vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Muslimer vill ha egen lag i Sverige, vad blir det härnäst?
Det tjatas om att invandrare måste integreras i Sverige,...men saken är ju den att majoriteten INTE VILL bli en del av Sverige genom att integreras...

Nu skall de ha egna lagar också som gäller för dem, och som ger dem förmåner gentemot vanliga människor.

Inte bara egna lagar framförs,...muslimer internerade inom kriminalvården kräver att regler ändras för att passa dem. Muslimer i fängelse i England har inkommit med klagomål.
Från landets interner med muslimsk bakgrund, som inte vill sitta med ansiktet mot den heliga staden Mecka när de utför sina behov, väljer brittiska myndigheter att tillgodose deras krav. Ett fängelse i södra London har man redan beslutat skall modifieras för att bättre passa de talrika muslimska brottslingarnas behov.

Stark kritik har framkommit, inte minst från den nationella oppositionen i England, mot eftergifterna, särskilt som fängelsekunder redan har, vad man anser, ett väldigt bekvämt liv på landets anstalter. Precis som i Sverige kan man som ”frihetsberövad” ha full tillgång till kabel-TV, dyr mat, gratis gym och TV-spel.

Det många reagerat över är att medan muslimer i Europa säger att islam är en fredlig religion där man har en strikt moral så hindrar inte detta åtskilliga muslimer i landet att begå brott. Att bryta värdlandets lagar gör inte heller att de ser sig själva som avfällingar från den islamska tron, eftersom det fortfarande är väldigt viktigt för dem att visa sin vördnad för den heliga staden genom att inte ha ansiktet vänt mot den när de använder sig av toaletterna.

Vad kommer härnäst?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Muslimer vill ha egen lag i Sverige, vad blir det härnäst?

See User information
Det är skillnad på muslimer och muslimer. Att du inte vet detta är nästan ännu mer skrämmande. De muslimer som vill ha dessa lagar har fått en hård kritik av många andra muslimer.

Posted on: 2006/4/28 18:08
I am a child of the Enlightenment
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nä, anonyma har ingen talan. visadig eller försvinn ut i inntet

Posted on: 2006/4/28 18:31
Stå på dig innan någon annan gör det

See User information
Islamister vill ha världsmakt

Begreppen islam och islamism Islamisternas revolt riktar sig inte bara mot västvärlden utan mot förvästligandet av den egna civilisationen. Den fascistoida islamismens målsättning är att islamisera hela världen, skriver fil dr Lisbeth Lindeborg och varnar för begreppsförvirring.

Att det vettlösa våldet mot västliga institutioner i ett flertal muslimska stater till största delen är iscensatt råder det ingen tvekan om. Många av de människor som försatts i ett hysteriskt gemensamt hat mot väst har inte ens sett de beryktade karikatyrerna.
De transporteras i bussar till ambassaderna, utrustas med flaggor och får uppmaningen att tända på.
De är kravallernas fotfolk - många av dem är analfabeter.

Bakom detta samordnade rus står de islamiska fundamentalisterna - islamisterna. De lika onödiga som osmakliga karikatyrerna kommer dem väl till pass.

I motsats till företrädarna för "normala" islam, vilka förmedlar sin upprördhet via officiella kanaler, piskar de upp stämningarna.
Så blir striden om karikatyrerna nytt bränsle i kriget om vilka värderingar som ska gälla i världen, ett krig som förklarades av islamister redan på 1920-talet.
I en stor del av medierna talas nu om en kulturkamp. Begreppet är felaktigt. Ty vi har här att göra med en politisk islamism, som ju inte gör någon
åtskillnad mellan religion och kultur å ena sidan och politik å den andra.
I stället är denna kamp i första hand politisk, där religionen instrumentaliseras för politiska syften.

De senaste dagarnas händelser visar återigen hur viktigt det är att skilja på "normala" islam och islamism. I ett stort antal artiklar, i offentliga föreläsningar och debatter, i radio och tv har jag de senaste åren pekat på vikten att göra denna åtskillnad.
I Frankrike är man väl medveten om skillnaden, i engelskan talar man om islamismen som "radical islam" och i tyskan om "islamismus".

Men ingenstans har oviljan att inse detta varit större än i Sverige hos ledande politiker, opinionsbildare och forskare, senast Mattias Gardell i hans propagandistiska "Bin Laden i våra hjärtan" och Göran Larsson i hans gravt undermåliga kapitel om "islamofobi" som ingår i Integrationsverkets rapport om rasism.

Deras synsätt förvrider hela temat. Genom att inte sära på de två begreppen försöker man tysta den berättigade kritiken mot
islamismen genom att utpeka kritikerna som fiender till islam.

Men islamismens kritiker är i regel vänner till "normala" islam medan de som tystar denna kritik blir indirekt medskyldiga till terrorismen.
Ty den fascistoida islamismens målsättning är att islamisera hela världen.
Det skadar inte att lyssna på Bassam Tibi, troligen världens främste auktoritet på islamism, själv muslim av syriskt ursprung, utbildad i Tyskland och sedan länge professor i statsvetenskap vid universitetet i Göttingen och andra universitet såväl i västvärlden som i muslimska länder.

I en av sina många böcker konstaterar han bland annat:
"Målet för de islamiska fundamentalisterna är att avskaffa den västliga sekulära världsordningen och ersätta denna med en ny islamistisk gudomlig ordning. Världspolitiskt sett innebär detta att vi styr mot en allt intensivare civilisationskonflikt mellan väst och islam. Islamisternas mål är en imperialistisk, nyabsolutistisk världsmakt islam."

Det bör också nämnas att islamismen är en bred
företeelse. Den ökar i intensitet och spridning såväl i de muslimska länderna som i diasporan.
Ty islamisternas "revolt mot väst" riktar sig inte bara mot västvärlden utan mot förvästligandet av den egna civilisationen.

Deras terror riktas allra mest mot de egna; i Algeriet har cirka 150 000 icke-islamistiska trosbröder massakrerats. I diasporan i Europa försöker man skrämma dem som företräder ett integrationsvilligt islam till tystnad.

Med karikatyrerna har islamisterna fått ny ammunition. En onödig provokation. Dessutom är karikatyrerna historiskt felaktiga.
I de första koranöversättningarna någonsin från syro-arameiska, som inte gjordes förrän för ett par år sedan av filologen Christoph Luxenburg, framgår tydligt att begreppet slöja inte finns i koranen, lika litet som paradisets 72 jungfrur.
Ordet jungfru är en felöversättning av vindruvor.

Att avbilda Mohammed i sådana och i terroristiska sammanhang är alltså fullständigt absurt och djupt osmakligt; lika vedervärdigt är islamisternas
instrumentalisering av honom.

LISBETH LINDEBORG
fil dr, journalist, bosatt i Tyskland

Posted on: 2006/4/28 18:36

Anonym
Quote:

Inga jungfrur då eller

I de första koranöversättningarna någonsin från syro-arameiska, som inte gjordes förrän för ett par år sedan av filologen Christoph Luxenburg, framgår tydligt att begreppet slöja inte finns i koranen, lika litet som paradisets 72 jungfrur. Ordet jungfru är en felöversättning av vindruvor.

Betyder detta att inga manliga självmordsbombare som sprängt sig i luften med drömmen om att få njuta av sex i evighet med 72 oskulder ens kommer att få peta på en kvinna? Vindruvor kunde de ju köpt i vilken grönsaksdisk som helst?

Ni som är tillräckligt gamla för att komma ihåg det senaste kriget mellan Iran och Irak vet ju att det skickades ut småpojkar på i nio-, tioårsåldern på slagfälten för att bl.a. trampa på minor.

Och vad var deras skydd från att sprängas i små små bitar? Jo, en nyckel i ett snöre runt halsen som skulle ge dem inträde till paradiset!

O hey... here we go again!

Anonym
en rätt intressant tråd om du frågar mig iaf..

för detta är skrämmande så in i helvette
muslimerna är inte hotet,tror knappast ja iaf.

jag läste om lagarna i metro och en del var ju het uppåt vägarna. Jag stog o väntade på bussen till jobbet medan jag läste dom.

bredvid mig stog muslimska kvinnor o ja tänkte typ

"fan e ni inte kloka"

en sekund efter kom ja på va fan maggot va gör du media styr dig..

(jaja nog om det)

Det är ju trots allt en liten liten grupp det rör sig om...
och kolla in våra "frikyrkor" här i vårt land, ställningen i ex abortfrågan...

dessa lagar kommer nog knappast genomföras iaf inte de närmsta åren
men jag kan tänka mig att en del smågrejer kommer att göras för att "respektera" islam. Som ex bönerum i skolor osv
att de prioriterar detta högt..
(ekonomiskt)

men det finns naturligtvis en tanke någon håller i trådarna.
som ja sagt förr tror ja detta är för att vi ska börja ogilla muslimer ..

och helt plötsligt stödjer vi undermedvetet israel
i palestina frågan.

den vanliga svensken kommer säga.

"fan dom bara gapar de jävla muslimerna hoppas så många som möjligt dör där nere"

MVH Maggot

Anonym
Maggot!

Media piskar givetvis upp känslostormar för att sälja lösnummer men det var väl inga seriefigurer som stod bredvid dig på vagnen?

Anonym
nja visst är det så

men har var det gratistidningen metro..

jo men lixom många muslimska kvinnor är väldigt bra..

ex:
jag har jobbat med en kvinna en av de bästa mest pedagogiska lugna människor i den branchen ja mött..

Anonym
Betvivlar jag inte ett dugg... men skulle du tro mig om jag sa motsatsen på samma sätt? Nu är jag inte mycket för att klumpa ihop människor men gör det mig till en "bad guy" om jag la fram verklighetsupplevd sanning på detta sätt?

ex: många av dem är väldigt dåliga!

ex: jag har jobbat med ett av de mest opedagogiska nervknippen i den branschen jag mött!

Som generaliserade hypoteser alltså! Inte med sanningen överensstämmande jämförelser. Måste bara reda ut varför vissa sätt att säga grejer verkar få en del härinne att gå i taket och ta på sig överförmyndarroller!

Anonym
naturligtvis

oftast är de personer man blir iriterade på
invadndrare ofta såna från typ libanon

de gapar o hörs

ungar som skriker
tar evegheter på sig på bank o post alla serviseställen
skräpar ner osv

på vagnarna är det ju oftast invandrare som hörs

ofta från vagnen längst bak fram till förarhytten.

om ja ska vara ärlig skulle jag skulle vilja bo på ett ställe med mindre invandrare..
eller rättare sagt med mer svenskar.

sen i trappuppgångar håller alltid svenskar upp dören om dom ser att man kommer komma om en sekund
dom från libanon bara smäller igen dören..

när ex jag håller upp dören åt svenskarna här säger de tack

alla svenskar

av invandrarna är det kanske 80% som tackar..

men det är ju så lätt att fokusera på de 20% som enligt mig då är sociala parasiter.

och inte de 80% som sköter sig..

Anonym
sen såna grejer som smyggrasse är jävligt löjligt att kalla någon

ja vet inte var gräsnen för forumet går men ja tänkte berätta en sk vits en rolig historia ..
här kommer den
hur ser världens bästa hockeyfemma ut?

svar:
Bögar som backar, dom trycker på bakifrån
judar som anfallare, dom får ingen förfölja
och en zigenare, som målvakt för dom tar allt!

alltså visst fan finns det sanning i detta
o nog fan har ja rätt att skratta åt denna vits den e ju sjukt kul!

utan att behöva bli kallad rasse..

det man inte kan skämta om förtjänas heller inte att kunna tas på allvar..

hälsar masken

Anonym
I denna match kommer de att mötas av:

Svenskar i backlinjen som tiger, blundar och håller för öronen!
Svenskar i anfallet som tiger, blundar och håller för öronen!
En svensk i målkassen som tiger, blundar och håller för öronen!
En svensk tränare som tiger, blundar och håller för öronen!
En svensk publik som tiger, blundar och håller för öronen!

Detta kan jag säga utan risk att anklagas för hets mot folkgrupp eftersom vemsomhelst, närsomhelst kan förnedra denna svenska etnicitet utan risk för straff. Det har våra politiker bestämt. Frågan är om man kan klassificera politiker eftersom de ofta består av samma värdelösa komponenter, byggda på svek och lögner!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper