vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Vakna, vakna, vakna för helvete!!
psilo..
du kan inte se in i andras medvetanden genom att stänga in dig i ditt eget..
stänga av känslorna är det många som gör hela tiden speciellt här på vaken just nu, du säger själv att bomba en by och skjuta någon med pistol är enklare..

är inte det ondskefullare, här styckar ju bonden systematiskt djur som om dom vore ett gäng växter..

tycker du borde se den sista samurajen så du kan se en annan bild av hur vissa ser på döden..

jag skulle hellre få huvudet avhugget än att se min by få en klusterbomb spetsad med uran.. detta är ondska..

ondskan ligger i betraktarens ögon..
och vi ser alla olika långt..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det jag menade med att det FÖRMODLIGEN är lättare att sätta ett skott i pannan eller bomba en by är att det är på avstånd. Piloten som bombar trycker bara på en knapp.
Att skära huvudet av en person, höra dödsskriken, rosslingarna, känna dödsryckningarna, se blodet spruta osv,...det är något helt annat än att försöka nå någon med en pistol på avstånd.

En person som blir avrättad med ett skott i pannan är fan så mycket humanare än att få huvudet avskuret. Det tar ett tag att skära av ett huvud med kniv,...personen som får det avskuret hinner tänka och uppleva en hel del under tiden,...emedans skott i pannan blir det bara pang bom och allt blir svart.

Det borde du väl begripa efekto? Kanske är det för att du kommer från Irak som att det är helt naturligt för dig att tycka att ett avhugget huvud är en bagatell?
Det finns ju som sagt i din "kultur"...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
tyvärr kommer jag från chile, men har allt möjligt påbrå i mitt blod, bland annat arab blood...

detta är en smak fråga i sig, jag tycker bara att det är mer moraliskt med halshuggning då det är en personlig handling..

snälla se filmen då!
den ger en ganska bra bild av hur pass mkt moral det finns med döden..

Anonym
Jaaa...jag skall se filmen MEN då får du lova att du ser en annan film som jag rekommenderar här; "Fear and loathing i Las vegas"...

En dunderfilm!!!

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
tyvärr kommer jag från chile, men har allt möjligt påbrå i mitt blod, bland annat arab blood... detta är en smak fråga i sig, jag tycker bara att det är mer moraliskt med halshuggning då det är en personlig handling..

... mer moraliskt med halshuggning? Sluta röka braj för helsike! Det ger hjärnskador!

Det finns väl ingen normalt funtad människa som tycker att det är ok att ta en annan människas liv... vare sig det är halshuggning eller annat?

Kan hända att det i stridens hetta skulle kunna hända att någon begick en så vidrig våldshandling för att skydda sitt eget eller andras liv... men att sitta i ett fredsdrabbat Sverige 2006 på ett forum och tycka att det är moraliskt att personligen halshugga människor istället för att skjuta dem. Det är sjuk våldsromantik från en mycket liten människa som tror att solen snurrar flera varv runt honom och hans eget ego innan den behagar att lysa upp sanningen!

See User information
undrar hur många dom amerikarnarna har halshuggit, lämläst med bomber, skutit i magen så dom föblött till döds, slagit ihjäl för "skoj" skull osv... tänk på bilderna som kom från guantanamo basen bara, tycker inte det är omotiverat och nån ren ondska när man tänker på vad USA har jort mot dom.

visst är de inte så snällt å skära halsen av någon men ingen kan ju kräva att irakerna ska tacka och krama amerikanerna när dom har invaderat deras land, bombat deras barn, hus och allt å anklagat dom för massa skit bara för att ta deras olja...

Posted on: 2006/4/25 12:36

See User information
"Oavsett om dessa omständigheter utnyttjas av någon elit eller inte,...så är det ju ändå människor som får sina huvuden avskurna. Det är också människor som håller i kniven och som utför morden."

Glöm inte att liknande halshuggning inte förekom före invasionen.
Det är inte något vanligt förfarande bland Islamister.

Frågan är vem det är som utför dessa halshuggningar!?
Den första att bli halshuggen offentligt var ju Nick Berg tidigare känd av FBI för sitt samröre med Mossauwi.

Om man tittar på videon som först ser ut att vara en brutal avrättning ser man efterhand ett antal uppenbara fel. Först och främst påstås en av personerna vara Zarquawi. Trots att han är kännd för att ha fått ett ben avsprängt och ingen av männen har någon benprotes.

Ju mer man tittar och studerar personen Nick Berg förstår man att det är en fejkad video.

Scenen när hans huvud skärs av saknar just dom sekunderna när huvudet skärs av. Nästa klipp håller någon upp ett huvud som knappt ens är blodigt. Trots att en dylik dekapitering skulle leda till att tiotals liter av blod fullkommligt skulle spruta ut ur hals och huvud.

T.o.m. professionella rättsläkare har uttalat sig om videon och sagt att blodflödet saknas och kroppen ligger alldeles för stilla för att vara på riktigt. Även om han drogats vilka vissa påstått till försvar.

Mannen som läser upp manifestet bläddrar runt i papprena helt ologiskt. Bland annat återkommer han till samma papper om och om igen som om han inte ens läste. Det går inte heller att se hans läppar röra sig.

Terroristernas hållning och klädsel stämmer inte överens med Islamistiska sedvänjor. Flera Muslimer har kommenterat att mannen med palestinasjalen uppengaligen inte kan knyta en sjal utan verkar ha satt på sig den som en icke muslimsk skulle.

Det mäkligaste är att Nick Berg fortfarande har på sig Abu Griab fängelse dräkten trots att han enligt officiella källor släpptes av FBI tidigare. Platsen där det är filmat liknar i allt väsentligt Abu Griab fängelset. o.s.v.

Vad skulle då syftet med att fejka en video av detta slaget.

1. Videon kom i ett läge där Bush fick mycket kritik för sexövergreppen i Abu Griab.

2. Genom att utmåla alla guerrillagrupper som hänsynslösa mördare påverkar man inte bara opinionen hemma men också andra oppisitionellas vilja att medverka i kampen.

http://www.serendipity.li/iraqwar/npossum_on_berg.htm
http://www.prisonplanet.com/archive_berg.html

Posted on: 2006/4/25 12:53

See User information
Appropå ämnet halshuggning.

Jag kan dra mig till minnes ett program där "utredde" en grav / offerplats el dyl. och där personen i fråga hade ett kraftigt märke av ett bredsvärd (minns inte exakt). I vilket fall. Det som de försökte utföra var att mha olika typer av svärd mm hugga av en ryggrad från en gris. Det som de kom fram till var att det var mycket svårt att ens med full kraft på en stillaliggande ryggrad, klara av att hugga av ryggraden.

Jag bör nog helst inte uttala mig om videon eftersom jag inte är lagd till dylika filmer och därför avstått att sett den, men vad jag hört här och på flera andra ställen verkar det som att mycket inte stämmer.

Om de nu påstår sig ha klarat av att lossa huvudet från kroppen med en kniv eller mindre svärd så tycker i alla fall jag att det inte verkar mycket troligt. Skära av mjukdelarna är en sak, men att kapa ryggraden i sig.... nej, knappast. Överlåter dock analys av bildsekvensen till andra.

Posted on: 2006/4/25 13:03

See User information
Jag har ett flertal böcker som handlar om denna sk. "Propaganda" som översköljer folken - då det är krig på "G"... Vad heter den där snubben som tecknade "solstickan" hans brorsa skrev en skitintressnt bok ang - just detta med propagandan under första världskriget - då kanske det inte var så mycket fotografier - mera teckningar - Hur då Tyskarna utmålades som barbarer - med bebisar spetsade på sina bajonetter - många gånger så fanns det en viss sanning i allt detta för människan blir jävlar mig "galen" under sådana omständighter som kriget framkallar...

Vi har ju tagit del av en mängd sk- förfalskningar - "Kuvös-affären" i Kuwait - eller ta det där som man fick ta del utav då ungern blev "befriad" från sovjet - Hur de tog lik från bårhusen och lindade in i taggtråd - för att vi skulle tro att det var så de gjorde med sina fångar och motståndare - Så går det ju alltid till - eller den där berömda bilden utav likhögarna som förevisades - som visade sig senare vara likhögar av uppsamlat folk efter bombningarna av Dresden - en tysk läkare fann denna bild av sig själv i någon jävla monter vid någon Holocast-museum...
Sånt får vi leva med - men bara vi förstår sammanhanget - så behöver vi inte "älta" det här dag ut och dag in - som det går till här på forumet...
Sedan håller jag med Efekto - likt vissa komentarer utav tyska överordnade - att det var äckligt det här med gaskammare - om det nu kan ha gått till så, mellan varven - att det är inte "ärovördigt" att gasa ihjäl folk utan att se offret i ögona - när man tar död på folk - man skall alltså kunna göra det på ett shysst sätt - fast det håller jag med om att överhuvudtaget avliva folk godtyckigt och i onda syften är helt fel...

Siste sammurajen, var jävlar mig en bra film - blev nästan lite blöt i ögat, faktiskt - Och det är för mig - ett bra betyg, hö....

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/4/25 13:19
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Jag tror att det inte är riktigt det som efekto menar.

Själv tror jag han menar att det är bättre att vara medveten om sina handlingar.

När jag åt kött ville jag ta ansvar för att jag dödade djuret och inte som andra käka köttet och sedan snyfta när jag tittade på farmen.

Det skapade en medvetenhet hos mig. Att jag faktiskt dödade djurer, vilket ledde till att jag valde att sluta döda djur.

Posted on: 2006/4/25 13:21
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Jag kan inte förstå varför alla tjatar om Nick Berg,...det finns ju flera filmer (länkar) där flera personer ur gisslan avrättas på samma sätt. Sedan är det inte klarlagt att det är fejk...titta på ALLA filmerna,...det är väl det minsta man kan begära.

http://www.rawa.us/movies/qasash-s.mpg

Detta är en annan film (utan ljud om det kan lindra).
Man ser att det är äkta...

Så,...det är ren bullshit att sådant här inte förekommit innan invasionen av IRAK.
Denna film fanns redan innan invasionen av Irak.

Så vitt jag kan se så verkar alla dessa filmer i denna tråd jag länkat till, vara autentiska...

Anonym
Quote:

Shygets skrev:
det är inte "ärovördigt" att gasa ihjäl folk utan att se offret i ögona - när man tar död på folk - man skall alltså kunna göra det på ett shysst sätt...

Säg det till den som blir dödad!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper