vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Blodregister för alla nyfödda?
#1


See User information
Hallå..!
har en liten fråga angående blodregister.
Läste någonstns att det finns ett slags blodregister sedan 1975 på alla nyfödda.
Jag undrar nu vad ni vet om detta?
.. Kommer de nyfödda nu, automatiskt hamna i detta register, eller kan man vägra låta sitt barn hamna där ? -- och kan man begära utträde ?

tacksam för hjällp // Picasso

Posted on: 2009/9/10 10:45
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#2


See User information
Hej Picasso

"Kommer de nyfödda nu, automatiskt hamna i detta register, eller kan man vägra låta sitt barn hamna där "

Man har fortfarande rätten att vägra som förälder. Jag och min fru fick en liten i Januari och sa till på BB.

Vi bemöttes av en barnmorska med höjda ögonbryn, frågetecken i ögonen och många minuters rotande efter en blankett som de nog aldrig behövt använda. Genom den blanketten förhindrades myndigheterna att spara blodprover.

Så skönt det kändes!

Det är vad jag vet.

Hälsningar Mats
på Klar Sikt http://www.klarsikt.humancreations.se

Posted on: 2009/9/10 10:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#3


See User information
Quote:

matsen skrev:
Hej Picasso

"Kommer de nyfödda nu, automatiskt hamna i detta register, eller kan man vägra låta sitt barn hamna där "

Man har fortfarande rätten att vägra som förälder. Jag och min fru fick en liten i Januari och sa till på BB.

Vi bemöttes av en barnmorska med höjda ögonbryn, frågetecken i ögonen och många minuters rotande efter en blankett som de nog aldrig behövt använda. Genom den blanketten förhindrades myndigheterna att spara blodprover.

Så skönt det kändes!

Det är vad jag vet.

Hälsningar Mats
på Klar Sikt http://www.klarsikt.humancreations.se



Aha .. vad bra .. när är det blodprovet tas i vanliga fall ? är det några dagar efter födseln eller direkt vid födseln ? ..

tackar för länken och svaret ! inte vill man att ens barn skall vara med i massa register :D

Posted on: 2009/9/10 11:14
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Blodregister för alla nyfödda?
#4
Och det sägs att man kan begära utträde... Jag tror iofs inte man kan det i realiteten...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#5


See User information
Matsen, precis som du säger så kan man få fylla i en blankett, blanketten stoppar tyvärr inte att provet tas och skickas till PKU-registret.

Blodet tas från alla nyfödda här i landet.

Blanketten du fyllt i hindrar dessutom inte alls PKU från att spara ditt barns blodprov!

Om du läser noggrant så står det att du begär: "att blodprovet destrueras eller avpersonifieras"
Du får inte själv bestämma vilket av alternativen!
Du får heller inte veta vilket alternativ som valts!

Med avpersonifiering menas att man raderar alla uppgifter utom: Födelsedatum, kön och barnets postnummer.

En fotnot är det i mycket, mycket sällan föds mer än ett barn av samma kön, samma dag, inom samma postnummerområde, och i princip aldrig fler än två.

Ditt barns blodprov är med andra ord precis lika identifierbart som innan "avpersonifieringen"!

Så... Picasso, jag beklagar, det går inte att vägra!

:Hej

Ps: Om ni satt på världens mest kompletta biobank, skulle ni förstöra eller "avpersonifiera" provet???

Posted on: 2009/9/10 11:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#6


See User information
Jag är mycket säker på min sak efter ett flertal personliga kontakter med PKU registret på Karolinska.

Jag har till och med försökt kräva, att de lämnar tillbaka mina barns provkarta i fysisk form, erbjudit mig att ta hand om proven tills barnen är stora nog att bestämma själva, eller tills de kan komma att behövas.

Jag fick kalla handen!

Provet tas några dagar efter.

:Hej

Posted on: 2009/9/10 11:25

Edited by hej on 2009/9/10 11:55:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#7


See User information
Länk till den så kallade Nejtalongen.

I PDF format direkt på ursprungssidan, biobanksverige.se

http://www.biobanksverige.se/getDocument.aspx?id=78

Lägg märke till:

"[ ] Provet ska förstöras eller avidentifieras efter analys.
Provet kommer antingen att förstöras eller avidentifieras – du kan inte välja antingen det ena eller det
andra."

Posted on: 2009/9/10 11:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#8


See User information
Hej "Hej:"

Tack för bra förtydliganden!

Blanketten är troligtvis den vi fyllde i, men minns inte helt klart. Ska se om jag hittar den hemma

Mats

på Klar Sikt http://www.klarsikt.humancreations.se

Posted on: 2009/9/10 12:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#9


See User information
Quote:

hej skrev:
Med avpersonifiering menas att man raderar alla uppgifter utom: Födelsedatum, kön och barnets postnummer.


Har du en trovärdig källa på detta?

Posted on: 2009/9/11 1:07
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#10


See User information
what... hur tar dom blodet? Det är inte någon annans barn,ingen har rätt att tilfoga smärta och ge en nyfödd en traumatisk upplevelse. De är hantlangare åt satanister, annars kullede inte göra hål i kropparna och ta blod.

Bryr ni er bara om att \"inte hamna i register\", samtidigt som de kränker en nyfödd?

Posted on: 2009/9/11 1:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#11


See User information
Despertando:

Ja, det är tydligt uppspaltat i ett av breven jag fick som svar på mina förfrågningar till Karolinska.

Det är snart två år sedan min brevväxling med PKU-laboratoriet, men jag ska se om jag kan hitta det (arkiverar med "på hög metoden"), Scannar i sådana fall in dem åt er!

Men nu är det natten, så det får bli imorgon.

Annars går det bra att själv ringa/skriva till PKU-laboratoriet och fråga vilka uppgifter som sparas vid en "avidentifiering":

Telefon: 08-585 827 90
Fax: 08-585 827 60

PKU-laboratoriet
C271
Karolinska Huddinge
141 86 Stockholm

:Hej

PS: Jag skulle nog önska att du och andra gjorde det, då jag stångat mitt huvud blodigt för att försöka få dem att förstå att de har "lagerfört" mina barn! Och mina barn är INTE lagervaror!

Posted on: 2009/9/11 1:23

Edited by hej on 2009/9/11 1:53:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#12


See User information
arkman:
Jag protesterade så högljutt då de tog provet på mitt första barn (8 år sedan), att översköterskan tog mig till en annan avdelning under förevändning att hon måste hitta rätt dokument.
Väl där skällde hon ut mig efter noter, påstod att jag ville mitt barn illa och hävdade att hon inte ens visste vilka dokument som skulle kunna stoppa provtagningen.

Det var bara två dygn efter att min flickvän hamnade på intensiven efter att ha varit mycket nära att dö under förlossningen/akuta kesarsnittet (efter nitton timmar, fortfarande, bara tre cm öppen).

Under tiden tog en undersköterska PKU-provet på min förstfödda, mot min uttryckliga protest.

Sen fick jag den förhatliga "NEJ-talongen" i handen, och förklarades inte vara välkommen förränn min dotter och hennes mor skrevs ut!

Välkommen till verkligheten: Hej


PS: Ville lägga en "lagom" smiley här, men det finns inget lagom för sådant här, staten äger våra barn, vi bara förvaltar dem!

Posted on: 2009/9/11 1:32

Edited by hej on 2009/9/11 1:54:30
Edited by hej on 2009/9/11 1:59:55
Edited by hej on 2009/9/11 2:00:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#13


See User information
arrrggg...

De tar sig en rätt de inte kan ha, eller har. De ska vara behjälpliga med barnafödandet, men ge sjuttan i att serva satanismen eller aliens - och inte gå in i bebisars kroppar - det är fruktansvärt det de gör.

Stäm dom.

Posted on: 2009/9/11 1:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#14


See User information
Jag vill inte stämma dem, jag vill ha tillbaka mina döttrars blod!
För deras skull.

Även om det lät konstigt: Hej

Posted on: 2009/9/11 1:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Blodregister för alla nyfödda?
#15
Går man inte runt PKU-registret om ungen föds hemma? Eller är PKU-registret så blodtörstigt att om eller när ungen kommer in på ett sjukhus så går personalen till attack för några få droppar blod?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#16


See User information
Quote:

arkman skrev:
what... hur tar dom blodet? Det är inte någon annans barn,ingen har rätt att tilfoga smärta och ge en nyfödd en traumatisk upplevelse. De är hantlangare åt satanister, annars kullede inte göra hål i kropparna och ta blod.

Bryr ni er bara om att \"inte hamna i register\", samtidigt som de kränker en nyfödd?


De tar blodet genom att sticka barnet och samla upp det på ett papper. De har ingen "rätt", du kan neka. Problemet är att PKUtestet i sig är rätt vettigt, det avgör om ditt barn är ett av de få som får hjärnskador av modersmjölk.

Har du barn? Antagligen inte... Att vara förälder innebär ofta att göra saker som barnet inte gillar men som man vet har ett högre, gott syfte.

O ja, jag bryr mig mer om mitt barns framtida välfärd än om det gråter över ett nålstick. Världen är kall, hård o grym.

Posted on: 2009/9/11 6:37
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#17


See User information
Jag förstår dig Despertando, jag har barn jag med. Det enda jag kan tycka är att det är ett jävla sätt att välkomna en nyfödd på bara,

-Hej och välkommen till fängelseplaneten jorden, du är inte längre en fri själ på drift i universums evighet. Du är nu jävligt tung och med en kropp som kommer ta många år att lära sig att styra. Här får du dessutom ett lite nålstick som gör ont, för att visa hur välkommen du är och som belöning för att du kämpat så bra i 20 timmar med att komma ut från mamma. Ha ett bra liv.

Ungefär så tänker jag...

Posted on: 2009/9/11 9:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#18


See User information
Desperato, nålstick ger inte välfärd - det är att de sätter färdriktningen för barnet direkt, de ska äga barnet.

Hur sjuttan har folk klarat sig förr innan nålarnas tid...

Så vänd på det.

Att bry sig om sina barn är att inte ge de till vitrockarnas våld.

Släpp det med hjärnskador... det har sina sidor att leva,och alla har sina öden - lidande är inte ont, alla får ta sitt lidande på något sätt, det är gott.

Det var några här och höll en kurs för några år sedan på en folkhögskola, de var från en folkgrupp långt borta i Rysslandstrakterna...

De visade bland annat hur de plockade bär, och kursdeltagarna fick göra en bärplockare på det sätt som de gör dom, i näver. De visade principerna förhur de bygger sina hus/kåtor osv. Den äldste mannen som var med fick fråga om han var frisk, eller hade varit sjuk (har inte detta ordagrant, men i stora drag), nej, han hade aldrig varit sjuk. Hur var det med de andra i familjen/släkten, nej, de hade aldrig varit sjuka. Han hade dock hört talas om någon någonstans som \"varit sjuk\". Kanske han hade blött näsblod eller något...

Så, så är det... med sjukdom - har inte vitrockarna slagit klorna i folk med sina vaccinationskampanjer + fluor och lite annat, så är man inte sjuk på det sätt som genomsyrar vår kultur och tänk.

Karma får man ta ändå, så deras kultur håller på att duka under.

Nu har de börjat föda på sjukhus, ibland åker de helikoper då...

Då kan de sticka barnen... och ge vaccinationer - it\'s all over...

Posted on: 2009/9/11 10:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#19


See User information
Säg vad du vill. Lätt att tycka när man har varken barn eller hjärnskador, även om jag tvivlsr på det sista när jag läser ditt förvirrade inlägg.

Posted on: 2009/9/11 12:24
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#20


See User information
Desperato, du projicerar som vanligt och är ute och cyklar.

Så att samhället tar ens bebis och tar detta prov är ok, enligt dig. Egentligen så köper du hela paketet som då följer, det tänket, att det där med vitrockar/science är bra och lite mer pengar till dom kan ge än bättre metoder - kanske ett nytt slags prov från bebisen kan avslöja att det minsann är i riskgruppen för att \\\"drabbas\\\" av... så det ska förebyggas med att barnet får käka tablett x och annat för att inte drabbas senare...

Du tror att livet är farligt, och på provtagningar...du sover verkligen.

Du skulle vara en av de som på fråga som det var i dagens Hallands Nyheter om det bör bli lag på att vuxna ska ha cykelhjälm svarade Ja.

Posted on: 2009/9/11 16:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#21


See User information
Ja, jävlar...jag glömde att det är du, Novax. I min förställningsvärld är ju du upprepade gånger bannad, inte välkommen och därför inte här. Alla dina olika nick gör mig så förvirrad och dina dubbelregistreringar hjälper ju inte till heller...

Säg vad du vill. Om ett blodprov kan hjälpa mig att förhindra en hjärnskada är det ett litet pris att betala. Du får göra vad du vill med barnen du aldrig kommer att få.

Ditt påstående om cykelhjälmar är riktigt korkat. För vet du vad? PKUprovet är frivilligt, precis som cykelhjälm. Valfrihet, är det inte fantastiskt?

Posted on: 2009/9/11 18:27
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#22


See User information
Enligt vad Hej skriver här så är det knappast valfrihet i praktiken.

I mina ögon är det väldigt sorgligt att föräldrar har blivit så hjärntvättade att de går på hela grejen, inledningscenariot att vi ska lägga vår tillit i vitrocksaliens händer. Vaddå hjärnskada av modersmjölk - så otroligt baklängeskrok de la ut, och komaistsatanister köper det, tror det är för barns bästa....

Sorgligt är det att odugliga föräldrar inte ens kan skuffa undan deras onda metoder/redskap, så de får åverka en nyföddskropp - det är verkligen inte bara ett stick... utan bakomsig/i sig så ligger så mycket annat. De skulle inte få röra vid bebisarna, tänk vilka spårdet sätter, att födas hit, tas från mamman, den enda värld det har varit i (sedan det kom ned), och tappas på blod i smärta.

Jag har svårt att hålla mig lugn nu... men jag är inte förvånad att tex Desperato är i superkoma.

Tänk istället om du är inne på hjärnskskador... vad utvecklingsstört tänk är... vad som kan listas upp som istället ger barn nedsatt hjärnfunktion från vitrockshåll, vaccinationer, näringsbrist på grund av förlite modersmjölk, och tusen andra saker.

Bebisen behöver bara vara hos mamma, få kärleken därifrån - redan hjärnskadade tror att det är positivt att ge barnet till satanistvåldsverkare, så de ingår där själva - må ni bannas från att få barn.

Posted on: 2009/9/11 21:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#23


See User information
För det första är det inte något tvång alls. Jag har ju som sagt gjort testet på min son.
Det sprids rätt ofta insinuationer på vaken om att än det ena eller än det andra är obligatoriskt. Det enda som är obligatoriskt överhuvudtaget är att du registrerar ditt barn och anger fader/fader okänd. Allt annat är frivilligt fram till skolstarten hösten då barnet fyller sju år.

Mödravårdscentralern, sjukhusförlossning, PKU, biobanken, barnavårdscentralen, vaccineringar...inget kan de tvinga två föräldrar som är överens om det till. Den som påstår detta ljuger.

Vidare får du förstå, Novax, att PKUtestet är till för att avgöra om barnet lider av fenylketonuri, en sjukdom som gör att man får aspartamförgiftning av modersmjölken. Det är alltså just för att ge modersmjölk man gör testerna.

Men du skiter ju vad man säger. Sjukdommar är ju inbillning eller vad fan din guru nu säger...

Posted on: 2009/9/11 22:44
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blodregister för alla nyfödda?
#24


See User information
Du tänker inte långt får jag säga.

Varför är det så viktigt att få blod, och vilka vill detta egentligen.

Köper du vanligt tänk? Vet du inte att det bara räcker med att veta att om något görs därute brett, tex att vitrockar har en policy - så vet man automatiskt att det är evil?

Om man kunde se detta utifrån/med andra ögon så skulle man förfäras, det kan jag säga. De krafter som ligger bakom saker som här ser ut som köpcenter, sjukhus och annat - det är uschliga platser som ingår i att ta från hu-man, hålla igång vissa energier, ta saker/energier från hu-mans på sjukhus, ett ord för det är satanism. Det är som att tex ett sjukhus är en central mellan ett stort väsens ben... kalla det demon, eller alien.

Vakna vet att blod är så viktigt för spelet därute, för de uschliga krafterna - blodet är det primära - så hade de inte hittat på det med \\\\\\\"fenylketonuri... en sjukdom (haha...) aspartamförgiftning av modersmjölken...\\\\\\\" så hade det varit något annat. Fatta det!

Aliens vill ha, och vill ha koll på blodet, blodslinjer etc + hela biten att de då inguter i de nyfödda att livet är något smärtsamt, till och med mamma övergav mig, och överlät mig till ett smärtsamt övergrepp, det är ett djupt sår.

Jag ser sällan att komaister här skriver om att det är aliens som ligger bakom illuminati - det skrivs hellre om att \\\\\\\"väcka andra\\\\\\\" och att kramas.

Om inte annat så borde vetskapen att sjukhus härrör från frimurarutförsel få de inte 100 procentigt förlorade att se lite bakom ytan till varför de griper bebisarna direkt.

Kanske vid sidan om, ellr inte...:

http://hatingautism.blogspot.com/2009 ... ders-obama-to-poison.html

http://memes.org/tom-cruise-alpha-dra ... -aliens-breathing-underwa


Denver Airport Alien Illuminati Conspiracy

http://www.youtube.com/watch?v=WCHK4PgWV7U
http://www.youtube.com/watch?v=YvqF7NidOjQ

Posted on: 2009/9/11 22:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS