Vakencorner
|
Vad har hänt med fallet Dominic? Varför så passivt på Vaken Forum när NWO finns igång nu på Gotland?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://dominicjohansson.blogspot.com/
varför så tysta? Jag verkligen trodde mer på många här att just DETTA fall skulla tas upp med storsta allvar. Men, det mesta jag ser är ALLT ANNAT som händer i övriga världsdelar, mest USA och ENGLAND. Vad tror vi på? Vad vill vi med detta forum EGENTLIGEN? Vill vi skrämma varandra och lägga upp oändliga information kring den Nya Världs Ordning "därborta"? Eller ska vi GÖRA något om detta? Ska en Vaken manifest visa tydligt korruption och kidnappnings bevis eller bara om 9-11, växthuseffekten och finans svindleri? Detta händer HÄR och nu! Fallet Dominic Johansson. Läs, lära lite och GÖR!!!! Or shut the fuck up about anything else if you do not have the love, the HUMANITY to spare some TIME to help your fellow Vakenanvändare, fellow human beings when you can. Well?
Posted on: 2009/10/13 21:03
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Re: Vad har hänt med fallet Dominic? Varför så passivt på Vaken Forum när NWO finns igång nu på Gotland?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Var just på Dave Levine show i 30 min... Gick sådär, första radiointervjun i US, efter 4 dagar utan sömn i stort sett. Bättre lycka nästa gång... Får jag loss en mp3:e så lägger jag ut den här..
Må väl
Posted on: 2009/10/14 0:33
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
Re: Vad har hänt med fallet Dominic? Varför så passivt på Vaken Forum när NWO finns igång nu på Gotland?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det blir bra.
Du har fått ut mycket info i utlandet vad? Nyckeln är oxå stödd i Sverige, med människor som kan erbjuda. eran fall är ett exempel på NWO Elit agendan. NU. HÄR och NU. Vad skulle du ÖNSKA folk göra?
Posted on: 2009/10/14 11:31
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2009/10/14 12:45
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
from thelocal.se
Advertising Our readers in Sweden consist of professional foreigners from over a hundred nations, as well as Swedes looking for a different perspective on the latest news. Abroad, The Local has become required reading for people planning a move to Sweden, planning to visit or doing business with Sweden. Download The Local's mediakit (PDF) Over 500,000 unique readers every month The site's unique positioning has created a highly targeted, professional and fast-growing reader base. With 593,000 unique readers in May 2009, generating almost 4 million page views, The Local provides the most cost-effective way for your business to reach this unique audience.
Posted on: 2009/10/14 14:28
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
As of now 115 views....
Perhaps a good place to get the word out. Not hard to do. Will anyone else do so? Care enough to?
Posted on: 2009/10/14 14:37
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Låter förstås helt puckat. Sekretess eller offentlig handling? Myndigheten måste förstås kunna uppvisa ganska starka grejer för att få genomföra det de gjort.
En oerhört känslig tå är skolplikten. Jag kan inte lagstiftningen i Sverige (finns väl definierat?) men man har väl trummat på för att utrota hemundervisning? Jag har arbetat som lärare och har haft en elev som hade enbart hemundervisning - det var väl avtalat som sådan, men... Jag tror man har rätt till hemundervisning i alla tänkbara fall. Men i vilka hänseenden faller skolplikten in? Än en gång, det låter fullständigt rubbat. Vad innebär det för en invidiv att ha ett personnummer? Är man en statlig egendom som föräldrarna har fått delegation att råda över inom vissa begränsningar? Vaken är upptagen med många stora diffusare frågor. Kan förstå det. Enskilda fall är svårare att engagera sig i. Varför vet jag inte. För egen del så droppar jag in, läser lite här och där och sen vidare i vardagen. Omhändertagande av barn har jag personligen varit berörd av i två fall, om än mer som åskådare på långt håll. Ena gången var det ganska klart att barnet for riktigt illa, i det andra vet jag helt enkelt inte vad jag skall tro. Det är just detta, vad skall man tro när man inte får reda på något? Men helt klart är, oavsett, så skall myndigheten ordentligt klargöra läget - allt annat är rakt igenom förkastligt.
Posted on: 2009/10/14 20:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nu med 342 hits:
http://www.thelocal.se/discuss/index.php?showforum=44
Posted on: 2009/10/14 22:22
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Många frågor visst, men det finns skillnader tycker jag, det här är tydligt lokallt BEVIS på exakt vaken står EMOT. Detta innebär en chans att STÄDA /FIXA något vi kan påverka... Om VI inte kan klara detta, glöm allt annat i EU i Amerika osv...
Posted on: 2009/10/14 22:24
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
christer, du you have the link to your American Radio interview on tuesday?
Posted on: 2009/10/15 9:58
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kanske de flesta redan granskas vad skolplikt innebär men jag postar detta ändå (ej komplett, endast utdrag):
3 kap. Skolplikt och motsvarande rätt till utbildning Inledande bestämmelser 1 § Barn som är bosatta i landet har skolplikt enligt föreskrifterna i detta kapitel. Skolplikt gäller dock inte i fråga om barn, som varaktigt vistas utomlands eller vars förhållanden är sådana att det uppenbarligen inte kan begäras att barnet skall gå i skola. Skolplikten motsvaras av en rätt att få utbildning inom det offentliga skolväsendet för barn och ungdom. 2 § Barn skall fullgöra skolplikten i grundskolan, särskolan eller specialskolan. Skolplikten får också fullgöras enligt 8- 10 kap. (vilket är friskola och sameskola). Skolpliktens inträde och skolstarten 7 § Skolplikten inträder höstterminen det kalenderår då barnet fyller sju år. Om det finns särskilda skäl, får hemkommunen på begäran av ett barns vårdnadshavare besluta att barnet skall börja fullgöra sin skolplikt först höstterminen det kalenderår då barnet fyller åtta år. Beslut i ärenden enligt andra stycket får överklagas hos Skolväsendets överklagandenämnd. Lag (1997:1212). Skolpliktens upphörande 10 § Skolplikten upphör vid utgången av vårterminen det kalenderår då barnet fyller 16 år eller, om barnet fullgör skolplikten i specialskolan, 17 år. Deltagandet i utbildning för skolpliktiga 12 § På begäran av en skolpliktig elevs vårdnadshavare skall eleven befrias från skyldighet att delta i annars obligatoriska inslag i verksamheten, om det med hänsyn till särskilda omständigheter inte är rimligt att kräva att eleven deltar. Om elevens vårdnadshavare kräver det, skall begäran om befrielse prövas av styrelsen för utbildningen eller, för elever utanför det offentliga skolväsendet, av den styrelse som ansvarar för grundskolan i elevens hemkommun. Avslås begäran vid sådan prövning, får beslutet överklagas hos allmän förvaltningsdomstol. Prövningstillstånd krävs vid överklagande till kammarrätten. Lag (1996:1044). Tillsynen över att skolplikten fullgörs 13 § Kommunen skall se till att skolpliktiga elever i dess grundskola och särskola fullgör sin skolgång. Kommunen skall också se till att skolpliktiga barn, som är bosatta i kommunen men inte går i dess grundskola eller särskola, på något annat sätt får föreskriven utbildning. 14 § Om en skolpliktig elev i en skola utanför det offentliga skolväsendet för barn och ungdom är frånvarande i stor utsträckning utan giltig orsak, skall huvudmannen för skolan anmäla förhållandet till barnets hemkommun. Kommunen skall pröva om barnet skall åläggas skolgång i grundskolan eller särskolan eller, om skäl föreligger, överlämna anmälan till huvudmannen för specialskolan, som skall pröva om barnet skall åläggas skolgång där. Beslut om att ålägga barnet skolgång får överklagas hos allmän förvaltningsdomstol. Prövningstillstånd krävs vid överklagande till kammarrätten. Lag (1995:1248). 15 § Den som har vårdnaden om ett skolpliktigt barn skall se till att barnet fullgör sin skolplikt. 16 § Om en skolpliktig elev i det offentliga skolväsendet för barn och ungdom inte fullgör sin skolgång och detta beror på att elevens vårdnadshavare inte har gjort vad på dem ankommer för att så skall ske, får styrelsen för utbildningen vid vite förelägga elevens vårdnadshavare att iaktta sina skyldigheter. Ett föreläggande gäller omedelbart, även om beslutet överklagas. Vitet får inte förvandlas till fängelse. Beslut av styrelsen för utbildningen i ärenden enligt denna paragraf får överklagas hos allmän förvaltningsdomstol. Prövningstillstånd krävs vid överklagande till kammarrätten. Lag (1995:63).
Posted on: 2009/10/15 11:45
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Härligt Mr Void! ; )
Den där med skolplikten visar mycket. Tack Therold!
Posted on: 2009/10/15 15:22
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är alltså viktigare att Dominic hålls bortrövad från sin familj för att han då, enligt vad vissa tycker (notera: tycker!) ska få en god utbildning än att han just får leva i frid och fred ihop med familjen.
Säger allt, och barn betydligt yngre än Dominic i ålder begriper detta... Men inte socialen? Nja, PRESTIGE är nog ytterst det som hindrar ett frisläppande... Självklart har inte inblandade s k "myndigheter" gjort något fel, nej, nej, inte de inte... Prestige är borgens port men murbräckorna arbetar idogt... Vi är många som tänker på er. Håll ut, ni kommer att lyckas och de kommer att kapitalt misslyckas!
Posted on: 2009/10/15 16:55
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Brev från en vän till mig:
"Staten har alla rättigheter och låter dig bara hållas inom vissa ramar på nåder. De kan när som helst avsluta denna nåder genom "lagstiftning" eller som i detta fall godtycke. Det finns skolplikt i Sverige så barnen är tvungna att gå till skolan och indoktrineras av staten. Skatterna är så höga att bägge föräldrarna måste jobba = kan inte vara hemma med barnen. Sverige har i flera fall blivit fällda av europadomstolen för brott mot de mänskliga rättigheterna när socialstyret har tagit barn från föräldrarna under olika förevändningar. Jag noterar att det i slutet av artikeln i den onämnbara blaskan (Exxxxxxxx) sägs att socialstyret agerade för att "skydda ett barns rätt till utbildning". Hur är det då med att skydda föräldrarnas rätt till sitt barn? Åh, jag glömde visst, det är ju statens rätt till barnet... I samma artikel så noteras det att "de försökt undervisa honom hemma" och att barnet "kan läsa och skriva lite". Det låter som de misslyckats med hemundervisningen men då glömmer blaskan att en del går ut nian utan att kunna läsa och skriva. Det är väl inte en norm att sjuåringar läser och skriver mer än "lite"? Advokatens "de hatar auktoriteter" är bland de dummaste argument jag hört. Var i lagen står det att du ska mista ditt barn bara för det? Eller är det så att han insinuerar att föräldrarna är olämpliga att undervisa barnet eftersom de "hatar auktoriteter"? I statens ögon är de det utan tvivel."
Posted on: 2009/10/16 4:57
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vilken kommun rör detta sig om?
Jag har inte sett ett enda namn på en tjänsteman hittills. Jag skulle rådgöra och bränna ner kommunbyggnaden, helst med alla anställda kvar i den. Demoner ska brinna levande Bara skicka ett bre v på en gång till riksdagen, välj era ansvariga eller några poliser för den delen ochså. Posta breven namnen här och svaren. Sen börjar vi jaga dem helt enkelt, svårare än så är det inte. ZZZzzzzZZZzzZZ.. Näää nu måste det idisslass lite i tankebanorna på boskapen. Dom tänker uhhh uhhhh uuhhhh ska jag sträcka mig efter tutten och suga mjölken (Sitta framför TV). eller ska jag agera mm men uhhh uhhh blöjan sitter ju kvar fortfarande. Sjukt fall i ett sjukt land. Sjukt folk får ett sjukt styre. Frid. |
||||
|
||||
|
Re: Vad har hänt med fallet Dominic? Varför så passivt på Vaken Forum när NWO finns igång nu på Gotl
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det var ett radikalt förslag. Men du, de där CIA/MI5/Mossadanställda terroristerna som finns... du vill väl inte göra dem arbetslösa?
Jag har ett förslag om att någon sätter igång en namninsamling till att Dominic ska friges omedelbart och fallet ska läggas ner. http://www.gopetition.com/howtowriteapetition.php Sprid den världen över och det går säkert att få tusentals namn. Sprid via mail, Facebook, vad som helst. Tryck på dem. Även om jag inte instämmer i brännandet så är det en sanning att anfall är bästa försvar, mina erfarenheter av socialen är sådana. Hmmm.... Social-ism Social-demokrati Social-styrelsen * Social-tjänsten ** * alias Kungliga Trolldomskommissionen * * alias Husförhöret Sverige är fantastiskt, inte sant?
Posted on: 2009/10/16 8:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När barn och föräldrar har en sund relation till varandra är det aldrig som så att:
- förskolan är bättre än föräldrarna att ta hand om barnen - skolan är bättre att ta hand om och lära barnen viktiga grejer Även när barnen skulle ha det bättre hemma står skolplikten i vägen. Det är makalöst. Vägrar man gå till skolan exempelvis pga. mobbing, då skjuts skolplikten åt sidan en smula. Undervisningen skall dock ske oavsett detta. Men detaljerna där kan jag inte. Föräldrarna i detta fall underskattade skolpliktens tyngd eller så förstod de den inte. Skolplikten är i grund och botten bra men kan förstås nyttjas på ett felaktigt sätt. I ett uppseendeväckande fall i Uppsala (i år) gick flera barn inte i skolan då pappan hållit dem borta. Det fungerade alldeles utmärkt och pappan hade några olika personnummer. Här räckte det ju inte med skolplikt då tillsynen brast. Men utan skolplikt skulle barnen inte ens i teorin kunna gå i skolan och ha ett drägligare liv. Dominics föräldrar borde ha ansökt om lov att undgå skolplikten. I annat fall borde de helt enkelt gått i skolan och meddelat rektorn om att de snart skulle sluta. Jag ser att myndighetsutövningen gått efter boken och att omhändertagandet kan försvaras i viss mån även om jag ändå tycker det är fel. Man borde kanske ge familjen utreseförbud i avvaktan på att ärendet är utrett. Ett omhändertagande är väldigt grovt. Myndigheten borde säga åt föräldrarna att Dominic skall gå i skolan i väntan på att saken är klargjord. Sen får de åka till Indien. I mina ögon verkar det rätt enkelt. Skolplikten borde verkligen behovsprövas. Den borde tillgripas endast för att hjälpa människor. Om människor mår bra och utvecklas utan skola så borde man få välja detta alternativ. Man borde helt enkelt göra skolan en öppen plats för alla, även för sådana som Dominic och hans föräldrar. Om skolan vore en positiv plats för dem att vistas på skulle inte detta fall ha inträffat.
Posted on: 2009/10/16 9:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Detta är Gotlands kommun som gäller här FangShen
Posted on: 2009/10/16 9:47
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om någon drar igång en namninsamling så ska jag länka och skriva om den på bloggen dominicjohansson.blogspot.com
Void, (och iwarrior) kan jag använda bannern som finns på framsidan. Har haft lite mycket att stå i de sista dagarna, ska kolla runt lite om det finns något mer att uppdatera med...
Posted on: 2009/10/16 18:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jupp visst kan du det...
Posted on: 2009/10/16 19:22
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
La banners på bloggarna.
http://sinnesintryck.blogspot.com/ http://gryningensljus.blogspot.com/ http://dominicjohansson.blogspot.com/ ... lp-dominic-johansson.html
Posted on: 2009/10/16 20:49
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login