vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 »

Re: Invandrarfrågan

See User information
Jaxton får en varning. Fan det här forumet spårar ju. Kan alla försöka separera sak och person.

Jaxtone får tycka illa om att folk snor och att någon har ilska mot lättklädda damer.. Efekto är bara en projeceringsyta för massa ilska. Han stjäl inte för att överleva, och han tafsar inte lättklädda kvinnor.

Jag tycker inte att det är bra att folk snor, men det betyder inte att jag dömer de som gör det. Det finns ju anledningar till allt.

Posted on: 2006/4/25 22:05
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

jaxtone skrev:
Quote:

micro skrev:
Att göra något för sverige kan ju tolkas på flera sätt.

1. Att göra något för de som styr sverie dvs göra något för illuminati.

2. Att göra något för de som bor i sverige.

Vad man än gör så bidrar man eller motarbetar man en eller båda av dessa punkter. Det är inte så lätt och jag tycker inte att man kan dömma ut någon utan vidare.

Utan vidare?

Jag menar - Man kan inte dömma någon bara för att man valt att inte stödja samhället. Jag respekterar dom som tror att lösningen är att rasera samhället. Detta kan göras genom att missbruka det på olika sätt. Om intentionen är att Illuminata faller med samhället så är det ju en bra tanke.

Själv tror jag att jag skulle vilja göra saker och ting på ett så smidigt sätt som möjligt, utan att försöra någonting. Jag har faktiskt funderat på att sluta betala skatt och bränna min ekonomi. Bara för att visa att jag inte stödjer detta.

Jag skulle heldre vilja ge mina skattepengar till vaken.se och göra informationskampanjer och ge ut gratis vegitarisk mat på plattan. Jag skulle kunna föda en stor del av alla uteliggare i hela stockhom med de pengarna som jag betalar skattemasen som dom sedan troligen stoppar in i frimurarprojekt.

Posted on: 2006/4/25 22:13
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
> av micro den 06-04-26 00:05:41

> Jaxton får en varning.

hehe...du låter som min gamla fröken :)

Kan du inte fixa något mod-system a la slashdot.org & digg.com så alla kan dela ut varningar till varandra....det vore kul :)

/fresco

Posted on: 2006/4/25 22:21

Anonym
Det är den första varning jag fått någon gång... märkligt att det skulle bli på just VAKEN! Skall man bli lite stolt eller rädd? Denna tråd har ju dock haft 750 besökare och ett inte oävet antal inlägg.

Stolt för att man vägrar att underordna sig oegentligheter.

Rädd för att detta kan vara ett bevis på att det är ok att hota folk som vägrar godkänna att man mörkar sanningen.

Besviken för att det skulle kunna tolkas som micro erkänner att herr Effekto faktiskt skulle ha rätt i det han säger...

See User information
"Jag tycker inte att det är bra att folk snor, men det betyder inte att jag dömer de som gör det. Det finns ju anledningar till allt" –micro

Intressant synsätt du har micro, för mig är det ofattbart.
Vad blir konsekvenserna tror du? Vad händer när folk utsätts för rån och andra våldshandlingar? Störtas illuminati för vi ”går mot deras lagar och ordningar”
eller skapas det bara en sämre tillvaro för oss alla, hur mår människor som blir utsatta för våldshandlingar? Blir rädda och kränkta. Och vilken sorts människor är de lättast att manipulera? Jo rädda människor. Och vilka anledningar kan ses som accepterbara i Sverige? Sist jag kollade har vi socialsystem och ingen behöver stjäla för att överleva.

efekto borde analysera sina handlingar och utsagor, En smart hund försöker bara bita igelkotten en gång, och människan precis som djuren blir rädda för de som gör en ont.
Vad blir konsekvensen av att invandrare rånar svenska ungdomar? Jo de blir rädda och negativt inställda till invandrare. Så erkto du skapar själv den värld du hatar alla smygrassar du ser överallt är en produkt av ditt eget synsätt.

Det finns inga vinningar med att acceptera våld, om vi alla hjälptes åt att motverka krafterna får vi alla en trevligare plats att leva i.

Posted on: 2006/4/25 23:17

See User information
> av jaxtone den 06-04-26 00:26:29

> Det är den första varning jag fått någon gång... märkligt att det skulle bli på just VAKEN! Skall man bli lite stolt eller rädd? Denna tråd har ju dock haft 750 besökare och ett inte oävet antal inlägg.

Se denna varning som en komplimang till att du öppnar käften och säger det du vill säga och inte det den styrande eliten vill höra...

/fresco

Posted on: 2006/4/25 23:18

Anonym
Du verkar tillsammans med ditt gäng ha monopol på rätt och fel jaxtone..

det är sjukt hur många gånger du motsäger dig själv..

läs i genom den här tråden ett par gånger så kanske du kan pussla ihop dina splittrade delar av det du hänvisar till "jag" och börja försöka vakna därifrån...

Quote:

konstigt påstående med tanke på ditt förra inlägg.. där du stolt räknar upp dina år som duktig helt omedvetandets underordnad slav..

dessutom är jag en liten människa, din bubbla måste vara riktigt stor för att du ska kunna säga så...

Anonym
en sak till här med rätt och fel....

Är det inte ok om invandrare snor saker i matvarubutiker.?!?!
När det på andra sidan gjordklotet stjäls mark av tex indianer och skövlar deras skog..?

Är det inte ok att inse att man själv kan ha fel??
När man kan ge sig själv en chans att få rätt..??

vi lever idag i ett samhälle där vi bedriver stora instutitioner som jobbar med att tvinga på varandra vad som är rätt och fel...

Hur pass påverkar är du?? av din familj, arbetsgivare, älskade, av materiella saker, tid och press.??

kan 40 år vara en rimlig tiD för en intensiv programering ?

helt plötsligt var det positivt att vara liten och obetydlig..

See User information
> av eFeKTO den 06-04-26 01:30:45
> Är det inte ok om invandrare snor saker i butikermatbutiker.?!?!
> När det på andra sidan gjordklotet stjäls mark av tex indianer..?

Det ena ursäktar inte det andra...

/fresco

Posted on: 2006/4/25 23:32

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
Du verkar tillsammans med ditt gäng ha monopol på rätt och fel jaxtone.. det är sjukt hur många gånger du motsäger dig själv..
läs i genom den här tråden ett par gånger så kanske du kan pussla ihop dina splittrade delar av det du hänvisar till "jag" och börja försöka vakna därifrån...

Quote:

konstigt påstående med tanke på ditt förra inlägg.. där du stolt räknar upp dina år som duktig helt omedvetandets underordnad slav.. dessutom är jag en liten människa, din bubbla måste vara riktigt stor för att du ska kunna säga så...

Ehmmm... Mitt gäng? Har du förföljelsemani eller? Jag är och har alltid varit en människa som ensam tagit ansvar för mina handlingar! Flockbeteende är och kommer aldrig att vara en option för denna "man". Hur kan du med så begränsad livserfarenhet ens påstå dig veta något om mitt medvetande?

Är det för att jag avslöjar att jag betalat in skatt och varit självförsörjande sedan 13 års ålder? Då kan jag tala om för dig att istället för att gnälla över hur eländigt det är att vara löneslav så har jag faktiskt med stolthet under större delen av mitt liv varit självförsörjande med eget företagande, på mina premisser och med saker jag anser att jag vill utföra. Alltså ingen chef som bossar över mig.

Damn! Nu får du ge dig och sluta gissa dig fram... håll reda på ditt eget liv istället och sluta att snylta på mitt.

PS. Har du rannsakat dig själv ännu och ärligt ställt dig frågan vad du gjort för detta landet. Hittills har jag bara sett andra svara för dig... och det är väl lite märkligt om det inte är så att du har ditt eget gäng härinne? ... och det är väl så att flockbeteende hindrar den fria individens tanke om nåt!

Anonym
Quote:
Jag är och har alltid varit en människa som ensam tagit ansvar för mina handlingar!

hahahha.. så "ditt" "eget" företagande har varit helt statligt subventionerat påstår du nu eller har du blåst staten på skattepengar??

Quote:
jaxtone skrev:
håll reda på ditt eget liv istället och sluta att snylta på mitt.

Quote:
jaxtone skrev:
Jag tror absolut inte att herr Effekto har några problem med att hjälpa eliten att utföra rån och våld

Quote:
jaxtone skrev:
Det finns ett fint gammalt svenskt uttryck som du bör banka in i din egen skalle!

Kasta inte sten när du sitter i glashus!

Anonym
eFeKTO skrev:
Quote:
hahahha.. så "ditt" "eget" företagande har varit helt statligt subventionerat påstår du nu eller har du blåst staten på skattepengar??

Ursäkta men jag förstår faktiskt inte vad som är så roligt eller vad du försöker säga?

Givetvis är ett egetföretagande inte statligt subventionerat... och vadå blåst staten på skattepengar. Jag har en revisor som sköter min bokföring enl. Svensk skattelagsstiftning och hittills har skattemyndigheten inte haft något att anmärka på.

Vad är det du sitter och fantiserar om? Är du vaken så här sent och inte har någon som helst koll på vad denna tråd handlade om från början skall jag ge dig ett gott råd. Gå och lägg dig och sov ett par timmar så kanske begreppen klarnar.

Men innan dess tycker jag återigen att du skall se dig själv i spegeln och fråga vad du själv gjort för gott för detta land?

See User information
> av micro den 06-04-26 00:13:48
> Själv tror jag att jag skulle vilja göra saker och ting på ett så smidigt sätt som möjligt, utan att försöra någonting.

Vettig tanke..Själv har jag funderat mycket på det här...istället för att vara destruktiv och slå sönder ett korrupt system, vilket endast får som effekt att man själv blir korrupt redan vid första slaget, så kan man ju vara konstruktiv och hoppa av systemet för att bygga upp ett nytt bättre system...helt enkelt att leva på så sätt man vill att världen skall se ut...känns inte riktigt som om att man krossar ett ondskefullt system genom att använda sig av destruktiva metoder...snarare tvärtom...

/fresco

Posted on: 2006/4/26 0:15

See User information
Micro: nu får du vara konsekvent
Att Efekto kallar folk för "smygrasister" bara för att "reality bites", är förtal och en klockren anledning till varning.
Att inte kunna skilja på sak och person är ju precis vad Efekto håller på med.

Efekto: sluta att ta åt dig personligen. Det som svenne urprungligen presenterade är cold hard facts, som jag länge velat ta upp iom att varken Ms.media, eller vaken gjorde detta, men avstod, då jag visste att det skulle urarta, då jag som tidigare nämnt själv emotionaliserat och varit oförmögen att ta emot fakta.

Här är liten tankeställare skriven av Lars Adelskogh som jag hittade i den insomnade tidningen Nexus:

"Alla människor oavsett kön, ras, religion, politisk åsikt eller samhällsklass, är odödlighetsväsen, själsvarelser eller hur man vill utrycka saken.

Vi lever på jorden för att vinna erfarenheter, genom vilka vi utvecklas.

Många av mänsklighetens problem kan lösas endast genom höjning av medvetandet.

Det finns alltid människor som förmår att handla rättrådigt-också i trängt läge.

Endast på den goda vägen kan man nå det goda målet."

Detta tror jag de flesta skriver under på, eller ?

mvh eureka

Posted on: 2006/4/26 0:22

Anonym
Effekto skrev:
Quote:
Är det inte ok om invandrare snor saker i matvarubutiker.?!?! När det på andra sidan gjordklotet stjäls mark av tex indianer och skövlar deras skog..?

Nej! Det är givetvis inte ok att stjäla oavsett om man är invandrare eller ej. Jag tycker att du generaliserar alldeles för mycket! Det är ju det man på vaken säger att man absolut inte skall göra när det gäller bl.a. invandrare!

Jag kan väl avslöja så mycket att under hela mitt liv har jag bland min bekantskapskrets där ett stort antal invandrare och deras familjer ingår aldrig träffat någon som tyckt att det är ok att stjäla eller misshandla folk.

Med tanke på att det dessutom är så många invandrarfamiljer som sliter med sina service- och matvarubutiker så fattar jag inte poängen med att invandrare i så fall stjäl från andra invandrare bara för att indianerna på andra sidan jordklotet blir rånade på sina naturtillgångar av mulitnationella kapitalister? Är du helt galen eller? Vad är det för logik? Jag tror att du tappat förnuft, sans och balans någonstans på vägen... och om micro vill banna mig eller stänga av mig för dessa åsikter så är det ok... men då skall bör man inte kalla detta forum för "Vaken" längre...

Godnatt!

Anonym
jag har väckt en drös med männsikor...

Och det är ändligt mer värt än alla dessa kronor du systematiskt valt att betala in till det här ruttna systemet du väljer att kalla för "land" i alla dessa år..

du får gärna blåsa upp dig med dina älskade siffror igen, om hur mycket mer du är än mig men i slutändan kommer du bara att säga imot dig själv igen...

Men innan dess tycker jag återigen att du skall se dig själv i spegeln och fråga vad du själv gjort för gott för denna planet?

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
jag har väckt en drös med männsikor...

Say what? Kan du definiera det där lite mer noggrant för jag tycker ärligt talat bara att du snackar goja? Du har väckt en hel "drös med männsikor"!

Vadå väckt... och framförallt till vad? Butiksrån med alibi från regnskogens indianer?

Jag som tyckte att Alice i Underlandet var fantasifull! Finns det inte nån lägsta nivå på forumet?

Anonym
jag tyckte vi befann oss i den lägsta nivån om man bortser från negerbolls tråden som jag själv sprang omkring och använde för att provocera mina mörka skolkamrater med..

dagen du vaknar gubbe lilla så kanske du kan kolla på alice i underlandet igen och se hur mycket sublima skrämmselbudskap dom tvångsmatar barnen med.

See User information
Allvarligt talat Efekto,

läs mitt tidigare inlägg en gång till. Dina känsloutbrott är bara försvarsmekanismer in action.

Du är totalt ute och cyklar då du tjafsar med Jaxtone, och har verkligen gett dig på fel snubbe med dina projektioner.

Jag har känt Jaxtone i över 10 år. Han är ingen smygrasist, utan snarare en av de mest intelligenta, godhjärtade människor jag träffat, och som jag har den stora förmånen att kalla för vän med stort V. Vilket du också garanterat skulle göra under andra omständigheter. Som sagt, det fanns en anledning till varför jag avstod att starta en tråd om detta ämne.

"Söndra och härska" var det någon som sade.

Du reagerar precis som Illuminati vill, ge dom inte det.

Jaxtone är precis som jag allergisk mot hyckleri.

Jag anser att man skall kunna ta upp ALLT på vaken.se utan att det blir en massa skrik. Det är väl det som är poängen???

mvh eureka

Posted on: 2006/4/26 0:49

Anonym
Dina känsloutbrott är bara försvarsmekanismer in action.

NO SHIT!

jag försvarar inga våldsdåd... jag har bara lagt fram ett antal orsaker.. visst.?

eller är jag vålds benägen rånare nu som alla "smygrasister" nu här inne valt att se mig som??

eller har ni svårt att släppa eran på hittade "rätt och fel" paradigm som ni ständigt hänvisar till?

då kan ni lika gärna fortsätta med att plugga juridik istället och försätta med ert fördömmande av andra..

Här kan jag instämma helt

See User information
Hallo

Har hållit mig från denna infekterade tråd efter att bara och hela tiden blivit misstolkad. Jag tror att Jaxtone är en människa med ett mycket skarpt förstånd som vet vad han skriver, och utan rasistiska tendenser. Jag vet även att de problem som tagits upp här i tråden finns i verklighet, och att det inte tjänar något till att låtsas att de ej existerar.

Quote:

"Söndra och härska" var det någon som sade.

Du reagerar precis som Illuminati vill, ge dom inte det.

Jaxtone är precis som jag allergisk mot hyckleri.

Jag anser att man skall kunna ta upp ALLT på vaken.se utan att det blir en massa skrik. Det är väl det som är poängen???

mvh eureka

Romarna kände redan till samma princip. På latin hette det "divide et impera".

Jag vet att det finns stora slitningar i samhället och stor splittring och utanförskap, osakliga beskyllningar åt alla håll och sånt.

Problemet är att vi - om vi vill överleva - inte har råd med detta. Detta sorgliga tillstånd måste vi sluta med snarast möjligt och ersätta det med maximalt möjlig endräkt och sammanhållning oavsett hudfärg, trosbekännelse eller ursprungsland.

Märk väl: jag argumenterar inte kausalt utan finalt.

Kausal argumentering går ut på at säga

"det är som det är därför att ..(här kommer något som hände tidigare)"

Kausal argumentering letar efter och hittar skäl till det befintliga (nuläget) i tidigare händelser och utveckling, det är en slags historieforskning. Tyvärr tenderar det till att befästa det som finns här och nu.

Final argumentering tittar istället på framtiden - vad kommer troligen att hända opm vi fortsätter på samma sätt som hittills ? Final argumentering säger snarare

" när det nu är som det är ...(här kommer något som sannolikt kommer att hände senare)"

eller ännu bättre

"det får inte längre vara så här för att inte ....(här kommer något som man inte vill skall inträffa)"

D.v.s. för att förhindra något som kommer att hända om vi fortsätter som vanligt men som är dåligt för oss krävs en förändring av nuläget.

Vad jag menar konkret:

Om vi inte vill (och det vill vi väl inte) att ett inbördeskrig bryter ut i gamla Sverige såsnart detta välfärdssamhälle för första gången efter många år av vällevnad utsätts för verkliga ekonomiska påfrestningar (energikris osv.) måste vi INNAN försöka ta stora steg för att överbrygga de klyftor som vi tyvärr byggt upp. Och tiden är knapp, det kan vemsomhelst se som lite kritiskt tittar på utvecklingen av råoljepriset.

Vi har inte råd med sandlådelekar med rasister här, antirasister där, invandrargrupper som går mot varandra eller mot urpsrungsbefolkningen - helt oavsett av vilka korkade skäl.

Vi behöver ett Sverige som är präglad av en känsla av samhörighet av alla som NU bor här i landet, annars rasar landet samman som ett korthus vid första allvarliga kris.

Odin

Posted on: 2006/4/26 8:50

Anonym
Re: eFeKTOeffekten
Hallå...efekto, det är inte bra att "puffa" så mycket...du får ta det lite coolt mannen...hajaru!?

See User information

"Det är här i Sverige muslimer blir extremister"

Quote:
Bassem Nasr oroas över att muslimer ofta är mer religiösa i Sverige än vad de varit i hemlandet. Han vet själv att många muslimer i Palestina gärna söker sig till diskotek och att många muslimer i Libanon gärna tar sig en öl eller ett glas vin. – Det är här i Sverige de blir extremister, säger han. Sydsvenskan 2006-02-13

Den ökande fundamentalismen bland muslimer i Malmö har en självklar orsak: en misslyckad svensk integrationspolitik. Det anser Bassem Nasr, muslim och centerpartistiskt toppnamn inför riksdagsvalet i höst.

TEMA
• Haram - förbjudet i islams namn

MALMÖ. – När integrationen uteblir uppstår både främlingsfientlighet och utanförskap. Det skapar en grogrund för muslimsk fundamentalism, säger han.

Bassem Nasr är 25 år och palestinier från Libanon. Han har bott i Sverige sedan han var tretton år och vet hur livet i Malmö ter sig för nyanlända invandrare. Enligt Nasr har svenska politiker allt för länge blundat för den muslimska fundamentalism som växer fram i storstäderna.
– Svenska politiker är verklighetsfrämmande, särskilt i invand-rarfrågor. Folkpartisten Mauricio Rojas räknas som expert. Men han kom hit på 70-talet när invandrare fick jobb och direkt kom in i samhället. Så är det inte längre.

Bassem Nasr. Foto: Hussein el-Alawi
Bassem Nasr oroas över att muslimer ofta är mer religiösa i Sverige än vad de varit i hemlandet. Han vet själv att många muslimer i Palestina gärna söker sig till diskotek och att många muslimer i Libanon gärna tar sig en öl eller ett glas vin.
– Det är här i Sverige de blir extremister, säger han.

Bassem Nasr vill förändra svensk integrationspolitik. Han tycker det är tokigt att nyanlända invandrare lever på bidrag i väntan på uppehållstillstånd.
– De går sysslolösa och har inget annat att göra än att gå till källarmoskén. Där söker de en mening med livet. När de till slut får uppehållstillstånd kan de inte bryta sina rutiner. Ingen kan förvänta sig att de plötsligt blir supersvenska, säger han.
– Utanförskapet gör att fundamentalismen blir stark. Den som är utanför söker en identitet.

Bassem Nasr är kritisk till att Islamic Center sviker många muslimer genom att inte ta ställning för deras sak.
Han anser att svenska kyrkan har gjort mer för palestinierna än vad Islamic Center gjort.
– Islamic Center borde självfallet ta ställning mot den amerikanska Guantánamobasen, mot de danska Muhammedteckningarna och för Jerusalem som internationell fristad.
– Dessutom är Palestinakonflikten helt klart något Islamic Center bör uttala sig om.

Av Olle Lönnaeus, Niklas Orrenius, Erik Magnusson

Posted on: 2006/4/28 18:53

Anonym
Jaha,...då var det dags igen! Det är då fan att det aldrig kan sluta...

http://www.gt.se/index.jsp?a=578190

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 »

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper