vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Webcam Joe från BlixtNytt här
#1


See User information
Oj, oj, oj vad mycket fin respons vi fått för BlixtNytt efter bara två dygn. Vi får putsa till kvalitén till nästa avsnitt, nu när vi vet att folk tittar.
Eftersom BlixtNytt är helt nytt, så har vi inte hittat den slutgiltiga formen för programmet än, så vänta er lite experimenterande de närmsta veckorna. Målet är ändå att göra ett kort, men informativt nyhetsprogram med nyheter som massmedia inte rapporterar.
Vi vill gärna ha tips på nyheter inom Sverige, som masmedia blundar för. Maila i så fall till blixtnytt@gmail.com

För er som inte sett blixtnytt än, så kan ni kolla in blixtnytt.blogspot.com

Själv är jag en 36:årig videoredigerare, som har jobbat med dokumentärfilm de senaste tio åren.

Posted on: 2009/10/7 19:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#2


See User information
Välkommen... hoppas du kommer trivas!
Forumet kräver lite selektivt tänkande/sorterande, annars är det fantastiskt!

Även jag finns i GBG.

Lycka till med den nya kanalen om du bestämmer dig för det (gör det, gör det...). Kontakta mig via PM eller via Youtube om jag kan hjälpa till på något sätt!

:Rigidizer/Hej

PS: Som sagt... Skaffa ny mikrofon!

Posted on: 2009/10/8 2:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#3


See User information
Kanonbra Joe...

Posted on: 2009/10/8 15:50
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#4


See User information
Skitbra! Fan man har ju blivit så djävla frustrerad på sistone så fort man har sett på nyheterna eller råkat se ett löp med svininfluensan på.Jag har t.o.m börjat tänka i banor som att man skulle ta över tv 4:as nyhetsredaktion med våld och därefter varna folket via deras egna dumburkar.Det verkar ju vara det enda mediet som folk tar på allvar!

Posted on: 2009/10/8 16:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#5


See User information
svar till hej:

Nu i helgen spelas nästa BlixtNytt in och jag skall testa med en gammal kameramick jag har hemma. Innan användes ju bara webkamerans mick och jag fick brusreducera kraftigt. Därför "badrumskänslan". Problemet är att det kommer bli mick i bild :)
Får skaffa en mygga...

Posted on: 2009/10/9 16:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#6


See User information
Jag diggar programmet starkt.

Mer feedback.

Att snygga till animationerna ytterligare och kanske använda lite snyggare namn skulle kanske göra programmet mer lättillgängligt för flera.

Ni kan ju använda psynonym som låter närpå riktiga.

Posted on: 2009/10/9 20:02
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#7


See User information
Efter närmare eftertanke så är det ganska rart med upplägget som det är.

Posted on: 2009/10/9 21:58
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#8


See User information
Webcamjoe, jag hoppas du förstår att kommentaren om micken bara var för att ansluta till att jag är samma kille som kontaktade dig(/er) via Youtube!

Vad gäller resten så har du snart ett PM, från mig, här på forumet eller ett mail på blixtnytt@gmail.com
(troligtvis under morgondagen).

Hls: Hej

PS: Tack för länken, jag läser tyvärr inte Franska men ska försöka få den översatt!

PS2, till Micro: Jag tror och hoppas att syftet inte är att bli uppfattade som "rara". Din första post innehåller bra kritik som jag tror att de bör ta åt sig av! Jag tror knappast att de gör detta "för skojs skull" så konstruktiv kritik är troligtvis välkommet, fast det är klart... det vet ju egentligen inte jag!?

Posted on: 2009/10/10 2:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#9


See User information
Ett nytt BlixtNytt ligger uppe, med bättre ljudkvalitet ;)
Denna gången är Webcam Joe upprörd...

http://www.youtube.com/watch?v=Tctu5YyL79k

Posted on: 2009/10/12 0:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#10


See User information
Bra mycket bättre ljud denna gången!
Lite väl mycket känslor kanske...

Det här tror jag ni kommer vrida till bra, ni har ju just börjat!

:Hej

Posted on: 2009/10/12 0:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#11


See User information
Bra initiativ! Välkommen!

Posted on: 2009/10/14 13:33
"Assume nothing, question everything"

http://niksfoodforthought.blogspot.com/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#12
Jag tycker det är ett helt klockrent initiativ: Blixtnytt.

Jag slängde omedelbart upp länk till er bloggsida och youtube kanal på min "Stoppa New World Order!" blogg på expressen.se som jag med hjälp av många uppvaknade personers och "haters"(som inte kan sluta logga in på bloggen) hjälp bli nr 1 under kategorin "politik" på blogg.expressen.se nästan varje dag. (Bra att vaken.se, blixtnytt, vaccinationsfaran.se och våra samlade budskap når fler läsare även på bonniers expressen) Lite som filmtitlen "sova med fienden" Nåväl...

Webcamjoe du har en jävligt skön röst! T.om min gamla mamma diggar dig och hon hatar alla nyhetsreporters på tv annars hehe.

KÖR PÅ HÅRT! Kommer jag över nåt mailar jag er bums om inte ni redan luskat fram det.

Mvh / byfånen_från_dalarna

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#13


See User information
Skippa de värsta skräcknyheterna! Min fru tyckte inte om den biten med att släpa ut den döende på gräsmattan

Posted on: 2009/10/14 21:27
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#14


See User information
Hmm..?

:Hej!

Posted on: 2009/10/15 3:27

Edited by hej on 2009/10/15 4:44:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#15


See User information
Det var kul att höra herr byfåne. ;) Jag gillar att du la upp radioprogrammet med Leif Arnold.

Posted on: 2009/10/16 1:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#16


See User information
Nytt BlixtNytt ligger uppe.

blixtnytt.blogspot.com

Posted on: 2009/10/18 15:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#17


See User information
Jag gillar din stil WebcamJoe. Blixtnytt har redan blivit ett givet inslag.

Posted on: 2009/10/19 0:05

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Webcam Joe från BlixtNytt här
#18


See User information
Är det ändå inte lite Janne Josefsson över WebcamJoe, tihii

Posted on: 2009/10/19 22:45

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS