vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vart kan man köpa ASAP nano-silver?

See User information
Skulle gärna vilja beställa det! :)

Tack för en bra artikel förövrigt.

Posted on: 2009/10/4 13:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vart kan man köpa ASAP nano-silver?

See User information
...

Posted on: 2009/10/4 19:12

Edited by Ades on 2009/10/4 19:53:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du kan köpa det billigt genom https://lifesilver.com/products.htm beställde själv 12 flaskor 10 ppm här om dagen.

Kul att du gillade artikeln.

Posted on: 2009/10/4 19:29

See User information
Hej bättre att göra eget silver minst lika bra testat flera ggr och jämfört en bekant tyckte att mitt silver var bättre!?!?!

Köp egen silver generator här --> Sliverpuppy köper du en sån köp då även en ppm mätare så att du kan mäta styrkan på silvret .... obs silvret blir perfekt!!!

Den med Magnetic stirrer ska man ha...

Har haft den i flera år rädda mig och min familj ur svåra situationer flertal ggr.

Det viktigaste är brännskador får du brännskador blöt liten trasa alternativ hushållspapper el toapapper håll på brännskadan, blöt då och då så länge att smärtan är borta 30min till 1tim glöm sjukhus och blåsor som varar, även vid svåra brännskador, men då bör man ha en sprayflaska och spray hela tiden...

Super vid sår små infektioner bort snabbt som satan.

Urinvägsinfektion: hos tjejer där det kan svida och klia i underlivet spraya tills obehaget är borta ca 5min drick och spraya tills infektionen är borta ca 3-5dgr

Att inte ha en silverflaska hemma är okunskap och dumhet...

Posted on: 2009/10/4 19:52

See User information
Det blir tyvärr inte i närheten av lika bra som ASAP silver när man gör det själv, kvaliteten blir ofta väldigt mycket sämre. så vitt jag vet så finns det ingen billig generator som har tekniken att göra det till nano partiklar runt 25 nm i 10 ppm.

Vanligt kolloidalt kan man göra lätt, men varför ska man använda sig av det när det finns nano?.

Posted on: 2009/10/4 20:10

See User information
Har hängt med silver vattnet ca 10år gjort ca 500liter både använt sålt gett bort även häng på olika silverforum, ingen har på något sett kunnat bevisa nån sämre effekt med eget silvervattnet, visst kan det skilja om man gör fel eller fel sorts apparat, senast när min bekant var sjuk köpte han ionsilver han sa att mitt silver var bättre?, jag har inte på nått sätt att det skulle vara sämre effekt eller att det smakar sämre (alltså inte hittat att det inte skulle fungera) köpte ett tiotal flaskor ionsilver i början....

Knepet är att rengöra trådarna regelbundet när man gör silvret, styrka på 10-14ppm utan att det gulnar, klart och fint ju gulare ju större partiklar och sämre...Även att man gör mindre mängd ca 3-4dl åt gången...

och även den med stirrer som gör att så silvret cirkulerar och blandas fint med vattnet...

det är bara min erfarenhet....

visst kan partiklarna vara större men som sagt silvret har gjort det som det ska göra...

har inte provat asp silver men kan nån gång kanske beställa för att prova om effekten är snabbare...

Posted on: 2009/10/4 20:55

See User information
Är du sjuk ofta eller hur hade du tänkt och prova om effekten är snabbare?. Nano-silver partiklar har större biocid effekt än större partiklar, eftersom de släpper ut mer mikrobdödande silverjoner. alltså är de mycket mer effektiva.

Vanligt kolloidalt är inte 10 ppm. det brukar ligga på 300 - 300,000 ppm.

Mer info här,

"Recently-patented6 technology produces an engineered nano particle of silver. The specific resonance, concentration and extremely smaller particle size—in the range of 0.05 to 0.1 nanometers (with a resultant exponential increase in surface area)—provide the ability to kill pathogens by catalytic action. In fact, where “old, homemade colloidal silvers are capable of destroying one pathogen per silver particle, it takes hundreds of times more silver to do what the new silver technology can do in far less concentrations—and the new silver is absolutely safe.”7

Studies have shown that the Guardian Silver Sol is “physically quite different in a number of inherent, measurable, physical properties from colloidal products.”8 In fact, Professor Rustom Roy engineered the exact nano sized elemental silver particle for maximum antimicrobial action.

Guardian Silver is super-charged with 10,000 volts AC current versus the 110 volt DC current of typical colloidal silver preparations. The result is a vastly superior silver sol with distinct characteristics, including the catalytic properties helpful for antimicrobial use.

Consider an intriguing comparison of Guardian Silver Sol vs. colloidal silver9. While one colloidal silver product was found to inhibit the growth of E. coli (bacteria that causes food poisoning, diarrhea, etc.) at concentrations of 1500 ppm, silver sol killed E. coli at a concentration of only 5 ppm. This makes the silver sol several hundred times more effective than comparable colloid solutions.
http://www.guardian-silver.com/colloidal-silver

Posted on: 2009/10/4 22:24

See User information
Du blanda nog ihop 10ppm med nåt annat, styrkan ligger på 10ppm vanligt när det gäller silver....

pm, parts per million...

Det är ju så att enligt det jag skrev att jag har spridit och använt ca 500-liter, anser jag mig mycket någorlunda van när det gäller silver, då skulle asp silver kunna jämföras och se ifall det är bättre trycka i det....

Alla får använda vilket silver dom vill, med det kan vara dyrt, det är mycket billigare att göra själv och som sagt har varken jag eller nån annan märkt någon skillnad.

Säljer man silver så självklart propagerar man över saken även om det inte behöver vara bättre än det andra...

Och om det skulle vara bättre på pappret, vad ska med det till om det andra ändå fungerar och är billigare?.. Läste en story om en storförbrukare av silver som hade jämfört med ett så kallat supermärke, där framkom att det var samma effekt men att man behövde ta mera av det hemmagjorda....

frid....

Posted on: 2009/10/4 23:49

See User information
Jag titta på länken du skicka! Herregud silver 300 - 300,000 ppm det är ju på 1800 talet stog det ju !?!?

Mitt silver är 10ppm luklöst smaklöst och färglöst,

fungerar mot:

Svamp
Magsjuka
Urinvägsinfektioner
Brännskador
Infektioner sår
Diabetessår
Sår
Myggbett
Solsveda
Sårläkning
Ögon
Finnar
Illamående
Uppblåst mage
Fotsvamp
Nässelfeber
Allergiska rektioner huden
mm mm

Posted on: 2009/10/5 0:00

See User information
Quote:
styrkan ligger på 10ppm vanligt när det gäller silver....

Kollade upp det och såg att det säljs 10 ppm i vanligt osså, det lär dock inte vara speciellt effektivt och absolut inte billigare så länge man inte gör det själv, att behöva dricka större mängder gör att det kostar mer och att behöva hälla i sig mer silver är bara onödigt när man kan dricka mindre och få en bättre effekt.

Silver man gör själv kan inte funka bättre, det är inte vetenskap. en liten generator kan inte ens göra det hälften så bra. varken du eller din kompis kan märka någon skillnad genom att dricka det när ni inte är sjuka, sedan är det inte vetenskap att själv "dokumentera" hur bra det dödar bakterier på insidan av kroppen, hur hade ni tänkt att göra det? har ni tillgång till lab tester?. vetenskapen är där redan, det är helt omöjligt för det att ha en svagare effekt, Nano-silver partiklar har större biocid effekt än större partiklar, eftersom de släpper ut mer mikrobdödande silverjoner. det behövs 1500 ppm för att döda vissa bakterier med vanligt kolloidalt silver när nano dödar det redan vid 5 ppm, det säger rätt mycket om hur mycket mer effektivt det är.

Quote:
Säljer man silver så självklart propagerar man över saken även om det inte behöver vara bättre än det andra...

Istället för att ignorera vetenskap och komma med anklagelser så kunde du istället skrivit "Jag har varit för upptagen med att göra silver med min generator så jag har helt missat utvecklingen av silver och har därför inte följt vetenskapen, men jag ska sätta mig ner nu och gå igenom några av dom hundratals studier som bevisar att nano-silver är flera gånger kraftigare än något som jag kan göra i mitt kök"

Posted on: 2009/10/5 0:53

See User information
Hoppas ni godtar att jag lägger mig i pojkar!

"Vanligt "kolloidalt silver fungerar uppenbarligen, därmed inte sagt att kolloidalt nanosilver inte skulle fungera bättre, men så här långt är det bara ord!

Precis som kolloidalt silver en gång bara gick att köpa från "hungriga" producenter (eftersom folk trodde sig inte kunna tillverka det själv) kan man idag bara köpa kolloidalt nanosilver från patentägaren! ...? ? ?
Och priset de begär... jösses.

Allvarligt, tänk lite nu.
Patent gäller kommersiell tillverkning.

Skillnaden mellan nano och vanligt kolloidalt silver ligger i:
AC mot DC.
10,000 Volt AC mot Ca: (optimala) 30 Volt DC!

10,000 volt borde gå att få ut med rätt utrustning.

Konsumera inte... utan Experimentera!

:Hej

Posted on: 2009/10/5 1:36

See User information
Jag är ingen teoretiker jag är en praktiker....

Alltså ser du ingen propaganda alls: dom börja jämföra sitt silver med 1800 tals bara det får min nackhår att resa sig varför jämför dom inte med vanlig kollidalt silver? Det kan ju vara genom att ingen av silverproffsen har kunnat lista ut skillnaden nanosilver eller kollidalt silver. I 99.9% av allt silvervatten som säljs så är det samma som mitt, men visst kan det skilja med supermärken, men av supermärkena så är det säkert 80/90% bara båg och snack för att lura nybörjare så det återstår kanske 2-3st som kan ha bättre silver, frågan är då hör ASPsilver dit????

Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Quote:
styrkan ligger på 10ppm vanligt när det gäller silver....

Kollade upp det och såg att det säljs 10 ppm i vanligt osså, det lär dock inte vara speciellt effektivt och absolut inte billigare så länge man inte gör det själv, att behöva dricka större mängder gör att det kostar mer och att behöva hälla i sig mer silver är bara onödigt när man kan dricka mindre och få en bättre effekt.

Silver man gör själv kan inte funka bättre, det är inte vetenskap. en liten generator kan inte ens göra det hälften så bra. varken du eller din kompis kan märka någon skillnad genom att dricka det när ni inte är sjuka, sedan är det inte vetenskap att själv "dokumentera" hur bra det dödar bakterier på insidan av kroppen, hur hade ni tänkt att göra det? har ni tillgång till lab tester?. vetenskapen är där redan, det är helt omöjligt för det att ha en svagare effekt, Nano-silver partiklar har större biocid effekt än större partiklar, eftersom de släpper ut mer mikrobdödande silverjoner. det behövs 1500 ppm för att döda vissa bakterier med vanligt kolloidalt silver när nano dödar det redan vid 5 ppm, det säger rätt mycket om hur mycket mer effektivt det är.

Quote:

Istället för att ignorera vetenskap och komma med anklagelser så kunde du istället skrivit "Jag har varit för upptagen med att göra silver med min generator så jag har helt missat utvecklingen av silver och har därför inte följt vetenskapen, men jag ska sätta mig ner nu och gå igenom några av dom hundratals studier som bevisar att nano-silver är flera gånger kraftigare än något som jag kan göra i mitt kök"

Posted on: 2009/10/5 9:55

See User information
greensparrow. Jag vet inte vad det är som är så svårt att förstå.

Finns vetenskap?. kan man veta att solen går upp varje morron?. om svaret är ja på båda så vet jag inte varför du har problem med att förstå?.

Är ditt silver i 25 nm nanopartiklar? om svaret är nej så kan det inte vara i närheten av lika bra, det är omöjligt.

Nej, att göra silver själv rekommenderas inte. köp det bästa som finns istället. när man är sjuk vill man ha det mest effektiva, det finns ingen anledning att dricka stora mängder av något annat och hoppas på det bästa.

Posted on: 2009/10/5 11:51

See User information
Hej igen kompis...

Det går ju att älta hur länge som helst tydligen.....Vill man nu vara garderad om det skulle komma nån dödsbakterie så kan man ju alltid ha en flaska av super aspsilver om man vill, för en vanlig användning och mer därtill så rekommenderas varmt att göra själv, då gärna med silver puppyn som ger bra kvalitè och ända upp till 15-20ppm...

Posted on: 2009/10/5 14:07

See User information
Absolut får man använda vad man vill och vanligt kolloidalt har också en bevisad effekt. men det är viktigt att man inte hittar på egen fakta och försöker att säga att vanligt är bättre än nano när det är väldigt simpel vetenskap att det inte är så det är. sjuka människor behöver det bästa som finns, det är fult att säga till en svårt sjuk människa att t.ex "detta är det bästa som finns, alla dom där vetenskapliga studierna är bara något på papper, köp en generator av mig istället". du förstår nog.

Peace

Posted on: 2009/10/5 14:32

See User information
Kontaktade tillverkaren av silverpuppyn ang kvalité på silvret fick det här till svars..

The majority of the size will be 0.000252 microns, the size of ions which is what from 85-97% of the silver is in...the remaining silver varies in sizes of "particles".

Colloidal Science Lab [Frank Key] AA spectrophotometer returned a "Plug n' Play" PPM of 11.29 at 85.7% ionic [running in DC mode] on 2 samples including electrode sludge and all, shaken up and sent in.

Even with "Worst Case" total neglect...makes very nice Colloidal Silver [Pay a little attention and the difference can be dramatic]

87% Ionic

.....

Posted on: 2009/10/5 19:27

See User information
Intressant, men det betyder inte att det är lika effektivt, om du tror det.

När du har vetenskapliga studier som visar hur vanligt hjälper att bota AIDS osv osv, så får du gärna posta det så ska jag läsa det. har inte sett en enda studie som visar att det hjälper mot lika mycket och det behövs ofta en väldigt hög ppm. att det hjälper mot infektioner osv vet man redan, men nano-silver är så mycket mer effektivt så man kan inte ens jämföra det, det är verkligen två helt olika saker.

Lite mer info om skillnaden,

"You may have heard of colloidal silver and ionic silver. While these can be effective solutions, I prefer the new silver technology called silver sol, also called silver aquasol technology.

Silver sol preparations are manufactured by a completely different method, that in my opinion produces a far superior result. Silver sol technology uses 10,000 volts of alternating current (AC), while the old colloids use 110 volts of direct current (DC). This significant increase in power essentially supercharges the silver, which results in a solution that has a different atomic structure than the colloids and ionics. The common colloid is missing one electron in its outer shell, which is why it can remove an electron from the bacteria and destroy it.

In this way, colloids and ionic silvers have been very successful in destroying bacterial infections. Silver sol is an Ag 404; it is missing two electrons in its outer shell, which consequently gives it catalytic capabilities. This capability can be described as one electron destroying bacteria, viruses, and mold while the other electron is being recharged. This catalytic conversion allows the silver sol to first destroy then to instantaneously recharge and “kill” again and again – like a rapid-fire machine gun. The result is that silver sol can destroy thousands of time more pathogens than a simple colloid or ionic silver. This means that silver sol can be much more effective at a very safe concentration (5-20 parts per million, which can potentially be consumed every day.

These newer silver preparations rely on engineered nano-particle solutions with higher bioavailability, effectiveness and safety. Metallic silver gives off ultra-violet radiation in narrow wavelengths. These wavelengths are tested to destroy a wide range of pathogens. The narrow wavelength energy radiated from silver produces free radicals that damage their DNA beyond repair. Silver doesn’t even need direct contact with the microbe to create this effect.

Simply put, silver solutions interfere with the energy sources of bacteria, viruses and other microbes. The process is a bit complicated, but basically the charge of silver replaces needed hydrogen atoms, and the result is that it blocks energy sources that microbes need. This reaction can happen within minutes of exposure.

Because silver affects such a basic mechanism of normal microbial function, it is effective against a broad range of pathogens. Even if DNA or RNA structure varies or the mode of attack varies, the basic structure of the pathogen is the same and can be addressed by silver’s non-traditional mode of attack. While typical drugs or antibiotics are effective against six or seven microbes, silver preparations are effective against more than 500 different disease-causing pathogens without encouraging drug resistance and without side effects. And a little goes a long way

Silver sol is also much more bio-available than other silver technologies on the market. That means more of the silver is readily absorbed and utilized in the body. Researchers at Brigham Young University tested many current silver products. These products were found to have bioavailabilities between 15 and 65 percent. Silver sol was then tested. It was not only more effective against microbes in laboratory tests, its bioavailability exceeded 99 percent."

Posted on: 2009/10/5 20:27

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper