vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Joe cell

See User information
Hej!

Jag tycker denna tråd var mycket intressant och har en fråga för jag blev mycket fundersam på en sak.

Jag kan ju först säga att jag är utbildad maskiningenjör och har läst termodynamik.

Anledningen till att jag hittade till detta forum var att jag tyckte detta med det till synes kontrollerade kontrollerade raset av "building 7" var märkligt.

Frågan lyder:

Hur kan samma människor som är övertygade om att "Building 7" inte kan ha rasat på "naturlig" väg använda som huvudsakliga argument att själva "ras förloppet" strider mot naturlagarna och sedan på en annan del av denna site totalt förkasta naturlagarna?

Eller har jag missuppfattat någonting?

När jag läser beskrivningen om vad "Orgone" är och ser saker som Citat "The following should be avoided:

* Any cathode ray device such as a TV sets, computers, oscilloscope, etc.

* Microwave ovens, fluorescent lights, luminous face watches, smoke detectors and electric blankets.

* Mobile phones and towers, courier radio telephone service or similar instrumentalities, airport radar and communication services, TV, AM, FM radio transmitters, radio traffic lights, police radar, high tension power lines, nuclear power plants, nuclear waste or storage facilities, and past or present nuclear testing areas."

Var ända in i hel**te skall man hålla till då när man utför experimentet? under polarisen?

Även saker som Citat "the cell in the hands of a casual constructor is doomed to failure" samt citat "the experimenter and his attitude can interact with the cell" får mig att inse att detta är rappakalja och jag kan inte förstå hur man kan tro på något dylikt. Det är ju uppenbart att det inte går att lyckas med detta experiment om man inte redan har gjort ett antal celler och dessutom har rätt "inställning"