel inte kan ingå i nano thermite.

"The composite materials can be prepared by sol-gel techniques or by conventional wet mixing and pressing.
An application of the sol-gel method, developed by Randall Simpson, Alexander Gash and others at the Lawrence Livermore National Laboratory, can be used to make the actual mixtures of nanostructured composite energetic materials"

Du behöver inte svara på mina frågor, bara gör din hemläxa sen var tyst. tack

Posted on: 2009/9/30 19:09

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Wikipedia ljuger inte i detta fallet nej.

Detta är varför du inte förstår något om deras rapport. Du har svårigheter med att förstå texter du läser både på engelska och på svenska. ingenstans håller Wikipedia med dig, dom säger upprepade gånger att nano thermite brinner snabbare. när det reagerar så kan det "explodera" men inte på det sättet som du tror, länkar till en bild på hur det ser ut här under.

Vet du vad burn rate är för något?.

"An energetic material has been routinely manufactured from nano-metric powders of aluminum (Al) and molybdenum trioxide (MoO3). When optimized, the burn-rate of these materials (~400 m/s) exceeds that of conventional thermites (based on micron-sized powders), but is less than that of conventional explosives. Similar burn-rates around 350 m/s are measured for these “super-thermites” using n-Al powder in the size range between 30 and 90 nm in diameter (20-60 m2/g, 60-80 wt%Al) and an oxygen to fuel (O/F) mass ratio of 1.4. The burn-rate decreases when the surface area of the MoO3 is decreased from 64 to 40 m2/g, or when O/F is changed from 1.2. Thus, for each average particle diameter, there is an optimum burn-rate at an O/F ratio that depends on the wt%Al present in the material and the particle size distribution of the powder. The burn-rate is dependent on several materials and processing factors such as the quality of the nano-metric ingredients, the processing method, and exposure to air and light, so the effect of aging and environmental exposure on the individual ingredients has been investigated. The results of this powder aging study suggests that the surface area of n-MoO3 can decrease two-fold within 10-12 days, and the Al-metal content in n-Al can decrease as much as 50% over two years. Adequate handling and storage procedures must therefore be followed for the effective use of nano-metric powders and their super-thermite mixes."
http://www.mrs.org/s_mrs/sec_subscrib ... &DID=115853&action=detail

Detta handlar om AL + MoO3 vilket inte har något med det Al + Fe203 som Stevens Jones och de andra påstår att de har hittat så sammanblanda inte nano-thermiter.

Quote:

Sedan undrar jag om du aldrig har funderat över varför dom alltid pratar om att lägga till nanomaterial i bomber för att göra dom mer explosiva?.. Tips, det är så man gör nano thermite explosivt.

Varför har man explosiva material i bomber? Tips för de har sprängkraft så också nano-thermiter eller skulle du påstå att man vill ha nano-thermite i bomber för det bara pyser lite grann när de tänds på.

Quote:

"The thermite reaction releases dangerous ultra-violet (UV) light requiring that the reaction not be viewed directly, or that special eye protection (for example, a welder's mask) be worn."
http://en.wikipedia.org/wiki/Nano-thermite

Intressant. Här kan man se ett ultraviolet-aktigt ljus från reaktionen som också ger ifrån sig samma oranga färg som det som faller ut från ett annat fönster, vilket visar att det måste ha en hög temperatur.

Videokameror klarar inte av liksom mänskliga ögat att se ultraviolett ljus. Däremot klarar videokamera infrarött ljus vilket ser lilaaktigt ut. Syntes när jag filmade en majbrasa.
Quote:
Så här får man inte göra videor. ”Now, look what happens here” och de som ramlar ur fönstret tar vinden tag i.
Quote:

Här ser vi även att det som faller ut från fönstret "exploderar" mitt i luften.
http://femr2.ucoz.com/_ph/5/2/373812155.gif

Undrar vad som uppför sig på detta sättet och ger ifrån sig ultraviolet-aktiga ljus och "exploderar". Deras chips ger också ifrån sig små blixtrar och gas som förväntas av nano thermite.

Det ser ut som flamman kommer från väggen.
Quote:

Och här debunkar Wikipedia det du tidigare sa om att kisel inte kan ingå i nano thermite.

"The composite materials can be prepared by sol-gel techniques or by conventional wet mixing and pressing.
An application of the sol-gel method, developed by Randall Simpson, Alexander Gash and others at the Lawrence Livermore National Laboratory, can be used to make the actual mixtures of nanostructured composite energetic materials"

Du behöver inte svara på mina frågor, bara gör din hemläxa sen var tyst. tack

Si =silcon är kisel men var nämns det? Varken i texten eller i referensen.
Så nu får du ta och lära dig vad kisel är:
http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon

Jag har dessutom sett att du har missuppfattat Sol-gel metoden.

De är krasst uttryck så att kisel (Si) används i processen men man får som slutresultat: Kiselförening + nano-thermite så kisel är bara en kemikalie men ingår inte i slutprodukten.

Posted on: 2009/10/3 13:53

See User information
Quote:
Detta handlar om AL + MoO3 vilket inte har något med det Al + Fe203 som Stevens Jones och de andra påstår att de har hittat så sammanblanda inte nano-thermiter.

Bad jag inte dig att göra din hemläxa och komma tillbaka och berätta hur du hade fel?. Gör då det och slössa inte min tid. All nano thermite brinner snabbare det är det nano thermite gör, det exploderar inte som bomber som du tidigare har sagt.

Ska du säga emot om jag säger att solen går upp varje morron?. Kontakta experter och be dom förklara det ordentligt för dig om du har sådana svårigheter med att förstå det och sluta att ljuga, det är en dålig vana du har.

Quote:
Varför har man explosiva material i bomber? Tips för de har sprängkraft så också nano-thermiter eller skulle du påstå att man vill ha nano-thermite i bomber för det bara pyser lite grann när de tänds på

Så du spelar extra dum idag ser jag?. jag har upprepade gånger sagt att nano thermite är EXPLOSIVT. tror du att det enda man har i bomberna är nano-thermite? är det det som skapar explosionen av sig själv?, självklart inte. ta reda på vetenskapen innan du diskuterar det med mig, så slipper du att ha fel i precis allt du tar upp.

Quote:
Videokameror klarar inte av liksom mänskliga ögat att se ultraviolett ljus

Vad klarde videokameran av att filma i videon? en reaktion med en färg som man hade förväntat sig av nano-thermite. deras chips ger som sagt också ifrån sig blixtrar och gas som förväntas av nano-thermite.

Quote:
Så här får man inte göra videor. ”Now, look what happens here” och de som ramlar ur fönstret tar vinden tag i.

Vad i hela världen pratar du om? så får man inte göra i videos?. dom dokumenterade en reaktion av något ämne.

Quote:
Det ser ut som flamman kommer från väggen.

Denna kommentaren säger mycket om dig lunar.

Det är mitt ute i luften som man tydligt ser precis brevid det andra. du har ingen förklaring för det annat än att säga något som du inte ens själv förstår

Hur skulle det kunna komma från väggen och hur skulle väggen kunna skapa något sådant?.

Det är det som faller ut från fönstret, och det "exploderar" som du ser i denna videon, du har ingen förklaring till det precis som du inte har någon förklaring på vad det är för kemsik reaktion deras chips har 1:02 http://www.youtube.com/watch?v=5BZUR8JQ13U

Quote:
Si =silcon är kisel men var nämns det? Varken i texten eller i referensen. Så nu får du ta och lära dig vad kisel är:
ag har dessutom sett att du har missuppfattat Sol-gel metoden.

De är krasst uttryck så att kisel (Si) används i processen men man får som slutresultat: Kiselförening + nano-thermite så kisel är bara en kemikalie men ingår inte i slutprodukten.

Varför frågar du det istället för att ta reda på vad sol-gel metoden är för något?. Kisel används till det.

Nej du har inte sett att jag har missuppfattat det, det var din psykos som såg det, nu ljög du igen. du vet inte vad sol-gel metoden är och du sitter och säger att jag har missförståt det när jag inte ens har sagt något om det?... du har verkligen inte läst deras rapport va? dom har hittat chips som inte har reagerat än, så jag vet inte varför du nämner något om slutprodukten. Igen du hade fel som vanligt, och du kan inte ens erkänna det. det var du som tidgare sa att kisel inte används till nano-thermite.

Du tycker inte det är onödigt att sitta och bara skriva saker som du inte förstår innan du har kollat upp informationen?.

Posted on: 2009/10/3 15:47

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper