vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Uppdrag Granskning kl 20:00 ikväll tv 1. del 2. S anklagas för muslimskt röstfiske

See User information
Check it out !

mvh eureka

Posted on: 2006/4/27 21:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Uppdrag Granskning Just nu kl 23:30 tv 1

See User information
Då kan du lägga till detta.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=581797

Edit:

Aftonbladet har också tagit upp detta: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,816811,00.html

Posted on: 2006/4/27 22:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag vågar inte kommentera detta... med risk för att få en varning! Men kanske vågar mig på en gammal låttitel:

Whats new pussycat?

Re: Uppdrag Granskning Just nu kl 23:30 tv 1 Granskning av islamismens framväxt i Sverige.

See User information
Jag vågar kommentera detta program som är helt sanslöst.

Det handlar om den extrema muslimska Salafi rörelsen som sponsras av svenska staten och även fr Saudiarabien.

några axplock:

"Det är förbjudet att vara snäll mot en kristen", "Vi rättar oss inte efter lagar utan islam"

"Kvinnor som är otrogna skall piskas" "Kvinnor skall inte ha Svåra jobb . för de är mindre intelligenta" etc etc

Reportern frågar en av anhängarna: "skulle du och jag kunna vara vänner? Nej. det går inte, islam förbjuder detta"

Undrar varför antirasisterna och feministerna lyser med sin frånvaro......
.
Hyckleri anyone....?

mvh eureka

Posted on: 2006/4/28 9:52

Re: Uppdrag Granskning Just nu kl 23:30 tv 1 Granskning av islamismens framväxt i Sverige.

See User information
Precis som programmet mycket noga pekade ut handlar det om en minioritet av den aktiva muslimska rörelsen. Om 30% av alla Muslimer är aktivt praktiserande är Salafi bara kanske 5% av dem.

Att jämföra med Extrem Racistiska Kristna KKK eller liknande.

Eureka Wrote: "Undrar varför antirasisterna och feministerna lyser med sin frånvaro...... Hyckleri anyone....?"

Att ens ta upp frågan om rasicm i sammanhanget avslöjar att man inte fattat vad programmet handlar om. Dom var mycket noga med att påpeka att detta inte är kritik mot Muslimer eller ens Islam. Utan en liten extremistisk falang som skapar problem för dom Islamistiska Muslimer som faktiskt vill Integreras och vara vänner med Kristna.

Posted on: 2006/4/28 11:40

See User information
Quote:

jaxtone skrev:
Jag vågar inte kommentera detta... med risk för att få en varning! Men kanske vågar mig på en gammal låttitel:

Whats new pussycat?

Joxtone får en varning för att han inte sägar vad han tycker och påstår att jag ger varningar för folks åsikter, viket inte stämmer. Jag ger bara varningar när någon attackerar någon annan.

(Jag skojade med varningen, men inte med resten)

Posted on: 2006/4/28 11:57
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Jag tycker att det var ett jävligt intressant program.
Det har, och lär (tror jag) , alltid finnas extrema människor och grupper, för mig får folk gärna vara det, så länge dom inte skadar andra. Måste erkänna att mina känslor ibland rusade iväg och jag blev grymmt upprörd av vad som sas i programmet. vad jag ännu inte kan förstå är varför inte människor kan lyssna och försöka tänka själva....? Att leva efter en bok, som talar om hur man skall vara, tänka, handla, utan att ifrågasätta den alls....nä...okej, jag säger inte att det är jag som har rätt, kanske blir det jag som brinner i hälvetes senare.

Posted on: 2006/4/28 13:54
Stå på dig innan någon annan gör det

See User information
Programmet var både intressant och skrämmande. För mig är det obegripligt att det finns människor som anser att de är bättre än andra. Vi är alla unika andliga varelser och samtidigt en del av samma helhet.

Angående det som Gramse tar upp om varför människor inte kan lyssna på andra och tänka självaså beror det, enligt mig, på att religion är och alltid har varit ett redskap för att styra, manipulera och kontrollera människor. Det är en form av hjärntvätt som skapar splittring och oförståelse bland människor för att vi aldrig ska kunna mötas. Det är tragiskt att dessa stackars hjärntvättade människor har samma "antingen är du med oss eller emot oss"-attityd som Bush. Samma mentalitet finns hos många politiska ideologier.

Sen tror jag att det finns en annan aspekt av det hela hos extrema grupper precis som i sekter. Väldigt många människor känner att de behöver ledning i livet samtidigt som de tycker det är skönt att slippa ta ansvar för sig själva och sitt liv. Den perfekta lösningen blir därmed att slaviskt följa en ledare som bestämmer vad de ska göra, tycka och hur de ska se ut.

Det kanske mest tragiska, som jag ser det, är om man betraktar detta ur ett karmaperspektiv. Människor som inte tar ansvar för sig själva och sitt eget liv genom att gå sin egen väg, sviker sig själva. Att svika sig själv är något av det värsta man kan göra, enligt mig. Vi lever på denna planet just nu för att lära oss saker och utvecklas. Tyvärr är extrema grupper ett tydligt exempel på personer som motarbetar både sitt eget lärande och sin medvetandeutveckkling.

Och att vara del av en destruktiv rörelse är inte heller bra om man tänker på kollektivt karma. Att vara del av en rörelse ger karmiska konsekvenser även om man själv inte är en aktiv medlem.

Posted on: 2006/4/28 15:43
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

Anonym
Quote:

cicero skrev:
Eureka Wrote: "Undrar varför antirasisterna och feministerna lyser med sin frånvaro...... Hyckleri anyone....?"

Att ens ta upp frågan om rasicm i sammanhanget avslöjar att man inte fattat vad programmet handlar om. Dom var mycket noga med att påpeka att detta inte är kritik mot Muslimer eller ens Islam. Utan en liten extremistisk falang som skapar problem för dom Islamistiska Muslimer som faktiskt vill Integreras och vara vänner med Kristna.

Ursäkta Cicero!

Men jag måste bara fråga en sak! Såg vi samma program?

Är det inte en befogad frågeställning att undra var de största kritikerna till kvinnoövergrepp och antirasism håller hus när det så klart och tydligt pekas ut att en specifik extremistisk grupp på alla sätt bryter mot lagar som finns till för att skydda individer mot övergrepp.

Ta nu och vänd på steken, ta exakt vad extremisterna sa och låt samma ord flöda ur en svensk killes mun så tar det inte 5 minuter innan feminister och antirasister drar igång drevet!

PS. Liten tuva välter ofta stora lass!

See User information
Så sant som det är sagt Jaxtone!

Hyckleriet är lögnens gåva till sanningen!

Posted on: 2006/4/29 14:25

Uppdrag Granskning kl 20:00 ikväll tv 1. del 2. S anklagas för muslimskt röstfiske

See User information

Ja detta blir intressant.

Sossarna är ju hemskt förtjusta över massinvandringen för att det betyder röster för dem. Smart.

mvh eureka

Posted on: 2006/5/2 7:21

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper