vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

ALL HISTORISK FORSKNING VISAR ATT NÄR MEDBORGARSOLDATERNA ERSÄTTS MED YRKESSOLDATER DÅ ÄR VI HOTADE!

See User information
Prof. Carroll Quigley beskriver på sidan 1200, The Unfolding of Time i Tragedy and Hope, att ALL HISTORISK FORSKNING visar att när ett land ta bort sin ORDINARIE militära armé av medborgarsoldater

(Som nu skett eftersom i Sverige, allt genomfört av både Röda Laget och Blåa Laget) och att de börjar ersättas av en mindre professionell armé av yrkessoldater, då är det bara en tidsfråga innan Demokratin urholkas.

Detta gäller också en upptrappning av hårdare lagar, med konfiskation av legala vapen! Överallt där detta skett i Ryssland/Sovjetunionen, Kina, Tyskland med Hitler så har medborgarna i respektive land alltid råkat illa ut.
---------------------------------------------------------------------------
123 SVT Text Tisdag 22 sep 2009 INRIKES

ETT LITET STEG MOT EN SVENSK YRKESARMÉ

Soldater i Afghanistan får anställning

De svenska soldater som tjänstgör
i Afghanistan kommer att erbjudas
fortsatt jobb inom försvarsmakten.
Erbjudandet får de innan de reser
hem. En början på en svensk yrkesarmé.

Patrik Dahle, tf personalchef vid
Försvarsmakten, säger till Rapport
att det rör det sig om en
anställningstid på fyra till åtta år....

President Bill Clintons mentor Prof. Carroll Quigley som av eliten fick den hedervärda titeln. "Professorn som visste för mycket!" Beskriver i sin nu unika bok Tragedy And Hope, A History of The World in Our Time, 1966, The Macmillan Company, New York.

Citat: Carroll Quigley The Unfolding of Time "...Western Civcilization, is almost fifteen hundred years old, and was democratic in political action for less than two hundred of these years, (or even half of that, in strict truth)..." Sidan 1201.

Prof. Carroll Quigley beskriver den västerländska civilisationen som 1500 år gammal, där eliten under cirka 1300-1400 års tid haft FEODALISMEN med livegna slavar som sin idealbild. Där vi BARA haft RIKTIG DEMOKRATI i cirka 100 år av dessa totalt 1500 hundra år av skräckvälden i vår västerländska historia.

Du som läser detta just nu lever under denna unika tidsålder med en mycket skör demokrati som när som helst kan förvandlas tillbaka till ett Feodalisktiskt odemokratiskt monster.
--------------------------------------------------------------------------
Från sidan161 i Conspirators Hierarchy: The Story of the Committee of 300. Dr John Coleman nu berömda bok som kom redan 1992. Dr John Coleman med en berömvärd skolgång och pedantisk systematisk noggrannhet vid sin forskning om vår framtid. Dr John Coleman identifierar elitens plan mot en världsomspännande herravälde och kontroll över mänskligheten. I boken Conspirators Hierarchy, så sammanfattar Dr Coleman elitens avsikter och slutmål inom sällskapet the Committee of 300.

"En Världsregering och ett monetärt system, under permanent icke folk valda ledare som styr tillsammans med eliten ovanför, ungefär samma feodala system som fanns under medeltiden.

I denna enda NYA VÄRLD kommer befolkningen att bli begränsad med totala restriktioner, familjerna får föda ett bestämt antal barn. Sjukdomar, krig, och svält kommer att minska 80 % av mänskligheten tills cirka 1.2 miljard människor som är användbara för den härskande klassen som i stort är opåverkade av dessa hemska utslagningar"

“Det kommer inte längre att bli någon medelklass i detta nya samhälle, bara härskare och tjänare. Lagarna fungerar genom ett militärt kommando och polis, ett system med en världs domstol utövande samma lagar över allt. Uppbackat av en militär styrka och en polisstyrka som ser till att lagarna efterlevs i alla de tidigare existerande länderna. Inga nationsgränser kommer längre att existera.

Systemet kommer att bygga på en slags välfärdsstat för de som är lydiga och de som är undergivna till den nya Världsregeringen. Där de lydiga kommer att bli belönade genom att de får leva ifred; dom som däremot är revolutionära och omstörtande kommer att få svälta till döds eller förklarade fredslösa och utan för lagen, där vem som helst kan få rätten att förfölja de oppositionella."

Sedan MI6 Agenten Dr John Coleman startade sin karriär 1972, så har han gjort 650 förutsägelser om vår framtid och av alla dessa 650 spådomar så har han haft rätt till 97 %. De andra 3 % var inte exakta men inte heller felaktiga, de pekade i rätt riktning!

http://coleman300.com/
Quotes: Thomas Jefferson "Government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have .... The course of history shows that
as a government grows, liberty decreases."

Citat: Thomas Jefferson “En Regering som är tillräckligt mäktig för att tillhandahålla allt du behöver, är tillräckligt mäktig att ta av dig allt, historien visar att där regeringsmakten växer, minskar friheten eftersom.”

-----------------------------------------------------------------------

För att kunna driva fram en Världsregering då måste man först förstöra den ekonomiska tryggheten för massan av folket.

De privata Centralbankerna runt om i vår värld driver ett Korståg mot Välfärden! I Sverige börjar den i form av en av de största konspirationer som Sverige någonsin varit utsatt för! "Förutom Medlemskapet i EU." Yttersta syftet med kredit avregleringen var att ekonomiskt skada folkhemmet och det långsiktiga välfärdssystemet med ATP, där målet var att slå sönder ATP systemet för att införa en darwinistisk nyliberal inriktning som lite enkelt går ut på att den enskilde individen får klara sin ekonomiska framtid på egen hand = Staten tar inte längre ansvar för medborgarnas framtid vilket skall liknas vid en Darwinism.

I största hemlighet började konspirationen med att ekonomer inom svenska Riksbanken börjar att jobba för en avreglering redan under 1984 utan att Regeringen eller Riksdagen är informerad! Syftet var ämnat att släppa bankutlåningen helt fri, där sedan Socialdemokraterna med Erik Åsbrink i spetsen och fd. finansministern Kjell-Olof Feldt håller hela det socialdemokratiska partiet ovetandes om kuppen!

Den 21 november 1985 klubbas så kreditavregleringen av Riksbanken som sedan får namnet November Revolutionen. Riksbanken släpper affärsbankerna i fria tyglar, och sedan dränker de formligen Sverige i pengar, och den ekonomiska bubblan ökar allt mer samtidigt som inflationen skenade, till slut kom börskraschen.

Källa: Dan Josefsson i tidningen Ordfront 10/2005.

Resultatet blev 60.000 avvecklade företag (Läs livsverk med verkliga värden som banksystemet tog kontrollen över genom att skuldsedlarna blev indrivningsedlar) och ca 400.000 förlorade arbetsplatser.

Titta bara vad Röda Laget och Blåa Laget gjort i Sverige!

Röda och Blåa Laget har i princip eftersom avvecklat snart hela välfärdssamhället, de Dödade ATP-sytemet som Tage Erlander införde 1958! Med hjälp av Riksbanken som råkade avregleras 1984, startade då nått år 1985 Krigsmaskinen, Riksbanken skapade en Klassisk Ekonomisk Bubbla (Vilket skett i många länder med Centralbanker, ex: Asien krisen beskrivs nu för första gången i den nya boken Mammons furstar av författaren Richard A Werner att Japans centralbank delvis är privatiserad, med sin enorma makt koncentrerad till mycket få personer, saboterade den delar av den japanska Regeringens politik under 90-talet.

Tillsammans med andra asiatiska centralbanker och IMF skapade den ekonomiska kollapsen i slutet av 90-talet som kom att döpas till Asienkrisen. Världens oberoende centralbanker skapar Hausse och Baisse i vissa länder, medan de i andra länder skapar svåra recessioner.

I USA där exempelvis den privata centralbanken Federal Reserve genom att höja räntan tar bort pengarna som normalt går till konsumtion = jobb. Istället går nu dessa så viktiga pengar till högre räntor = färre jobb. Denna teknik har eliten använd i tusentals år. Kom i håg att Japan och Asien bara var ett deflations experiment i den mindre skalan, som Richard A Werner säger i sin nya bok Mammons Furstar.

Svenska Riksbanken skapar på 5 år den Ekonomiska Bubblan som senare kommer att krossa Tage Erlanders Dröm om att alla på ålders höst, trötta och slitna skulle kunna bo tryggt kvar i sitt hem i framtiden!

http://blog.lege.net/globalworldnews.st/
Köpa boken: http://www.bokus.com/b/9789189483262.html

Röda och Blåa Laget började till slut även attackera Sjukförsäkringen som svenska folket betalar ständigt in skatt på, och nu på slutet 2009 hörs Enorma Varningar, 50.000 Utförsäkras!

VAD SKA HÄNDA MED DESSA STACKARS MÄNNISKOR? Skriv Du med och protestera mot försämringarna i Sjukförsäkringen! Därför att kanske nästa gång är det Du som står där, som Björn Afzelius sjunger i låten Valet, Lyrics...

Björn Afzelius - valet
http://www.youtube.com/watch?v=RU2huommLQ0
http://www.bjornafzelius.com/txt/valet.htm

Sen införde man en Ättestupa = En Planka som ´DU tvingas gå ut på och sen när du slutligen når änden på Plankan...!

Och de fortsatte och forssatte att avveckla välfärdstaten, nu avslutade de Dig rätten att Stämpla med rätten till Förnyelse av 300 nya stämplings dagar, 450 om man har barn om du arbetade i 5 månader tror jag det var, rätta mig om jag har fel här!
KONTENTAN AV DESSA BESLUT KOMMER ATT BLI SMÄRTSAMMA:

Hittar du/ni inget Jobb innan så riskeras stora grupper i framtiden att tvingas mot Ekonomiskt Bistånd, det som förut hette Socialbidrag!

Det politikerna inte vill ta i eller diskutera är detta, att dessa stackars människor blir över en natt EGENDOMSLÖSA du/ni FÖRLORAR rätten att äga nått av värde!

Ställ dig Frågan? Vad är du då om du inte längre i Sverige får äga nått, jo Du/ni är SLAVAR i en demokratisk ekonomisk Diktatur!

I boken Globaliseringsfällan beskriver elitens toppmöte i USA 1995, där 500 av världens ledande koncernchefer, ekonomer och politiker var församlade. Under tre dagar diskuterade de framtidens arbetsmarknad. Slutsatsen av detta möte var skrämmande, framtidens arbetsmarknad var borta för evigt.

Endast 20% av världens arbetsföra befolkning skulle ha en fast anställning i framtiden. Där 80% av befolkningen blir utanför arbetsmarknaden för all framtid! Någon lösning på denna kommande utslagning kom inte fram vid mötet.

Förstår du min Retorik, vi måste Vakna i tid för Eliten i Committee of 300, gör allt för att krossa vanligt folks möjlighet till Självständighet!

Vi kan klara oss om vi tar oss ut ur Storstaden och skapar eftersom riktiga Hållbara ekonomier som ej är beroende av Staten, ex: små kollektiva jordbruk, ekologiska odlingar av rotsaker, grönsaker, bär, ex: super vitminen Havtorn som bara detta bär kan ge en familj årsinkomster som ger Frihet och trygghet!

Länkar Havtorn:
http://www.plantajemtlandica.se/index.html

Fakta om det fantastiska och hälsosamma bäret
http://www.myhavtorn.com/fakta/fakta_om_halsosamma_havtorn.html

Även Hampan är otrolig, den kan användas till Allt!
http://www.hampa.net/index.html
http://www.reidarsson.se/

Posted on: 2009/9/22 21:39

Edited by MrSmith on 2009/9/22 22:11:43
Edited by MrSmith on 2009/9/22 22:19:19
Edited by MrSmith on 2009/9/22 22:20:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: ALL HISTORISK FORSKNING VISAR ATT NÄR MEDBORGARSOLDATERNA ERSÄTTS MED YRKESSOLDATER DÅ ÄR VI HOTADE!

See User information
Tack.

Posted on: 2009/9/22 21:54
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: ALL HISTORISK FORSKNING VISAR ATT NÄR MEDBORGARSOLDATERNA ERSÄTTS MED YRKESSOLDATER DÅ ÄR VI HOTADE!

See User information
Tack, mycket bra post!

Men, i ärlighetens namn, jag har klickat upp den fem gånger, men bara läst det sista gången. Den är så lång att man räds att faktiskt läsa den.

Snälla, dela upp det här och posta i stycken, så även de otåliga får möjlighet att läsa det och ta åt sig innehållet.

Tack för en tänkvärd post: Hej

Posted on: 2009/9/23 1:11

Anonym
Usssh Vad skabbigt , Yrkesarme = Mördare.

Döda för pengar.

När fan ska vi agera mupppar?

Ska vi vänta på rätt antal vaknar eller vad.

Hur skulle det vara om vi krävde att man slutade ljuga för sin befolkning rakt av VA ? Fega Typer.

Om du inte följer vad som är sant åker du på stryk helt enkelt .

Någon som är med era patetiska varelser eller tänker ni sitta vid keyborden och plonka när dom kapar huvudet på er?

Vem är ansvarig för yrkesarme.

Kräv personen på svar personligen.

Om skitstövel inte svarar eller fortsätter ljuga ja då har du alla vaken medlemmar efter dig .
Sov med samvete.
Agera för i helvete påminn folk att dom har ett samvete.

Vad ska säpo göra ska dom skydda dessa mördare?
Då åker dom på stryk ochså , Wtf is your problem people, det är bara upplåsta översittare , förstår ni ordet agera, rättfärdighet, handla?
Så när ska vi agera??

Jag börjar seriöst tröttna pådenna sida , bara massa chatt chatt chatt.

Förstår om antalet vaken användare inte är tillräckligt för att kunna göra något större av vikt.

Men vi kan fortfarande kräva sanningen och punktmarkera.

Pallar inte med detta meningslösa keybordplonkande och att dela med mig av sanning leder ändå inte till något bland dessa fårskockar.

Lev i frid.

See User information
Quote:

FangShen skrev:
Men vi kan fortfarande kräva sanningen och punktmarkera.

Lustiga val av ord, precis som tagna från min onsdagsbombade skalle. Träffar man lokalpolitiker på stan kan man ju alltid grilla dem på lite Afghanistan och yrkesarmé. Men hur gör man skillnad i dessa frågor? Jag erkänner att det är litet man kan göra i sin bubbla. Men ordets makt och sanningens börd har ett moment som är mäktigt. Att vara utåtriktad i dessa frågor med respekt för andras "sfär", det är ett bra steg. På min arbetsplats vet folk vad jag pysslar med och de kommer till mig med frågor ibland och vi livar upp fikapauserna. Processen är igång.

Trodde någon relativt vaken person att Sverige skickar soldater till Afghanistan för att göra en insats? Insats är fel ord utan bör mynna ut i einsatz, recht links, panzerfaust und lebensraum!

USA skapar soldater på hemmaplan inför så kallade 'domestic operations'. Alla länder under NWO's flagga måste kunna slå ner mot civila när tidpunkten är kommen.

Så håll i hatten och sitt i båten.

Posted on: 2009/9/23 5:40

Anonym
Precis broder ; )

See User information
Jag måste säga att jag är förbannad.

Jag gjorde lumpen själv. Det kändes gött, kändes som man tjänade sitt land, och var beredd att försvara det om the shit hits the fan. Och, yeah, man får en förstärkt känsla för demokratins värde. Och om Sverige hamnar i krig (i.e., om vi mot all förmodan blir invaderade), och jag blev inkallad, skulle jag inte tveka en sekund att försvara mitt land. Efter att jag försäkrat mej att det var just mitt land jag stred för, och inget annat.

Yrkesarméer å andra sidan är något vidrigt. Jag tror faktiskt man kan säga så här: Värnplikten är till för att försvara.

Yrkesarméer är till för att ockupera.

Posted on: 2009/9/24 17:41
Your shoelace is untied.

See User information
Det är bra att vara förbannad.

När jag mönstrade kände jag att jag bara måste få en frisedel. Detta var väl runt 1995. Värnplikt? Vaddå, är det min plikt? Så fort staten säger att man har en plikt, då ställer jag inte upp. Det är upp till var och en att ha civilkurage och göra rätt för sig, men vad skall man tvingas till? Vi är inte fria i ett land som Sverige.

Givetvis är en yrkesarmé steg 2.

Steg 1 är att ha en nationalistisk armé.
Steg 3 är privatiserad armé, alltså typ Blackwater.

För att nå steg 2 krävs en yrkesarmé.

Japp. Härligt. Varför ser inte fler att Afghanistan är en ursäkt att skapa detta?

Givetvis finns det flera syften, bl.a. opium. Men en av de större skälen är att skapa en synd, att vi i väst ställer oss bakom detta genom att rösta fram i en representativ demokrati att bomba civila. Vi har inte ett försvarstal att komma med, som nation, då mynningen och bomberna vänds mot oss.

Afghanistan är nyckeln till att införlivas i NWO.

Posted on: 2009/9/24 19:39

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper