vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Nu får det fan räcka med dessa trådar

See User information
Vet att flera av vaknas medlemmar håller med mig om att det nu får räcka med dessa "smygrasistiska" trådar , tror inte att micro gjorde detta forum för att diskutera invandrar politik eller nåt liknande!!!
Möjligtvis politik i det stora hela..

Dom 4 senaste trådarna är i denna kategori enligt mig och nu tycker jag det har gått för långt..

Man får tycka vad man villl om allt och visst har jag åsikter om dessa ämnen oxo men i det stora hela så är dessa saker "småsaker" i mina ögon.

Nu väntar jag mig påhopp från dom trådskapare som jag åsyftar.. men vafan man kan inte glädja alla..

Posted on: 2006/4/28 19:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nu får det fan räcka med dessa trådar
Läs och lär...

Forskare, journalister och politiker har avfärdat kritiska röster som islamofobiska eller rasistiska har de samtidigt förhindrat en förståelse och diskussion om islamismens effekter för muslimers integration.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Vet att flera av vaknas medlemmar håller med mig om att det nu får räcka med dessa "smygrasistiska" trådar...

Sätt upp mig på den listan!

Posted on: 2006/4/28 19:31

Anonym
d va som faen, själv hade jag nästan fått för mig att man utgjorde ett hot för forumets trovärdighet..

det räcker med rasistiska provokationer!

vi är en och samma ras..

vakna

See User information
Tycker i och för sig det är bra att man diskuterar frågor som har med invandringen att göra. Det hade behövts att man gjorde det mer istället för att alla ska gå runt och låtsas som ingenting. Men det måste diskuteras på rätt sätt så det blir något bra av det o det känns kanske inte riktigt som rätt forum för att fokusera så mycket på det.

Vaken ska väl mer se till bakomliggande orsaker, den stora bilden, bakom den politik som förs. Så kan hålla med om att i det stora hela är det verkligen inte det värsta problemet idag. Men så klart att på något sätt fyller det väl ett syfte för makthavarna med den dåliga invandrings/integrationspolitiken, högre kriminalitet, en stor del "fel" folk som kommit hit på bekostnad både för svenskar o skötsamma invandrare som får dåligt rykte mm. Hade våra politiker inte velat ha det så här så hade det inte varit så heller!

Sen så verkar såna här diskussioner här alltid urarta med att folk bara blir irriterade o börjar förolämpa varandra, tråkigt. Det blir mer motsättningar istället för att alla inser att vi nog allihopa blivit manipulerade/lurade på det ena eller andra sättet... oavsett om man är svensk/invandrare, kriminell/skötsam, kvinna/man, homo/hetero, ateist/troende o allt annat man kan vara

Posted on: 2006/4/28 19:49

Anonym
Ni kan sätta upp mig på listan oxo.

Men jag får erkänna att " fördomarna " ibland styr en.

Det går tyvärr inte att komma ifrån vissa fakta i ämnet, och det är lätt att dömma en grupp p g a att få beter sig " vidrigt ".

Men vi som förstått den " stora bilden " och hur man skapar motsättningar i Världen och hur invandringsPolitiken i detta land följer den Större Agendan, gör denna fråga
svårt " inflammerad då man inte kan se någon lösning.

Vi måste snacka med varandra och sparka uppåt och inte på varandra !!!

En sak jag står för , är att vi kan inte ta in fler Invandrare innan vi kan lösa vissa problem, Jobb m m ....

Vi måste få stopp på Krighetsarna så Folk slipper fly från sina Hemländer.

Avslöja dom stora Händelserna ! Tiden är knapp och Bush och c/o är snart inne i Iran.

InrikesProblem är Just nu en bisak i Det stora hela och kan inte Goda krafter Världen över stoppa " Det Stora Kriget " så lär vi se Miljoner mer flyktingar som kommer att röra på sig inom snar framtid.

Men Människan är nog inte så Vaken än !! Eller ?

See User information
Ett vanligt argument för att få folk att acceptera folkmord:
Quote:
Vi måste få stopp på Krighetsarna så Folk slipper fly från sina Hemländer.

Posted on: 2006/4/28 20:27

See User information
Jag skulle hellre vilja se disskussioner om varför vi har så mycket invandrare, vad är tanken?

Posted on: 2006/4/28 22:56
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.

Anonym
sverige har bra socialt skydd, skjyssta kåkar, frigjort osv...

detta är ju världskänt..

dessutom så här i efterhand så ser vi hur det varit en fristad för illuminati/freemasonry så länge vi kan minnas..

och det är ju inga dåliga betyg..

massmördare som helgon..

Anonym
Quote:
Tebe skriver:
Möjligtvis politik i det stora hela..

Hmmm... jag vill inte på något sätt underskatta dina ambitioner att ta tag i världspolitiken på just ditt sätt men vill ändå göra en jämförelse om det stora i det lilla. Jag hoppas att du förstår symboliken men vill innan denna historia ge dig ett ordspråk på vägen:

Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk!

För några år sedan skulle jag hjälpa en god vän som blivit sjuk att omplacera en gammal katt. Själv kunde jag inte ta hand om den eftersom ett av mina barn var allergiker. Nu hade jag endast sex timmar på mig innan mitt flyg gick till en utlandsresa tillsammans med ett arbetslag så jag var lite pressad, men för den gamla kattens skull tog jag mig ändå tid. Ringde så ner till "djurens vänner" och där svarar en ung dam att:

- Det är ingen ide´ att ta ner katten till oss eftersom det inte är en liten kattunge. De gamla stora katterna är så svåra att få någon att ta hand om. "Hon lät som hon var totalt ointresserad av katten".

- Men ni kan väl försöka i alla fall.

- Ja ok, du kan ju ta hit den men efter ett par dagar avlivar vi den!

- Men är det inte lite kort tid?

- Du, jag hinner faktiskt inte prata mer med dig nu. Ta ner katten så får vi se.

Jag åker så ner till deras kontor med katten och där innanför disken sitter en ung blond något överviktig tjej med palestinasjal virad runt axlarna och över vänster bröst har hon ett stort plastmärke fäst på sin vinfärgade tröja. "Rädda valarna" står det med en stor fet vit text mot ljusblå botten.

Hon pratar i telefon och bemödar sig inte ens med att lyfta på ögonbrynet. Hon snackar om fantastiskt viktiga saker och eftersom hon är ganska högljudd kan man inte undgå att lyssna. Det handlar om att befria minkar från minkfarmar, att fånga tyska örnäggstjuvar och att rädda strandade valar, men ingenting om att rädda den stackars katten som kurrar innanför min jacka. Efter 10 minuter knackar jag hårt på disken och hon tvingas att lyfta på huvudet och be den som satt i andra änden av luren att få ringa upp senare.

- Hej det är jag som ringde om katten förut.

- Ja ok, du kan ge den till mig! Hon tar katten utan att titta den i ögonen eller hälsa på den. Hennes sätt att ta katten påminner lite om en autentisk film jag sett om hanteringen av döda djur på ett slakteri

- Vad händer nu då? Säger jag lite tafatt!

- Ja vi låter den somna in, förmodligen redan ikväll, med gas! Det är ju ändå ingen som vill ha den här katten eftersom den är så gammal.

Jag går nu snabbt fram och tar katten ur hennes händer.

- Glöm det bruden! Vadå "djurens vänner", är du helt bombad i huvet eller? Det här är förvisso en vanlig svensk bondkatt men inte fan skall ni få gasa den bara för att den inte är fin nog.

- Men så här gör vi alltid... det är garanterat smärtfritt, och katten slipper lida...

- Fokusera du på dina valar och örnägg istället så ser jag själv till att katten får ett hem din dumma jävla brud.

Jag måste erkänna att jag blev lite "pissed" på hennes populistiska uppdelning av djurliv och i bilen på väg tillbaka hem såg jag framför mig hur hon hemma i sitt rosa flickrum på nätterna drömde om hur hon red fram över ekologiskt rena hav på silverglänsande delfiner och matade minkar med rysk kaviar, samtidigt som hon kläckte örnäggen själv under sin något överdimensionerade bak.

Eftersom livet börjar med en tanke så var jag helt uppfylld av att just denna katt precis på denna dag skulle hitta ett nytt hem där någon brydde sig. Eftersom det nu bara var timmar kvar innan jag planet lyfte så tog jag en chansning på att en av mina grannar som jag överhuvudtaget aldrig pratat med skulle kunna behöva just denna katt. Det var en gammal dam som verkade ha ett stort behov av ensamhet och som dessutom verkade uppfylld av saknad.

Det var en lyckans dag både för katten och henne... eftersom hon av någon halvdement anledning blandade ihop katten med en nästan identisk som försvunnit från henne när hon var barn. Hon babblade och tjatade och snackade och pratade... så det kändes nästan synd att behöva avbryta för att hinna med planet. Men så vitt jag vet så lever hon och katten tillsammans än idag, trots dödshotet från bruden nere på "Djurens Vänners kontor", hon med de stora vyerna.

Anonym

Matsism!

Acceptera Folkmord ??????

Å Herre J-ar !!

Hur långt tänkte du Nu ?

Så du tror jag Accepterar folkmord ?

" Krigshetsarna" innefattar alla som utför Folkmord. Krig innefattar Folkmord.

Den Moderna Människan är en IDIOT .....

Kommer på mig själv att vara det imellanåt och då skäms Jag !!

Anonym
Quote:

so88 skrev: Acceptera Folkmord ?????? Å Herre J-ar !! Hur långt tänkte du Nu ? Så du tror jag Accepterar folkmord ?
"Krigshetsarna" innefattar alla som utför Folkmord. Krig innefattar Folkmord. Den Moderna Människan är en IDIOT ..... Kommer på mig själv att vara det imellanåt och då skäms Jag !!

Det vore himla bra om källan till svaret anges i inlägget... annars är det svårt att följa flödet i trådarna!

Anonym
so88 skriver:
Quote:
Men vi som förstått den " stora bilden " och hur man skapar motsättningar i Världen och hur invandringsPolitiken i detta land följer den Större Agendan, gör denna fråga svårt inflammerad då man inte kan se någon lösning.

"Vi"? Generalisera gärna men kom då ihåg ett par saker... ingen är den andra lik... och ur ett sanningsperspektiv är det bättre om man själv står upp för sina åsikter istället för att klumpa ihop individer till en grå massa som man kallar "vi".

Det är också så att det lätt målas ett "elitistiskt" skimmer över inlägg där man på ett pompöst sätt försöker göra sig till mer än de obildade! Och vad jag kan förstå tycker so88 inte om "eliten" alls egentligen oavsett om man skulle bilda en egen intelligensia elit!

Smaka på detta nya uttryck: "En självhatande elitist"!

Till er andra som hatar infekterade trådar så skulle jag bara vilja säga följande:

Frågor som blir inflammerade och som många inte ser någon lösning på behöver inte vara liktydigt med att det inte finns någon lösning på dessa. Det handlar förmodligen bara om att man själv inte kan se denna lösning för tillfället.

Men eftersom det bl.a. är just kommnikation det korta mänskliga livet i mångt och mycket handlar om är det just därför så otroligt viktigt att även trådar som kan tyckas obehagliga dryftas in till märgen. No More Censorship! Never!

Anonym
Resized Image(So88) snackar om "vi"!? Stora bilden?? Hahahah...ja herregud! Det är tragiskt.
So88, du har ju uppenbarligen inte insett den lilla bilden ännu, hur skall du då förstå den stora?
Och vilka "vi", dina frimurarkompisar på golfklubben?
Flera av dem är ju frimurare har du ju sagt,...tydligen så börjar du bli likadan som dina "fina" polare i golfklubben. Varför blir du inte medlem i frimurarna på riktigt, istället för att bara umgås med dem på golfklubben?

Golf är en frimurarsport...

Anonym
nja psilo detta var väl inte så klipskt?

vi hade ju trevligt hos muraran vi tre.

och dessa är ju bara med där för att ex
slippa frugan ibland
det kan gynna deras kariär..

de flesta murare känner ju inte till deras dolda historia..

sen kan man väl ang golf säga såhär

visst är det en rikemasport till viss mån

gatugolfen i brasiljen kanske inte är så enorm..

men det ser trevligt ut med golf (på amatör nivå tycker ja)

man blir sugen
men ja hade väl missat bollen så det e lika bra ja lägger ner

Anonym
so88:
Quote:
Men vi som förstått den " stora bilden " och hur man skapar motsättningar i Världen och hur invandringsPolitiken i detta land följer den Större Agendan, gör denna fråga svårt " inflammerad då man inte kan se någon lösning.

Återigen ber jag att so88 talar om för mig vilka som ingår i denna "vi" grupp som anser sig veta mer än andra men som inte ser någon lösning?

Anonym

Återigen ber jag att so88 talar om för mig vilka som ingår i denna "vi" grupp som anser sig veta mer än andra men som inte ser någon lösning?

Vi som förstått den stora bilden....

Borde nog snarare stå " Vi som försöker förstå...."

Med Vi menar jag alla Människor på detta klot som ifrågasätter Maktens Dubbelspel.

Och Psilo ( Dr Jekyll och Mr Hyde ) har jag gjort dig något ont ?

Jag är inte rik men råkar spela Golf !

Ditt påhopp ! Vad har det med denna tråden att göra . Jag tar detta j-t personligt och det är väl det du vill.

Ditt inlägg var inte särskilt smart utan visar bara hur Egotrippad du är, Svampen gör tydligen mer skada än nytta !

Eller så var det Frimurarenergierna i " Salomons Tempel " som har gjort dig totalt förvirrad.

Kan endast tycka synd om dig !

Anonym
Jaja so88 såå farligt var det ju inte,...lugn och städad nu...

Hur går det med golfen förresten...?

See User information
tragisk period i vakens historia..

det enda man kan göra för att göra situationen bättre är att inte delta i såna diskussioner.. därför är detta mitt sista inlägg i den här typen av provocerande trådar som bara splittrar och förstör vårt gemensamma mål..

Posted on: 2006/4/29 16:40

Anonym

håller med Zaaki.

Tragiskt var ordet !

skall ett fåtal förstöra för alla andra ?

Avstår från all " SandlådeDebatt " och tar Time Out !!

Lycka till Ni Andra !!!!

Anonym
Quote:

so88 skrev:
håller med Zaaki.
Tragiskt var ordet !
skall ett fåtal förstöra för alla andra ?
Avstår från all " SandlådeDebatt " och tar Time Out !!
Lycka till Ni Andra !!!!

Sandlådedebatt? Ursäkta men jag ställde en rak fråga eftersom jag undrade vem katten "vi" var, och tycker inte att du skall ta så himla illa upp bara för det! Och eftersom du själv erkänner att du skrev lite galet i "vi" form så får du väl förstå om jag undrar!

Du har givetvis all rätt i världen att ta "time out" men tror du inte att forumet tjänar på om dina åsikter också finns med?

Jag försöker givetvis inte hålla nivå i jämnhöjd med sandlådans innerkanter eller hysteriskt kasta paj på allt och alla men upplever just nu din reaktion som lite dramatiskt överspelad.

Anonym

Kritiken var inte riktad mot dig.

Du verkar ha Huvudet på rätta stället, mellan axlarna alltså, och inte under armen.

Helt korrekt att du frågade , då jag utryckte mig slarvigt !

Fridens och ...

Time Out .... Någon här på Vaken tog Energin för tillfället...

Anonym
Got that!

Känns skönt att inte min svada fick dig att sticka... men kolla in bilden jag just tillverkade för tråden Freedom Tower... så kanske du blir lite gladare.

Anonym
Resized Image(So88),...är du helt slut eller,...påhopp!??...vilket påhopp??? Det måste ju vara något slags fel på dig,...tar du åt dig så fruktansvärt mycket för att jag undrade vad du menar med "vi",...och om det var dina frimurarpolare i golfklubben du menade!?

Då är det ju dig det är synd om...eller?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper