vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

EFFEKTIV KAMPANJ!!! NÅN SOM VILL HJÄLPA TILL?

See User information
Jag fick efter ett par timmars surfande i fiendeland en bra idé.

Var inne på landstingets, skolmyndigheters och socialstyrelens sajter efter info för att kunna förklara för andra föräldrar i mina barns skola varför man inte skall vaccinera vare sig själv eller sina barn.
När jag helt plötsligt kommer in på denna sida...

http://www.sll.se/upload/HSNf/Kampanjinformation%20HT09.pdf

...föds en (i mitt tycke och efter 4 glas vin) briljant idé:
Varför inte ta deras formspråk rakt av. Och göra klisterlappar eller A4:or med texter i stil med:

Varför ska jag inte vaccinera mig?
i en pratbubbla. Med adressen till vaken.se

Om bara någon skulle vilja göra artworket (då jag är en dator-analfabet) så kan jag tänka mig att finansiera och distribuera trycket av A4 i färg alt. klisterlappar.

Jag vill påstå att om vi kopierar deras kampanj rakt av och är flitiga med att få ut skiten så kan vi få ut vakens namn och vad vi vill säga (megalomani? jag?) om vaccineländet. Nån som vill hjälpa till? PM:a gärna.

Posted on: 2009/10/11 1:28

Edited by metaphor on 2009/10/11 2:04:05
Edited by metaphor on 2009/10/11 2:05:29

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: EFFEKTIV KAMPANJ!!! NÅN SOM VILL HJÄLPA TILL?

See User information
Bra ide! Efter 5 min i Photoshop:
Resized Image

Resized Image

Posted on: 2009/10/11 7:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
BRA! Titta på orginalet och försök att kopiera dess utseende mer exakt.

Problemet är färg. Det har vi inte. Hur skulle det fungera i svartvitt?

Posted on: 2009/10/11 7:31
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Man kan köpa färgat papper och skriva ut på dessa!? Borde väl finnas i diverse neon rosa/gult/grönt/blått. Finns en pappershandel nära Medis, kan kolla där idag.

Edit: Iofs kan man ju inte skriva ut vit färg... Hmm.

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2009/10/11 8:03

Edited by anti on 2009/10/11 8:32:15

See User information
KUL att någon nappade
Jag har varit borta hela dagen lång och så hittar man det här.

Som sagt jag går gärna till tryckeriet eller fixar färgutskrifter annorstädes. Jag kan tänka mig att klisterlappar skulle göra stor nytta.
(Fan nåt måste man ju få ge igen, skiten från storebror sitter ju överallt. Och det ger skenet av att man SKALL vaccinera sig, frågan är bara när.)

Som sagt kul att nån nappade, jag tror själv att jag skulle velat se att nån gjorde nåt sånt här.
Lite som dom killarna som tejpade om expressens och aftonbladets löpsedlar. Man tar deras vapen och riktar det mot dom själva.

Nu ska jag ut och klistra upp affischer, hehe

Posted on: 2009/10/11 18:49

Edited by metaphor on 2009/10/11 19:32:16

See User information
Ett av de smartare initativ jag sett på länge. Ibland är det enkla det bästa, ungefär som vissa slingor i musik. Sometimes it just is.

Jag brukar lägga ut på insidan av mitt kontor lite allmän läsning. Ibland lägger jag ut något mindre kontroversiellt i fikarummet. Jag tycker det är väldigt gräsrot.

Skulle lämna av källsorterade sopor i Stenhagen (Uppsala). Någon hade lagt ut vita A4:or på containers med NWO och hänvisade till bl.a. Vaken.

Jag kan tänka mig att sätta upp några fina ex i Uppsala där många hantverksbutiker etc. finns. Finns vissa affärer där folk stannar till på särskilda ställen var man samtalar. Skall göra en lista.

Posted on: 2009/10/11 21:29

See User information

Posted on: 2009/10/11 21:53

See User information
Bra tänkt! Jag gillar idén med klisterlappar. Kan ni sälja dem på den här sidan så jag kan köpa hem en del?

Hittills har jag mest delat ut svartvita a-fyror med information och lagt dem i människors brevlådor i min stad. Jag har inte råd med färg och har satsat på mängd istället. Att sätta upp såna skulle nog dra uppmärksamhet till sig.

Vi skulle kunna klistra upp dem på offentliga toaletter också. Ingen kan smygtitta där :)

Posted on: 2009/10/12 8:59
Ifrågasätt allt som inte är baserat på kärlek.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper