vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Intervju om antisemitism med Kajsa/Kalla Fakta

See User information
Här är lite intressanta klipp från vårat möte med Kajsa Lindhof:

http://www.youtube.com/watch?v=y6yKDMa2d3k

Posted on: 2009/11/6 14:30

Edited by micro on 2009/11/6 14:49:34
Edited by anti on 2009/11/6 14:53:05
Edited by anti on 2009/11/6 14:53:25
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Intrvju om Atisemitism med Kajsa

See User information
Klockrent.

Posted on: 2009/11/6 14:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Intervju om antisemitism med Kajsa/Kalla Fakta

See User information
Har kikat igenom inslaget och hon kommer onekligen med några bra invändningar. Antisemit spåret är denna rörelses akilleshäl. Frågan är fullständigt infekterad och helt omöjlig att belysa på ett vettigt sätt. Jag börjar tröttna på att några ruskigt ljusskygga individer gömmer sig bakom vad ett helt folk fick utstå. Vilken jävla omoral. Stäng dörren efter er när ni går. Satanister. Ego-dyrkare.

Det är däremot trist att se att en i övrigt vettig person så aningslöst springer maktelitens ärenden. Men hon hamnar väl i total utfrysning om hon riktade frågorna uppåt istället för neråt. Och är hon en duktig lakej belönas hon med pengar, status och inflytande. De flesta väljer att gå en enkel väg i livet...

Nåväl, stormen är väl som värst innan den bedarrar antar jag?
Mvh Kaliyuga

Posted on: 2009/11/6 15:25
Bring on the apocalypse...

See User information
Får jag sticka in en liten fråga här?
Jag kanske har ett filter för frågor inom sanningsrörelsen som pekar på judar som den dolda makten men låt säga såhär: jag hittade vaken sommaren 08 och har läst det mesta i forumet sedan dess, jag har nåt svagt minne av att jag KANSKE läst nåt sånt här EN gång.
Jag blir väldigt förvånad över att det överhuvudtaget snackats om sånt. Min bild är att om sånt finns i sanningsrörelsen så är det så OTROLIGT lite att det känns direkt fånigt att nämna om man granskar rörelsen, har jag fel där?

Och det andra är en kommentar: det är ju extremt segt att det har blivit skevt att om man hittar nåt dåligt om en jude så får man ge katten i att skriva om det, annars är man antisemit

Posted on: 2009/11/6 15:42
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
kul...

snälla göm inte forumet, skäms inte över dina barn...

Posted on: 2009/11/6 15:44

Anonym
Svinbra FILM

10 AV 10

När man i fortstättningen kommer att googla/ söka på youtube på Kajsa Lindohf, kommer man få se en kvinna som verkligen ger ett falskt intryck och det kan hända hon kommer få svårare att utöva sitt rävspel i fortsättningen

JÄVLIGT BRA

Anonym
För övrigt måste detta upp på framsidan när del 2 går.

See User information
Fanns det inte en antisemitisk underton i de första 30 sekunderna...nä visst ja Bonniers har ju inga rötter i mellanöstern...sorry.

Posted on: 2009/11/6 18:16
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Det finns förlag på att ta bort 5:57-6.22 och kanske 5.33-5:57, då jag spekulerar i elitens försök att gömma sig bakom judendomen samt att det finns härskarstrukturer i judendom och Sverige.

vad tycker du?

Posted on: 2009/11/6 19:04
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Jag tror att Wallenberg är jultomten och att Bonnier är Alfons Åberg.....

Fast de är inte judar i den meningen att de praktiserar "judisk" religion lika lite som en satanist skulle vara kristen.

Jag skulle anklaga dom för att vara antisemiter och rasister eftersom det är dom som envisas om att prata om judar.

Dom intervjuar inte dig för att de tycker det är kul eller att det är trevligt, de gör det så de kan senare kasta skit på dig. Det spelar ingen som helst roll vad du än säger, de gör bara sitt "jobb", din anti-seeeeeemit :)

"you have the right to remain silent, if you give up that right you WILL be on shit-TV".

Ett exempel på hur billiga de är att Jörg Heider sa som kritik av österrikiska sossepartiets arbetslöshets politik var citat "tom Hitler lyckades bättre" det blev naturligtvis över hela europa för 5 år sen att Heider tyckte Hitlers politik var bra.

Bara en varning, de kommer att klippa och klistra så att du framstår som en total galning.

Posted on: 2009/11/6 19:06

Edited by Ecoflum on 2009/11/6 19:22:04
Edited by Ecoflum on 2009/11/6 19:29:23

Anonym
Quote:

micro skrev:
Det finns förlag på att ta bort 5:57-6.22 och kanske 5.33-5:57, då jag spekulerar i elitens försök att gömma sig bakom judendomen samt att det finns härskarstrukturer i judendom och Sverige.

vad tycker du?

Jag tycker det ska vara kvar .

Då det är en del av ett samtal och det sägs är heller inget konstigt.

De facto att hon ser ansträngd ut vilket leder till att den fasaden hon försökte måla upp smulades ner gör det hela enbart bra för vaken.se Då det var hon som lätt sig provoceras och inte visste hur hon skulle bete sig.

Och ska jag vara helt ärlig (ta bort denna mening om ni vill men jag tror att alla håller med).
jag är rätt säker på att de flesta redan har dömt Kajsa för hennes "tjuvtricks" som är så öppenbara för alla att se, samt att de flesta kommer störa sig något jävulskt på hennes utseende.
Hon ser ju så obscen ut.
Meningen " En jävla kärring" har fått ett ansikte

Edited by maskrosen on 2009/11/6 19:58:26

See User information
Jag tycker klippet ska vara lite "short & sweet" och Micke spekulerar en del där vid 06:00 nånting. Det kan lika gärna tas bort anser jag personligen.

Posted on: 2009/11/6 19:35

See User information
Kan dom inte göra det "live" så gör de ett extra program om just dig. Har du någonsin sett något vettigt "reportage" av TV4, om svar nej, varför skulle de göra ett sådant om dig?

Posted on: 2009/11/6 19:37

See User information
Vet inte vad det är som föreslås kanske klippas bort. Men gör det så alla ser härskarteknik/censur, som brukar tillskrivas det som i videon kallas härskarklasser.

Det är alltid andra som är de dumma, eller?

Andra som gör vår värld så osäker...

Sanningen däremot säger att det är inte andra som man ska "kämpa"mot, eller att bara man "informerar" så kommerdet som är "överhet" att försvinna. Så är det inte, utan precis tvärtom.

Ju mer man får andra till att tro på, och rikta sin energi till - att världen är så tokig, och alla de där... ofta namngivna elitpersoner, härskare... är så dumma, ju mer kommer världen att uppdelas, och det "där ovan en", som man tror bara finns därav en olycklig slump,kommer att växa och möta sitt upphov/skapare - och kommer att slå ned som ett hammarslag, mot komaismens vilseledda.

Posted on: 2009/11/6 19:52

See User information
De är inte dumma i meningen att de är stupida, de skulle lätt kunna sätta en kryssningsrobot i ditt hus, inkompetens använder de som ursäkt för att de är kriminella.

Posted on: 2009/11/6 20:07

See User information
Jag måste berömma någon? för en skitsnygg vaken-vinjett. Vem har gjort den = många poäng! Det är så att jag får lust att damma av mina film-skills.

Jag skulle vilja formulera några frågor ur ett helt och hållet objektivt perspektiv:

1) Vad är en "Semit", eftersom man kan vara en anti dito?

2) Finns det möjligen något läge mellan full förintelseförnekelse och full förintelseacceptans? typ 1-10?

3) Är muslimer, kristna, eller judar etc. av olika ras, eller är alla människor?

4) Har det någon betydese vilken ras makteliten är? (de lär ju inte vara boskap eller får)

5) Vad är man om man är anti kristna??? För det finns väl sådana.

Jag känner att allt bottnar i den förödande illusoriska och enligt mig: förbannade religionen. Ett hjärnspöke som borde avprogrammeras fort, och länge. För alltid.

Posted on: 2009/11/6 20:10
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Jag skulle undvika den frågan helt och hållet, jag skulle fråga dom om de är antisemiter

fråga 4 är intressant eftersom det är just exakt hur alla andra behandlas.

Posted on: 2009/11/6 20:19

See User information
Vilken av frågorna?
Frågor tror jag inte man ska undvika, snarare påståenden. Det är just det som är finurligt med frågor!

Posted on: 2009/11/6 20:23

See User information
Det är sant, man ska inte undvika frågor men varför spela med deras regler? Gillar dom det inte så suddar dom. Det är ungefär som om vi skulle spela schack och helt plötsligt så säger jag att du är nazist och slår bort pjäserna och har 3 TV teams som filmar dig som en galning för att du blev sne.

Posted on: 2009/11/6 20:31

See User information
Du har rätt. Roligt att du tar upp chackmetaforen!

Ja, jag vet, det är så det går till.
Men jag undrar om inte rätt ställda -ödmjuka - frågor är det rätta sättet. Jag tycker att Mikael och den andre skötte sig.

Men det är inte dumt att ladda med de rätta frågorna. Frågor som spelar i ögonhöjd med "offret". Alltså inte för svåra eller provocativa. Att ställa svåra frågor är ju ett patetiskt journalist trick.

Posted on: 2009/11/6 20:43

See User information
Skulle jag vara Mikael Cromsjö så skulle jag tacka nej.
(Han gör väl någonting rätt, annars skulle de inte ha TV program om honom)

Jag kan garantera att de skulle fråga honom om UFO och sen säga att program tiden är slut

Posted on: 2009/11/6 20:47

Anonym
hm.. jag önskar jag varit där och fått svara/ställa frågorna.. känns som ni 2 kunde gjort ett aningen bättre jobb/intryck..

la ni märke till att hon inte ens visste vad boken hette ?(i början)

läste en bok och inte ens vet vad den heter.. ljuger som en borstbindare.. hela hennes attityd kändes lite som "jag skiter väl i er/det vettu"

See User information
"Jag kan garantera att de skulle fråga honom om UFO och sen säga att program tiden är slut"

Just det, de stller frågor och "vi" ska svara. Det måste vara tvärtom- VI ställer de lämpliga frågorna. Dock får vi oftast skitsvar men det verkar mjkna, om än lite.

Ufo-skiten är sorgligt att den finns på vaken. Mycket sorgligt. Möjligen kan man lobba bort det sakta men säkert? Håller någon med?

Posted on: 2009/11/6 21:04

See User information
Karsten, kan du utveckla:

"Ufo-skiten är sorgligt att den finns på vaken. Mycket sorgligt. Möjligen kan man lobba bort det sakta men säkert? Håller någon med?"

Lite?

Posted on: 2009/11/6 21:07

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper